امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 20 مهر 1396 - 12:19

اتحاد خبر: چند وقت پيش خبري در فضاي مجازی پيچيد كه مجمع نمايندگان استان به دليل عدم توافق بر روي يک گزينه براي رياست مجمع، سرانجام مجبور به قرعه كشي ـ آن هم از نوع شير يا خط !!!‌- شده اند. شيرين تر اينكه جمع نمايندگان استان بوشهر، بيش از چهار نفر نيستند و ابتدايي ترين و پيش دبستاني ترين حالت ممكن اين است كه توافق كنند طي دوره چهار ساله وكالت شان ، هر سال يكي شان قبای رياست بپوشد ...

ميم مثل مجمع، نون مثل نماينده، ب مثل بوشهر!

اتحاد خبر-قدرت مظاهری: حالا كه ديگر آب ها از آسياب افتاده ، سر و صداها خوابيده و استاندار محترم بوشهر هم - خوب يا بد - انتخاب شده، نگاهي كوتاه و گذرا به وقايع اين چند روزه و تامل در برخي جريانات و اتفاقات ِ  پيش آمده، مي تواند نشانگر وزن و ميزان اعتبار يك استان در سطح كشور باشد.
يک ... بچه كه بوديم، تمام روزهاي تابستان مان در رودخانه ای مي گذشت كه سبز و پر از آب، از مجاورت روستايمان عبور می كرد. صبح علي الطلوع كه از خانه بيرون مي زديم، ديگر تا نزديكي هاي غروب در روستا پيدايمان نمي شد. آدم بزرگ ها هم از اينكه خواب بعدازظهر تابستان شان را به هم نمي زديم، مانع مان نمي شدند. حوالي رودخانه اي كه روزمان را در آن به شب مي رسانديم، پر بود از باغستان هاي نخل و باغ هاي ليمو و سيب و انجير و انگور كه پس از خستگي مفرط شنا در رودخانه، ماواي بسيار خوبي براي رفع خستگي و صد البته سفره مصفايي براي شكم هاي گرسنه كودكانه مان بود. توي عالم بچگی، اسم اين كارمان را هم گذاشته بوديم " ليمو دزدي". در واقع دزدي اي در كار نبود. وارد باغ ها كه مي شديم، بي آن كه سنگي به درختي بزنيم و يا شاخه اي را بتكانيم، فقط و فقط به ميوه هاي زير درخت كه در اثر باد كنده شده و سقوط كرده بودند، بسنده كرده و شكم هامان را سير مي كرديم. با آن كه روي هم رفته دسته اي ده دوازده نفره محسوب مي شديم، اما كسي سر خود وارد باغ نمي شد. كسي به نام " امرو " را كه از همه مان يغورتر و قلچماق تر بود، به عنوان سردسته انتخاب كرده بوديم و هر باغي را كه او نشان مي كرد، هدف قرار مي داديم. به دليل شخصيت جسور و نترس " امرو "، تا سال هاي بسياري از كودكي كه در ذهنم مانده، هميشه خودش سردسته گروه كوچك كودكانه مان بود و هيچ كدام مان اعتراضي به رياستش نداشتيم !


دو ... چند وقت پيش يكي از بستگان مجردمان با هزار سلام و صلوات و امر و نهي و سفارش و توصيه و پند و اندرز بالاخره تصميم به ازدواج گرفت! چند روزي از محل كارش مرخصي گرفت و تنهاي تنها به مسافرت رفت تا در خلوت و آرامش ذهن، كانديداهاي ذهني اش را انتخاب كرده و آنها را به خانواده معرفي كند. پس از بازگشت از سفر چند روزه، ليست هفت نفره اي از دختران فاميل و چند دختر غريبه را ارائه نموده و اولويت هايش را بر اساس ميزان علاقه اش به دختران مذكور تشريح كرد . ليست هفت نفره بر اساس شخصيت دختران و ميزان تمايل و ذائقه آقا داماد از بالا به پايين مرتب شده بود!

سه ... به كرات و بارها و بارها، استيضاح يک وزير توسط جمعي از نمايندگان مجلس در رسانه هاي مكتوب، راديو و تلويزيون و فضاي مجازي خبرساز شده است. اين نمايندگان كه تصميم گيرندگان اصلي مجلس و در واقع لابي هاي بزرگ قدرت در پارلمان بوده و نمايندگان ِ حوزه هاي پرجمعيت كشور و كلانشهرها به شمار مي روند، گاهي حتي تا سوال از رئيس جمهور و يا استيضاح وي هم پيش رفته و مي روند. دليل شان هم سياستگذاري غلط وزير يا كابينه و آسيب آن سياست در قبال حوزه انتخابيه شان است. يعني يک يا چند نماينده يا مجمعي از نمايندگان يک حوزه يا استان كه منافع موكلان خود را در خطر مي بينند، با حربه استيضاح به سراغ بالاترين مقام مسئول دولتي رفته و از حق و حقوق موكلان شان صيانت مي كنند.

 

****

 

يک . يک ... چند وقت پيش خبري در فضای مجازي پيچيد كه مجمع نمايندگان استان به دليل عدم توافق بر روي يک گزينه براي رياست مجمع، سرانجام مجبور به قرعه كشي ـ آن هم از نوع شير يا خط !!!‌- شده اند . شيرين تر اينكه جمع نمايندگان استان بوشهر، بيش از چهار نفر نيستند و ابتدايي ترين و پيش دبستاني ترين حالت ممكن اين است كه توافق كنند طي دوره چهار ساله وكالت شان، هر سال يكي شان قباي رياست بپوشد. مي خواهم بگويم ما با ذهن كودكانه و بچه گانه مان براي چيزي شبيه " ليمو دزدي " هم، قوي ترين آدم را انتخاب مي كرديم اما نمايندگان مان ... بگذريم!


دو . دو ... اخيرا و طي جريانات انتخاب استاندار براي استان، ليستي از سوي مجمع نمايندگان استان بوشهر خطاب به وزير كشور رسانه اي شد كه پيش و بيش از آن كه حواشي آن حلاوتي ايجاد كند، طريقه ارائه  و اولويت افراد معرفي شده به وزير كشور ، جالب و بامزه به نظر مي رسيد.
نمايندگان محترم استان با همه اهن و تلپ و بزن و بكوب شان، حتي اين جسارت را نداشته اند كه اولويت هاي افراد معرفي شده را بر اساس ميزان توانمندي و وزانت سياسي - اجتماعي شان به وزير يادآور شوند . تاكيد نامه و ذكر اينكه اولويت افراد معرفي شده صرفا بر اساس " حروف الفبا " است، درد جانكاهي است كه فقط آنان كه مي دانند، سوزش دردش را احساس مي كنند.
خواستم بگويم اين آشنای ما كه هفت دختر را كانديداي همسر آينده اش كرده و اولويت آنها را بر اساس ميزان علاقه اش به آنها ابراز نموده است، به مراتب از وكلاي استان كه داعيه هوشمندي شان گوش فلک را كر كرده است، باهوش تر و سزاوارتر است.


سه . سه ... به ديدار يكي از دوستان و همكارانم در يكي از پالايشگاه هاي مجتمع گاز رفته بودم. نشسته بوديم و از اوضاع و احوال روزگار صحبت مي كرديم. دوستم تازه از جلسه انتخاب نفرات تازه كار يک پيمان خدماتي به اتاق برگشته بود و داشت ليست نفرات انتخابي را وارد سيستم مي كرد. همه آدم هاي انتخابي ليست، براي كارهاي خدماتي نظير آبدارچي، نظافتچي، باغبان، رنگ كار و قس علي هذا دعوت به كار شده بودند. دوستم در حال درج اسامي بود كه گوشي اش زنگ خورد. گوشي را برداشته و پس از سلام و احوالپرسي كوتاهي، شروع به جبهه گيري در مقابل مخاطبش كرد. ظاهرا فرد تماس گيرنده تقاضاي گنجاندن فردي در ليست آبدارچي ها را داشت اما دوست من به دليل تكميل ظرفيت پيمان، نمي توانست خواسته او را اجابت كند. پس از لحظاتي مكالمه شان تندتر و آتشين تر شده و مخاطب كه نمي دانستم كيست، همكار مرا به گزارش تمرد به مدير عامل شركت تهديد نمود. آقاي همكار اما با استواري و مقاومتي ستودني، از مخاطبش مي خواست كه به جاي تهديد وي به گزارش تمردش به مدير عامل، گزارش وي را به وزير نفت بدهد. بعد هم با عصبانيت گوشی اش را قطع كرده و مكالمه اش را با وي پايان داد.
شايد گفتنش زياد جالب و زيبنده نباشد كه بگويم متاسفانه مخاطب همكار من، يكي از نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي بود. نماينده ای كه به جاي افزايش توانمندي اش در پارلمان و تبديل شدن به وزنه اي كه كابينه از او حساب ببرد، به دنبال تهديد يک كارمند براي مهره چيني يك آبدارچي است.

..........

پ.ن: پس از تنظيم اين سطور، شاهنامه را برمي دارم و تورقي مي كنم . بدون علت نگاهم مي لغزد روي اين بيت كه:
به يزدان كه گر ما خرد داشتيم ... كجا اين سرانجام بد داشتيم !!!



کانال تلگرام اتحادخبر

مرتبط:
» چاه و مسافر [بيش از 9 سال قبل]
» «علی آقا» [بيش از 2 سال قبل]
» رشوه [بيش از 5 سال قبل]
» حالا [حدود 1 ماه قبل]
» اهم و فالاهم [بيش از 3 سال قبل]
» دفاعیه ی بادمجانی [بيش از 3 سال قبل]

نظرات کاربران
1396/07/26 - 14:39
0
1
برادر عزیز....جانا سخن اززبان ما میگویی.....تاموقعی که مردم ماازروی احساسات تصمیم بگیرند و چپ و راست برای آنان نماینده انتخاب کنند وضع به همین منوال است....فقط برای سوئ استفاده عده ای قلیل و گرگ صفت که چندصباحی میدزند میخورند بازاری درست شده
1396/07/26 - 08:17
0
1
درود بر شما جناب مظاهري..بسيار زيبا بود...
من از بيگانگان هرگز.....
1396/07/21 - 21:01
0
3
مثل همیشه عالی بود جناب مهندس...قلمتان پویا
1396/07/20 - 19:22
1
5
احسنت بسیار زیبا بود 😊👌🏻
1396/07/20 - 18:43
1
3
با سلام همیشه بچه که بودیم و دعوامون میشد میگفتن اگه زورتون هم به طرف که قلچماق نمیرسه صداتون بلند کنید شاید یه کم از صداتون بترسه نمایندگان ماهم که نه از کلانشهر هستند و نه تعدشان زیاد هست خدا رو شکر حداقل یکیشون یه کم اعتراض و صدایش را بلند میکند بقیه فقط دنال رو هستند حداقل در مباحث دیگر از ایشان حساب میبرند
1396/07/20 - 18:34
1
4
درودبرشما
متنتان بسیار زیبا رسا و ساده بود که واقعییت های سیاسی استانمون رابه روشنی بامثالهایی واقعی ازدوران کودکیمان بیان کردید
احسنت برشماجناب آقای مظاهری عزیز
جدی میگی مهندس؟ شیر یا خط؟؟؟ باور کن اولش با توجه به سابقه نوشتن مطالب طنزتون فکر کردم داری شوخی میکنی. هنوزم البته باورم نشده که شوخی نکردی- بعدشم مگه انتخاب و پیشنهاد استاندار بر اساس اولویت نیست. خب شد نماینده هامون خواستن وزیر کشور را کیش و مات کنند یعنی در واقع یک به هفت شانس خود را نگه دارند که کلا وزیر هنگ کنه. ولی در مورد آبدارچی باید بگم نماینده های ما برای جذب اونا حتی تو نیروگاه اتمی هم خیلی تلاش میکنن. تو پارس جنوبی هم که خیلی آبدارچی میخواد دیگه دستشون درد نکنه. دیگه چرا دانشگاههای ما نفراتی را در رشته های فنی پرورش دهند .لطفا رو بیارن به سمت پرورش آبدارچی.آخرشم میگم مهندس تو این همه سوژه با مزه از کجا پیدا میکنی؟ تو هنرمندی یا نماینده هامون؟
1396/07/20 - 17:39
1
5
احسنت.. گل فرمودی
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
  • حجاب، این کلاف سر در گم
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/08
  • موزخوار شلو را تا کنون دیده اید؟! (عکس)
  • 🎥ویدیو/ شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی (۶)
  • این سوسک یک اثر هنری است (عکس)
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/08
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • مطالبه فعالان اقتصادی استان بوشهر تعطیلی شنبه است
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • رئیس دانشگاه کراچی در حالی که لباس مخصوص این مراسم را بر تن کرده بود، مدرک دکترای افتخاری را به رئیسی داد / سال ۹۶ در روسیه بدون حضور مقامات ارشد دولتی، به روحانی مدرک دکترای افتخاری دادند
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...