امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 28 شهريور 1395 - 16:50
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

اتحاد خبر:دریافت وجه در زمان ثبت نام از دانش آموزان ممنوع است/ کمبود نیروی آموزش دهنده بومی در عسلویه/رتبه ی پذیرش دانشگاه ها رضایت بخش نیست/در شهر بوشهر با مازاد نیرو مواجه هستیم/950 کلاس تخریبی در استان /66 مدرسه خیرساز در دست اجرا/4/5 میلیارد تومان بدهی شرکت برق تا پایان سال 95/ پاداش معوقه بازنشستگان 30 میلیارد ...

اتحاد خبر-زهره عرب: نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با حضور معاون آموزش متوسطه، معاون پژوهش و نیروی انسانی و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی روز یکشنبه 28 شهریور ماه در سالن کنفرانس خانه معلم برگزار شد  .
 


به گزارش اتحاد خبر، مدیر کل آموزش پرورش استان بوشهر با اشاره به فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت گفت: به دلیل تعطیلات روز سوم مهر روز شروع و بازگشایی مدارس است. پس از مراسم ویژه آغاز سال تحصیلی نیز بلافاصله کلاس های درس شروع می شود. امکانات و تجهیز مدارس در حد توان آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه ها آماده شده است.

 

ناصر کرمی تصریح کرد: در سال گذشته استان ما رتبه ی عالی را برای بازگشایی به موقع و بدون نقص مدارس داشته است. امسال در 31 شهریور جشن شکوفه ها را برگزار می کنیم و در روز 3 مهر جشن بازگشایی مدارس در هنرستان رازی برگزار خواهد شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش نیز به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش در این مراسم حضور خواهد داشت و حامل پیام ایشان می باشد.

 

دریافت وجه در زمان ثبت نام از دانش آموزان ممنوع است

کرمی در خصوص دریافت وجه در موقع ثبت نام توسط مدیران مدارس گفت: در جلسه مشترک مدیران کل استان ها که دیروز برگزار شد این موضوع مطرح شد. معمولاً عنوان کرده ایم که دریافت وجه به شکل اجباری از دانش آموزان ممنوع است و مدارس دولتی نباید تحت عنوان هزینه ی ثبت نام وجهی دریافت کنند.

 

وی افزود: واقعیت این است که اگر فقط آموزش و پرورش و دولت را مسئول این امر بدانیم از عهده ی آن برنمی آید. کل سرانه اختصاص داده شده به مدارس در سال گذشته 600 میلیون و امسال 300 میلیون بوده است. در مدارس هزینه هایی وجود دارد که در طول سال و بعد از برگزاری جلسه اولیاء و مربیان و برآورد هزینه مبالغ آن اعلام می شود؛ اما باز هم این مبلغ اجباری نیست. در اداره کل آقای روشن و در مناطق نیز متناظر با ایشان کارشناس هایی آماده رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص دریافت این وجوه غیرقانونی توسط مدارس هستند.

70 درصد نیروی عسلویه غیربومی و خواستار انتقال  / کمبود نیروی آموزش دهنده بومی در عسلویه

ناصر کرمی در خصوص شرایط و مشکلات نیروی انسانی در عسلویه گفت: در عسلویه با توجه به وضعیت صنعتی و جمعیتی از نظر نیروی آموزش دهنده بومی دچار کمبود هستیم و حدود 70 درصد نیروی عسلویه غیربومی و خواستار انتقال بوده اند.

وی ادامه داد: امسال با همت همکاران و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در خصوص تعدادی از نیروهایی که از طریق آزمون استخدامی جذب شده بودند جابجایی های خوبی صورت گرفته است. کل استان در مقطع دبستان مجموعاً 233 ورودی دانشگاه ها و فارغ التحصیلان در یک مرحله داشتیم.

کرمی تصریح کرد: همچنان در عسلویه نهایت تلاش ما این است که خروجی و انتقالات در جهت بهتر شدن وضعیت باشد و تلاش ما این بوده که شرایط اسکان همکاران ما در عسلویه به خوبی فراهم شود تا از این لحاظ احساس راحتی کنند.

 

رتبه ی پذیرش دانشگاه ها رضایت بخش نیست

مدیر کل آموزش و پرورش در خصوص رضایت بخش نبودن رتبه ی پذیرش دانشگاه گفت: این عارضه ای است که ما آن را قبول داریم. این مشکل در طول سالیان به وجود آمده است. در 10 سال اخیر ما هیچگاه جزء 10 یا 15 استان برتر از لحاظ رتبه پذیرش در دانشگاه ها نبوده ایم.

کرمی افزود: با این وجود در حال حاضر وضعیت یک مقدار بهتر شده است؛ وضعیت رتبه ی ما در 3 سال اخیر از رتبه 22 کشوری به رتبه 18 کشوری رسیده است.

 در شهر بوشهر با مازاد نیرو مواجه هستیم

کرمی با اشاره به اینکه در کشور ما کادر آموزشی متناسب با تعداد دانش آموزان نیست، گفت: ما در شهر بوشهر با مازاد نیرو مواجه هستیم و در مقطع ابتدایی به دلیل اضافه شدن یک پایه کمبود شدید نیرو داریم. نیروهای غیربومی و انتقالی های خانم مازاد نیروی ما در بوشهر هستند.

وی افزود: مناطق دوردست مثل چهار منطقه ی عسلویه، خارگ، دیلم و بخش ارم و بوشکان متقاضی کمتری دارد. این موضوع دست آموزش و پرورش نیست و خود نیروها گرایشی به آن مناطق ندارند. ما نمی توانیم در این خصوص اجباری داشته باشیم.

کرمی اظهار داشت: تراکم کلاس ها در متوسطه اول 23/5، متوسطه دوم 21/5 و ابتدایی 24 است. بحث کیفیت و امکانات مدارس مطرح است، پس در مدارس خوب تراکم بالا می رود و در مدارس حاشیه ای تراکم کمتر است.

 

950 کلاس تخریبی در استان /66 مدرسه خیرساز در دست اجرا

ناصر کرمی درباره کلاس های تخریبی در استان گفت: تعداد 66 مدرسه خیرساز در دست اجرا یا ساخت است که 20 مدرسه تا پایان شهریور تحویل داده می شود.

وی افزود: تعداد کل مدارس استان 9 هزار و 280 کلاس درس است. همچنان 950 کلاس تخریبی در استان داریم که امیدواریم با افزایش اعتبارات دولتی و همت خیرین و مردم نیک اندیش این آمار را به صفر برسانیم و دغدغه ای برای این مشکل نداشته باشیم.

 

4/5 میلیارد تومان بدهی شرکت برق تا پایان سال 94

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به بالا بودن هزینه آب و برق مدارس در استان گفت: متاسفانه هزینه ی آب و برق مدارس در استان ما بالا است. از سال 91-90 طی توافق وزارت آموزش و پرورش با وزارت نیرو قرار شد که آموزش پرورش هزینه ی برق را پرداخت نکند و این باعث شد این مبلغ به شکل بدهی پرداخت نشده بماند.

کرمی افزود: تا پایان سال 94 بدهی ما به شرکت برق 4/5 میلیارد تومان است که این رقم الان بالاتر رفته است. درخواستی که ما از وزارت نیرو داشتیم این بود که بدلیل همجواری با نیروگاه اتمی بدهی آموزش پرورش تهاتر شود. اکنون موافقت دکتر صالحی را گرفته ایم که 50 درصد از مبلغ بدهی را کم کند و امیدواریم این اتفاق بیفتد تا بتوانیم از محل اعتبارات بقیه مبلغ را پرداخت کنیم.

 

هر شهرستان و منطقه یک پژوهش سرا

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر   گفت: پروژه ی مهر رخداد بزرگ و عظیمی است که بخش های مختلف جامعه را تحت الشعاع خود قرار می دهد  .
 

حسین درتاج افزود: ما در استان بوشهر از نیمه ی شهریور ماه با تشکیل شورای پروژه ی مهر در 18 شهرستان و منطقه و با تشکیل جلسات با دستور کار این پروژه، و تشکیل کارگروه هایی در سطح استان برنامه ریزی هایمان را آغاز کردیم. فضاهای آموزشی در تابستان آماده شده، تجهیزات در قالب اعتبارات خرید و تعمیر شد، توزیع کتب مدارس نیز انجام شده است.

 

وی ادامه داد: 80 درصد از دانش آموزان پایه دهم هدایت تحصیلی و ثبت نام شده اند و 20 درصد باقیمانده نیز در این هفته به اتمام می رسد. پژوهش سراهای جدید تاسیس شده است به طوری که در سال پیش رو هر شهرستان و منطقه ای یک پژوهش سرا خواهد داشت و امیدواریم با مشارکت همه ی بخش ها و دستگاه ها مهر خوبی داشته باشیم.

 

کیفیت سازی آموزش و پرورش قابلیت نونهالان به دست نیروی انسانی

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص نیروی انسانی گفت: نیروی انسانی منابع انسانی محسوب می شود که کیفیت سازی آموزش و پرورش قابلیت نونهالان ما به دست این نیروها صورت می گیرد. امسال در حوزه آموزش ابتدایی 230 نفر از دانشجو معلم های ورودی سال 91 وارد چرخه آموزش و پرورش شدند.

 

ناصر غلامی افزود: نیروهای متوسطه اول و دوم 136 نفر است که 90 درصد آنها سازماندهی شده اند، 69 نفر ورودی استخدامی و 95 نیروی سرباز معلم نیز امسال به جمع ما افزوده شده است.

 

وی تصریح کرد: موضوع دیگر جابجایی و نقل و انتقالات بوده است که 369 نفر در استان جابجایی و انتقال داشته ایم، 161 نفر ورودی از خارج از استان داشتیم و 173 نفر نیروهای انتقالی به خارج از استان داشتیم.

 

پاداش معوقه بازنشستگان 30 میلیارد در استان و 1500 میلیارد تومان در کل کشور

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال های قبل خصوصاً در نیمسال اول سال 95 از لحاظ مالی شرایط خوبی نبوده است، گفت: 10 تا 12 درصد از مطالبات همکاران از قبیل پاداش ها هنوز پرداخت نشده است. البته بعضی از استان ها از منابع خود پاداش پایان خدمت 93 را تصفیه کرده اند.

 

علیمراد کرمی اظهار کرد: مورد دیگر حق التدریس سه ماهه اول معلمان است که هنوز نتوانسته ایم آنرا پرداخت کنیم و امیدواریم تا هفته آینده پرداخت بشود. در مورد پاداش بازنشستگان سال 94 که حدودا 30 میلیارد در استان و حدود 1500 میلیارد تومان در کل کشور است و هنوز پرداختی در این قسمت نداشته ایم.










کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
  • حجاب، این کلاف سر در گم
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/08
  • موزخوار شلو را تا کنون دیده اید؟! (عکس)
  • 🎥ویدیو/ شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی (۶)
  • این سوسک یک اثر هنری است (عکس)
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/08
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • مطالبه فعالان اقتصادی استان بوشهر تعطیلی شنبه است
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • رئیس دانشگاه کراچی در حالی که لباس مخصوص این مراسم را بر تن کرده بود، مدرک دکترای افتخاری را به رئیسی داد / سال ۹۶ در روسیه بدون حضور مقامات ارشد دولتی، به روحانی مدرک دکترای افتخاری دادند
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...