امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 18 دي 1392 - 13:03

این هایی که امروز به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گیر می دهند که چرا جمله ای مبنی بر اظهار تأسف از توقیف یک روزنامه گفتی؟ همان هایی هستند که در برابر هزاران جمله عجیب و غریب و بعضاً دروغ های دولت قبلی، سکوت می کردند و در برابر اقدامات مخرب دولتمردان سابق "صمٌ بکم" بودند و حتی در تأیید خرابکاری ها از یکدیگر سبقت می گرفتند! حالا همان ها، آنقدر حس نظارت شان گل کرده که فکر می کنند باید به خاطر این که یک وزیر در کنار انجام وظیفه اش - که انجام هم داده - از توقیف یک روزنامه ابراز تأسف کرده ، باید به او کارت زرد بدهند و به استیضاح نزدیکش کنند!

اتحادجنوب: روز گذشته ، مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالات حمید رسایی، قانع نشد و بدین ترتیب ، یک کارت زرد به علی جنتی داده شد. طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اگر وزیری سه بار کارت زرد بگیرد ، استیضاح می شود.

اگر کسی بدون آن که متن سوال و جواب را بداند، خبر عدم اقناع مجلس در خصوص پاسخ های وزیر را بشنود، قاعدتاً چنین می گوید که لابد مسأله مهمی در بین بوده که یک مجلس ، یک وزیر را احضار کرده و وقت و جلسه گذاشته و رأی گیری کرده و خلاصه بعد از طی مراحل مختلف، "یک سوم رأی اعتماد داده شده" را از او سلب کرده است.

اما آیا در عمل این گونه بوده است؟
سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مختصراً دو بخش داشت:
« - چرا تک خوانی زنان را مجاز دانسته اید؟
- چرا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته از توقیف روزنامه "بهار" متأسف است؟ »

لبّ پاسخ های وزیر نیز چنین بوده است:
« - ما به هیچ خانمی مجوز تک خوانی نداده ایم و آن عکسی هم که پخش کرده اند ، مربوط به خارج است. اگر کسی یک مجوز از ما دارد که چنین اجازه ای داده ایم ، ارائه کند.
من گفته ام در فتاوای علما نیز قید این است که تک خوانی و جمع‌خوانی هیچ فرقی ندارد. مهم این است که مفسده‌انگیز نباشد. البته برخی از رسانه‌ها تلاش کردند که قسمت دوم را حذف کرده و تنها بگویند که تک خوانی اشکالی ندارد. این در حالی است که آنچه مشهور است قید مفسده‌انگیز است.

- درباره روزنامه بهار ، وظیفه قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که پرونده را به هیأت نظارت بر مطبوعات ارسال کند که این کار را انجام داد و هیأت نیز رأی به توقیف "بهار" داد.بنده برای این موضوع اظهار تاسف کردم که نباید به سمت توقیف روزنامه‌ها رفت. چون راه‌های دیگری همچون تذکر شفاهی، کتبی و ارجاع به دادگاه و در نهایت توقیف و لغو پروانه وجود دارد. هنر این نیست که بلافاصله روزنامه‌ای را توقیف کنیم بلکه باید تا آنجایی که می‌توان موارد دیگر را اعمال کرد. »

حال ، هر گرایش سیاسی که دارید کنار بگذارید و تنها با وجدان و انصاف خود به سوال و جواب ها بنگرید.
عکسی پخش می کنند که زنی در حال تک خوانی است و می گویند وزارت ارشاد به او مجوز داده ولی کاشف به عمل می آید که عکس در خارج از کشور گرفته شده است.
از وزیر ارشاد درباره تک خوانی زنان سوال می کنند و او ، نظرات مراجع تقلید در این باره را بیان می کند.

بعد می گویند تو چرا از توقیف یک روزنامه ابراز تأسف کردی؟
واقعاً انتظار داشتند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیاید و از این که در کشور یک روزنامه توقیف شده ، ابراز خوشحالی و مسرت کند؟ وظیفه قانونی وزیر این بوده که پرونده را به هیأت نظارت بفرستد که فرستاد و اتفاقاً نشریه هم توقیف شده است. وزیر هم در کنار عمل به این وظیفه قانونی ، نظر شخصی اش را گفته است که اتفاقاً بسیار هم متین بوده است.
سوال اینجاست که مجلس باید عملکرد وزیر را با قانون تطابق دهد و در صورت عدم تطابق برخورد نماید یا این که به فکر افراد هم کار دارند؟ مگر در اینجا وزیر به وظیفه قانونی اش به طور کامل عمل نکرده است؟

واقع مطلب این است که جریانی در مجلس است که به "بهانه" نظارت ، رسماً وارد فاز لجاجت شده است. این هایی که امروز به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گیر می دهند که چرا جمله ای مبنی بر اظهار تأسف از توقیف یک روزنامه گفتی؟ همان هایی هستند که در برابر هزاران جمله عجیب و غریب و بعضاً دروغ های دولت قبلی، سکوت می کردند و در برابر اقدامات مخرب دولتمردان سابق "صمٌ بکم" بودند و حتی در تأیید خرابکاری ها از یکدیگر سبقت می گرفتند! حالا همان ها ، آنقدر حس نظارت شان گل کرده که فکر می کنند باید به خاطر این که یک وزیر در کنار انجام وظیفه اش - که انجام هم داده - از توقیف یک روزنامه ابراز تأسف کرده ، باید به او کارت زرد بدهند و به استیضاح نزدیکش کنند!
به همین دلیل است که تا کنون که تنها چند ماه از عمر دولت گذشته، به سه وزیر به بهانه هایی یکی نازل تر از دیگری ، کارت زرد داده اند.

مجلسی ها بدانند که "مردم دارند آنها را می بینند و می فهمند که چه خبر است" ؛ این را هم متوجه باشند که ادامه این کارهای حقیرانه ، تنها به لوث شدن ابزار نظارتی مجلس می انجامد به طوری که اگر فردا ، به دلیلی موجه نیز از این ابزار استفاده کنند ، دیگر کارایی سابق را نخواهد داشت.
می گویند حفظ حرمت امامزاده با متولی آن است ؛ مجلسیان نیز حرمت "خانه ملت" را نگه دارند ؛ همین!/ب

 

 

عصر ایران



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/10/21 - 19:26
0
0
مجلس دوسال دیگه تمومه صدا و سیما رو چکارش کنیم اونو کی میخواد عوض کنه؟؟؟!!!
1392/10/21 - 12:41
0
0
اگر قرار بود مجلس قانع شود و به مردم احترام بگذارد، باید بعد از انتخابات دست از حمایت تندروها و موضع گیری در مقابل منتخب مردم بر میداشت.
1392/10/21 - 08:14
0
0
با سلام اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخواهند مجلس رنگ وبوی دینی داشته باشد نباید حزبی وسیاسی برخورد کنندوباید خداوند رامد نظر داشته باشندوثانیا انتقاداتی که میکنند ازروی تخصص ودلیل مبرهن باشدنه از روی هوای دل ولجبازی تاعندالله معذور نباشند
1392/10/21 - 00:49
0
0
مجلسی که مشکلات مردم را حل نکند و به دنبال منافع شخصی و سیاسی خود باشد ، مسلما" هیچگاه قانع نخواهد شد ! چون بنا ندارد از اشتباهاتش درس بگیرد و خدا را بر خواسته های شخصی خود ترجیح دهد . کسی به نرفتن احمدی نژاد در دادگاه اعتراض کرده ؟ بله دکتر مطهری اعتراض کرد و نمایندگان ملت به او اهانت کردند! تاکنون همچین مجلسی در ایران سراغ داشته اید که از حق مردم بگذرد و از مسبب گرفتاری های مردم تشکر و قدردانی کند!!!!!!!
1392/10/20 - 16:41
0
0
مجلس قانع نشود ، بالاخره که این دوره به پایان میرسد! احمدی نژاد هم به نظر مردم بی اعتنایی کرد و حالا نتیجه اش را که نفرت مردم است دید! آنها کار خود را بکنند ، ملت هم مثل انتخابات گذشته کار خودشان را میکنند! ببینیم لجبازی با خواست و اراده مردم چه منفعتی دارد؟
1392/10/20 - 15:05
0
0
برخی ها خودشان را جزء مردم میدانند، حالا اقلیت و یا اکثریت مردم بماند! اصولگرایان و اصلاح طلبان واقعن کدام به مردم نزدیکترند؟ این همه دلیل آشکار و مدرک است که مردم از اصلاح طلبان رضایت بیشتری دارند ، این که دیگر جای بحث ندارد! هرکس از مردم و مشکلات آنان اطلاع داشته باشد و در جهت رفع آنها برآید دوست مردم و همراه مردم است و هر کس غیر عمل کند و دغدغه اش جناح سیاسی خود و اقوامش باشد ، یعنی مردم را به حساب نمی آورد و متقابلا" مردم هم آنها را قبول ندارند!
اصولگرای عزیز ببین 8 سال با مردم چه کرده اید؟ مجلس اصولگرا با همکار و حتی هم حزبی خودشان ، فرزند شهید مطهری چه کرده و میکنند؟ صدا و سیمای غیر ملی و اصولگرای ما با منتقدانشانم چه میکنن؟ میفرمایید اکثر ملت ایران لال شوند تا اقلیت تندرو راضی باشند ؟ این که نه اسلامی است و نه انسانی است و نه انصافی است؟
خوب اگر اشتباه رفته اید ، قبول کردنش معقولانه تر است از مقابله کردن بانظر مردم !؟؟؟
1392/10/20 - 14:45
0
0
جناب کرار این فرمایشات را در سایت های دوستان اصولگرایتان هم میفرمایید؟ نظر ما را که هیچگاه منتشر نکرده اند! و در بعد انتشار نظر کاربران اگر اجباری است قانونش را هم بفرما تا ما هم از سایتهای دوستان شما شکایت کنیم و اگر اختیاری است این همه ناراحتی ندارد! خدا را شکر نظر شما را همیشه ما در این سایت اعتدالگرا میبینیم ، ولی گویا شما نظر مخالف خود را برنمیتابید و مرتبا" انتقاد میکنید؟ اگر دوستان شما مخالف زیاد داره ، چرا به مسئولین سایت اعتراض میکنید؟ کمی به دور و بر خود نگاه کنید تا مخالفت با بیشتر مردم! مدرک من رای مردم است که بیشترشان دلسرد شده بودند و رای ندادند که اگر همه رای میدادند شما اینقدر اعتراض نمیکردید.
1392/10/20 - 00:55
0
0
باسلام اتحاد جنوب لطفا جای خودش نظر بدهد نه مردم ، مردم خودشان تصمیم میگیرند و در ضمن یکطرفه به قضاوت رفتن کار افراد لجباز است اگه دنبال حق هستین صحبت های طرف مقابل را هم می گذاشتید این غرض است. و همچنین این همه نماینده برایشان جواب اقای وزیر قانع کننده نبود شما بیشتر از انها می دانید.... از اب گل الود ماهی میگیرید و دولت قبل را تخریب می کنید. با کلمه قرانی، قران به نیزه نکنید. لطفا قبل از گذاشتن خبر تحقیق بیشتر کنید کار سختی نیست. صحبت اخر هم اینکه اگه شما دوست دار مردمید پس چرا یک عده خاص را حمایت می کنید بقیه جزء مردم نیستند. باتشکر که نظرم را روی سایت می گزارید. اگه جایی هم تند صحیت شد شما ببخشید چون یک سایت خبری تحملش بالاست. پاینده باد ایران
1392/10/19 - 23:39
0
0
این مجلس و این نمایندگانی که ما میبینیم درست در جهت مخالف مردم دارند عمل میکنند. اگر دولت قبل یک احمدی نژاد داشت ، در مجلس امثال احمدی نژادی ها زیادند!
1392/10/19 - 22:53
0
0
از ماست که بر ماست ،نه حمایت نماینده ، ماهی یکبار از دولت احمدی نژاد صحیح بوده و نه موافق کابینه روحانی بودن ،بخاطر فشار افکار عمومی ، کار مهمی بوده! مهم اینست که افراطیون واقعا" سر ناسازگاری اول با ملت و بعد با دولت را دارند ! چون اول ملت فریاد زدند از احمدی نژاد و حامیانش بیزارند ، که واضح است حامیان موثر و شریک اعمال احمدی نژادکه به او جسارت این همه تخریب در کشور را داد همین نمایندگان .....! و دوم اینکه دولت فعلی پاداش آنان و زیاده خواهی های آنها را قطع کرده و افراطی گری را دور از شان یک مسلمان میداند و نمیخواهد راه احمدی نژاد را برود ، و مجلس هم نمی خواهد مردم به آنچه در زمان احمدی نژاد گذشته پی ببرند ! البته افراطیگری قانون و منطق و دوست و آشنا نمیشناسد و منطقش ، پافشاری بر افراطی گری است .
1392/10/19 - 08:50
0
0
مردم باید چشم و گوششون رو باز کنن
این مجلسیها همه انتخاب مردمه!! چرا باید چنین انتخابی داشته باشیم؟؟؟
...ما همه... باید خوب فکر کنیم تا خوب انتخاب کنیم
1392/10/19 - 00:29
0
0
اگر 148 نماینده مجلس به عنوان موافق کابینه ثبت‌نام کرده‌اند و حالا همان مجلس تصمیم به دادن تذکر به یک وزیر گرفته، آیا می‌توان آن موافقت را تحسین کرد و این نقد مسئولانه را تخطئه کرد؟ شاید هم بتوان این ماجرا را هنر برخی مسئولان اجرایی و روزنامه‌های حامی آنها دانست که می‌توانند اکثریت حامی را تبدیل به اقلیت و اقلیت منتقد را تبدیل به اکثریت کنند!
1392/10/18 - 20:52
0
0
این دو مورد با اخطار هم حل میشود نیازی به کا رت زرد نیست. مجلس باید با دولت جهت رفع مشکلات تفاهم وهمکری داشته باشد ، تا دولت با تدبیر وامید به وظایف خود که همان خدمت به مردم است اقدام نماید .
1392/10/18 - 15:33
0
0
این آخر مجلسهای دنیاست منتظر انتخابات بعدی مجلس هستیم
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • حجاب، این کلاف سر در گم
  • سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/08
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • 🎥ویدیو/ شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی (۶)
  • موزخوار شلو را تا کنون دیده اید؟! (عکس)
  • این سوسک یک اثر هنری است (عکس)
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/08
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • مطالبه فعالان اقتصادی استان بوشهر تعطیلی شنبه است
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • رئیس دانشگاه کراچی در حالی که لباس مخصوص این مراسم را بر تن کرده بود، مدرک دکترای افتخاری را به رئیسی داد / سال ۹۶ در روسیه بدون حضور مقامات ارشد دولتی، به روحانی مدرک دکترای افتخاری دادند
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...