امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 05 اسفند 1402 - 08:37
امام جمعه دشتستان:

اتحادخبر:  امام جمعه دشتستان با اشاره به تکمیل ظرفیت آرامستان برازجان گفت: شهر بزرگ برازجان به یک آرامستان بزرگ و در دسترس نیاز ضروری دارد که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود. حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با تبریک نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) اظهار داشت: امام زمان (عج) وارث همه انبیا و...

اتحادخبر:  امام جمعه دشتستان با اشاره به تکمیل ظرفیت آرامستان برازجان گفت: شهر بزرگ برازجان به یک آرامستان بزرگ و در دسترس نیاز ضروری دارد که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

برازجان به یک آرامستان بزرگ و در دسترس نیاز دارد

به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با تبریک نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) اظهار داشت: امام زمان (عج) وارث همه انبیا و اولیا و عصاره فضیلت‌های همه آنها است.

امام جمعه دشتستان افزود: ایام حمل و ولادت آن حضرت همانند تولد حضرت ابراهیم (ع) و موسی (ع) مخفیانه، امامت ایشان مانند نبوت حضرت عیسی (ع) و یحیی (ع) وامامت امام جواد (ع) و امام هادی (ع) در کودکی آغاز شد، عمر آن حضرت چون حیات حضرت آدم (ع)، نوح (ع) و خضر (ع) طولانی و غیبت ایشان همانند غیبت حضرت ادریس (ع)، صالح (ع)، ابراهیم (ع)، یوسف (ع) و موسی (ع) است.

وی گفت: جوان زیستی حضرت امام زمان (عج) به حضرت یونس علیه السلام شبیه است و صبر ایشان بر تنهایی و مشکلات عصر غیبت، چون صبر حضرت ایوب علیه السلام است.

صلابت نظام اسلامی مرهون مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) است

وی با اشاره به نامگذاری ۱۵ شعبان به نام روز سربازان گمنام امام زمان علیه السلام و قدردانی از آنها در این هفته گفت: این مجاهدان خاموش در راه حراست از انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، بدون آنکه نامشان جایی مطرح باشد.

وی گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) شبانه روز در مسؤولیت خود از اقشار مختلف دفع بلا می‌کنند و امنیت را برای ما به ارمغان می‌آورند و اقتدار و صلابت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدا و مجاهدت‌های شبانه روزی سربازان گمنام و بی ادعا در وزارت اطلاعات است.

امام جمعه دشتستان با تبریک هشتم اسفند سالروز تأسیس امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی به همه مربیان و معاونان پرورشی، بیان کرد: در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد «امور تربیتی» با هدف گسترش و تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش کشور شروع به شکل گیری کرد.

وی با بیان اینکه هشتم اسفند ماه ۱۳۵۹، «ستاد امور تربیتی» در مدارس کشور به همّت شهیدان رجایی و باهنر تأسیس شد، یادآور شد: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش‌ها، رفتارها، دانش‌ها و مهارت‌های آن به نسل‌های جدید انتقال یابد. مهم‌ترین وسیله این انتقال آموزش و پرورش است و مدرسه مهم‌ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است بر همین اساس در دوره نخست وزیری شهید رجایی و در دوران تصدّی شهید باهنر در وزارت آموزش و پرورش آنها به تأسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس کشور اقدام کردند تا فرهنگ اسلامی را گسترش دهند و دانش آموزان را به حرمت نهادن و عمل به ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند.

حجت الاسلام مصلح بیان کرد: پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجّه جدی به نقش معلمان در فعالیت‌های تربیتی و توجه به نقش دانش آموزان در فعالیت‌های تربیتی از جمله اهداف ستادهای امور تربیتی است و در تقویم جمهوری اسلامی ایران هشتم اسفند ماه روز «امور تربیتی و تربیت اسلامی»، نامگذاری شده است.

انقلاب اسلامی پرچم‌دار تشکیل‌حاکمیت بر مبنای قرآن کریم است

امام جمعه دشتستان با اشاره به مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه قرآن اظهار داشت: انقلاب اسلامی قرآن را از حاشیه و مجالس ختم به عرصه زندگی و از ساحت فردی به ساحت اجتماعی کشاند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قرآن را از کنج خانه‌ها به عرصه جهانی آورد، گفت: عینیت یافتن قرآن در عرصه سیاست دشمن را به قرآن سوزی واداشت، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که قانون اساسی آن بر مبنای قرآن است و شرط رهبری در آن قابلیت تفسیر قرآن کریم است.

حجت الاسلام مصلح بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها در ایران قریب ۲۰۰ میلیون نسخه قرآن کریم‌طبع و نشر شده است و جمهوری اسلامی علمدار جریان ترجمه و تفسیر در جهان است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قرآن را پرتیراژترین کتاب جهان کرد، گفت: انقلاب اسلامی با بازگشت به قرآن مایه عزت مسلمانان شد و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی در سایه توجه به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی است.

امام جمعه دشتستان یادآور شد: تأسیس رادیو قرآن، تأسیس شبکه تلویزیونی قرآن و ایجاد حداقل ۴۰۰ سایت قرآنی از برکات توجه انقلاب اسلامی به قرآن است.

وی گفت: احداث دارالقرآن در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ، راه‌اندازی صدها مؤسسه قرآنی، تأسیس دانشگاه قرآن و دانشکده‌های قرآنی از برکات قرآنی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین و پردامنه‌ترین تفسیر قرآن تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی تألیف شد، گفت: پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیونی در جهان اسلام را صداوسیمای جمهوری اسلامی بر اساس قصص قرآن ساخت و به برکت انقلاب اسلامی مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران تأسیس و به بزرگ‌ترین رویداد قرآنی جهان تبدیل شد.

وی اضافه کرد: عطش فهم قرآن در اثر پیروزی انقلاب اسلامی ترجمه قرآن به ۱۳۰ زبان زنده دنیا را موجب شد, راه‌اندازی نمایشگاه سالانه بین‌المللی قرآن کریم پدیده و منحصربه‌فرد جهانی و مولود انقلاب اسلامی است و همچنین پس از انقلاب تاکنون ۳۷ هزار عنوان کتاب قرآنی چاپ و نشر شده است.

امام جمعه دشتستان خاطرنشان کرد: حفظ قرآن که پیش از انقلاب پدیده‌ای بسیار نادر و استثنایی بود امروز امری رایج شد و ده‌ها هزار نفر را دربرمی گیرد و ایران اسلامی تنها کشوری است که قوانین آن از جهت انطباق با قرآن کنترل می‌شود و قوانین مغایر قرآن لغو می‌شود.

وی با بیان اینکه روخوانی جمعی چندین میلیونی قرآن کریم در ماه رمضان پدیده منحصربه‌فرد جمهوری اسلامی ایران است، گفت: انقلاب اسلامی پرچم‌دار تشکیل‌حاکمیت بر مبنای قرآن کریم است، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی توجه جدی به قرآن بوده و مبنای آرمان‌های انقلاب قرآن است.

وی بیان کرد: قرآن در جوامع اسلامی و ایران قبل از انقلاب در عرض بوده، ولی پس از انقلاب اسلامی قرآن فرا نهاد و در رأس امور و امری راهبردی است و فعالیت‌های قرآنی که همه کشورهای اسلامی دارند، گسترش فرهنگ قرآنی خاص جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قرآن را مردمی کرده و به داخل جامعه و زندگی مردم برده است، گفت: انقلاب اسلامی، با عبور از مقدمات و فاز ظاهری فعالیت‌های قرآنی (روخوانی، چاپ قرآن و…)، اصالت را به تدبر و مفاهیم و عمل و رفتار قرآنی داد.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: قرآن و رهبری قرآنی عامل جدی وحدت بین شیعه و سنی در سطح ملی و جهانی است و بیداری اسلامی منبعث از پیام قرآنی انقلاب اسلامی است.

حضور گسترده مردم در انتخابات، مایه عزّت و اقتدار ملی

وی با اشاره به انتخابات پیش رو و تشکیل مجلس تراز انقلاب اسلامی گفت: از تأثیرات غیرقابل انکار مشارکت حداکثری در انتخابات می‌توان بر تأمین امنیت ملی نام برد که نقش مردم در این راستا بی‌بدیل و بی‌همتا است.

وی با بیان اینکه رأی مردم از جنبه‌های مختلف داخلی و خارجی دارای ارزش است گفت: هر قدر مشارکت سیاسی و حضور مردم پررنگ‌تر باشد، جمهوریّت و اسلامیّت نظام تقویت می‌شود و به تأمین امنیت داخلی این مرز و بوم کمک می‌کند.

حجت الاسلام مصلح بیان کرد: مشارکت حداکثری می‌تواند شاخصی برای بالا رفتن امنیت بین المللی ایران اسلامی باشد و قدرت چانه‌زنی‌های سیاسی را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه رأی بالای مردم در انتخابات، برای دشمنان پیام انسجام و همراهی ملی را ارسال می‌کند، گفت: خلق حماسه ملّی در انتخابات، نشان‌دهنده حساسیت ملّت نسبت به سرنوشت خود و کشورشان است و به طور کلی، مشارکت حداکثری و حضور گسترده مردم در انتخابات، مایه عزّت و اقتدار ملی بوده و از شاخصه‌های رشد ملّی محسوب می‌شود.

لزوم رسیدگی به مشکلات آرامستان برازجان

امام جمعه دشتستان با اشاره به مشکل آرامستان شهر برازجان گفت: به گفته متولیان آرامگاه شهر برازجان ظرفیت این آرامگاه تکمیل است و دیگر زمین خالی برای دفن اموات ندارد لذا مسؤولان شهر اعم از فرمانداری، شورا و شهرداری باید برای دفن اموات شهروندان تدبیر و چاره اندیشی کنند.

وی افزود: چه در مکانی که قبلاً تعیین و برای آماده سازی آن چند میلیارد هزینه شده است و چه در جایی که مقتضی و مورد اتفاق مدیران شهرستان باشد، در هر صورت شهر بزرگ برازجان به یک آرامستان بزرگ و در دسترس نیاز ضروری دارد که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1402/12/08 - 07:10
0
2
آقای مصلح اونقدر که به فکر قبرستون برا ملتی، به فکر محل برگزاری جشن و کنسرت و شادی هم براشون هستی؟
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • شهردار جدید سعدآباد منصوب شد
  • اطلاعیه فرماندهی انتظامی بوشهر پیرامون حجاب صادر شد
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 7 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 9 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 9 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 13 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...