امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 18 دي 1402 - 10:55
سید عباس امیری در گفت و گو با اتحاد خبر :

اتحاد خبر: سید عباس امیری یکی از بهترین مربیان ورزش شهرستان دشتستان است. کسی که علیرغم جوانی سالهاست در عرصه ورزش حضور دارد و مسئولیت های مختلفی نیز داشته است.  اتحاد خبر امروز پای درد دل ها و صحبت های دلسوزانه این فعال ورزشی نشسته است... تحرک و پویایی در ورزش شهرستان به حداقل رسیده. شرایط خوبی در ورزش حکم فرما نیست...

اتحاد خبر:مقدمه : گفت و گوی امروز را اختصاص داده ایم به یکی از بهترین مربیان ورزش شهرستان . کسی که علیرغم جوانی سالهاست در عرصه ورزش حضور دارد و مسئولیت های مختلفی نیز داشته است. به گوشه ای از افتخارات سید عباس امیری اشاره و مصاحبه را آغاز می کنیم.



مربی تیم‌ ملی دوومیدانی ایران با فعالیتی حدود ۱۰ ساله و استعدادیاب فدراسیون دوومیدانی

شکستن رکورد نوجوانان داخل سالن و آزاد پرش سه گام توسط شاگرد ایشان

نایب قهرمانی جام دهه فجر با حضور ۱۰ تیم خارجی و ۱۶ تیم داخلی در مشهد سال ۱۳۸۹

مربی یکی از شاگردان خود که دارنده مقام سوم آسیا در پرش سه گام در کشور سریلانکا

شاگرد وی مقام اول پرتاب وزنه در غرب آسیا در لبنان و مقام اول پرش طول و اعزام به مسابقات جهانی لهستان
و شکستن رکورد پرتاب نیزه رده نوجوانان و اعزام به چین

آقای امیری سلام. خوش آمدید؛

- بنده هم سلام عرض میکنم خدمت شما و خوانندگان محترم سایت اتحاد خبر . اقدام تروریستی شهر کرمان را محکوم میکنیم و تسلیت عرض میکنم خدمت خانواده های محترم شهدای این حادثه .  تشکر میکنم از وقتی که به ما دادید .

آقای امیری چندسالی است که جنابعالی که از مربیان باسابقه ی ورزش برازجان و دشتستان بوده اید متأسفانه کناره گیری کرده اید . چرا باید شرایط مربی سابقه داری مانند شما اینگونه شود ؟
- ببینید وقتی در ورزش ناکارآمدها وارد شوند به صورت خودکار انسانهای موفق کارگیری می‌کنند. نه فقط در مورد بنده در مورد خیلی از اساتید و مسئولین و قهرمانان نیز این موضوع صدق می‌کند.چرا باید کار کنیم؟ در کنار چه کسانی؟ چون هدف از حضور آنها موفقیت‌های کوتاه و گاهاً مقطعي در سطح روستا و نهایتا روستا است و من نیز که سالیان زیادی در تیم ملی بودم نمیتوانستم در کنار چنین تفکراتی کار کنم.

به هر حال شما در رشته هایی مانند دوومیدانی و والیبال کارنامه و عملکرد خوبی داشتید . چرا کناره گیری کردید ؟
- در دوومیدانی که نتايج مطلوب و تکرار نشدنی را گرفته بودیم به اتفاق دوست خوبم آقای فخرایی و بهتر بود که در آن زمان به زندگیمان برسیم و الحمدالله رسیدیم
و اما در مورد والیبال کسانی بودند و گفتند ما میتوانیم بهتر کار کنیم.ما هم گفتیم بفرمائید. متأسفانه الان همان عزیزان اظهار تأسف می‌کنند و میگویند شرایط خیلی سخت تر از آن چیزی بود که ما تصور میکردیم. ولی خوب بعضی ها قهرمانی در کوچه را موفقیت و بعضی ها نیز قهرمانی جهان را موفقیت می‌بینند و این کجا و آن کجا تا ببینیم اندیشه ، تفکر و افق دید شما چه باشد و قهرمانی را در چه چیز و چطور برایتان معنا کرده باشند.

خاطرم هست که مدتی نیز منتقد شماره یک رئیس هیئت والیبال استان بوشهر بودید ؟
- بله دقیقا. ایشان  کسی بود که با ورزش خصوصاً والیبال دشتستان و الی الخصوص موفقیت‌های برازجان کاملا مخالفت می‌کرد و هم خود‌ش و هم چند نفر که کنارش بودند چشم دیدن اینهمه موفقیت در دشتستان را نداشتند و راهی بجز مخالف نداشتند. البته عده ای هم که عرض کردم در ورزش بویی از قهرمانی نبرده بودند ایشان را همراهی کردند که الان  در گرداب تفکرات غلط خود و همان آقا گیر کرده اند گرچه هنوز هم شاید ندانند!

اما یک روز و در همان زمانی که شما در هیئت والیبال دشتستان مسئولیت داشتید تمامی رده های  سنی والیبال برازجان قهرمان استان بودند. شرایط کنونی والیبال برازجان را چگونه ارزیابی می کنید ؟
- اون شرایط و موفقیتها حاصل حدود ۱۰ سال تلاش و تجربه و وقت گذاشتن و استفاده از تجارب ارزشمند آقایان انگالی، مرادی، صیادی، رئیسیان، ایرانپور و دهها پیشکسوت دیگر و جوانانی همچون مهندس موعود فخرایی مربی با علم و با تجربه که سالیان سال وقت گذاشتند.شرایط کنونی احتیاج به کار بیشتر و مداوم است. نتایج خیلی خوب نیست. باید استعدادیابی شود و معنی استعداد را بصورت کامل متوجه شد و تا زمانی که هدف، رسیدن به دایره کوچک اطراف خودمان باشد هرگز موفق نمی‌شویم.

آیا می توان امیدوار بود والیبال برازجان به شرایط خوب سالهایی که خودتان مسئولیت داشتید برسد ؟
- احتياج به زمانی حدود ۵ الی ۱۰ سال دارد. احتیاج به استعدادیابی آنهم با حضور افراد کاربلد و داشتن برنامه های دقیق و منظم . من که فکر نمی کنم حالا حالاها بشود به موفقیت گذشته دست یافت چرا که با توجه به آمار موجود ما به حدود سال ۸۲ برگشته ایم و باید خیلی زحمت کشید تا مجدداً برگردیم به دوران اوج. چون ما در یک مقطع حدود ۸ ساله برای اولین بار در تاریخ والیبال استان بوشهر توانستیم یک بازیکن را از میان ۱۳۰۰  بازیکن به جمع ۱۲ نفره تیم ملی بفرستیم و همانگونه که می دانید در دو مقطع نوجوانان و جوانان قهرمان جهان شود و با توجه به اینکه ایشان در تیم ملی جوانان بود به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و نایب قهرمان آسیا شد. آیا الان چنین شرایطی را داریم یا میتوانیم چنین کار بزرگی را انجام بدهیم ؟ با این شرایط فکر نمی‌کنم.

آقای امیری ارزیابی شما از شرایط کنونی ورزش دشتستان چگونه است ؟مدتی است که برخی اهالی ورزش ناامیدانه شرایط را پیگیری می کنند

- ببینید از دیر زمان ورزش این شهرستان به دست افرادی بوده که هم روزمه و هم تجربه و علم کافی را در مورد ورزش داشتند. متأسفانه این آقا از هر سه مورد محروم هست و غیر از این موارد متاسفانه مدیریت هم نمی‌تواند بکند . بعنوان مثال اگر کسی هم مخالف شماست خب می توان نشست و جلسه گرفت و صحبت کرد . شاید نظر خوبی داد که به درد هر جایی از ورزش خورد و شاید دیگران را هم متقاعد کرد که شما توان اداره ورزش را دارید نه اینکه بهترین و با علم ترین افراد را بواسطه یک انتقاد و یا با دستور فلان مدیر کل سریعاً کنار گذاشت. خب با این کار رفتن خودتان را جلوتر می‌اندازید.

می توانید مثالی بزنید؟
- بله. شما نتایج تیم فوتبال محبوب هواداران شهر برازجان تیم پرسپوليس را ببینید. نتایج عالی است و این تیم امسال مدعی صعود است اما متولی ورزش بدلیل نا کارآمدی خود، همین نتایج را نه می‌تواند ببیند و نه کمکی می‌کند چونکه از جنس ورزش نیست. و این را هم اضافه کنم بنده با شخص ایشان هیچگونه مشکلی ندارم . از دوستان خوب بنده بودند و هستند. اما بواسطه همین دوستی از روز اول مخالف ایشان بودم چرا که ایشان نباید این مسئولیت را قبول میکرد. چون ایشان هیچکدام از فاکتورهای ورزشی و مدیرتی را ندارد.

بنظر شما که از فعالان حوزه ورزشید چه شرایطی بوجود آمده که ورزش دشتستان روزهای تلخی را سپری می کند ؟
- خب دلایل زیادی دارد .گله مندی ما ورزشی ها در دشتستان اول از استاندار محترم است .‌شاکی هستیم که چرا یک نفر را که کد استخدامی ندارد بصورت کاملا غیر قانونی متولی ورزش بزرگترین شهرستان استان شده؟


دوم گیرم که آقای استاندار هم با هر شرایطی موافقت کردند. آقای جمالی، مدیر کل محترم شما که از جنس ورزش و مربی و قهرمان تیم‌های ملی هستید. شما چرا اشتباه ایشان و آقای صالح احمدی رو اصلاح نمی‌کنید؟ و در بعد گلایه از فرماندار و معاون فرماندار هست که حمایت کور کورانه خود را از ایشان دریغ نمی‌کنند و سوم از پیشکسوتان و اهالی ورزش سوالی دارم آیا اگر این اتفاق ناگوار برای هر شهرستانی افتاده بود سکوت اختیار می‌کردند؟ ازسرپرستان، مربیان و قهرمانان میخواهم که سکوت خود را بشکنند و از حق ورزش دفاع کنند.

آیا همه‌ ی مشکلات به کمبود پول و اعتبارات ورزشی خلاصه می شود و یا اینکه دلایل دیگری نیز وجود دارد که شاهد رکود ورزش دشتستان هستیم ؟
- خیر . ورزش نیاز به مدیر قوی دارد.‌اگر همه چیز به پول خلاصه میشد خب مدیر برای چه بود؟ اگر پول باشد چه بسا که یک نوجوان هم بتواند مدیریت کند. شما باید بتوانید در زمان بحران مدیریت کنید و امکانات و پول  بیارید نه در زمانی که همه چیز اوکی هست که کار خاصی نشده .‌اگر توانستید در زمان مشکلات مدیریت کنید به شما یک مدیر خوب می گویند و گرنه هر شخصی میتواند با پول کارهای خوبی انجام دهد.

خودِ شما تاکنون چه اقداماتی برای بهبود شرایط داشته اید ؟ آیا جلسه ای با مسئولان در این خصوص برگزار کرده اید ؟
- بله به صورت خاص با تعدادی از مسئولين از جمله معاون فرمانداری دشتستان و چندین بار با دیگر جلسه گرفتیم و اگر خدا بخواهد مجدد جلسه میگیریم تا به سرانجام برسیم . بنده موظم با تمام وجود از ورزش شهرم و مثلاً از تیم خوب و مردمی پرسپولیس و مربی با دانش این تیم آقای فتحی که از انسانهای با ایمان و انقلابی هستند و تیم پارس و تیم های دیگر ورزش و هیئت های ورزشی دفاع کنم تا به فضل خدا کار در همه رشته‌ های ورزشی درست شود.

گویا دل پری از شرایط فعلی در ورزش دشتستان دارید
- بله . ببینید من با آقای حسین پور سرپرست فعلی اداره ورزش و جوانان دشتستان هیچگونه مشکلی ندارم ولی ناراحتی بنده این است که انسان باید ببیند جایش کجاست همانجا جلوس کند نه بیاید بر جایی بنشیند که هم جایش نیست هم کار را خرابتر کند! از کجای ورزش بگویم. اون از عدم حمایت از تیم هایی مانند تیم پرسپولیس و یا پارس ، اون از زمین چمن. اون از سالنها. اونم از استخر. اون از بهترین زمین ساحلی ، اون از تیرهای زمین فوتبال که در تنها استادیوم شهر که میزبان بازی های مهم کشوری است و عنقریب که به روی فوتبالیستی بیفتد ! اگر ما ناراحت نشویم که ورزشکار نیستیم. سوال من از ایشان این است آیا قبل از این مسئولیت کسی حتی به شما میگفت که بالای چشمتان ابرو است؟ خب خراب کردید که می‌گویند. چرا جمعی از بهترینهای ورزش را کنار گذاشته اید. نیروهایی مانند شاهپور سلطانی و روح الله فیروز و مخالفت شدید با آقایان فتحی و آذربان و تیم پرسپولیس که شادی زایدالوصفی را به هواداران و جوانان و مردم شهر داده اند . چرا تیم های پارس و دکتر گودرزیان حمایت نمی شوند؟ مگر تیم های این باشگاه در فوتبال کشور نیستند ؟ مگر خانواده های زیادی را دور هم جمع نکرده اند ؟ چرا سنگ اندازی و کارشکنی می کنید ؟ خب آقای محترم این تیم ها و این افراد ستون ورزش شهر هستند شما همه چیز را دارید از بین می‌برید تا کی و کجا؟ بهترین جایگاه برای شما همان مسئولیت های قبلی است. باید قدری اندیشه کنید چرا جایی که جایتان نیست حضور دارید؟

و در پایان اگر صحبتی باقی مانده بفرمایید؟

- ببینید تحرک و پویایی در ورزش شهرستان به حداقل رسیده. به مسئولان نیز گفته ایم . شرایط خوبی در ورزش حکم فرما نیست . همین یکی دو تیم باقی مانده نیز کمک نمی شوند . کمک های فقط از سمت شورا و شهرداری بوده و بس . اکثر هیئت های ورزشی که چراغ شان خاموش است و فعالیتی ندارند . مسئولان شهرستان از فرماندار گرفته تا معاون ایشان و نماینده مردم و مدیر کل باید سریعاً یک تصمیم جدی بگیرند . اینکه بگوییم در دشتستان یک فرد نیست که جایگزین سرپرست فعلی اداره ورزش شود درست نیست . ما جوانان و ورزشی های زیادی داریم که می توانند شرایط را بهبود ببخشند . گفتنی ها را گفته ایم و باز هم می گوییم . ان شاالله که تصمیم خوبی برای مدیریت ورزش و جوانان شهرستان گرفته شود .



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1402/10/18 - 20:48
0
0
جای تاسف داره ،،شایسته دشتستان نیست شرایط فعلی تمامی ورزشکاران ناراحت و ناراضی هستند و کسی به داد نمیرسد. روز به روز شاهد افت ورزش شهرمون هستیم
1402/10/18 - 14:01
0
0
سلام، واقعا دلیلش رو نمیدونم چرا معاون فرماندار داره از حسینپور حمایت بیجا میکنه؟؟؟
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...