امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 08 تير 1399 - 08:22
نتایج ارزیابی خدمات فروش خودروسازان:

 

اتحادخبر:بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط شرکت‌ بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در رابطه با خدمات فروش خودروسازان، از تعداد ۱۹ شرکت عرضه کننده خودروی سواری و سنگین در سال ۱۳۹۸، ۱۰ شرکت موفق به کسب نمره قبولی نشدند.

اتحادخبر:بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط شرکت‌ بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در رابطه با خدمات فروش خودروسازان، از تعداد ۱۹ شرکت عرضه کننده خودروی سواری و سنگین در سال ۱۳۹۸، ۱۰ شرکت موفق به کسب نمره قبولی نشدند.

از ۱۹ شرکت عرضه‌کننده خودرو، ۱۰ شرکت نمره قبولی نگرفتند

به گزارش ایسنا، بر اساس ارزیابی‌های سومین دوره سنجش الزامات حوزه خدمات فروش که طبق دستورالعمل خدمات فروش صنعت خودرو صورت می‌گیرد، در شرایطی که همچنان ورود خودروهای خارجی به کشور محدود است، صرفا شرکت‌های تولیدکننده داخلی خودرو مورد سنجش قرار گرفته‌اند. طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از خدمات فروش خودروسازان در سال ۱۳۹۸،   ۱۹ شرکت عرضه‌کننده خودروی سواری و سنگین مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۰ شرکت موفق به کسب نمره قبولی نشدند.

شاخص‌های اصلی این ارزیابی، طبق دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات فروش خودرو، شامل ارزیابی شبکه نمایندگی‌های مجاز، ارزیابی نظام مدیریتی خدمات فروش و سنجش رضایت مشتریان است که کلیه شرکت‌های عرضه کننده خودرو را در سه حوزه‌ی وضعیت الزامات ستادی خدمات فروش، وضعیت شبکه نمایندگی‌ها و نیز رضایتمندی مشتریان مورد سنجش قرار می‌دهد.

طبق گزارش ارائه شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در میان خودروهای سواری به ترتیب شرکت‌های بهمن موتور، مدیران خودرو، سرمایه‌گذاری بین‌الملل بایک، سازه‌های خودرو دیار، کرمان موتور، کارمانیا، سایپا، ایران‌خودرو و پرستوی آبی ارگ در رده‌های اول تا نهم خدمات فروش قرار گرفتند.  

 همچنین در میان خودروهای سنگین، شرکت‌های بهمن دیزل، سیبا موتور، ماموت دیزل، سایپا دیزل، ایران‌خودرو دیزل، مایان فولاد، کاریزان خودرو، سروش دیزل مبنا، ارس خودرو دیزل و عقاب افشان رتبه‌های اول تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در این میان متوسط امتیاز رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش صنعت خودرو در سال گذشته، معادل ۵۷.۹ درصد بوده است که نسبت به سال پیش از آن(۱۳۹۷)، ۱۳ درصد افت داشته است.

طبق این گزارش، عمده دلایل نارضایتی مشتریان که بر اساس مصاحبه با ۲۴۲ هزار مراجعه‌کننده به شبکه خدمات فروش به دست آمده، «تاخیر در تحویل خودرو»، «عدم پرداخت خسارت دیر کرد» و «عدم پایبندی به تعهدات» بوده است.

علاوه‌براین ارزیابی‌های انجام شده در سطح نمایندگی‌های مجاز ارائه دهنده خدمات فروش در سال  ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که ۶۸.۹ درصد نمایندگی‌های مجاز با حداقل سطوح استاندارد تعریف شده در دستورالعمل منطبق نبوده‌اند.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...