امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 11 بهمن 1396 - 23:43
در نشست مطبوعاتی مديران تامين اجتماعى استان بوشهر:

اتحاد خبر: نشست خبرى مديران تامين اجتماعى استان بوشهر عصر چهارشنبه 11 بهمن ماه در سالن اجتماعات سازمان تامين اجتماعى برگزار شد.به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، یونس خسروانی مدیر کل سازمان تامین اجتماعی با بیان این مطلب که یکی از نیازهای بنیادین ما در جامعه امرور مقوله تامین اجتماعی می باشد، گفت: در کشور ما سازمان تامین اجتماعی...

اتحاد خبر_زهره عرب: نشست خبرى مديران تامين اجتماعى استان بوشهر عصر چهارشنبه 11 بهمن ماه در سالن اجتماعات سازمان تامين اجتماعى برگزار شد.


به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، یونس خسروانی مدیر کل سازمان تامین اجتماعی با بیان این مطلب که یکی از نیازهای بنیادین ما در جامعه امرور مقوله تامین اجتماعی می باشد، گفت: در کشور ما سازمان تامین اجتماعی ابتدا به شکل بیمه های اجتماعی بوده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر از سال 1334 تحت عنوان اداره کل فارس و بنادر جنوب و بعدها در جزیره خارگ تاسیس شد.

خسروانی ادامه داد: تامین اجتماعی در سه بخش بیمه ای، بخش درمان و بخش سرمایه گذاری فعالیت می نماید.

80 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

وی با اشاره به اینکه هدف ما امیدآفرینی در اجتماع است، گفت: در استان بوشهر 15 شعبه اجرایی در شهرستان ها وجود دارد که 80 درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: در طی ده ماهه گدشته تنها 4 میلیارد تومان پاداش ازدواج داده شده است که این میزان در سال گذشته 5/5 میلیارد تومان بوده است. 
 
شعب تامین اجتماعی در سراسر استان ملکی است

خسروانی با اشاره به حوزه بیمه ای استان بوشهر، تاکید کرد: هیچ شعبه شهرستانی سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر ملک استیجاری ندارد و شعب ما در سراسر استان ملکی است. در سال جاری پس از 12 سال، در شهر شبانکاره شعبه تامین اجتماعی تاسیس شد که این شعبه ظرف صد روز و با اعتبار 450 میلیون تومان ساخته شد.


وی تاکید کرد: سازمان در راستای بخشی از ماموریت خود برای ایجاد روحیه نشاط و حمایت از هنرمندان تعدادی از هنرمندان را تحت پوشش خود قرار داده است که نتیجه یکی از این موارد دیروز اتفاق افتاد و طی مراسمی به استاد ایرج صغیری حکم بازنشستگی اعطا گردیده و مقرری بگیر این سازمان شد. 

خسروانی ادامه داد: همچنین طرح کرامت رضوی که در طول سال افراد تحت پوشش جهت زیارت مشهد مقدس اعزام می شوند.

یونس خسروانی عنوان کرد: در مجموع سازمان یک هدف دارد و آن رضایت مردم و ایجاد رفاه اجتماعی بیشتر است و برای این کار باید سازمان فعال تر و پرتلاش تر بشود.
به این منظور برخی اقدامات نظیر طرح خدمات الکترونیک را انجام داده ایم.

هیچ محدودیتی برای بیمه هنرمندان نداریم

وی با اشاره به اینکه ما هیچ محدودیتی برای بیمه هنرمندان نداریم، اظهار داشت: بیمه هنرمندان دو نوع دارد. تعدادی از افراد ثبت نامی و جز لیست پدیدآورندگان کتاب و آثار هنری ارشاد هستند که بخشی از حق بیمه را خودشان پرداخت کرده و بخش دیگر را صندوق پرداخت می نماید و تعدادی نیز معرفی نامه آورده و ما بیمه آنها را بر عهده می گیریم.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در خصوص بیمه ی مطبوعات تا سقف 5 نفر مشمول هستند و مطبوعات لیست بیمه خود را به ما تحویل می دهند. منظور از مطبوعات رسانه های مکتوبی است که دفتر و مجوز داشته و در قالب رسانه فعالیت می نمایند.

راه اندازی دو کارگزاری جدید در گناوه و دشتستان

وی با اشاره به اینکه در استان پنج کارگزاری داریم، گفت: ما در شهرهای بیدخون، عسلویه، کنگان و دو شعبه کارگزاری در شهر بوشهر داریم و برای دو شعبه دیگر در گناوه و دشتستان آزمون گرفته شده و قرار است مجوز صادر شود.

خسروانی در ارتباط با بیمه آموزشیاران و نهضت سوادآموزی اذعان داشت: در تعامل هستیم تا مشکلات بیمه ای این نهاد را حل نماییم و این مستلزم آن است که مبلغی را آموزش و پرورش و سازمان سوادآموزی پرداخت نمایند.

وی تصریح کرد: در حوزه بیمه و درمان سال گذشته 725 میلیارد تومان در استان هزینه کرده و یک هزار و 200 میلیارد تومان درآمد داشتیم. در سال جاری یک هزار و سیصد میلیارد تومان مصوب و تا الان 340 میلیارد تومان در بخش بیمه ای هزینه نموده ایم.

تکمیل طرح ساماندهی بیمه ملوانان و صیادان

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: یکی از دغدغه های شخصی من ساماندهی بیمه ملوانان و صیادان است که طرح آن تکمیل شده و در مرحله مصوبه نهایی است.

 
خسروانی در خصوص این طرح گفت: استان بوشهر متولی کار و استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گیلان نیز ذی نفع هستند. طرح در مرحله تحقیقات کارشناسی می باشد و امیدواریم که این طرح مصوب شده و انجام شود.

ابراهیم پورحکیمی، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر گفت: سازمان تامین اجتماعی نقش بسیار ارزنده و به سزایی در رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی داشته است. استقرار عدالت، برقراری ارزش های انسانی، پیشرفت و استفاده مناسب از ثروت های خدادادی این سرزمین بخشی از رویکردهای این سازمان از آغاز تا به امروز بوده است.

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگ ترین نهادهای مردمی نقش اساسی در رسیدن به این آرمان ها داشته است.

پورحکیمی در گزارش عملکرد مدیریت درمان گفت: سازمان تامین اجتماعی دو نوع درمان مستقیم و غیرمستقیم ارائه می دهد که 30 درصد اعتبارات در درمان مستقیم و 70 درصد در درمان غیرمستقیم (خرید خدمت) هزینه می شود.

وی افزود: در سال 95 اعتبار سازمان تامین اجتماعی 19 هزار میلیارد تومان بوده که 17 هزار و هشتصد میلیارد تومان آن در بخش درمان مستقیم و یک هزار و 200 میلیارد در بخش درمان غیر مستقیم هزینه شده است.

از لحاظ جذب اعتبارات درمان مستقیم هشتمین استان کشور هستیم

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه از لحاظ جذب اعتبارات درمان مستقیم هشتمین استان کشور هستیم، گفت: اعتباراتی که توانسته ایم در بحث درمان مستقیم در استان بوشهر برای بیمه شدگان خود هزینه کنیم 190 میلیارد تومان بوده است، در حالی که ما از لحاظ درآمدی استان نهم یا دهم هستیم.

پورحکیمی ضمن اشاره به اینکه تامین اجتماعی یک ارگان خدماتی است، تصریح کرد: نوبت دهی اینترنتی و نوبت دهی تلفنی از اقدامات جدیدی است که در برخی از مراکز خود شروع کرده ایم. همچنین حذف دفترچه های درمانی که سبب تسهیل اقدامات و ارائه خدمات به بیمه شدگان گردیده است.

وی افزود: به آن تعداد اتباع خارجه که در استان ما ساکن هستند کد اختصاص یافته و بیمه می شوند. برای مثال ما با کشور افغانستان، عراق و یا برخی از کشورهای دیگر قرارداد دوجانبه داریم و بیمه شدگان می توانند بیمه را انتقال داده و استفاده نمایند.

بخش خصوصی در استان بوشهر ضعیف عمل می کند

مدیر درمان تامین اجتماعی در خصوص استفاده از درمان غیرمستقیم گفت: متاسفانه بخش خصوصی در استان بوشهر ضعیف عمل می کند و ما در این قسمت نمی توانیم خرید خوبی انجام بدهیم. در حالی که بسیاری از استان ها بخش خصوصی فعال و موفقی دارند.


ابراهیم پورحکیمی ضمن اشاره به اینکه تامین اجتماعی درآمد دارد، افزود: اما درآمدهای آن به دو صورت نقدی و تعهدی است، ممکن است این تعهدات دریافت نشود که این در ارائه خدمات تاثیر نامطلوبی دارد.

کار پلی کلینیک تامین اجتماعی برازجان به زودی آغاز خواهد شد

وی در خصوص پلی کلینیک تامین اجتماعی برازجان گفت: مدت ها از کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی برازجان می گذرد و انجام نشدن آن تا به امروز دلایل مختلفی داشته است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: کلنگ این پروژه با 2500 متر مربع مساحت بر زمین زده شد و حتی نقشه های فاز یک و فاز دو آن نیز آماده بود اما وقتی به استان ابلاغ گردید و اقدامات کارشناسی آن انجام شد متوجه برخی نواقص در طرح شدیم لذا مساحت آن از 2500 متر به 4500 متر ارتقاء یافت و سپس تعیین پیمانکار نیز انجام گرفت.

وی اظهار داشت: بین ما و شهرداری یک سری اختلافات به وجود آمد که با تعامل و همکاری شورای شهر و نماینده محترم مشکلات مرتفع شده و ان شالله به زودی کار آغاز خواهد شد. هفته گذشته بایست کار آغاز میشد و دلیل اینکه شروع نشده است اینکه مصوبه آن قدیمی شده بود و مرکز ما باید مصوبه جدید اداری می گرفت.

ابراهیم پورحکیمی، تصریح کرد: درمانگاه خورموج برای طراحی نقشه به شرکت خانه سازی داده شده است و در خصوص درمانگاه تنگستان نیز اقدامات کارشناسی انجام گرفته و منتظر تصویب هیئت مدیره تامین اجتماعی است. 

وی درباره بیمارستان مهر برازجان و وضعیت توسعه آن اظهار داشت: الان در حال انجام اقداماتی در این بیمارستان هستیم که از حالت تک تخصصی درآمده است. از لحاظ اصولی باید بخش و اورژانس درخور آن بیمارستان اضافه شود که ان شالله در روزهای آتی انجام خواهد شد.

ساختمان بیمارستان مهر برازجان در واقع یک پلی کلینیک بوده است

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در مورد همراه سرای بیمارستان مهر گفت: ساختمان این بیمارستان در واقع یک پلی کلینیک بوده است و به همین دلیل یک سوی نواقصی دارد. به غیر از بیمارستان سلمان فارسی هیچ بیمارستانی در استان همراه سرا ندارد. همراه سرا بیمارستان شهدای خلیج فارس نیز با کمک خیرین سلامت در حال ساخت است.

وی افزود: ان شالله نواقص بیمارستان مهر از جمله بخش اورژانس و بخش بستری نیز در آینده برطرف خواهد شد.

تخصیص 50 هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه 97 برای تصفیه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی

ابراهیم پورحکیمی خاطرنشان کرد: در بودجه 97 اعتبار 50 هزار میلیارد تومان برای تصفیه قسمتی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است که ان شالله در صحن علنی مجلس رای آورده و تصویب شود.

برخی از همپوشانی ها در بیمه قانونی است

وی در خصوص همپوشانی دفترچه های بیمه گفت: قسمتی از همپوشانی سازمان های بیمه طبیعی است. بعضی از بیمه شدگان حق درمان پرداخت نمیکنند و دفترچه به آنان تعلق نمی گیرد پس دفترچه خدمات درمانی می گیرند که این یک همپوشانی قانونی است، ما در قانون 64 نوع همپوشانی مجاز داریم.




















کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/11/13 - 19:13
0
0
با سلام متاسفانه بحث پول زیرمیزی در تامین اجتماعی حل نشده و با وجود دریافت‌های کلان توسط پزشکان از تأمین اجتماعی ولی باز شاهد هستیم پول زیر میزی از مردم دریافت می کنند نیاز به نظارت بیشتری هست و برخورد جدی تر چه از سوی مسئولین تامین اجتماعی و چه نهادهای نظارتی
1396/11/13 - 09:06
0
0
قدیمی ترین مدیر احمدی نژادی استان باید عوض شود,هیچکس حوصله کارکردن در بیمارستان سلمان را ندارد,وجود این افراد موجب سرخوردگی پرسنل است
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...