امروز: دوشنبه 19 مرداد 1405
- نمایشگاه عکس انفرادی «روایت مشککاری» اثر یلدا خادمی در برازجان افتتاح شد
- خبرنگار باید دیدهبان امین و صادق جامعه باشد
- زارع: فضاهای مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان بوشهر تامین شود
- دمای هوا در بوشهر به ۵۰ درجه میرسد
- ۱۳ واحد صنفی متخلف در بوشهر پلمب شد
- صعود بهای طلای سیاه همزمان با تداوم بنبست در تنگه هرمز
- ظرفیت فرآورش نفت آزادگان جنوبی به ۳۲۰ هزار بشکه در روز رسید
- انتصاب محسن رضایی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی
- محسن رضایی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی شد
- عارف: کشور بیش از هر زمان به وفاق، همبستگی و انسجام ملی نیاز دارد
مطالعات مرکز تحقیقات و پیشگیری ایلینویز آمریکا نشان می دهد که خوردن پیتزا به اندازه سیگار کشیدن برای افراد به ویژه کودکان مضر است.
اتحاد جنوب: مطالعات مرکز تحقیقات و پیشگیری ایلینویز آمریکا نشان می دهد که خوردن پیتزا به اندازه سیگار کشیدن برای افراد به ویژه کودکان مضر است.
به گزارش رویترز، پیتزا محبوب ترین غذای کودکان در سراسر جهان است؛ درحالیکه بزرگترین منبع کالری، چربی های اشباع شده و نمک محسوب می شود.
تحقیقات نشان می دهد که غذاهای حاوی پنیر چرب، نمک و گوشت به اندازه سیگار برای افراد مضر است.
این رژیم غذایی علاوه بر افزایش چربی و فشار خون و اضافه وزن، باعث برهم زدن تعادل هورمون های کودکان می شود و کاهش یادگیری در آنان می شود.
معمولا کودکانی که از غذاهای آماده و فست فود استفاده می کنند، بسیار خشن و غیر قابل کنترل هستند.
تحقیقات دیگری نشان می دهد که این کودکان پیشرفت درسی نیز ندارند و نسبت به کودکانی که رژیم غذایی سالم دارند، نمرات کمتری می گیرند؛ به علاوه اکثر آنان بیش فعال هستند.
متاسفانه پیتزا با یک نوشیدنی شیرین در وعده غذایی استفاده می شود و مجموع تمام این عوامل بدن را در معرض دیابت قرار می دهد. مصرف یک وعده پیتزا باعث دریافت 230 کالری اضافی می شود.
محققان به والدین هشدار داده اند که استفاده از رژیم غذایی سالم و متقاعد کردن فرزندان به استفاده از این رژیم، نیازمند یک برنامه مستمر، اراده قوی و مشاوره با متخصصین تغذیه است.
سبزیجات و پروتئین های بدون چربی بهترین منبع تولید انرژی بدن؛ بخصوص در کودکان هستند.
نتایج این تحقیقات در نشریه Pediatrics منتشر شده است. /ب1
به گزارش رویترز، پیتزا محبوب ترین غذای کودکان در سراسر جهان است؛ درحالیکه بزرگترین منبع کالری، چربی های اشباع شده و نمک محسوب می شود.
تحقیقات نشان می دهد که غذاهای حاوی پنیر چرب، نمک و گوشت به اندازه سیگار برای افراد مضر است.
این رژیم غذایی علاوه بر افزایش چربی و فشار خون و اضافه وزن، باعث برهم زدن تعادل هورمون های کودکان می شود و کاهش یادگیری در آنان می شود.
معمولا کودکانی که از غذاهای آماده و فست فود استفاده می کنند، بسیار خشن و غیر قابل کنترل هستند.
تحقیقات دیگری نشان می دهد که این کودکان پیشرفت درسی نیز ندارند و نسبت به کودکانی که رژیم غذایی سالم دارند، نمرات کمتری می گیرند؛ به علاوه اکثر آنان بیش فعال هستند.
متاسفانه پیتزا با یک نوشیدنی شیرین در وعده غذایی استفاده می شود و مجموع تمام این عوامل بدن را در معرض دیابت قرار می دهد. مصرف یک وعده پیتزا باعث دریافت 230 کالری اضافی می شود.
محققان به والدین هشدار داده اند که استفاده از رژیم غذایی سالم و متقاعد کردن فرزندان به استفاده از این رژیم، نیازمند یک برنامه مستمر، اراده قوی و مشاوره با متخصصین تغذیه است.
سبزیجات و پروتئین های بدون چربی بهترین منبع تولید انرژی بدن؛ بخصوص در کودکان هستند.
نتایج این تحقیقات در نشریه Pediatrics منتشر شده است. /ب1
منبع: خبرگزاری ایرنا
مرتبط:
» بهترین راهکار برای داشتن دندانهایی سالم [بيش از 12 سال قبل]
» ترک سیگار ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد [حدود 1 ماه قبل]
» کشف محموله سیگار قاچاق در دیلم [بيش از 9 سال قبل]
» مصرف سالانه 420 میلیون لیتر الکل و 65 میلیارد نخ سیگار در ایران [بيش از 11 سال قبل]
» ضرر ۶۲میلیارد دلاری کرونا به ورزش [بيش از 6 سال قبل]
نظرات کاربران
تازه ترین خبرها
- نمایشگاه عکس انفرادی «روایت مشککاری» اثر یلدا خادمی در برازجان افتتاح شد
- خبرنگار باید دیدهبان امین و صادق جامعه باشد
- زارع: فضاهای مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان بوشهر تامین شود
- دمای هوا در بوشهر به ۵۰ درجه میرسد
- ۱۳ واحد صنفی متخلف در بوشهر پلمب شد
- انتصاب محسن رضایی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی
- محسن رضایی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی شد
- عارف: کشور بیش از هر زمان به وفاق، همبستگی و انسجام ملی نیاز دارد
- از رفع تکلیف تا سرمایهگذاری/کدام باشگاهها فوتبال زنان را جدی گرفتند؟
- دیابت نوع ۲ عوارض یائسگی را تشدید می کند
- آفتکشها با افزایش خطر ابتلا به ALS مرتبط هستند
- ضدآفتاب معدنی یا شیمیایی؛ کدام بهتر است
- رشد مصرف شیرخشکهای رژیمی و غذاهای ویژه یارانهای
- تکمیل فهرست داروهای حیاتی و ضروری
- معاون وزیر راه: تعداد پروازهای استان بوشهر افزایش مییابد
- خدمت رسانی درمانگاه هلالاحمر بوشهر در شهرکربلا به بیش از ۲۷ هزار نفر
- زیرساختهای فرودگاهی استان بوشهر تقویت شود
- محبیزاده: ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در تنگستان پرداخت شد
- امینی: توسعه زنجیره ارزش آبزیان از مسیر رونق سرمایه گذاری میگذرد
- فرمانده سپاه گناوه:خبرنگاران روایت اول و امیدآفرین به جامعه ارائه کنند
- فرماندار دشتی: ساماندهی پسماند و سگهای ولگرد با جدیت دنبال شود
- ۵ بنای تاریخی بوشهر در جنگ آسیب دید؛ خسارت گسترده به بخش گردشگری
- صید محاصرهای تهدیدی برای ذخایر خلیج فارس؛ لزوم برخورد قاطع با متخلفان
- اولین و جوانترین بانوی بازنشستهٔ خبرنگار دشتستان تجلیل شد
- عناوین روزنامههای امروز1405/05/19
- عناوین روزنامههای ورزشی امروز1405/05/19
- بارش تابستانه در شهرستانهای جم و دشتستان بوشهر
- تولید گوشت مرغ در بوشهر ۲۰ درصد افزایش یافت
- ۱۲ طرح ورزشی نیمه تمام بوشهر تکمیل شد
- ۵۰ درصد گندم مورد نیاز بوشهر از استانهای دیگر تامین میشود
- نکونام رسما سرمربی تراکتور شد
- مردم گناوه نگران نباشند؛ انفجار کنترلشده در معدن سنگ بینک
- شهردار بوشهر: نهضت آسفالت معابر در شهر ادامه دارد
- بخشدار ویژه خارگ: مدارس برای آغاز سال تحصیلی آماده شوند
- بوشهر در تنگنای درمان؛ ضرورت تسریع در تکمیل بیمارستانها
- مسجدی: ۴۰ درصد شهدای جنگ با بانک ژنتیک شناسایی شدند
- سالاری: تعداد بیمه پردازان کاهش یافته است
- چمران: امکان خروج پادگانها از تهران وجود دارد
- ثبت ۲۵ هزار شکایت آموزش و پرورش در دیوان عدالت
- سقف ۲۵ درصدی افزایش اجارهبها رعایت نمیشود؛ بازار مسکن رها شده است
- نرخ سود بانکی؛ تیغ دو لبه برای تولید و بازار سرمایه
- سقوط تاریخی ذخایر نفت خام آمریکا؛ هفده هفته کاهش پیاپی
- کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفید است
- یائسگی زودرس با فشارخون بالا مرتبط است
- روشی نویدبخش برای مقابله با سرطان تهاجمی مغز
- بدهی ۹ ماهه تأمیناجتماعی به مراکز دیالیز
- آیا ماءالشعیر برای جلوگیری از سنگ کلیه مفید است
- پیدا و پنهان «ارزان فروشی» مکمل در پلتفرم ها
- اجرای طرح های عوامل تعیینکننده اجتماعی سلامت و پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرستان دشتستان
- بوشهر در آستانه نمایشگاه بزرگ توانمندیهای استانی؛ از آبزیپروری تا لنجسازی و خرما


چاپ خبر

