امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 18 دي 1392 - 19:23
نگرخواهی اتحادجنوب/ هامون پیرامون عملکرد شورای شهر برازجان(8)

اینکه امروز و پس از چند ماه ازآغاز به کار شورا تنها موضوع جالب نظر، درگیری ها و اختلافات درونی شورا باشد، امری ست که نه خوشایند مردم است و نه رسانه ها و اصحاب قلم. مردم از آنسو که اموراتشان در این میان معلق مانده و رسانه هم از آن جهت که بی تقصیر، متهم به جنجال سازی می شوند. ولی ما ناچاریم که آنچه بر ما و شورا رفته است را بازنویسیم...

شورا و آنچه بر ما رفت

حیدر کاشف
ویژه نامه گذشته "هامون" پیرامون انتخابات شورا حاوی نقدهایی بود که گرچه از نظرگاه برخی از همشهریان و البته شوراییان نه نقد، بل که «سهم خواهی» تعبیر شد، اما در نهایت تاسف شاهد بروز و ریشه دار شدن مسایلی گردید که شورای شهر را عملن از کارایی مطلوب بازداشته است. نوشتن از عملکرد چند ماهه شورا چنان دشوار به نظر می آید که نگارنده سخت در خم کوچه اول مانده است، نه منبع موثقی برای پیگیری کارکردهای شورا وجود دارد و نه پایگاهی خبری و نه اطلاع رسانی شفافی.
هرچه هست ازگزارشات نشست هایی است که بسیارش غیر علنی بوده یا رسمیت نداشته است.
اینکه امروز و پس از چند ماه ازآغاز به کار شورا تنها موضوع جالب نظر، درگیری ها و اختلافات درونی شورا باشد، امری ست که نه خوشایند مردم است و نه رسانه ها و اصحاب قلم. مردم از آنسو که اموراتشان در این میان معلق مانده و رسانه هم از آن جهت که بی تقصیر، متهم به جنجال سازی می شوند. ولی ما ناچاریم که آنچه بر ما و شورا رفته است را بازنویسیم.
زلزله که آمد، شورا عملن جلساتش رسمیتی نداشت، چراکه ائتلاف چهار نفره ناراضی از انتخاب شهردار با عدم حضور خود مانع از به حدنصاب رسیدن شمار اعضا شدند، تا 11روز پس از زلزله و باز با همان شیوه دیرین که در گذشته نیز یادآور شده بودیم حلقه آَشتی در جلسه شورا بسته و دعای وحدت خوانده شد، باز هم این «ریش سفیدی» بود که جایش را به قانون داد، جلسات متعددی بدون رسمیت یافتن و یا تصمیم خاصی سپری شد. پرسشی که در این میان به ذهن میرسد این است که تکلیف این چند ماه هدر رفته، چه می شود؟ مگر جز اینست که هر ثانیه از وقت نمایندگان بنا بر احکام الهی متعلق به بیت المال است؟آیا این چیزی غیر از تضییع حق مردم است؟
از بحث ائتلاف و دودستگی گذر می کنیم، چون پیشتر بسیار گفته ایم ولی زمانی که از دید عملکرد شورا می نگریم در می یابیم که همین اختلافات امروزه، به بحث های مدیریت شهری نیز کشیده شده است.
متاسفانه گماردن افرادی با تخصص های نامربوط در گذشته و حال در شورا و شهرداری باعث تلف شدن سرمایه های ملی نیز شده است. درگذشته شورا طرحی را برای آرامستان جدید آماده می نمود و میلیون ها تومان پول مردم نیز هزینه شد، طبق گفته های سال های پیش، همه نظرات کارشناسی اعمال شد، اما شورای کنونی با یکی دو ایراد دم دستی مانع از پیشرفت پروژه شد و به دنبال محلی دیگر دست به دامان بنیاد شهید شده اند. جالب تر این که شورا و شهرداری نیز به هیچ روی در این مورد همداستان نیستند، شورا خبر از تعطیلی پروژه می دهد و شهرداری آگهی مناقصه همان پروژه را منتشر می کند. حدود یک ماه بعد عضو دیگر شورا خبر از توافق جمعی شوراییان و مسئولین ذیربط برای تعطیلی پروژه مذکور می دهد.این عاقبت عدم نگاه دراز مدت مسئولین به مسائل شهری ست. این سرانجامی است که همواره گفته ایم درکنار تعهد و خوشنامی، تخصص نیز لازمه کار اصلی اعضای شوراست.
در بحث واکنش شورا به زلزله و عملکردش نیز که ناگفته پیداست شورایی که به گفته یکی از اعضا به پنج نفر تقلیل یافته بود، نمی توانست کارکرد خاصی داشته باشد چراکه تصمیم گیری و رسمیت یافتن جلسات نیازمند حضور دستکم شش نفر در هر جلسه است.
  هرچه صفحات سایت های خبری را جستجو کردیم، هیچ پایگاه اطلاع رسانی رسمی وابسته به شورا یافت نشد؛ جز اخباری در سایتهای خبری شهر که آن هم یا بیان اختلافات و موضع گیری ها بود یا گزارش دو سه نشست شورا با مسئولین شهرستان و کمیسیون های شورا. در میان همین نشست ها نیز هرچه پرسه زدیم هیچ مصوبه خاصی مشاهده نشد، تنها پرسش و پاسخ بود و طرح تیتر وار و کلیشه ای مشکلات شهری.
تنها یکی از نمایندگان شوراست که سایتی شخصی را به گزارش دهی به مردم اختصاص داده که این خود حرکتی هر چند کوچک، اما درخور ستایش است که لزوم وجود "بولتن خبری ویژه شورا" را بیش از پیش هویدا می کند.
در نخستین جلسه کمیسیون  طرح برنامه ریزی شهری شورا، پیشنهاداتی مطرح شد که متاسفانه هیچکدام به سرانجام معینی نرسید. بحث دانشکده علمی کاربردی شهرداری که با نظرات مخالف اعضا و شرکت کنندگان کمیسیون برای بررسی بیشتر به معاونت اجتماعی فرهنگی سپرده شد، که این عملن به معنای به محاق رفتن این ایده است. پس از آن هم موضوع مؤسسه فرهنگی ورزشی شهرداری مطرح شد که بنا بر مخالفت های شهرداری برخلاف شهرهای دیگر کشور از تیم داری و سرمایه گزاری در ورزش مبرا گردید.
از این دست جلسات در این چند ماهه بسیار اندک بوده است، یا نشست بحث و بررسی با مسئولین چند سازمان بوده یا رسیدگی به امورات ریز و درشت شهروندان که آن هم از معضلات و از عدم شفافیت موضوعیت شوراهاست، برای مردم که بعضن جایگاه این نهاد را با شورای حل اختلاف اشتباه گرفته اند.
به باور من شورا هنوز به همان دردهای همیشگی مبتلاست./ج




کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/10/24 - 01:14
0
0
ضمنا شما به این فک کن اگر.........هم نباشد چه اتفاقی می افتد
1392/10/24 - 01:13
0
0
اشتباه نکن دوست عزیز
تنها کسی که هروقت وارد شورا میشوید و ان را میبینید که کار مردم را انجام میدهد اقای قدوسی هست
لطفا از جانب همه صحبت نکنید
این ......... هست که باعث این تفرقه شده نه قدوسی
1392/10/22 - 08:13
0
0
این شورا با چندین روش که در انتخابات تخلف بود وتماما با تخلف زیاد رای جمع کردند از قران هم سوع استفاده کردند ومردم را قسم دادند جلوی ورود افراد خدمتگذار به شورا را گرفتند انها نه برای خدمت به مردم شورا شدند برای ... خودشان بود بقیه کاندیدهای شورا برای انها ... که دست به این همه تخلف انتخاباتی بزنند چون برای خدمت به مردم کاندید شده بودندواقعا متاسفیم
1392/10/21 - 07:47
0
0
سلام معاونین شهردار رابطه ای انتخاب شدند 4 اعضا شورا هیچ کاره بودند معاونین برای مقاصد خاص بوده است تحویل و تحول مقاصد خاص بوده است در شهرداری اگر مقاصد خاص نبوده رییس دایره املاک اقای ب را عوض کنند اگر همه کاره شورا راست می گوید. شهردار در چنگال تیز یک عضو شورا است وان اقا به ان خط نشان میدهد سوال یکی از کارمندان شهرداری از کجا اورده که دارد در خیابان نبوت اپارتمان 10 طبقه درست می کند؟
پاسخ: انتشار این نظر به معنای تایید مفاد آن نمی باشد.
1392/10/20 - 20:20
0
0
در خصوص ارامستان همین بس که دستهای کثیفی پشت پرده اقایان شورایی است که با رانت خواری در حال جابجایی ارامستان جدید است همین را بگویم که شرق و جنوب برازجان مجال توسعه و پیشرفت شهر میباشد محل ارامستان نیست و از نظر زیست محیطی شیب برازجان از شرق به سمت غرب میباشد بنا بر این علاوه بر الوده شدن منابع زیر زمینی از بابت پساب های گورستان درهنگام بارندگی و سیل نیز شهر را الوده خواهد کرد لذا از مردم تقاضا مندم جلوی چند نفر از شورا که این قضیه را دارند پیگیری می کنند بگیرند و محل ارمستان جدید که حداقل زمین ان هدیه است از جانب سیدی بزرگوار و حتی میلیونها تومن خرج شده را تغییر ندهند.
1392/10/20 - 20:10
0
0
آقای عبدالله کدام مشکل پی گیری شده است واز 4 مشکل نام برده کدام یک برطرف شده است !!! به زبان گفتن که مشکلات حل شده است تا اقدام به حل مشکل باهم فرق دارد !!! بهر حال این آینده است که مانند آینه همه چیزرا نشان خواهد داد وصحت و سقم گفته ها برهمگان مشخص خواهد شد.
1392/10/20 - 13:53
0
0
انشاءا... شورا هم با اعتدالگرایی از اختلاف پرهیز کنند، و همراه دولت تدبیر و امید به مردم خدمت کنند.
1392/10/20 - 12:09
0
0
کاش مسوول سایت آی پی آقایون رو قرارمیداد تا مشخص میشد که یک نفرهستند با اسامی جعلی مختلف که دارن به به و چه چه برای باند پنج نفره میکنن
1392/10/20 - 10:44
0
0
اقای کیوان بنظر حقیر تفکر جنابعالی با تفکر بعضی از برادران شورا تفاوت دارد و این یک چیز طبیعی است و فکر میکنید کسی که تفکرش با شما فرق دارد کار نمی کند و خدماتی که انجام میدهد نمی بینید و میگویید ما سود و زیان خود را نمی دانیم و میگویید تفکر این برادران این است لذا یکی از وظایف برادران شورا اینست که در بین مردم باشند و مشکلات مردم را پیگیری کنند که انصافا در این خصوص کوتاهی نمی کنند و در انتخاب شهردار بهترین گزینه ها را پیگیری کردند که الحمدولله هم خوب شد دعا بفرمایید تا موفق شوند که موفقیتشان موفقیت شهر است پس ساز مخالفت نزنیم و انتقاد و راهنمایی سازنده کنیم و حضورا پیشنهاد هم میپذیرند شورای خوبی است اعضای شورا افراد ارزشی و بسیجی گونه دارند کار میکنند.
1392/10/19 - 22:50
0
0
درود برشورا که مردی شریف را بر شهر داری قراردادند از حضور ایشان در محله وسر کشی به نقاط اسیب دیده وقول مساعد ایشان تشکر میکنیم
1392/10/19 - 22:48
0
0
درود برجناب ناخایی وجناب نیکجو که در سیل اخیر با حضور در محله علی اباد با مردم همراهی وهمکاری نمودند
1392/10/19 - 21:46
0
0
آقای عبد الله یکی از بد بختی های ما همین است که ما سودو زیان خودرا نمی دانیم شما به هر کس دلتان میخواهد رای دهید تا به این شکل فکر می کنید هیچ پشرفتی درکار نیست . دعا هم برای کسانی می کنند که کاری انجام داده باشند شما یکی از خدمات شورای چهارم را در این مدت 5 ماه نام ببر ید با توجه به اینکه دراین مدت خیلی کارها به نفع مردم شهر نبوده وانجام گرفته است . 1 بیمارستا ن هفده شهریور که به بیمارستان غیر استاندار شهید گنجی انتقال پیدا کرده است . 2 فقط یک چهارم شهر برازجان گاز لو له کشی دارد 3 تاکنون آرامگاه جدید معر فی نشده است 4 درموقع ورود آ قای روحانی به مناطق زلزله زده شورا می تو انست جهت راهنما ئی ایشان نقش مهمی داشته باشد وجاهای خسارت دیده را به ایشان نشان دهد که اقدامی از طرف شورا انجام نگرفت و........
1392/10/19 - 15:22
0
0
با تشکر از اقای برازجانی بزرگ خیلی ممنون که یاد اوری فرمودید اولین رای مون خانم حسینی بوده
1392/10/19 - 11:36
0
0
ببخشید اقای عبدالله شورا همش برادر نیستند یک خواهر هم دارد
1392/10/18 - 23:47
0
0
سالی که نیکوست از بهارش پیداست تاعضو شورا اقای قدوسی باشد فاجعه است چون ایشان تفکراتش مانند فرماندار (خرمی) است
1392/10/18 - 23:25
0
0
با سلام از گروه هامون. واقای کاشف.شما خبلی دیر به فکر ارامستان افتادید.این که شوار چه کرده و چه تصمیمی میخواهد بگیرد.بحثی است که با چند سطر نمیشه جمعش کنید.این یه فاجعه است برای شهر بی کس ما .مردم ما هیچ نوع خبری از ارامستان ندارند.فقط چندین مورد اتحاد جنوب اطلاع رسانی کرده که یدستم صدا نداره.اقایون به چه دلیل طرحی با این همه هزینه را ول میکنند؟چه دستهایی پشت پرده است؟چرا باید ارامستان را در مسیر توسعه شهری بزارند.؟شما لااقل پی گیری کنید تا شاید تلنگری بر بعضی اعضای شورا باشد تا لااقل اینهمه پول از جیب ما خرج شده حیف میل نشه........ چون واقعا ارامستان قدیم داره منفجر میشه .خواهمندم در کنار اتحاد جنوب پیگری کنید تا کار از کار نگذشته....خیلی دیر شده.
1392/10/18 - 23:13
0
0
اطلاع ندارم شما به کی رای داده اید ولی ما به همین بچه های شورای فعلی رای داده ایم و پشیمان نیستیم اگر دوباره هم تکرار شود به همین برادران رای میده هیم و خیلی هم خوب هستند خواهشن دوستانی که به انهارای ندادند در کارشان دخالت نکنند ما دوستشان داریم و برای موفقیتشان دعا میکنیم
1392/10/18 - 22:17
0
0
شورای چهارم از بدو کار خودرا به مردم نشان دادند درموقعی که آقای فرماندار بدون آ وردن دلیل تندیس شهید میرزا محمد خان برازجانی را برداشت !!! آیا شورای چهارم ، از آقای فرماندار علت بر داشتن تندیس را سوال کرد !!! باتوجه به اینکه این اقدام مغایر قانون است وشورای چهارم میتوانست دراین مورد طبق قانون عمل کند .وتندیس مبارز د شتستان را نصب نماید . یاد آ ور می شود که در شهر های بوشهر ، دلوار ، خورموج ، روستای چاه کوتاه تندیس مبارزشان نصب شده است . برداشتن تندیس این شهید ، حق مفاخری از این دیار ضایع شد
1392/10/18 - 21:12
0
0
مطمئنید این اقا فامیلیش اینه؟!
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...