امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 07 فروردين 1403 - 19:00
دکتر گودرزیان موسس باشگاه پارس برازجان در گفتگو با اتحاد جنوب:

اتحادجنوب- اکبر صابری: تاسیس باشگاه فوتبال پارس برازجان و آکادمی فوتبال پارسه و تربیت نسلی طلایی از فوتبالیست های این شهرستان از جمله کارهای ماندگار ورزشی دکتر مزدک گودرزیان است که در این گفتگو به آن خواهیم پرداخت.. ما سال قبل موفق به تاریخ سازی در فوتبال استان بوشهر شدیم.. ولی انتقاد جدی به رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان دارم....

اتحادجنوب- اکبر صابری: دکتر مزدک گودرزیان دندانپزشک اصالتاً اصفهانی است که حدود 12 پیش ساکن برازجان شد و طی این سالها در زمینه های ورزشی کارهای ماندگاری را در این شهر بیادگار گذاشته است. تاسیس باشگاه فوتبال پارس برازجان و آکادمی فوتبال پارسه و تربیت نسلی طلایی از فوتبالیست های این شهرستان از جمله کارهای ماندگار ورزشی ایشان است که در این گفتگو به آن خواهیم پرداخت.

 

 

*جناب دکتر؛ ایده راه اندازی تیم فوتبال و باشگاه از چه سالی و از کجا شکل گرفت؟
 - در دوران جوانی من ورزش حرفه ای می کردم، بعد از اینکه در رشته دندانپزشکی قبول شدم با همه رویاهای ورزشی ام خداحافظی کردم واقعا بستر طوری نبود که بتوانم هردو را داشته باشم و از طرفی از همان موقع دوست داشتم قهرمان های بزرگی را به عرصه ورزشی کشورم معرفی کنم.
- در نهایت پس از ساکن شدن در برازجان، دوستی من با میثم زاهدی، یوسف اطمینان و غلامرضا دلگرم و نادر آزاده و حاج حبیب پورمند باعث این شد که تفکر راه اندازی این باشگاه فوتبال پایه در سرمن شکل بگیرد.
 به خاطر دارم چند وقت پیش بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر تقدیری در حوزه فرهنگ و ورزش از من داشتند آقای آزاده اشاره کردند که زمانی که دکتر ایده باشگاه را مطرح کرد و حضور در لیگ برتر برای من نوعی خیلی دور از دسترس می نمود ولی خوشحالم که با یک همت جمعی و عوامل باشگاه از مربی ها و سرمربی ها و ... ما توانستیم مرز های فوتبال استان بوشهر را سخت کوشانه تغییر دهیم.
- در حوزه ورزش صرفا بخاطر علاقه شخصی ام ورود کردیم و چون کاری فرهنگی هم است و امید به فردایی بهتر را برای جوانان شهرمان فراهم می کند و دلیل دومم نیز این بود که فوتبال یکی از پرمخاطب ترین و پرطرفدارترین رشته های ورزشی دنیاست از این رو این رشته را انتخاب کردم.
- موفقیت در فوتبال سخت است اما اگر موفق شوید قدرت مدیریت و توانایی خودت را اثبات کرده اید و من بابت این قضیه بسیار خوشحالم.

 


* باشگاه پارس را قبل از کلینیک دندانپزشکی تاسیس کردید؛ دلیل این اتفاق چه بود؟
 - این همان علاقه و انگیزه ای بود که به پیشرفت ما در این حوزه منجر شد یکی از انگیزه های افتتاح کلینیک این بود که در حوزه ورزش بتواند پشتوانه ای باشد تا بتوانیم باشگاه را سرپا نگه داریم.
-شاید اگر باشگاه پارس راه اندازی نمی شد هیچوقت به فکر گسترش کار دندانپزشکی نمی افتادم چون پیشرفتم را در مطب شخصی نیز می توانستم کسب کنم اما به دلیل نیاز باشگاه به پشتوانه من کلینیک را تاسیس کردم.


* با توجه به اینکه چندی پیش بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر از شما تجلیل کردند برایمان بگویید چه اتفاقی باعث شد تا کارهای شما به چشم این تشکل مردم نهاد استانی بیاید؟
- من گمان می کنم حضور شخصیت های برجسته دشتستانی در آن بنیاد باعث شده تا این نوع نگاه ایجاد شود. و بعد از آن فعالیت و موفقیت بچه های پارس برازجان بسیار تاثیر گذار بوده است که این برد ها که فقط متعلق به برازجان نیست بلکه متعلق به کل استان است که خود به دیده شدن توسط این بنیاد کمک کرد و من فکر می کنم این نگاه ها از طرف خواص که یک جاهایی خیلی خیلی خسته هستیم خستگی را از تن آدم بیرون می آورد فرق ندارد چه بنیاد رشد باشد چه هفته نامه اتحادجنوب و یا هرسازمان دیگری که باشد با نگاه متخصصانه خود من فکر می کنم برای من خیلی خوشحال کننده است.


 * در باشگاه چند ورزشکار و در چه رده سنی در حال بازی هستند؟
- قسمت ورزشی ما دو قسمت است یکی آکادمی فوتبال پارسه است که قسمت آموزشی ما است و یکی باشگاه فوتبال پارس است.

 

ما در بخش آکادمی فوتبال مدارس تحصیلی از مقطع اول دبستان تا متوسطه اول را پوشش می دهد. پارسال با مهندس دلگرم عزیزتلاش می کردیم تا هنرستان ورزشی را هم افتتاح کنیم، سازه اش تهیه شده؛ اما با آن استقبال گرمی! که آموزش و پرورش شهرستان دشتستان از ما داشت! کار را کنار گذاشتیم تا ببینیم ما را به کوچ اجباری از مجموعه خواهند کرد یا نه؟
- حدود 950تا 1000نفر فوتبال آموز از نونهالان تا نوجوانان در آکادمی و باشگاه دارم به همراه مربیان خود تعداد به این حدود می رسد. در مدارس فوتبال 200 محصل مشغول هستند و بالغ بر 150 نفر در آکادمی فوتبال ما مشغول هستند که افرادی که در مدرسه فوتبال تلاش بیشتری دارند و جزو نخبه های ما هستند ارتقا پیدا می کنند به آکادمی ما و در نهایت 100 فوتبال آموز نیز در تیم های پایه اصلی ما مشغول هستند.
علاوه برتیم های اصلی نوجوانان نونهالان، تیم های «ب» نیز داریم که تحت عنوان پارسه در مسابقات شرکت می کنند برای نوجوانانی که به هر دلیلی نمی توانند به تیم اصلی بروند می توانند خود را بالا بکشند و به پیشرفت برسند حدود 100 نفر نیز در گروه «ب» حضوردارند.
- حدود 30 - 40 مربی داریم و حدود 30 معلم داریم که معلم از مقطع دبستان تا معلم های درس های مختلف در مقطع متوسطه اول و امیدواریم بتوانیم در سال جدید هنرستان فوتبال را هم تاسیس کنیم و این خلاصه ای از آمار های اجمالی افراد مشغول در باشگاه بود.

 

*گمان نمی رود تاکنون هیچ موسسه ای این حجم از فوتبالیست نوجوان و نونهال را سالانه بتواند آموزش دهد، برایمان از موفقیت های فوتبالیشان نیز بگویید.
 - ما سال قبل موفق به تاریخ سازی در فوتبال شدیم در استان بوشهر و تیم نونهالان پارس برازجان نایب قهرمان ایران در بازی فینال شد به تیم متمول فولاد خوزستان بازی را 3-2باختیم. یادم می آید اواخر بازی بچه های فولاد وقت تلف کردند و پسرهای ما جانانه می جنگیدند. روز خوبمان نبود ولی تیم های بزرگی را از پیش رو برداشتیم سپاهان اصفهان را از پیش رو برداشتیم که اگر وارد مجموعه ورزشی شان شوید واقعا متعجب خواهید شد بسیار بسیار بزرگ و قوی هستند.
- امسال هم ما با دو تیم دررده نونهالان و نوجوانان در مسابقات لیگ برترحضور داشتیم یادم می آید پارسال دو هدف خوب داشتیم یکی مقام آوردن تیم نونهالان بود و بازگشت دوباره به لیگ برتر نوجوانان که سالهای قبل حضور داشتیم و متاسفانه یکسال خوب نبودیم اتفاقات خوبی نیفتاد و سقوط کردیم با کار و تلاش و کوشش برگشتیم و امسال خوشحالم که در دو تیم پایه که در مسابقات کشوری حضور داشتند یعنی نوجوانان و نونهالان به مرحله دوم مسابقات  راه پیدا  کردیم من دوست دارم بتوانیم هردو جام را به برازجان بیاوریم.
- تمام تلاشمان را می کنیم تا این اتفاق بیفتد مربی و سرمربی های خوب ما دلگرم و اصغر نژاد تمام تلاششان را می کنند که بتوانیم با تیم های قوی که وارد مرحله دوم شدند تقابل داشته باشیم و امیدوارم که امسال نیز شاهد اتفاق های دلچسب باشیم.

 


* تامین هزینه های یک باشگاه بسیار سخت است از کجا هزینه ها را تامین می کنید؟
- ما دو بخش داریم یک بخش آکادمی مان است که از بنگاه های اقتصادی کوچک تشکیل شده مثل مدرسه فوتبال و مدارس تحصیلی و باشگاه بدن سازی که خیلی دغدغه ما نیست و خودشان هم تاحدودی درآمد خود را دارند و درآمد کوچکی هم برای ما دارد و تراز مثبتی دارد که به توسعه باشگاه کمک می کند و چیزی که خیلی نفس گیر است حضور در مسابقات کشوری است جایی که هزینه اجاره یک اتوبوس روزانه 12میلیون تومان است و یک وعده غذای تیمی 6میلیون تومان تمام می شود آنجا به شدت هزینه بر است.
 -تمام این هزینه ها را شخصا از محل حوزه درمانی تامین می کنم و با توجه به اتفاقات اخیر روی کلینیکم کمتر حساب می کنم اتفاقات اخیر منظورم بحث های مالیاتی و بحث های بیمه ای و گرانی های عجیب و غریب کالا است، اغلب هزینه ها را از محل درمانی که خودم انجام می دهم تامین می کنم.
-پارسال به ما کمک شد دستشان درد نکند شورای شهر به ما کمک کرد ولی متاسفانه خیلی دیر این کمک رسید امسال هم مصوب شده است ولی واقعا بخواهد برای ما مناسب باشد و در جهت بهتر شدن به ما داده شود الان وقتش است که به ما بدهند و اگر ما بخواهیم به فینال و نیمه نهایی برسیم و آن موقع بخواهند به ما این کمک را بکنند خوب است اما صرف پرداخت بدهی های ما می شود پس چه بهتر که زودتر انجام شود تا مجموعه مدیریتی ما درگیر بدهی نشود و همه ما با خیال راحت تر به ادامه مسابقات بپردازیم و تاریخ سازی کنیم.
- امسال تمام هزینه ها با من بوده که بیشتر از یک میلیارد و 800 هزینه کرده ام.

 

 

* در خصوص مشکلاتتان با آموزش و پرورش توضیحی دهید که اگر مکان کنونی تان را به آموزش و پرورش تحویل دهید سرنوشت این هزار کودک و نوجوان چه خواهد شد؟

-فرماندار نگاه مثبتی دارند. نماینده مردم دشتستان در مجلس نیز دورادور به ما نگاهی دارد و حمایت می کنند. ولی یک انتقاد جدی به رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان دارم ماهیت مشکل ما این بود که در راستای قانون مداری یک کارشناسی هزینه ای برای مجموعه آموزش و پرورش انجام دادند و نقطه منفی از اینجا شروع می شود که بر اساس آن سازه هایی بود که ما خودمان در آن ورزشگاه ایجاد کردیم مثل مدرسه مثل آمفی تئاتر و باشگاه بدنسازی و... و اجاره ماهی30 - 35 میلیون تومان را مطرح کردند.
- به معنای واقعی اگر آن مجموعه عاری از آن سازه ها شود می شود یک زمین چمن خالی، آیا یک زمین چمن خالی ارزشش ماهیانه 35 میلیون تومان است؟ قطعا خیر!
- آقای مسؤول اینجا برازجان است. اینجا اغلب طول سال دمای هوا 50 درجه است ما عملا دو سانس می توانیم از زمین چمن استفاده کنیم یک سانس صبح خیلی زود که عملا غیر ممکن است و یک سانس 5یا 6 عصر که نفس کشیدن قبل این ساعات در بهار و تابستان در برازجان سخت است چه برسد به ورزش کردن!
- متاسفانه این قضیه را ادامه دادند و ما از آن ها خواستیم کارشناسی معقولی انجام دهند و باز گوش نکردند مجموعه مذکور را وارد مزایده کردند. خدا را شکر هیچکس در مزایده شرکت نکرد می گویند کار خوب است خدا درست کند.
باز هم نامه هایی مبنی بر اینکه از آنجا بلند شوید را به ما دادند ولی خدای من شاهد است اگر مجموعه درآمد ما را اندازه بگیرند با توسعه و هزینه هایی که در فوتبال پایه مان انجام میشه می بینیم بیلان ما خیلی منفی است.
-من نمی دانم آیا بحث پرورش بچه ها مهم نیست؟ این بحث کشوری نیست بلکه سیاست مدیر شهرستان است. آیا باید شما فقط به در آمدزایی برای آموزش و پرورش فکر کنید یا باید به پرورش بچه ها هم فکر کنید؟ من فکر می کنم آنها بیشتر به درآمد زایی برای آموزش و پرورش فکر می کنند تا به اتفاق مثبت ورزشی و فرهنگکی که در مجموعه در حال رخ دادن است.
-به جای اینکه سهم خودشان برای پرورش و توسعه این مجموعه که در شهرستان خودشان است به ما و بچه ها کمک کنند صرفا این اداره چوب لای چرخ ما می کند. شهرداری، شورا، فرمانداری و... حمایت  می کنند چون ما پرچم برازجان و دشتستان و استان بوشهر را در کشور بالا برده ایم و این ها اتفاقات کوچکی نیست خواهش می کنم ما را کوچ ندهید در همین مصاحبه قید می کنیم اگر ما از آنجا برویم شما دوسال یا سه سال از پسش برمی آیید و بعد آن مجموعه خراب می شود.

 

- اگر در آینده این اتفاق افتاد این ویژه نامه مستندی است بر تمام حرف های من و اگر این اتفاق هم نیفتد زمانی میرسد که همین بچه های فوتبالیست درآمدی را به برازجان می رسانند که چرخ های اقتصادی برازجان به حرکت در می آیند. یک زمانی آقای داوودی رئیس بانک ملت به من گفت: دکتر چرا اینقدر وام می گیری چرا اینقد خودت را به دردسر می اندازی؟ گفتم: زمانی که بنده پروژه ام موفق شود اقتصاد برازجان جابه جا خواهد شد و هنوزم به این حرف هم معتقدم.
- شما تصور کنید 10 تا 15 فوتبالیست در لیگ یک کشور داشته باشیم این ها درآمد هایشان کجا استفاده می شود؟ آیا در خود برازجان باعث راه اندازی واحد های تولیدی نمی شود؟ آیا باعث راه اندازی کسب و کار نمی شود؟ قطعا می شود در 23 بهمن ماه از باشگاه پرسپولیس تهران به مجموعه ما آمدند و به این مجموعه سر زدند.
کی فکرش را می کرد از پایتخت به مجموعه ما بیایند؟ چه کسی فکرش را می کرد از باشگاه پرسپولیس بیایند کی فکرش را می کرد پارس برازجان به پرسپولیس بازیکن دهد؟ این اتفاق ها افتاده ما رزومه داریم و نشان دادیم که به دنبال خدمت به مردیم و لطفا ما را کوچ ندهید برای 35 میلیون به قیمت نابودی استعدادها. این رفتار شما درست نیست.
- به این فکر کنید چه اتفاق قشنگی در حال رخ دادن است به این فکر کنید که هزار بچه از بزهکاری دور شده اند و چقدر سلامت می شوند چقدر جلوی سیگار کشیدنشان گرفته می شود مگر ما معضل مصرف دخانیات نداریم؟ اگر آن ها در بستر ورزش باشند ناخودآگاه از این بستر دخانیات دور خواهند شد.
- بروید ببینید چند نفر از بازیکنان پایه استان بوشهر در زندان هستند، می خواهم بدانم جای آنها در زندان است؟ آیا می خواهید امکانات را از ما بگیرید که این اتفاقات بیفتد؟ از ما بگیرید تا شما بمانید و آن مسؤولیت و وجدان اجتماعیتان و پاسخی که باید بدهید. خواهش می کنم خودتان را سالهای آینده به جامعه پاسخگو نکنید.

 

* در خصوص بازدید باشگاه پرسپولیس از مجموعه شما در برازجان برایمان بگویید.
- اجازه دهید زمان مشخص کند چه اتفاقی قرار است بیفتد ولی مطمئن باشید برای همکاری دوجانبه این بازدید انجام شده است. ان شالله برای این که اردو های مشترک بگذاریم برای اینکه تبادل نظر کنیم و بازیکن بدهیم و بیشتر با هم تعامل کنیم.


* اشاره کردید بازیکنانی دارید که به تیم هایی بزرگ آن ها را فرستاده اید اگر ممکن است توضیحاتی بفرمایید و اینکه حق رشدی به شما رسیده است؟
- به ذوب آهن، سپاهان و شمس آذر بازیکن داده ایم قطعا این حق رشد را می توانیم استفاده کنیم. هم فدراسیون و هم فیفا آن را برای باشگاه ها این را یک حق قانونی مطرح کرده است اما زمان استفاده حق رشد یک بار است پس بهتر است اجازه دهیم بچه ها به قرار داد های بزرگ  خودشان برسند و بعد ما درخواست حق رشد آن ها را کنیم.
مطمئن باشید تمام آن درآمد ها را ما برای پیشرفت بچه ها و باشگاه و توسعه زیر ساخت ها استفاده خواهیم کرد.
* به لحاظ آماری چه تعداد از مجموعه پارس به باشگاه های بزرگ کشور رفته اند؟
- ما یک مجموعه نوپا هستیم اما چند انتقال خوب داشتیم و قطعا در آینده خیلی  بیشتر خواهد شد و با چنگ و دندان بچه ها را نگه داشتیم با اینکه از سپاهان و فولاد هم پیشنهاد داشتند و الحق که بچه ها بسیار معرفت گذاشتند و ما را رها نکردند به یاد دارم بازی سال قبل آقای محبی آمدند و بچه ها را تشویق کردند می خواهم بگویم به زودی شاهد محبی و دانشگر های زیادی در دشتستان خواهیم بود.
* سال گذشته در گفتگویی  که با شما داشتیم در خصوص فوتبال بانوان هم ایده هایی داشتید، آیا فرصتی شد با توجه به ظرفیت های دشتستان که به اجرا کردن ایده هایتان بپردازید؟
- متاسفانه ما روز به روز شرایط اقتصادیمان خواه نا خواه به سمت گرانی می رود و روز به روز هزینه ها در کشور ما بیشتر می شود و پرداختن به ورزش بانوان هزینه بر است باید جاهایی حمایت شویم تا این کارها را انجام دهیم با توجه به عدم حمایت و هزینه های  سنگین هنوز نتوانسته ایم وارد این حوزه شویم و نمیدانم بتوانیم وارد این حوزه شویم یا نه اما قول می دهم که اگر شرایط فراهم شود قطعا به این موضوع ورود خواهیم کرد.
- اگر امیدمان به مسؤولان کنونی باشد هیچگاه نباید به فکر راه افتادن ورزش فوتبال بانوان در شهرستان باشیم شاید حرف من تلخ باشد اما حقیقت است و زمان ثابت کننده همه چیز است.
* چه اتفاقی باعث شد تا زمین پینت بال را غیر فعال کنید؟
- زمین پینت بال همان قصه ای است که ما می خواهیم سرنوشت مشترکی با فوتبال نداشته باشد، نمی خواهیم اتفاقی که برای پینت بال افتاد برای فوتبال بیفتد. به یاد دارم که یک زمین بایر بلا استفاده را تبدیل به یک پیست کردیم آن موقع کمیسیون ماده 88 ، 110 تومن بابت سالن ها پول می گرفت آن زمان برای یک زمین خالی که بعد خودمان ساخت و ساز در آن ایجاد کردیم 400 تومان از ما درخواست کردند.
من ناراحت شدم و صرفا آن جا را جمع کردم تا نشان دهم هیچ برنامه ای برای زمین خالی روبه روی پارکینک سالن حجاب ندارید و نخواهید داشت و متاسفانه کاری انجام شد و همه فقط های و هوی کردند. من همه چیز را جمع کردم و فروختم و هیچ کاری بعد از آن انجام نشد و همین اتفاق برای زمین آموزش و پرورش هم اتفاق خواهد افتاد و این مجموعه مثل زمین خالی روبه روی پارکینک سالن حجاب که بعد از سال ها تعطیلی هیچ اتفاقی در آن نیفتاده است.
- ای کاش اراده ای وجود داشت تا خود شخصی که دوست دارد ما از آنجا برویم خودش برای این زمین هزینه کند و من همین الان بلند می شوم و می روم.
* با توجه به دغدغه زیاد شما در کلینیک چه انگیزه ای باعث می شود تا بیشتر مسابقات فوتبال آموز هایتان در شهر های مختلف را همراهی کنید و در تمام مراحل مسابقات کنارشان حضور داشته باشید؟
-این تیم اولا عشق من است! عشق به پیشرفت بچه هایم و کسانی که فعالیت می کنند تا همه با هم موفق شوند و دوم وقتی می بینم حضورم در بازی های حساس برای بچه ها تاثیر گذار است و انرژی می گیرند با تمام دغدغه ها انرژی می گذارم و سعی می کنم به بچه ها روحیه دهم و صحبت کنم و در برخی مواقع از آن ها تلاش را مطالبه کنم برای اینکه افتخارشان در نهایت نصیب شهر و استان و مجموعه می شود.
* گاهی کنار سکو ها خیلی حرص و جوش می خورید.
- سکو برای حرص و جوش خوردن است اصلا ساخته شده تا انرژی را تخلیه کنیم.( می خندد)
* انتظارتان از بچه هایتان چیست؟
- همین مسیر خود باوری را ادامه دهند و سخت تلاش کنند در صورت تلاش و ممارست و باور به موفقیت های بزرگی می ر سد و می خواهم که پس از رسیدن به موفقیت دینشان را نسبت به خود و خانواده شان ادا کنند ومی خواهم که در وهله بعد دینشان را نسبت به باشگاه و شهرشان ادا کنند و در نهایت به شهرشان برگردند.
* کسی استعداد فوتبالی خوبی داشته باشد اما بنیه مالی نداشته باشد را حمایت می کنید؟
- قطعا حمایت خواهم کرد و در بحث حمایت مدارس فوتبال نگاهمان حمایتی است و بحث های مالی نباید مانع از رشد استعدادها شود.
در تیم های پایه از کسی پولی نمیگیریم در ضمن پول که نمیگیریم هیچ، در صورت نیاز خوابگاه و امکان تحصیل هم به بچه ها می دهیم و برای نخبه ها برنامه اسپانسری هم داریم تا به نتیجه برسند.
* آینده باشگاه پارس را چگونه می بینید؟
- ما اگر دو سه سال آینده دوام بیاوریم یکی از خبر ساز ترین باشگاههای فوتبال پایه ایران با بیش ترین خروجی خواهیم بود.
* در مورد اسپانسر های بخش خصوصی تاکنون اتفاقی نیفتاده است؟
- ما افراد متمول زیادی در برازجان داریم ولی نمی دانم چرا کسی با معرفی تجارتش به ما کمک نکرده است و نمی خواهم در موردش حرف هم بزنم ولی اگر من خودم چنین مجموعه ای در شهرم حضور داشت قطعا با دادن تبلیغ برندم به آنها کمک می کردم.
- به بزرگان برازجان می گویم پارس برازجان تیمی است که متعلق به شماست و با معرفی خودتان به ما کمک کنید.
* استقبال خانواده ها از برنامه های باشگاه چطور بوده است؟
-مردم راضی هستند ولی حواشی وجود داشته است. در مدرسه ما که من از این تریبون اعلام می کنم هیچ مجموعه ای از اول کامل نیست این را حتما در نظر داشته باشید و بدانید که با شناخت و فعالیت می توانیم نقاط ضعفمان را برطرف کنیم.


*سخن پایانی:
- به مسؤولان می گویم قدر این مجموعه را بدانید، فارع از دکتر گودرزیان و غلامرضا دلگرمِ نوعی، افرادی که عاشقانه برای شهرشان هزینه می کنند کمتر شده اند آقایان مسؤول طوری عمل کنید که حداقل دلگرمی این افراد بیشتر شود و افرادی که مثبت هستند را حمایت کنید.
-به بچه هایم می خواهم بگویم باور پیدا کنید. بچه ها در صورتی که زحمت بکشید و تلاش کنید قطعا موفق خواهید شد این را نه تنها به بچه های فوتبالی ام بلکه به همه بچه ها در همه زمینه ها می گویم اگر درس بخوانید می توانید بعد از دانشگاه به اهدافتان برسید و لذت می برید و بچه های فوتبالی     می گویم منظم باشید و تلاش کنید قطعا به جایی خواهید رسید که انتظار دارید.
- از شما و همه همکارانتان در هفته نامه اتحاد جنوب که بسیار دغدغه مند هستید نیز کمال تشکر را دارم.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...