امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 13 دي 1400 - 12:00
سردار سرتیپ یدالله کشاورز در گفتگوی اختصاصی با اتحاد خبر:

اتحاد خبر: به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در خدمت سردار سرتیپ یدالله کشاورز، فرمانده تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر هستیم... اگر در باب مکتب شهید سلیمانی به ویژگی های شخصی و اجتماعی و نظامی ایشان نگاه کنیم، یک شاخص برجسته ایشان اخلاص در عمل این شهید بزرگوار است....

اتحاد خبر _ احمد خواجه حسنی:  به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رضوان الله، در خدمت سردار سرتیپ یدالله کشاورز، فرمانده تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر هستیم.



• سردار شما از فرماندهان مدافعان حرم جبهه مقاومت در کشور سوریه بودید و از نزدیک در بطن ماجرا حضور داشتید، لطفاً برای شروع گفتگو، از حال و هوای رزمندگان مدافع حرم و رشادت ها و مجاهدت های شاگردان مکتب حاج قاسم سلیمانی در کشور سوریه برای مخاطبین ارجمند نکاتی را بیان فرمائید.  

- بسم الله الرحمن الرحیم. وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ.
عرض سلام و ادب و احترام و خیر مقدم محضر شما برادران عزیز اتحاد جنوب و اتحادخبر
گفتگو را با درود و سلام و صلوات بر ارواح طیبه شهیدان خاصه سرور و سالار شهیدان مدافع حرم شهید حاج قاسم سلیمانی رحمت الله آغاز می کنیم و یاد و خاطره شهید جبهه مقاومت شهید ابومهدی المهندس و جمیع شهدای مدافعان حرم را گرامی می داریم.
بحث مدافعان حرم و جبهه مقاومت خود به خود به شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی گره خورده است.
این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله ‌ارواحناه ‌فداه و به روح مطهر شهید سلیمانی تبریک و به عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.
بعد از مجاهدت ها و رشادت های هشت سال دفاع مقدس و مظلومیت ها، تحریم ها و فشارهای همه جانبه ای که نه تنها به جمهوری اسلامی بلکه به جهان اسلام وارد آمده، سردار بزرگ و پر افتخار سپاه اسلام یک بابی را به روی همه آزادی خواهان جهان باز کرد و جبهه ای را که قبل تر به صورت متراکم و متفرق وجود داشت را دور یک علم جمع کرد که آن علم اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین بود.

شما اگر بررسی کنید تا قبل از جنگ سوریه اتفاقاتی که در سر تا سر جهان اسلام در حوزه بیداری اسلامی رخ داد همه آن اتفاقات به صورت پراکنده در جریان بود و هیچ ایدئولوژی و رهبر واحدی نداشت، جنگ سوریه که اتفاق افتاد از این جهت که کشور سوریه برای جمهوری اسلامی ایران در حوزه استراتژیک و هم از نظر عقیدتی و سیاسی اهمیت ویژه ای داشت لذا شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی ورود کردند و در کشورهای یمن و عراق هم به همین دلایل یک جبهه مقاومت متشکل از تمام آزادی خواهان شکل گرفت که به عقیده بنده این جبهه انشاء الله تعالی به جبهه امام زمان ارواحنا له الفداء منتهی خواهد شد به این خاطر که پیش تر در گفتگویی دیگر نیز معروض داشتم یکی از سرداران سپاه جبهه امام زمان (عج)، یک لشکری را به نام لشکر امام حسین(ع) راه اندازی می کنند و تمام نیروهای مسلمان، با عقیده و با اراده دور این علم واحد اهل بیت سلام الله که الان حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) هستند جمع می شوند که الان هم این اتفاق رخ داده و مکتب حاج قاسم سلیمانی ایجاد شده است.

بگذارید یک تعریف جامعی از مکتب داشته باشیم؛  مکتب یعنی اینکه یک تئوری منسجم و هماهنگ که سعادت همگان درآن تعریف شده باشد و این فرمایش آیت الله شهید مطهری است.
مکتب را نباید با مذهب اشتباه گرفت، مذهب یک راه و روشی برای متدین شدن به این مکتب است.


ایشان نمونه برجسته ای از تربیت شدگان مکتب اسلام و حضرت امام خمینی رحمت الله هستند.
در مکتب شهید سلیمانی بایدها، نبایدها، عقاید و اصول همه وجود دارند که مدافعین حرم دور این مکتب واحد که اهل بیت سلام الله یک شاخص واحد در این مکتب است گرد آمده اند.
شاید در اذهان عمومی گاهی این سوال پیش بیاید که چرا با اینکه این همه شهید داریم ولی هیچکدام دارای مکتب نیستند ولی شهید حاج قاسم سلیمانی صاحب مکتب هستند، علت اینجاست که آن شهید با تاسی از آیات الهی، مکتب اهل بیت(ع)، ۴٠ سال مجاهدت و ۴٠ سال گستردگی فعالیت در حوزه های مختلف داشتند.


• جبهه مقاومت با این گستردگی و هماهنگی چگونه با مکتب شهید سلیمانی رقم خورد؟
- اگر در باب مکتب شهید سلیمانی به ویژگی های شخصی و اجتماعی و نظامی ایشان نگاه کنیم، یک شاخص برجسته ایشان اخلاص در عمل شهید بزرگوار است، ببینید کار و عمل وقتی خالص شد و برای خدا باشد خداوند در قرآن می فرمایند؛  «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا» اگر کسی برای خدا کار کرد خداوند عزت آن را در قلب ها می اندازد، شما به تشییع جنازه کم نظیر شهید سپهبد سلیمانی نگاه کنید، عزت و سربلندی یک فرد را درمی یابید.
سلیمانی از پرورش یافتگان مکتب انسان ساز قرآن و امام راحل بودند و از اثر گذاری، عظمت و جاودانگی ایشان همین بس که در مجلس کشور ونزوئلا به احترام سردار دلها حاج قاسم عزیز همه بلند می شوند و به افتخار رشادت های ایشان کف می زنند، این عزت و ارجمندی عظیم و ابدی است.
در کشورهای عراق و سوریه هم به همین شکل است.
بسیاری از رسانه ها و خبرگزاری ها زوایای پنهان و خاموش این شهید بزرگوار را که کسی اطلاع نداشت رسانه ای می کنند، آن هم نه از زبان دوست بلکه از زبان دشمن.


اگر بخواهیم در این مورد وارد مصادیق شویم به عنوان نمونه می توان چند جمله مهم و قابل تأمل را مطرح کرد؛
نخست اینکه مئیر داگان ‌رئیس سابق موساد درباره سردار سلیمانی گفته بود: «او با هر گوشه از نظام رابطه دارد. او کسی است که من به آن باهوش از نظر سیاسی می‌گویم.»
یا ژنرال پترائوس گفته بودند من او را فردی مدبر ودشمنی شایسته میدانم.

و امّا اخلاص در عمل شاکله اصلی پیوند این مکتب با جبهه مقاومت است.
فطرت این انسان مجاهد، دنباله روی از عدل و عدالت و حق خواهی مظلوم از ظالم است.

کدام دیپلمات سیاسی قادر بود این جبهه مقاومت را به این طریق شکل دهد؟
اینکه یک ژنرال نظامی جمهوری اسلامی ایران برود و با رئیس جمهور کشور روسیه صحبت کند و ایشان را متقاعد کند که به جنگ سوریه ورود کنند یا اینکه این ژنرال نظامی جبهه حشد الشعبی را منسجم کند، این ها همه از حق خواهی مظلوم حکایت دارد و اینگونه است که با نبوغ و استعداد سرشار خود هژمونی ارتش آمریکا و استکبار جهانی در منطقه را به هم می ریزد.

نقل است که اوباما رئیس جمهور اسبق امریکا با آقای نوری المالکی نخست وزیر وقت عراق تماس می گیرند، حین مکالمه نخست وزیر عراق از رئیس جمهور امریکا می پرسند شما می دانید الان چه کسی پهلوی من نشسته؟  ژنرال قاسم سلیمانی از جمهوری اسلامی ایران الان پهلوی من حضور دارند که این موضوع باعث تعجب و شگفتی رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می شود، عرض بر این است که شخصیت حاج قاسم شهید، فراتر از یک شخصیت نظامی یا سیاسی است.
باراک اوباما در نطقی چنین عنوان داشتند که «من او را دشمن میدانم اما برای او احترام قائلم.»
وقتی یک فرد این قابلیت ممتاز را دارد که از دیدگاه دشمن متخاصم تا این حد مهم جلوه کند و در عرصه دیپلماسی و نظامی تا این حد توانمند می باشد یقینا قادر خواهد بود آزادی خواهان هم فکر خودش را متحد کند.
ویژگی های از جمله کارآیی بالا، شجاعت و هوش بالای نظامی به نحوی که ایشان یکی از برترین هوش های نظامی دنیا بودند باعث شد که ایشان استراتژی های جبهه غرب در منطقه را به هم بریزد.

 


اینکه یک شاگرد رهبر جمهوری اسلامی ایران تا این حد در استراتژی های راهبردی منطقه تعیین کننده باشد سبب شد که جبهه مقاومت با این سبک و سیاق متحد و هماهنگ شود.
جبهه مقاومت حول یک تفکر هستند نه شخص شهید سلیمانی!
شهید سلیمانی را می توان شرف المکان بالمکین خواند بدین مضمون که اعتبار هر جایگاهی برآمده از انسان هایی است که بدان تکیه می زنند و این افراد هستند که به جایگاه ها اعتبار می بخشند، و در اینجا خود شخص هستند که با ویژگی های منحصر به فردشان به این موقعیت و جایگاه ها در ابعاد نظامی،سیاسی و اجتماعی شرافت می دهند.

یکی دیگر از ویژگی های بارز سیدالشهداء جبهه مقاومت مردم دار بودن و مردمی بودن ایشان است که حقیقتاً نظام اسلامی ایران به تربیت چنین فرمانده نظامی ‌افتخار می کند.


ایشان در جریان سیل خوزستان یک پیامی دادند و فرمودند اگر کسی می خواهد مدافع حرم باشد بیاید و در سیل خوزستان کمک رسانی کند، و این فراخوان در سطح گسترده نتیجه مثبت داشت و بسیاری از هموطنان برای کمک به سیل زدگان خوزستان عازم شدند.

از دیگر ویژگی های این شهید بزرگوار ساده زیستی را می توان اشاره داشت، با اینکه فرمانده نیروی قدس سپاه بودند و در دنیا چهره ای شناخته شده داشتند، در سیل خوزستان در کنار پیرمردی که عکس حضرت آقا و حضرت امام(ره) را در دست داشتند، سردار دلها بدون تشریفات نظامی، بدون محافظ و با فراغ بال آسوده خاطر همچون یک شهروند عادی بین مردم حاضر می شوند و این رفتار و تفکر است که برگرفته از مجاهدت و خودسازی شخصیتی ایشان است و این رویه است که باعث می شود در دل مردم جای داشته باشی و همه مردم شما را دوست داشته باشند، سردار دلها از این خصوصیات اخلاقی و رفتاری بسیار برخوردار بودند که اکنون مجال و فرصت برای برشمردن همه آنها تنگ است.



ولایت مداری شهید سلیمانی را بنگرید که ایشان می فرمایند حضرت امام خامنه ای را عزیزتر از جان خود بدانید، ولایتمداری از این بالاتر کجا سراغ داریم؟
شهید سلیمانی معتقد بودند ما در هیچ موردی با شکست مواجه نخواهیم شد چرا که ما دستور از یک مقامی می گیریم که به وحی وصل است...
سردار سلیمانی در تمام طول عمر نظامی گری و مدیریتی خودشان به اندازه سر سوزنی خودخواهی و خودنمایی نداشته و خودش را وقف انقلاب و نظام و دفاع از مظلوم می کند، فرقی هم ندارد مظلوم در جمهوری اسلامی باشد یا در نقطه ای دیگر.

• سردار؛ به تشییع جنازه شهید حاج قاسم اشاره فرمودید، به زعم بنده و به گمان بسیاری از تحلیل گران اجتماعی و سیاسی، تشییع جنازه شهید سلیمانی پدیده ای بود که مرز بندی های سیاسی را درنوردید و همبستگی اجتماعی عظیمی را در داخل کشور رقم زد که شاخص اعتماد عمومی را تا حدود زیادی ارتقاء بخشید، چطور می توان این همبستگی اجتماعی را در سطح جامعه حفظ کرد؟

✓  حضرت آقا یک فرمایش بسیار زیبا و جالبی در مورد شهید سلیمانی دارند و می فرمایند، تبیین و تفهیم مکتب شهید سلیمانی از خود مکتب برای جوانان مهمتر است.
یعنی ما اگر نه فقط به تشییع جنازه بلکه، تمام عملکرد این شهید از جوانی تا پایان بررسی کنیم در این مسیر انحرافی وجود ندارد، بالا پائینی وجود ندارد بر عکس رفتار ما که در پاره ای اوقات دچار نوسان بوده و بعضی جاها به خاکی زدیم ولی سردار دلها صراط مستقیم را در پیش گرفته بودند که حرفشان حرف امام (ره) و حرف قرآن است.

گفتمان حاج قاسم با گفتمان قرآن، اهل بیت، امام راحل و با گفتمان رهبر معظم انقلاب هیچ تفاوتی نداشته است.
سردار سپهبد سلیمانی دو جمله شاخص و بارز دارند که بار مفهومی سنگینی دارند و تعابیر و تفاسیر جالبی را در بر دارند، یکی اینکه ما ملّت شهادتیم و دیگری اینکه ما ملّت امام حسینیم.



مصداق این گفتار، فرمایشات امام خامنه ای است که فرموده اند هر ملتی که راه شهادت را پیدا کرد همیشه سربلند است، چون این مکتب برگرفته از مکتب امام حسین(ع) و مکتب عاشوراست، قاعده اش همین است و نباید هم غیر از این باشد چرا که مکتب حاج قاسم بر اساس اصول و قواعد شرع مقدس است.

به تشییع جنازه حاج قاسم که نگاه می کنیم عیناً می بینیم که این خیل عظیم جمعیت و این شکوه و عظمت است که مرزهای سیاسی و اجتماعی را درنوردیده و آحاد مردم با هر گرایش و تفکرات سیاسی و از هر قشر و طیفی در این اجتماع عظیم حضور دارند،به این نکته می رسیم که حاج قاسم تفکرات فرا جناحی داشت،رویکرد فرا جناحی داشت.
سردار سلیمانی با یک جناح و حزب خاصی همکار نبود.
در موضوعات مختلفی از جمله موضوع دیپلماسی و مشخصاً بحث هسته ای و موشکی با وزیر امور خارجه ارتباط نزدیکی داشتند به صرف اینکه حضرت آقا فرموده بودند با دولت هم افزایی داشته باشید و کمک کنید.
برای سردار سلیمانی دولت ها مطرح نبود و اصل نظام مهم بود که رسالت اصلی پاسداری است.
در مکتب شهید سلیمانی دولت ها گذرا هستند و لیکن اصلی که باید دوام و قوام داشته باشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این رسالتی است که ما بر عهده داریم.

در مورد رسالت پاسداری و بحث استکبار ستیزی حاج قاسم هنوز با گذشت دو سال است خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر ریخته شده، تجزیه و تحلیل های تازه ای را شاهدیم که عمق روحیه جهادی و پاسداری ایشان را نشان می دهد.

دشمنان قسم خورده ما خوب می دانستند که با ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد سلیمانی این چراغی که بالغ بر چهل سال است بر افروخته شده خاموش نخواهد شد و این راه ادامه پیدا خواهد کرد بدون تردید شهید سلیمانی چهره‌ بین‌المللی مقاومت است و همه دلبستگان مقاومت خونخواه او هستند.

امروزه در همه جای دنیا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک چهره بین المللی و شناخته شده است، اینکه در پیاده روی اربعین در کشور عراق شاهدیم که کودکان عراقی نام حاج قاسم را با شوق و ذوق بر زبان می آورند بدین علت است که شعائر و تفکرات شهید سلیمانی فرامرزی نمود پیدا کرده بود و پیوندهایی درحوزه های سیاسی،نظامی و جغرافیایی را برقرار کرده بود.

• ایفای نقش رسانه در ترویج و ترغیب مکتب حاج قاسم را چگونه می توان تحقق بخشید؟

✓  رسانه ها پیام آور بسیار خوب و پر ظرفیتی هستند، برخی رسانه های داخلی بجای اینکه سعی در تبیین، ترویج و ترغیب به مکتب شهید سلیمانی داشته باشند متاسفانه اما در برخی موارد کم لطفی کردند و بعضی مواقع نسبت به موضوع مورد بحث ما هتاکی هم کردند که اخیراً بنیاد شهید سلیمانی طی نامه ای خطاب به صدا و سیما درخواست داشتند که با هتاکان با رأفت اسلامی پاسخ دهید.

تبیین مکتب شهید سلیمانی وظیفه همه ماست منتهی وظیفه رسانه بسیار مهم و حیاتی است، رسانه با توجه به گستردگی مخاطبین و طیف متفاوت خصوصاً قشر نوجوان و جوان که بعضاً از دفاع مقدس و آرمان هایی که انقلاب اسلامی از آن ها در حوزه های جهانی و منطقه ای دفاع کرده کم اطلاع یا بی اطلاع باشند، رسانه قادر است در تبیین آنها انعکاس دهنده خوبی باشد.
شما اهل قلم و اهل رسانه می توانید زوایای مختلف مکتب حاج قاسم را در محرومیت زدایی، دیپلماسی سیاسی و جبهه مقاومت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنید.


بایستی توجه داشت حاج قاسم را با سطحی نگری تجزیه و تحلیل نکرد، روحیه جهادی حاج قاسم را اگر مسؤلین و مدیران سرلوحه امورات خود قرار دهند ما این مشکلات امروزی را نخواهیم داشت.
خود مسؤلین بروند تحقیق کنند، شما به عنوان رسانه ترویج کنید که حاج قاسم چگونه با اینکه یک فرمانده عالیرتبه در سطح بین الملل بود در حادثه سیل خوزستان به صورت خودجوش و مردمی وسط میدان حاضر شدند و کمک کردند و همراه مردم بودند، در فعالیت رسانه ای خودتان مقایسه کنید، عکس حاج قاسم را با تصاویر مسؤلین و مدیرانی بگذارید و قیاس کنید،مدیری که با کت و شلوار در محل خدمت حاضر می شود و تمام سعی آن بر این است که کفشش خاکی و کثیف نشود،این مسؤلین باید هوشیار باشند که می توان و بایسته است هم زمانی که یک چهره شناخته شده بین المللی و یک فرمانده عالیرتبه هستید مردم دار باشید، افتادگی آموزید و با فروتنی مابین مردم حضور پیدا کنید.
ما چرا از شعائر انقلاب فاصله گرفته ایم؟ یکی از دلایلش این است که در حوزه مدیریتی  انحراف پیدا شده است، به شهدا احترام نمی گذاریم.
حضرت آقا می فرمایند یاد و خاطره شهدا را باید زنده نگه داریم.
سیره شهدا باید در جامعه گسترش پیدا کند، من نوعی در قامت یک مسؤل حداقل یکی از شیوه های رفتاری و فکری حاج قاسم را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

• جناب سردار کشاورز، نگاه شما به رسانه و فعالیت رسانه ای یک نگاه صرفاً سیاسی نیست و در تعامل با رسانه ها فراجناحی عمل می کنید، آیا این طرز نگرش شما برگرفته از مکتب شهید سلیمانی است یا رویکردی است که به روحیات و خلقیات شخصیتی شما برمی گردد؟

✓  در حوزه اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی خطوط قرمزها ترسیم شده و مشخص است، رسانه اگر رسالتش را خوب، درست و اصولی انجام دهد جناحش فرقی ندارد.

در مورد رسانه شما با گستردگی مخاطبینی که هست، به مراتب مسؤلیت سنگین تری را بر عهده دارید و در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی کارهای بسیار بزرگی را می توانید انجام دهید.

موضوعات را وارونه جلوه ندادن، سیاه نمایی نکردن، حرف ها را برای تیراژ بالا به سود خود تعبیر نکردن وظیفه اصلی هر رسانه است و فرقی ندارد رسانه اصولگرا یا اصلاح طلب است، فعالیت بایستی اصولی و حول منافع ملی باشد.
هیچ جناح و رسانه ای نباید حاج قاسم را به نفع خودش مصادره کند، راجع به مکتب حاج قاسم درست صحبت کردن از دهان هر کس بازگو شود خوب است چه آن فرد بازگو کننده اصلاح طلب باشد یا اصول گرا، حرف درست و خوب از جانب هر کسی مطرح شود خوب است فلذا بحث حاج قاسم یک بحث ملی است و بحثی جناحی و سیاسی نیست.

 


در این مورد باید اجماع نظر داشته و متفق القول باشیم تا بازتاب این انسجام و همبستگی در ابعاد بین المللی نیز زیبنده نظام و انقلاب ما باشد.
در پایان این گفتگو لازم می دانم از زحمات کلیه برادران عزیزم در تیپ عملیاتی امام صادق (ع) تشکر و قدردانی کنم.

*جناب سردار از وقتی که به ما برای این گفتگو دادید سپاسگزاریم و از خداوند متعال برای جنابعالی و همکاران توفیقات روز افزون و درخشانی را تحت زعامت رهبری معظم انقلاب مسئلت داریم.




کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...