امروز: سه شنبه 01 تير 1400
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 20 خرداد 1400 - 09:48
معاون آموزشی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران:

اتحادخبر: معاون آموزشی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران با اعتقاد به این‌که هیچ الزامی به برگزاری آزمون‌های حضوری دوره‌های آموزشی غیرحضوری در وضعیت کنونی همه‌گیری کرونا نیست، گفت: اگر همه مراحل ارزشیابی(تشخیصی، تکوینی و نهایی) به‌درستی انجام شود و نگاه رویکردی به آموزش یادگیری و یادگیری به معنای تغییر باشد لزومی به ...

اتحادخبر: معاون آموزشی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران با اعتقاد به این‌که هیچ الزامی به برگزاری آزمون‌های حضوری دوره‌های آموزشی غیرحضوری در وضعیت کنونی همه‌گیری کرونا نیست، گفت: اگر همه مراحل ارزشیابی(تشخیصی، تکوینی و نهایی) به‌درستی انجام شود و نگاه رویکردی به آموزش یادگیری و یادگیری به معنای تغییر باشد لزومی به برگزاری حضوری آزمون در شرایط فعلی نیست.

الزامی به برگزاری آزمون‌های حضوری دوره‌های غیرحضوری نیست

به گزارش ایسنا؛ دکتر جواد پورکریمی ، با بیان این‌که نگاه به پروسه ارزشیابی یک نوع نگاه به محفوظات آموزش و یادگیری است، اظهار کرد: ارزشیابی آموزشی در دوران پداگوژی و آندراگوژی معطوف به ارزشیابی یادگیری است به عبارتی هدف از آموزش در مراکز آموزشی پیش از دانشگاه، پس از دانشگاه و حتی آموزش حرفه‌ای در سازمان‌ها یادگیری و ایجاد تغییر است.

 

وی ادامه داد: باید آموزش به بروز تغییر پارادیم‌هایی در فرد یادگیرنده منجر شود. برای حرکت به سمت یادگیری استاندارد باید استانداردهای آموزشی را هم شناخت و اجرا کرد یادگیری یک فرآیند و جریان از یاددهنده به یادگیرنده است خروجی در این فرآیند آموزشی «یاددهی – یادگیری» باید یادگیری توأم با ایجاد تغییراتی در حوزه‌های مختلف اعم از بینش، نگرش، رفتار و مهارت عملی باشد.

 

معاون آموزشی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران با بیان این‌که نگاه به آموزش یک نگاه متعالی است، افزود: به عبارتی باید در فرآیند آموزش از یک نقطه به نقطه بالاتری رفت در این صورت است که می‌توان گفت یادگیری اتفاق افتاده است.

دکتر پورکریمی با بیان این‌که فرآیند آموزش و متعاقب آن ارزشیابی باید با در نظر گرفتن شرایط زمانی، مکانی و موقعیتی باشد، در ادامه خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در موقعیت حال حاضر (همه‌گیری کرونا) باید همه چیز بر اساس آن متناسب‌سازی کرد.

 

وی با اشاره به وجود پژوهش‌های متعددی در خصوص بررسی عوامل موثر در مختل کردن آموزش گفت: در شیوه آموزش صحیح استاد باید در ابتدا دریابد دانشجو در چه سطحی از اطلاعات آموزشی قرار دارد و سپس میزان یادگیری فراگیران را متناسب با موقعیت دنبال کند.

 

معاون آموزشی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران ادامه داد: برای سنجش میزان یادگیری که هدف از ارزشیابی آموزشی است باید ارزشیابی تشخیصی انجام شود تا متوجه شود وارد چه کلاسی با چه میزان دانش فراگیر می‌شود در ارزشیابی تشخیصی نگاه این است که دریابیم در طول ترم چه گام‌هایی در یادگیری مهم خواهد بود.

 

وی با بیان این‌که ارزشیابی در طول آموزش باید شامل ارزشیابی تشخیصی، تکوینی و نهایی باشد،خاطرنشان کرد: البته مهم است که با چه نگرشی به انسان ارزشیابی انجام می‌شود.

معاون آموزشی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران با بیان این‌که یک نگرش آموزش تبدیل آموزش به یادگیری و ایجاد تغییر حول محورهای سه‌گانه دانش، نگرش و مهارت است، افزود: وقتی یادگیری براساس محورها و پارادایم‌های رویکرد مهم آموزش(یادگیری) تنظیم شود در آنصورت است که پلتفرم ارزشیابی مشخص خواهد شد.

 

دکتر پورکریمی با بیان این‌که ارزشیابی به‌دنبال سنجش میزان تغییر رخ داده شده در فراگیر است، گفت: در فرآیند یاددهی - یادگیری به‌دنبال آن هستیم که آیا تغییر لازم در دانش نگرش و مهارت رخ داده است یا خیر. به عبارتی ارزشیابی برای ایجاد رقابت و کسب امتیاز نیست اگر ارزشیابی به درستی انجام و نتایج آن در اختیار سیاستگذاران آموزشی قرار گیرد به روند اصلاح فرآیند آموزشی(یاددهی - یادگیری) منجر می‌شود.

وی با بیان این‌که ارزشیابی با کرامت انسان در ارتباط است، افزود: در حوزه مدیریت در تئوری عنوان می‌شود همه فراگیران تنبل و به دنبال تخلف و تقلب هستند اما نظر اسلام به انسان متفاوت از آن است و بر این اساس انسان ذاتاً کرامت دارد، انسان‌ها راستگو و بری از گناه هستند تا خلافش ثابت شود.

معاون آموزشی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران با بیان این‌که اگر با انسان‌ها کریمانه برخورد شود آن‌ها نیز کرامت نشان می‌دهند، در ادامه خاطرنشان کرد: اما براساس وجود یک تئوری اگر به افراد به دید یک انسان متقلب نگاه شود پس باید حتی برای آزمون‌های حضوری دوربین‌های متعددی قرار داد تا میزان تقلب کاهش یابد.

دکتر پورکریمی با بیان این‌که طرح موضوع برگزاری آزمون حضوری در پی آموزش مجازی ناظر به نوع نگاه افراد به انسان است، گفت: اما نگاه اسلام به انسان چنین نیست.

 

وی با انتقاد از برگزاری آزمون حضوری صرفاً از سر بی‌اعتمادی افزود: اگر همه مراحل ارزشیابی(تشخیصی، تکوینی و نهایی) به‌درستی انجام شود و نگاه رویکردی به آموزش یادگیری و یادگیری به معنای تغییر باشد لزومی به برگزاری حضوری آزمون در شرایط فعلی نیست.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • پیام تشکر ارسطو قائدی برازجانی منتخب مردم برازجان در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر
  • وحدتیه قطب سوارکاری استان بوشهر است/ مسئولین ورزش سوارکاری را حمایت کنند / آرزوی شرکت در مسابقات بین المللی سوارکاری
  • پیام تشکر محراب بنافی منتخب مردم برازجان در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر
  • پیام تشکر سید عبدالمحمد کاظمی منتخب مردم برازجان در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر
  • پیام تشکر مسیب غریب‌زاده منتخب مردم برازجان در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر
  • پیام تبریک رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان به منتخبان شورای ششم شهر برازجان
  • طنز/ کُنجیر( ۱۶)
  • شورای ششم و اتفاقات خوب برای ورزش برازجان
  • بازدید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1400/03/30
  • نتیجه انتخابات شورای شهر دالکی مشخص شد
  • منتخبان شوراهای اسلامی شهرهای گناوه و ریگ مشخص شدند
  • برگزیدگان شوراها در شهرستان‌های عسلویه، جم، کنگان و دیّر
  • نتیجه انتخابات شوراها در خارگ، عالیشهر و چغادک اعلام شد
  • قانون من درآوردی و تبعیض جنسیتی نماینده فرماندار در تنگستان
  • سپاسگزاری خانواده های صابری و دوانی
  • اسامی نفرات اول و دوم پنج دور انتخابات شورای شهر در برازجان
  • فرزند برازجانم و برای ساختن شهرم آمده ام / تصاویر
  • انصراف یکی از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراى اسلامى شهر برازجان/ متن بیانیه
  • شش کاندیدای جدید در شهرهای دشتستان تایید شدند
  • نتیجه نهایی انتخابات شورای شهر برازجان اعلام شد+ اسامی و آراء اعضای اصلی و علی البدل
  • لیست نهایی نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر برازجان اعلام شد
  • پیکر هنرمند فقید برازجانی در جایگاه ابدی اش آرام گرفت/ تصاویر اختصاصی
  • نتایج اولیه از انتخابات شورای شهر برازجان
  • زندگی نامه و سوابق مهدی اسپوتین کاندیدای شورای اسلامی شهر برازجان
  • زندگی نامه و سوابق ارسطو قائدی برازجانی کاندیدای شورای اسلامی شهر برازجان
  • مشکلات زیاد هنرمندان برای گرفتن مجوز/ بهتر شدن وضعیت در دولت روحانی/ تحول موسیقی در دشتستان با حضور آرش شعبانی
  • افتخارم این است که مربی خودم هستم / آرزوی حضور در مستر المپیا آمریکا
  • نتیجه انتخابات شورای شهر کنگان/ اسامی
  • بررسی صلاحیت کاندیداها منصافه نیست/ از رئیس جمهور آینده نمی توان انتظار خیر داشت
  • .: شهروند 1 روز قبل گفت: اقای قهرمان مادر تمام ...
  • .: محمداحمدی 1 روز قبل گفت: خدا را شکر محراب ...
  • .: محمد صباحي 1 روز قبل گفت: بسيار عالي ...
  • .: رضا عادل 1 روز قبل گفت: خانوم.خویش دوست ممنون که ...
  • .: محمداحمدی حدود 3 روز قبل گفت: درود بر این.حماسه بزرگ ...
  • .: الهام ویسی حدود 3 روز قبل گفت: موفق باشید ...
  • .: علیرضا محمود حدود 3 روز قبل گفت: خالی بندی عالیه ...
  • .: لعیاییان حدود 3 روز قبل گفت: این همه عکس تکی ...
  • .: بوشهری حدود 5 روز قبل گفت: اگر از شما اصلاح ...
  • .: اسماعیلی حدود 5 روز قبل گفت: سلام و عرض ادب ...