امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 30 مهر 1399 - 10:32
فرماندار دشتستان در گفتگو با اتحاد خبر:

اتحاد خبر: فرماندار دشتستان در پاسخ به سئوالات اعضای گروه مجازی اتحاد جنوب از کاهش اقدام به خودکشی در دشتستان، نیازمندی ۱۷۰۰ دانش آموز بی بضاعت دشتستان به تبلت، افرایش ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در دشتستان، مشکلات تیم فوتبال پرسپولیس برازجان و تیم هندبال ستارگان و ... خبر داد. اتحاد خبر شما را به ملاحظه این پرسش و پاسخ ها دعوت می کند...

اتحاد خبر: فرماندار دشتستان در پاسخ به سئوالات اعضای گروه مجازی اتحاد جنوب از کاهش اقدام به خودکشی در دشتستان، نیازمندی ۱۷۰۰ دانش آموز بی بضاعت دشتستان به تبلت و افرایش ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در دشتستان خبر داد.

 

به گزارش اتحاد خبر، فتح اله نوروزی دوشنبه شب گذشته در قالب نشستی مجازی با اعضای گروه اتحاد جنوب به سئوالات تعدادی از شهروندان پاسخ داد و با تشریح اولویت های فرمانداری برای دشتستان اهم عملکردهای خود را در این حوزه را اعلام کرد. اتحاد خبر شما را به ملاحظه این پرسش و پاسخ ها دعوت می کند:




- مهمترین معضل جامعه اشتغال جوانان بوده است به خصوص شهرستان دشتستان که آمار بیکاری بالایی را دارد شما طی این یکسال چه اقداماتی انجام داده اید و در آينده چه برنامه هایی دارید؟

فرماندار: موضوع اشتغال یکی از بحث‌ های جدی است که امروزه در سطح کشور مطرح می باشد و از دغدغه های اصلی جوانان شهرستان ما است. تسهیلات اشتغالزایی در حوزه دشتستان در گذشته در سطح شهرستان با وجود هماهنگی ها به خوبی رقم خورد و حدود ۸۶۲ مورد تسهیلات به جوانان در شهرستان با رقم ریالی ۷۴ میلیارد تومان اعطا شد که در زمینه اشتغال زایی اقدامات مناسبی انجام شد و موضوع اصلی در حوزه شهرستان بحث تقویت کارآفرینی است که انتظار می رود با توجه به شرایط کشور و فضایی که وجود دارد اگر چنانچه میسر شود ما در ادامه مسیر در راستای تقویت کارآفرین ها و تسهیلات اشتغالزایی بتوانیم قدم هایی را برداریم. همه شما که دغدغه اشتغال را دارید استحضار دارید که کشور در شرایط خاصی است اما از تمام ظرفیت ها در ادامه مسیر استفاده خواهیم کرد.

- با توجه به شیوع وحشتناک خودکشی در بین نوجوانان بی بضاعت استان، چه تدابیری برای جلوگیری از این پدیده در شهرستان اندیشیده اید. آیا آماری از دانش آموزانی که دسترسی به امکانات مناسب آموزش مجازی ندارند دارید و تاکنون تلاشی برای رفع نگرانی آنها کرده اید؟
فرماندار: خوشبختانه در دشتستان با توجه به جلساتی که در خصوص ویروس کرونا داشتیم قبل از اینکه بخواهد مطالب در سطح استان به این شکل بررسی و اعلام شود پیگیر موضوع بودیم و نگاهمان این بود که از ظرفیت شهرستان به نفع دانش آموزان بی بضاعت استفاده کنیم. آمار دانش آموزی در حوزه شهرستان در چهار منطقه آموزشی مشخص است و نیاز به اعلام نیست چون گویا است. در شهرستان ظرفیتها و پتانسیل هایی را برای کمک به دانش آموزان استفاده کردیم. همچنین از مدیران کمیته امداد مناطق و مرکز شهرستان دشتستان سپاسگزاری خود را برای همگام بودن در این موضوع اعلام می‌کنم.
در بحث خودکشی باتوجه به آمار موجود اقدام به خودکشی ها در دشتستان کاهش پیدا کرده که این مطلب حائز اهمیتی است. گروه‌های مشاوری در سیستم اداری شبکه بهداشت و بهزیستی قطعاً پای کار هستند و موضوعات را پیگیری می کنند. کمیته خودکشی در حوزه شهرستان وجود دارد و در زمینه اقدام به خودکشی کاهش بسیار خوبی در حوزه شهرستان مشاهده می شود.
با توجه به کرونا و شرایط به وجود آمده جمع بندی آماری که داشتیم یکهزار و ۷۰۰ دانش آموز بی بضاعت به تبلت آموزشی نیاز دارند. اکنون در مناطق ۹ گانه شهری همچنین بخش های شش گانه ۶۸۸ تبلت را تا به حال سعی کردیم برنامه‌ریزی کنیم و با پشتیبانی کمیته امداد پول واریز شده و امید است که بتوانیم تبلت ها را خریداری کنیم و تا پایان ماه به تعدادی از دانش‌آموزان تحویل دهیم. بقیه هم در حال جمع آوری و به دنبال این هستیم که از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. تمایل داریم بسته های مومنانه و معیشتی را به سمت خرید تبلت دانش آموزی ببریم که خوشبختانه اقدامات ارزشمندی هم در ایام اربعین، رحلت نبی اکرم و شهادت امام رضا در این زمینه انجام شد. که در اقدامات خرید تبلت دانش آموزی کمیته امداد کمک خواهد کرد. به تفکیک در برازجان ۲۹۲، سعدآباد ۱۳۲، شبانکاره ۱۱۰، آبپخش ۱۰۰، بوشکان ۴۰ و اهرم ۱۲ مورد جمع آوری شده است. تمام نگاه و تلاشمان این است که نگذاریم دانش‌آموزی به دلیل نداشتن تبلت دانش آموزی از تحصیل عقب بماند.

- شهرستان هایی مانند کازرون و جهرم در استان همسایه ما فرمانداری ویژه شدند. چرا فرمانداری ویژه به دشتستان تاکنون داده نشده؟ آیا جنابعالی پیگیری در این خصوص داشته اید؟

فرماندار: در بدو ورودم با توجه به شرایط و گستره دشتستان نیاز بود که این موضوع را ورود کنیم و تعدادی از دوستان نیز این موضوع را پیگیری کردند که درخواست شان را به حق دیدم اما در خصوص بحث فرمانداری ویژه پنج فاکتور را باید شهرستان مورد نظر داشته باشد از جمله آمار شهرستان، آمار مرکز شهرستان، سابقه فرمانداری، وسعت شهرستان و فاصله آن با مرکز استان است. دفتر تقسیمات کشوری نگاه آنها این بود که از این پنج فاکتور چهار فاکتور را آن شهرستان داشته باشد تا بتواند در این زمینه ورود کند. آمار سرشماری سال ۹۵ ملاک عمل است که این آمار در سال ۹۵، ۲۵۲ هزار و ۴۷ نفر بوده که آمار بالای ۲۵۰ هزار در بحث یکی از فاکتورها مورد قبول است. آمار مرکز شهرستان باید بالای ۱۲۰ هزار نفر باشد که در سال ۹۵ آمار مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار و ۵۶۷ نفر بود. من این آمار را بررسی کردم و سال ۹۹ را لحاظ کردم که آمار مرکز شهرستان در سال جاری ۱۲۱ هزار و ۵۰۵ نفر از طریق سازمان مدیریت به ما اعلام شد و مرکز شهرستان هم ۲۷۱ هزار و ۷۹۱ نفر بود‌. گزینه سوم که سابقه بود که در این زمینه موردی وجود ندارد. دشتستان در سال ۳۲ فرمانداری داشته و از این حیث سابقه بالای ۵۰ سال دارد. وسعت شهرستان باید بالای ۱۰ هزار کیلومتر مربع باشد که دشتستان شش هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع است. همچنین فاصله شهرستان با مرکز استان باید ۱۵۰ کیلومتر باشد که ما با مرکز استان ۶۵ کیلومتر فاصله داریم و از این پنج مورد ما سه مورد را دارا هستیم.

- هر چند با شنیده شدن سوت قطار در استان سالهای زیادی فاصله داریم اما آن طور که مطرح است جانمایی ریل قطار دور از برازجان است. درباره این نگرانی مردم بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان که هم از فرودگاه دورند هم از ایستگاه قطار و هم خبری از دوبانده شدن مسیر برازجان شیراز نمی شنوند لطفا توضیح دهید.

فرماندار: در خصوص قطار جانمایی قبل از حضور ما در این خصوص انجام شده گرچه ما پیگیری هایی هم در این خصوص داشته ایم اما در خصوص موضوع بحث مسیر کنارتخته - دالکی عملیات اجرایی پروژه احداث محور کنارتخته - دالکی در حوزه ما به طول ۱۸ کیلومتر است در دو قطعه، قطعه اول به طول ۱۱.۵ کیلومتر که چهار کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۷.۵ کیلومتر آن باقیمانده توسط شرکت جهاد نصر در مرحله خاکبرداری که پیشرفت فیزیکی آن ۴۲ درصد است یک تونل با طول ۲۴۰ متر دارد قطعه دوم به طول ۶.۵ کیلومتر است توسط شرکت پایا کوثر در در حال انجام است و قطعه دوم دارای ۷ درصد پیشرفت فیزیکی است و آنجا هم تونل و یک پل بزرگ دارد و حوزه رودخانه دالکی است. برای اینکه کار پیشرفت پیدا کند به همراه نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی دیداری با مهندس خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی داشتیم. این پروژه فارس بوشهر است یعنی یک پروژه قلمداد می‌شود و بخشی از آن در حوزه استان بوشهر است. و دو هفته گذشته مهندس خادمی در محل پروژه حضور پیدا کرد و تاکیداتی را مطرح و در خصوص بحث فعال شدن پروژه با پیمانکاران صحبت شد و قرار شد که تخصیص اعتباری داده شود که این پروژه انجام شود.
نکته اول اینکه برای تکمیل پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا این پروژه به جمع بندی برسد و تکمیل شود. نکته دوم بحث صعب العبور بودن و شرایط خاص پروژه است. نکته دیگر بحث معارضین بود که قول دادیم این بحث را حل کنیم. پیگیر هستیم که تخصیص اعتبار زودتر داده شود و پروژه فعال شود. قرار بر این شد که سال آینده اعتبار بیشتری به این پروژه تخصیص داده شود تا در تسریع بهره برداری پروژه تاثیرگذار باشد.

- با توجه به این که دشتستان از مسیر توسعه دور افتاده و کمترین نگاه مردم جنوب کشور را متوجه خودش کرده، آیا برنامه بلند مدتی برای خروج دشتستان از رکود دارید؟

فرماندار: من از ۲۵ شهریورماه ۹۸ توفیق پیدا کردم که خدمت مردم خوب شهرستان باشم حدود آبان ماه بود اولین جلسه تسهیلات خدمات سفر را برگزار کردیم آن روز خبری از کرونا نبود و شرایط حاکم بر شهرستان، استان و در مجموع کشور شرایط انتخاباتی بود اما ما جلسه تسهیلات خدمات سفر را برگزار کردیم و چندین جلسه پیش رفتیم نگاه ما این بود که با تشکیل کمیته ای، راه های جذب گردشگر، شناسایی بیشتر پتانسیل‌ها و ظرفیت ها را برای جذب گردشگران و مسافران برنامه ریزی کنیم که متاسفانه بلافاصله بعد از جریان کرونا اتفاقاتی رقم خورد که در ذهن هیچکس نمی گنجید. اگر شهرستان های دیگر دریا دارند و بازار ما هم ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی را در حوزه شهرستان دشتستان داریم که می‌توان آنها را به نحو صحیح معرفی کرد.

- آیا در این مدت مسئولیت برنامه ای برای توسعه و حمایت از راه اندازی شرکت و کارگاه های تولیدی برای ایجاد اشتغال در شهرستان داشته اید؟ همچون شرکت های مثل حصیر بافی یا توپ سازی که زمانی نچندان دور در اطراف شهرستان بودند و بخش قابل توجهی از اشتغال مردم این دیار را بر عهده داشتند؟

فرماندار: با توجه به نام سال و شرایط حاکم بر حوزه تولید، کار گروه رفع موانع تولید را در سطح شهرستان داریم که نشست های متعدد و متفاوتی را در خصوص بحث عملیاتی شدن طرح ها و برنامه ها در هر زمینه با حضور، پیگیری و همراهی بی تردید ورود کردیم و حل کردیم. در آینده این مسیر را با قاطعیت هرچه تمام تر ادامه خواهیم داد. حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه ما در این مسیر گام بر می دارد و خود به شخصه با علاقه مندی کامل در این راستا اقدام خواهم کرد چرا که هر شرکتی که با ظرفیت اسمی کامل و فعال شود قطعا در حوزه اشتغال می تواند به ما کمک کند. اکنون در کارگروه رفع موانع تولید در این مسیر اقداماتی را انجام می دهیم. روز گذشته نشستی در خصوص شرکت های تولیدی با ظرفیت اسمی که وجود دارند در حال احیا آنها هستیم و تلاش می‌کنیم که بتوانیم این اقدام را در حوزه شهرستان به خوبی انجام دهیم شک نکنید که در این مسیر از هیچ کوششی فرو گذار نبودیم و نخواهیم بود.
موضوع حصیر بافی در حوزه شهرستان را پیگیر هستیم. دو هفته گذشته در تهران در جلسه ای شرکت داشتم و میراث فرهنگی کشور با معاونت میراث فرهنگی بحث معرفی یکی از شهرهای شهرستان به عنوان شهر ملی حصیر را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از این ظرفیت و جایگاه بتوانیم بهتر استفاده کنیم و شاهد احیا این شغل خوب در حوزه شهرستان باشیم.
گزارش های هفتگی را از شرکت ها می‌گیریم و در ادامه اقدامات مناسب و موثری در راستای احیای شرکت ها آنجایی که مدیر شرکت خود پای کار باشد اگر سیستم اداری مشکل ایجاد کرده باشد آن را بدون شک حل خواهیم کرد.

- فساد خاموش یکی از معضلات ادارات ماست که ریشه‌ فسادهای اداری و مالی بزرگ می‌شود؛ یعنی لابی‌های سفارشی مسئولین با هم برای ایجاد فضای امن برای تخلف بعضی افراد به شکل گسترده‌ای وجود دارد و به شکل دستورات شفاهی از بالا‌دست به پایین دستان القا می‌شود. آیا در جلسات فرمانداری با معاونان خود و دیگر مسولین به این ناهنجاری فرهنگی اشاره شده و راه حلی تاکنون اندیشیده‌ اند؟

فرماندار: همواره تلاشم این بوده که در انجام امور صداقت، سلامت و شفافیت را سر لوحه کار خود و همراهانم داشته باشم و تمام سعی ام بر این است که اول خود و بعد دیگران را به خوبی رعایت مسائل را داشته باشیم و داشته باشند. موضوع فساد یکی از بحث های اصلی و جدی است که قطعا با شعاری که اشاره کردم (صداقت، سلامت و شفافیت) همخوانی ندارد. با تمام توان در راستای مقابله با این موضوع اقدام خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد این موضوع گستره پیدا کند و شرایطی را برای حوزه شهری و شهرستان ایجاد کند. امروز ما وظیفه داریم که صادقانه با مردم باشیم و این رفتار زیبنده هیچ یک از مدیران ما نیست. همچنین اگر کسی تخلفی داشته، دارد و یا خواهد داشت انتظار می رود خود باید پاسخ گوی اعمال و رفتارش باشد و دستگاه های نظارتی باید روی چنین افرادی دقت لازم را داشته باشند و برخورد مجدانه ای را در راستای مقابله با این موضوع انجام دهند.

- با توجه به اینکه در دوران شما به عنوان فرماندار جم، پارس جنوبی جم در لیگ برتر حضور داشت و با کمک های صنایع نفت و گاز نتایج خوبی نیز کسب کرد هم اکنون در شهرستانی مسئولیت دارید که چندین سال هست تیم پرسپولیس برازجان بدلیل مشکلات مالی نمیتواند تیم داری کند آیا طرح و برنامه ای برای احیای این تیم دارید؟ همچنین تیم لیگ برتری هندبال ستارگان هر ساله درگیر مسائل مالی و عدم حمایت صنایع هستند پیگیری های شما به چه نتایجی رسیده است؟

فرماندار: همواره یکی از علاقه هایم این بوده است که بتوانیم به حوزه ورزش توجه کنیم چرا که حوزه ورزش در راستای خود باوری، تقویت اعتماد به نفس و ایجاد شور و نشاط در بین جوانان نقش اصلی و اساسی را بازی می‌کند. در حوزه تیم پارس جنوبی جم وظیفه داشتیم با توجه به شرایط از ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده کنیم و خوشبختانه آن زمان تیم از لیگ ۲ به لیگ برتر آمد و درخشید. تشکر می‌کنم از عزیزانی که تیم ستارگان هندبال را در سالهای قبل حمایت کردند از جمله شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر واقعا همت و تلاش کردند. مدیران تیم و نمایندگان مجلس چه نماینده امروز و دیروز همراهی کردند و ما هم به سهم خودمان سعی کردیم مدیر تیم را همراهی کنیم.
ظرفیت و پتانسیل موجود در بحث تیم داری در شهرستان دشتستان بالا نیست و با این ظرفیت پایین با توجه به شرایط کرونا مجبور شدیم در سطح شهرستان بخش اعظمی از این ظرفیت ها را برای مقابله با ویروس منحوس کرونا بسیج کنیم.
تیم پرسپولیس با من نشستی داشتند فوق العاده علاقمندم که بتوانم ظرفیتی را ایجاد کنیم تا به این تیم کمک کنیم از ایده آل های ذهنی خودم توجه به این تیم است اما با شرایط موجود تا به امروز نتوانسته ام ظرفیت جدید را علاوه بر ظرفیتی که کنار تیم ستارگان باید باشد در حوزه شهرستان داشته باشیم تا بتوانیم در کنار ستارگان هندبال تیم پرسپولیس هم احیا کنیم. باتوجه به هزینه های امروزی در بحث حوزه ورزش که هزینه ها سال به سال بالا تر رفته و شرایط کنونی اقتصادی چه در حوزه صنعتی محدود دشتستان چه حوزه های دیگر که می‌توانند پشتیبانی کنند اعم از شهرداری ها و شوراها محدودیت های خاصی داریم که امید دارم در ادامه مسیر بتوانیم همراهی با این تیم داشته باشیم چون خود علاقمند به انجام این موضوع هستم.
توجه به تیم پرسپولیس یا هر تیم ورزشی دیگر می‌تواند در راستای شور و نشاط در بین جوانان و نوجوانان در سطح شهرستان نقش بسیار خوبی را ایفا کند.
از ظرفیت صنایع و مواردی که امکان داشته به تیم ستارگان کمک کردیم. شاید آن کمک ها، کمک هایی نباشد که مشکل ستارگان هندبال را کامل حل کند اما در ادامه مسیر قطعا از ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد ضمن اینکه تیم هم باید دنبال اسپانسر باشد و شرایطی را ایجاد کند که بخشی از هزینه ها را بتواند تامین کند تا بخش دوم تکمیلی را بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت های موجود در شهرستان داشته باشیم.

- دهیاری روستای نظرآقا که از روستاهای پرجمعیت و پیشرو در عرصه های مختلف است بیش از ۶ ماه است که با سرپرستی اداره میشود در حالی از طرف شورای اسلامی دهیار تعیین و معرفی گردیده و لیکن تاکنون منجر به صدور ابلاغ نشده است. علت تاخیر زیاد در این زمینه چه میتواند باشد!؟
همچنین یک سال است متصدی مخابرات نظرآقا بازنشسته شده این روستا چهارهزار نفر جمعیت دارد اما یک سال قبل تا امروز تمام خرابیها، قطعیها، هیچ توسعه ای در این روستا نداشتیم، قطع وایفای مشترکین با وجود بازگشایی مدارس وپیش دبستانی ها، ونیاز مبرم به اینترنت که در تمام این موارد مردم با مشکل مواجه شده اند، چندین بار پیگیری کرده ایم ولی هیچ نتیجه ای نداشته، رسماً مخابرات در شهرستان تعطیل شده و هيچ فریادرسی نیست. لطفا در این خصوص هم توضیح بفرمایید.

فرماندار: شورا دهیار معرفی می کند و روال اداری آن باید طی شود بررسی‌هایی که حتی امروز هم داشتیم در حال طی روند حوزه اداری است و پیگیری می‌شود. مصاحبه اول انجام شده شاید به مصاحبه دیگری هم نیاز داشته باشد برای اینکه کار جمع‌ بندی شود در مرکز استان قطعا مورد را پیگیر خواهیم بود که در ابلاغ دهیار نظرآقا تسریع شود.

در خصوص نیروی مخابرات روستای نظرآقا نیرو به آن اداره تزریق خواهد شد اما اینکه مخابرات تعطیل است واقعا اینگونه نیست شاید پاسخگوی تمامی نیازمندی‌ها و درخواست‌های به حق مردم نباشد اما در همین هفته دولتی که گذشت در حوزه مخابرات شهرستان بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان افتتاح پروژه داشتیم. در بحث فیبر نوری و همچنین ارتقاء سایت های تلفن همراه از 2G به 3G و 4G که یکی از اقدامات بسیار خوب در حوزه شهرستان بود ما ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری را در حوزه شهرستان اجرا کردیم و بخشی از آن در حال اجرا است و همراهی خوب مدیران مخابرات استان و همچنین شهرستان در این زمینه تاثیر داشته است. در ادامه مسیر هم از ظرفیت مخابرات برای تقویت زیرساخت‌های حوزه ارتباطات و همچنین اداره کل ارتباطات استان بهره مند خواهیم شد.

- تشریح برنامه ها و اقدامات عملی و درنظر گرفته شده جهت آمادگی مقابله با شیوع بیماری آنفلوآنزای فصلی و تداخل با بیماری کووید 19 در بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان چه تدابیر و برنامه ریزی هایی داشته اید؟

فرماندار: شب انتخابات موضوع بحث کرونا تقریبا اعلام شد ما از روز ۴ اسفند ۹۸ که اولین جلسه ستاد کرونا شهرستان را برگزار کردیم تا امروز که خدمت شما عزیزان هستیم، پیگیری های مکرری را پیرامون بحث حوزه کرونا و مسائل موارد حوزه شهرستان داشتیم. نمی‌ گویم تمام مسائل انجام شد اما از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان سعی کردیم استفاده کنیم.
از اواخر مهر یا اول آبان به بعد که تغییر فصل آب و هوا را خواهیم داشت با ورود آنفولانزا و وجود ویروس کرونا برنامه ریزی کردیم و از شبکه بهداشت شهرستان دشتستان خواستار این بودیم که ظرفیت های شهرستان را برای مقابله با آن پیکی که بحثش مطرح هست را داشته باشیم. مراکز درمانی را فعال کردیم و بیمارستان هم در ابتدا حدود ۱۶ تخت داشتیم و امروز ظرفیتی که از شبکه بهداشت و درمان اعلام شده ۸۲ تخت آماده داریم برای بحث اینکه بتوانیم از ظرفیت بیمارستان بهتر استفاده کنیم تجهیزات بیمارستان را افزایش دادیم تا از ظرفیت بیمارستان مهر بیشتر و کامل تر استفاده کنیم. آنجا که بیمه مشکل داشت با بیمه تامین اجتماعی قراردادی را بیمه سلامت با تامین اجتماعی منعقد کردند که بتوانند افرادی که دفترچه تامین اجتماعی هم ندارند در شرایط سخت از ظرفیت بیمارستان مهر استفاده کنند. از ظرفیت درمانگاه سپاه، درمانگاه فرهنگیان و درمانگاه مراکز درمانی شبکه بهداشت و مرکز درمانی امام موسی کاظم (ع) تامین اجتماعی در یک دوره زمانی برنامه ریزی شده است. سعی کردیم برنامه ریزی را به سمتی ببریم که تمام مراکز درمانی که در حوزه شهرستان به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد و تا جایی که امکان دارد از حضور مردم به بیمارستان گنجی جلوگیری شود.
در بازدید از بیمارستان شهید گنجی با حضور آقای دکتر رئیسی که خود از فرزندان و سرمایه انسانی خوب شهرستان دشتستان است قول داده شد که اورژانس تقویت شود در حوزه زیرساخت بخش سی تی اسکن اضافه شود. در ادامه توسعه بیمارستان مهر و افزایش تخت را نیز خواهیم داشت.

- با توجه به پر شدن آرامستان شهر برازجان آیا انتقال آن به محل جدید ضروری به نظر نمی رسد؟
فرماندار: این موضوع به عنوان یک اولویت در شهر برازجان است و آرامستان جدید شهر برازجان نیاز به مسیر ورودی دارد یعنی با این شرایط اگر چنانچه بخواهد از ظرفیت آرامستان جدید استفاده شود بی‌تردید تلفات انسانی زیادی را در مسیر خواهیم داشت. در کمیته برنامه ریزی مبلغی را برای تقاطع غیرهمسطح گذاشتیم که در ورودی آرامستان باید شکل بگیرد. با شرایط خاص و حاکم در کمیته برنامه‌ریزی سال جاری با توجه به شرایط نقدینگی و فضایی که بود ما این موضوع را در اولویت قرار دادیم و منتظر تخصیص اعتبار هستیم. تخصیص اعتبار باید به اداره راه و شهرسازی اعلام شود که پروژه به مناقصه برود و بتوانیم کار را شروع کنیم. باید مسیر ورودی به آرامستان اصلاح شود تا بتوان از این ظرفیت استفاده کرد‌.




- تکلیف صنایع تبدیلی خرما به نتیجه ای هم رسیده است یا خیر؟
فرماندار: یکی از ظرفیت های بسیار خوب حوزه شهرستان بدون شک در حوزه کشاورزی است و خوشبختانه این را می‌توانیم با افتخار بگوییم که در دولت تدبیر و امید نمی‌خواهم بگویم کل کارها انجام شده اما بخش اعظمی از مسائل و دغدغه ها در حوزه کشاورزی مورد توجه مسئولین قرار گرفت. یکی از طرح های بسیار مهم و خوبی که در حوزه کشاوزی می توان دید بحث طرح تحول کشاورزی در حوزه شهرستان دشتستان که دو هزار و ۴۰۰ هکتار در بخش سعدآباد در حال اجرا است و خوشبختانه یکی از برنامه هایی که در هفته دولت شاهد آغاز عملیات اجرایی آن بودیم سه هزار و ۱۶۰ هکتاری در شهر آپخش بود که طرح نوین تغییر و تحول کشاورزی به عنوان یک مطلب بسیار جدی است.

خط انتقال آب از سد ریس علی دلواری به سمت بخش آپخش و در نهایت به بخش مرکزی انشاالله که این هم جز بحث های اصلی در راستای جلوگیری از هدر رفت آب برای استفاده بهینه در حوزه کشاورزی است.

نکته دیگر اقدامات خوبی که انجام شده موضوع توجه به خرما در حوزه شهرستان در راستای بحث برنامه تکمیلی این محصول خوب که در بحث مربوط به بسته بندی خرما و همچنین سردخانه ها در دولت اقدامات خوبی و وام های اشتغال زایی که سال های قبل داده شد اقدامات خوبی در شهرستان انجام شد و همین امروز حدود ۱۰ سردخانه دیگر در حال اجرا هست که به زودی شاهد افتتاح آنها هستیم.

بحث ساخت و پیگیری مربوط به ناحیه صنعتی غیر دولتی کشاورزی در بخش بوشکان که برای اولین بار در این ناحیه صنعتی در حال شکل گیری در راستای تقویت زیرساخت های حوزه کشاورزی می‌تواند قطعا تاثیر گذاری لازم را داشته باشد.

در نشستی با انجمن خرما و اتاق بازرگانی استان در راستای بحث شهرک خرما در حوزه شهرستان که امید است پیگیری ها نتیجه دهد و دنبال این هستیم که این شهرک خرما را در حوزه شهرستان داشته باشیم تا بتوانیم از این ظرفیت خدادادی خوبی که در حوزه شهرستان است، جوانان بتوانند مفید تر استفاده کنند.
در حوزه بحث کیفیت و تنوع استفاده از این محصول خوب و هم بحث اشتغال زایی این موضوع را از طریق اتاق بازرگانی و انجمن خرما در حوزه معاونت اقتصادی استان در حال پیگیری هستیم که بحث شهرک خرما را بتوانیم در شهرستان با قوت هر چه بیشتر پیگیر باشیم و در نهایت به جمع بندی برسانیم که انتظار می رود باتوجه به شرایط موجود منجر به نتیجه خیر شود.

- چه برنامه ای برای وضعیت فرهنگی شهرستان دشتستان و تزریق روحیه نشاط و شادابی در این اوضاع فلاکت بار اقتصادی داشته و دارید؟
فرماندار: حوزه فرهنگ باتوجه به گستره ای که دارد نیاز به برنامه ریزی مفیدتر دارد و انسجام و هماهنگی بیشتر نیاز حوزه فرهنگ شهرستان است. ما در راستای تقویت زیرساخت‌های حوزه فرهنگ برای پلاتو اعتبار گذاشتیم در سال ۹۸ عملیات اجرایی آن آغاز شد و سال ۹۹ اعتبار به آن تخصیص گرفت. سالن‌ شهید شاهینی دنبال تخصیص اعتبار هستیم که بتوانیم شاهد تکمیل این پروژه باشیم. متاسفانه همزمان با حضور ما در شهرستان دشتستان باتوجه به شیوع ویروس کرونا دامنه فعالیت را در حوزه فرهنگی کاهش داد امید است که بتوانیم از ظرفیت فرهنگی شهرستان استفاده کنیم و خود علاقمند به انجام برنامه های فرهنگی هستم چون من خودم فرهنگی هستم و از این حیث افتخار میکنم در این زمینه اقدامی داشته باشم‌.

- آیا در عزل و نصب مدیران از گروه های سیاسی همراه مشورت می گیرید؟
فرماندار: من معلم هستم و اگر از دید معلمی به مسائل بپردازم بدون شک مشورت و توجه به نظرات دیگران را باید داشته باشیم. اما من با توجه به شناختی که از مجموعه دارم هر جا که نیاز باشد از ظرفیت فکری استفاده می‌کنیم و سعی می کنیم در نهایت از نیروی استفاده کنیم که به نفع جامعه و مردم باشد.

 

- لطفا سه مورد از مهمترین دستاورد حضورتان طی ۱۳ ماه فرمانداری دشتستان را اشاره بفرمایید؟
فرماندار: یکی از بحث های اساسی در حوزه شهرستان که مورد پیگیری قرار گرفت موضوع آب و تقویت زیرساخت های مربوط به حوزه آب در سطح شهرستان بود. در حوزه آب آشامیدنی برای مردم دشتستان که خوشبختانه تابستان مناسبی را سپری کردیم. در حوزه کشاورزی در بحث آب حوزه شهرستان اتفاقات خوبی رقم خورد. سد ارغون کلمه را هفته دولت ۹۸ شروع کردیم با پیگیری‌ها و بازدیدهای مستمری که از حوزه استان و شهرستان انجام شد پروژه به عنوان یکی از منابع ذخیره آب شهرستان پروژه درحال تکمیل شدن است. فعال شدن سد دالکی به عنوان یکی دیگر از پروژه های خوب بود که قطعاً تاثیرگذاری بسیار خوبی را در حوزه کشاورزی در آینده برای شهرستان خواهد داشت و به عنوان یکی از پروژهای ماندگار دولت تدبیر و امید در حوزه شهرستان لحاظ خواهد شد‌.
موضوع پیگیری طرح تحول کشاورزی و طرح نوین کشاورزی بحث آبیاری تحت فشار در حوزه شهرستان پیگیری ادامه کار پروژه دو هزار و ۴۰۰ هکتاری که شرایط خاص را داشت و شرایط آغاز عملیات اجرایی پروژه جدید بحثی جدی بود. در حوزه توجه به زیرساخت های حوزه سلامت در شهرستان اقدامات خوبی انجام شد. در بخش های مختلف پروژه های مناسبی در حوزه سلامت رقم خورده است. کلینیک حوزه بهداشت یکی از پروژه هایی است که در آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود و در راستای تقویت حوزه سلامت کمک خواهد کرد. مرکز درمانی شهر آبپخش، شبانکاره، تنگ ارم افتتاح شد و خانه بهداشت های خوبی که افتتاح کردیم تحویل مردم روستاهای شهرستان شد. این مواردی بود که در سال جاری باتوجه به کمبود نقدینگی، شرایط تخصیص اعتباراتی که در سطح استان و کشور حاکم بر پروژه ها بود. توجه به زیرساخت های حوزه آموزشی و تعداد واحدهای آموزشی که شروع شد و تقویت زیرساختی فصل های مختلف در حال انجام است که تکمیل آنها می تواند تاثیرگذار باشد. یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در زمان پیش رو داریم پیگیری و تکمیل پروژه های نیمه تمام است.
یکی از اقدامات مورد توجه تقویت زیرساخت های حوزه ارتباطات بوده است. چه در حوزه مخابرات و چه در حوزه ارتباطات، اداره کل ارتباطات استان همراهی خوبی داشتند و در این راستا توفیقات خوبی برای شهرستان داشته در زمینه فیبر نوری، افزایش تعداد دکل های مخابراتی، ایستگاه ها و تقویت ایستگاه ها اتفاقات خوبی رقم خورده است.

- در خصوص کمربندی آبپخش هم لطفا توضیح دهید.
فرماندار: مسیر اهرم - برازجان و برازجان - گناوه - دیلم که بخشی از آن مسیر در حوزه آبپخش است. نکته ای که در بحث کمربندی آبپخش مطرح است بحث بخشی که به مساحت ۴۰ هکتار است و تعداد نخیلاتی که موضوع آن باید حل شود. تعداد نخیلات آنجا چهار هزار و ۴۶۷ اصله نخل است که برآورد هزینه آن‌ بالای ۲۰ میلیارد تومان است ‌تا بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم و به مردم تحویل دهیم. در سفر مهندس خادمی از پروژه بازدید داشتیم که تقاطع بین آبپخش و سعدآباد در حال انجام است و تا دهه فجر باید به بهره برداری برسد. نگاهمان این است به گونه ای حرکت کنیم که شهر آبپخش آسیب نبیند.

- بزرگ‌ترین خواسته مردم تنگ ارم راه است که همچنان لاینحل مانده است. این جاده موجود سالیانه چندین کشته، زخمی و هزینه های مالی برای مردم به بار می آورد. اهالی بخش خواستار اصلاح و تعریض جاده نمازگاه به تنگ ارم هستند. آیا برنامه ای برای تعریض و استاندارد سازی این جاده دارید؟

فرماندار: تمام نگاهمان این است که مطالبات مردم خوب شهرستان را در بخش‌ها و شهرهای مختلف رصد کنیم و با توجه به شرایط موجود با اولویت‌بندی برای آن برنامه ریزی کنیم و پیگیر باشیم چرا که حق مردم است. مسیر نمازگاه - تنگ ارم به بوشکان حدود ۹۰ کیلومتر است و در سال گذشته و جاری پیگیر آن هستیم. در نشستی که با مهندس خادمی معاون وزیر راه و شهر بازی داشتیم یکی از بحث‌هایی که مطرح شد همین موضوع محور نمازگاه تنگ ارم به سمت بوشکان است. بعد از تنگ ارم حدود ۲۰ کیلومتر تا دهرود بخشی از مسیرش انجام شده است. بر اساس پیگیری‌هایی که انجام شده مطالعه مسیر نمازگاه تنگ ارم به سمت بوشکان در دو فاز انجام شده است مسیر بالای ۹۰ کیلومتر است و رقم ریالی که در مطالعه اکنون مد نظر است بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان است. این پروژه باید در لایحه بودجه قرار گیرد در حال حاضر پیگیری این پروژه به اتفاق نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و هماهنگی‌هایی که با حوزه وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه شده که ردیف بودجه‌ای در سازمان مدیریت قرار بگیرد. امید است بتوانیم طوری عمل کنیم که این مسیر در برنامه کاری سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد.

 

انجام گفتگو :مهراب شاد

تنظیم خبر : مهشید شهنه مطلق

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1399/08/03 - 07:46
0
0
و مرکز شهرستان هم ۲۷۱ هزار و ۷۹۱ نفر بود‌.؟؟؟؟؟؟
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...