امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 13 شهريور 1399 - 21:10
وقتی صحبت از درخواست و پرداخت های نجومی است ...

اتحاد خبر _ اصغر شعبانی :زمستان ۹۷ امین آذربان مدیرعامل جوانِ تیم پیروزی برازجان ، تیمی که قرار بود در مرحله نهاییِ لیگ ۳ شرکت کند علی رغم توافق ابتدایی با بازیکنانی با کیفیت برای حضور در آن مرحله از بازیها ، عطای تیمداری را به لقایش بخشید و امتیازی که خودش خریده بود را به وحدت پدیده ی بوشهر فروخت تا از شر فوتبال راحت شود ...

چرا فوتبال نباید سهمی داشته باشد ؟

اصغر شعبانی


زمستان ۹۷ امین آذربان مدیرعامل جوانِ تیم پیروزی برازجان ، تیمی که قرار بود در مرحله نهاییِ لیگ ۳ شرکت کند علی رغم توافق ابتدایی با بازیکنانی با کیفیت برای حضور در آن مرحله از بازیها ، عطای تیمداری را به لقایش بخشید و امتیازی که خودش خریده بود را به وحدت پدیده ی بوشهر فروخت تا از شر فوتبال راحت شود !


آذربان مدیرعامل باشگاهی خصوصی که انصافاً دستش به جیبش آشنا بود و برای نماینده ی دشتستان در لیگ کشور پول خرج می کرد ، تقاضای کمکِ مالی معقولانه ای داشت و حاضر بود پول ورودی و لباس و خورد و خوراک غیر بومی ها و لوازم تمرینات و ... را بدهد اما مسئولان برازجان و دشتستان سرِ قولشان بمانند و اگر قرار شد کمک کنند ، انصافاً به موقع کمک کنند تا بعدها تیمش به مشکل برنخورد ولی نتوانست به وعده ها دلخوش بماند و تصمیمش را گرفت . تصمیمی که اگر چه تا ماه ها بعد از آن غمگین و ناراحت بود اما برایش بُرد داشت چرا که با فراغ بال توانست به زندگی شخصی اش بپردازد حالا بماند اینکه دوباره به فوتسال و والیبال و ... نیز کمک هایی کرد !


در این نداری ها و انواع و اقسام مشکلات اقتصادی و بی پولی و فلاکت و فقرِ فوتبالی ، شاید تنها باید به امثال آذربان دلخوش بود . فوتبال برازجان و دشتستان سالهاست دیگر رقمی ندارد . شور و حال گذشته را ندارد . تیمی نیست که هواداران بیشمار فوتبال را شاد و مسرور نماید. همه منتظرند تا شاید وی که اتفاقاً حالا دیگر صاحب تجربه ی خوبی برای تیمداری است اقدامی انجام دهد و گرنه با وضعِ موجود ، حالا حالاها تیمی در برازجان نیست که بتواند در لیگ کشور حضور پیدا نماید.

اما شاید بتوان از راه دیگری برای فوتبال وارد شد . همان راهی که برای تیم ستارگان در هندبال کشور پیدا شد . این تیم سال گذشته علی رغم کمک ۲۵۰ میلیون تومانی شورا در لیگ برتر نتوانست نتایج خوبی کسب نماید و در دقایق پایانی در لیگ برتر ماندنی شد . اگر چه نگارنده نیز بر این مسئله صحه می گذارم که شور و شعف زایدالوصفی را در برازجان ایجاد و تماشاگرانِ زیادی را برای دیدن بازیهایِ خود به سالن امام خمینی (ره) می کشاند و هفته ها میزبان تیمها و هندبالیست های مطرح و صاحب نام کشور بود اما باید پذیرفت که نماینده ی برازجان در لیگ برتر هندبال از نظر کسب نتیجه خوب عمل نکرد .



کسی مخالفِ کمکِ معقولانه به ستارگان نیست . باید منصفانه قضاوت نمود . اگر قرار است پولی در حد میلیارد به این تیم پرداخت شود ، برای فوتبالِ مظلوم برازجان و دشتستان نیز باید هزینه شود . رقم ، رقم بالایی است ، اینکه برای چند بازیِ در لیگ برتر هندبال که طبق گفته ی پاکدل رییس فدراسیون گویا بازیها نیز قرار است بصورت متمرکز برگزار شود مبالغی در حد یک و دو میلیارد در خواست و پیگیری می شود و اگر مصوب و پرداخت شود قطعاً ورزش را دچار اختلافِ شدید خواهد نمود . عزیزِ بزرگواری که در جلسه هم اندیشی نماینده محترم مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای اسلامی شهر برازجان عنوان داشته : رقابت کاذب میان ورزشکاران و سم پاشی بر علیه یکدیگر هیچ سودی ندارد و صرفاً باعث ضعف و شکست بیشتر نمایندگان ورزشی در رقابتهای ملی می شود باید اطلاع داشته باشد که تفاوت بین تیمهای ورزشی در بحث پرداختی ها و نگاه غیرعادلانه در کمکِ به تیمهای ورزشی و ورزشکاران است که باعث و بانی ناراحتی است . وقتی برای فلان تیمِ فوتسال که می تواند از بهترین های مسابقات خود در کشور باشد ، وقتی برای کمکِ به فلان هیات ورزشی که میزبانی یک دوره مسابقات استانی است ، وقتی برای فلان ورزشکار خانم که اتفاقاً او نیز لیگ کشوری است ، وقتی برای کمکِ ۵۰ میلیون تومانیِ به امثال آذربان و یا والیبال خلیج فارس که این تیم نیز در لیگ کشور حضور داشت مبالغی در حدِ رفع مسئولیت پرداخت می شود ، وقتی نامه ی اداره ی ورزش شهرستان برای کمک به رشته های دیگرِ ورزشی یا دیده نمی شود و یا ترتیب اثر داده نمی شود و برای تیمی دیگر درخواست هایی با ارقام بالا قرار است پیگیری شود باید هم ناراحتی و اختلاف ایجاد شود و گر نه در ورزشی که هیچ سودی برای هیچ مدیر و مربی و ورزشکاری ندارد و همه فقط و فقط با عشق و علاقه تلاش می کنند نه اختلافی وجود دارد و نه سم پاشی که باعثِ مشکلات بعدی شود .

به هر شکل ممکن نگارنده مجدداً تاکید می کند که هیچ کدام از ورزشی ها مخالف کمک به تیم هندبال ستارگان نیست ، همه ی ورزشی ها متفق القول می پذیرند که باید به این تیم کمک شود تا همچنان زنده و سرحال در لیگ برتر کشور به بازیهای خود ادامه دهد اما درخواست آنها این است که اگر قرار است از طرف شورا و شهرداری اعتباری پرداخت شود به همه ی بخش های ورزش بصورت منصفانه و عادلانه نگاه شود تا شاهد ناراحتی ها نباشیم .

اگر چه می توان به همان اندازه نیز به فوتبال کمک کرد چرا که امثال امین آذربان و فتحی و رضوی که می توانند در کشور تیمداری کنند با اینِ عدد و ارقام و مبالغی که در چند روز اخیر در فضای مجازی و گفت و گوها بین ورزشی ها شنیده می شود به راحتیِ آبِ خوردن می توانند مجوز امتیازی را حتا در لیگ ۲ کشور خریداری کرده و دوباره فوتبال در بخش بزرگسالان برازجان و دشتستان را زنده کنند ...

پس بجنب آقای فوتبال تا سرت بی کلاه نماند ...

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1399/06/22 - 10:00
0
0
سلام.همين نظرات امثال رضا هستن چند دستگي ايجاد كرده داخل ورزش.هيچ جاي جهان ورزشي را با فوتبال قياس نمكنند الا برازجان. به چه ملاكي ورزش اول برازجان هندبال هستش؟ با همين تفكرات باعث شديد كه ورزش به جايي نرسد.
1399/06/18 - 07:29
0
0
سلام. آقای شعبانی کاش از کمک های اداره ورزش و جوانان دشتستان به هیئت های خاص که اتفاقا از دوستان شما هستند هم می نوشتید.
قطعا باید بین یک ورزشکار یا یک تیم که در سطح لیگ برتر کشور هست با یک تیم که در لیگ سه قرار است شرکت کند تفاوت باشد.
در همه کشورها و در همین کشور خودمون هم هر شهری تمرکز خودش را روی ورزش اصلی و ورزشی که امکان موفقیت در کشور دارد می گذارد. ورزش اصلی شهر که امکان موفقیت در سطح ملی دارد بدون شک هندبال است هرچند طرفداران فوتبال بواسطه نگاه کلی به این ورزش در دنیا بیشتر هستند.
1399/06/15 - 09:53
1
1
سلام . منصفانه و با معلومات به قضاوت بنشینید. تحت تأثیر کلمات قرار نگیرید و احساسی نشوید. شورا و شهرداری با توجه به داشته های خودشان همه ی جامعه ی ورزش را در حد توان خود زیر چتر حمایتی قرار دادند کی و کجا و کدوم اداره به اندازه شورای شهر و شهرداری به ورزش کمک کرده است . فوتبالی ها ، فوتسالی ها، والیبالی ها ، ورزش های انفرادی ، بانوان و هندبال ستارگان و..... در کمک های شورا و شهرداری سهمی داشته اند .
1399/06/14 - 12:05
0
0
یکی باید ملتفت کنه این جماعت را که فوتبال کجاست بقیه کجان
1399/06/14 - 11:53
0
0
آخه آقاي شعباني اين فوتبال تو شورا سهمي نداره
1399/06/14 - 11:48
0
0
باز اين قلم زيبا نوشت به به . آقايان و بانوان شورا لطفا بخوانيد
1399/06/14 - 10:37
0
0
درود به اقای شعبانی
هر چند من توی سالن بازی های هندبال را می دیدم و لذت می بردم ولی روزهای بازی های پرسپولیس واقعا یه شور و حال دیگه داشتیم واقعا یادش بخیر

1399/06/14 - 01:08
0
0
جناب شعبانی حرف حق زدی ، این روزا فقط گول تبلیغات داریم میخوریم
1399/06/14 - 00:49
0
0
به امید حمایت مجدد از پرسپولیس و فوتبال دشتستان تشکر جناب آقای شعبانی با قلم توانایتان حرف دل فوتبالی ها زدید
1399/06/14 - 00:45
0
0
واقعا جای فوتبال مخصوصا پرسپولیس برازجان خالی هست زمانی که پرسپولیس لیگ دو کشور بود اگر حمایت از طرف مسئولین شده بود صددرصد الان لیگ یک یا لیگ برتر بود ولی متاسفانه حمایت نشد و همین امر باعث شد که تیم پرسپولیس که همه کشور آن را می شناختند و هوا دار داشت منحل شود از نویسنده صفحه ورزشی تشکر میکنم که حرف دل پرسپولیسی ها و فوتبال دوستان نگاشته به امید موفقیت و حنایت مجدد ازفوتبال دشتستان و تیم محبوب دشتستان پرسپولیس
1399/06/14 - 00:08
1
0
جنابعالی که میای حرف میزنی برو نگاه کنن فوتبالیستهای شهرت بجز تو یه مقطع که دانشگر تیم امید بود کسی دیگه داشتی اونجا هی میگی فوتبال فوتبال. حالا بیین هندبال چقد ملی پوش داشته. باید کمک بهش بشه. چندسال باید هزینه کنیم که یه تیم فوتبالمون بره لیگ برتر؟؟؟؟ الان تیم هندبالمون لیگ برتر هندباله پس باید همینو داشته باشیم فعلا . فوتبال برازجون تموم شد و سوخت رفت. یادش بخیر بازی شهرداری و برق شیراز چقه شلوغ بود استادیوم
1399/06/13 - 23:39
0
0
همه رشته های ورزشی را فدای یک رشته کردند یه اب هم روش

احسنت به قلمت
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...