امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 08 مرداد 1399 - 07:09

اتحادخبر : عصر روز دوشنبه ۹۹/۰۵/۰۶  ساعت ۱۸ در محل سالن کنفرانس هیئت فوتبال ، نشست  صمیمی بین داوران استان که مشغول قضاوت در لیگ های دسته دوم و سوم فوتبال کشور در این فصل هستند  و مسوولان هیئت و کمیته داوران فوتبال استان برگزار شد .

اتحادخبر : عصر روز دوشنبه ۹۹/۰۵/۰۶  ساعت ۱۸ در محل سالن کنفرانس هیئت فوتبال ، نشست  صمیمی بین داوران استان که مشغول قضاوت در لیگ های دسته دوم و سوم فوتبال کشور در این فصل هستند  و مسوولان هیئت و کمیته داوران فوتبال استان برگزار شد .


در ابتدای این جلسه رئیس هییت فوتبال استان بوشهر ضمن تشکر از این اقدام خوب کمیته داوران استان در برگزاری نشست های هم اندیشی با داوران رده ها و بخش های مختلف و شنیدن مسائل و مشکلات آنها ، بر استمرار این شیوه و روش تاکید نمودند .

امیر حسین محتشم حوزه داوری را دارای دو بخش اصولی دانست که بخش اول بر عهده داوران است که همانا داشتن مطالعه مداوم و به روز بودن دانش داوران و نیز آمادگی جسمانی خوب و شرایط روحی و روانی مطلوب می باشد به طوریکه یک داور با داشتن این مولفه ها تشکیلات داوری کشور را وادار می نماید که از ایشان در مسابقات استفاده نماید و بخش دوم به کمیته و تشکیلات داوری استان مرتبط است که باید با ایجاد ارتباط موثر و بهینه و مستمر با کمیته داوران فدراسیون و نیز پایش ، تجزیه و تحلیل عملکرد داوران استان در مسابقات کشوری و انتقال به مسوولان کمیته داوران فدراسیون در جهت مطالبه گری حقوق داوران استان تمام تلاش خود را بکار ببرد.
محتشم همچنین اظهار نمود که یک نماینده از تشکیلات داوری استان باید به صورت مستمر و حداقل ماهانه با حضور در فدراسیون و کمیته داوران ، مسائل و مطالبات داوران را پیگیری و تا حصول نتایج رضایت بخش دنبال نماید و روند را گزارش نماید.


دبیر هیئت فوتبال نیز با تشکر از اقدام کمیته داوران در برگزاری این جلسات،  ثمرات آن را در دو بخش بر شمرد که اولا داور می تواند به صورت صریح و شفاف نقطه نظرات خود را با مسوولان خود بیان نماید و در ثانی با این جلسات و شناخت و آگاهی از مسائل و مشکلات، کمیته داوران بهتر می تواند برنامه های خود را طراحی و عملیاتی نماید .

حسین مرادی اظهار داشت : انتظار و توقع داور باید به صورتی باشد که آن مطالبات و انتظارات با توجه به شرایط قابلیت عملیاتی و اجرایی داشته باشد و نیز وظیفه خود را بعنوان داور یعنی داشتن آمادگی جسمانی مطلوب ، دانش داوری و وضعیت و شرایط مطلوب روحی و آمادگی برای پذیرش ابلاغ همیشه در نظر داشته باشد و بقیه موارد را به مجموعه و  تشکیلات داوری بسپارد .

در ادامه جمشید دشتیان رئیس کمیته داوران فوتبال استان به اهداف این جلسات و به بیان برنامه های کمیته داوران برای مجموعه داوری در سالجاری اشاره نمود و عنوان نمود که اساسنامه کمیته داوران شامل طرح و برنامه ها و مولفه های متعدد طراحی و به تصویب هیئت رئیسه هیئت فوتبال نیز رسیده و به زودی برای اجرا در اختیار دپارتمان و هیئت های شهرستانی قرار میگیرد که همه از این برنامه ها مطلع شوند .


مشایخ از اعضا کمیته داوران استان و از پیشکسوتان داوری نیز همه داوران را به آینده روشن نوید داد و اظهار داشت با امیدواری و تلاش بیشتر به روز های خوب پیش رو چشم داشته باشید .

مشایخ تاکید کرد : یک داور خوب باید با شخصیت ، با کلاس و وجه بالا ، با آمادگی بدنی خوب ، با دانش عالی و شیک و خوش پوش باشد و در بازیهای کشوری سعی کنید ارتباط خوب و موثر با ناظران و نمایندگان فدراسیون داشته باشید. 

سید حسن موسوی دیگر عضو کمیته داوران استان نیز همه داوران را به مسائل آموزشی بخصوص دانش داوری و آمادگی جسمانی مناسب و مشارکت جدی در مباحث آموزشی تهیه شده دعوت و توصیه نمود . و داوران را به فراگیری زبان انگلیسی و نیز حضور در گروه های فضای مجازی در جهت بالا بردن آمادگی جسمانی،  دانش داوری تلاش داشته باشند.


سپس داوران دعوت شده به این نشست در شرایطی آزاد و با صراحت  به بیان نقطه نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند که برخی از موارد بیان شده به شرح زیر می باشد :

* با توجه به عملکرد خوب داوران و داشتن نمرات قابل قبول از ناظران بین المللی یا مورد وثوق کمیته داوران اما نحوه ابلاغ ها و فاصله زمانی آنها بسیار بد است به طوریکه در طول یک فصل فقط یک تا دو ابلاغ به داوران استان بوشهر رسیده و آن هم با فاصله ۱۲ هفته یا برخی داوران در این فصل آنقدر با بی مهری کمیته داوران فدراسیون مواجه شده اند که ترجیح داده اند قید داوری را بزنند و سراغ زندگی خود بروند .

* چرا کمیته داوران فدراسیون ، داوران استان بوشهر را فقط در بازیهای استان های خوزستان ، هرمزگان و فارس استفاده می کند و یا داور دیلم در شمالی ترین نقطه استان باید ۲۰  ساعت طی نمایند تا میناب بر سر ابلاغ خود بروند اما تا اصفهان که ۸ ساعت فاصله است اصلا ابلاغ داده نمی شود ؟

* چرا داوران این دو رده طی سالیان اخیر اصلا پیشرفتی به رده های بالاتر نداشته اند و بیشتر درجا زده اند ؟!

* با وجود اینکه برخی داوران حدود ۵ سال سابقه در لیگ ۲ دارند اما در سالجاری در کمترین تعداد مسابقات استفاده شده و هیچ تلاشی برای ارتقا آنها نیز صورت نگرفته است و موجب دلسردی و نا امیدی گردیده است .


* هر ساله مولفه هایی برای معرفی داوران استان به کشور اعلام می شود بعد از کلی تحویل مدارک و گرفتن آزمون اما در موارد معرفی به اغلب آنها اهمیت داده نمی شود و یا لیست های معرفی شده با آنچه به فدراسیون اعلام می شود کاملا متفاوت و جای نفرات تغییر کرده است که این بر خلاف عدالت است.


* البسه و تجهیرات تخصیص داده شده به داوران از سوی کمیته داوران فدراسیون به همه داوران تحویل داده نشده و به افرادی که در لیست نبوده داده اند که برخی داوران مستحق از آن بهره ای نداشته اند.

* رقابت سالم بین داوران باشد و در گروه های مختلف عملکرد متعدد داوران مورد ارزشیابی قرار گیرد و بازخورد عملکرد نیز به آنها اطلاع داده شود .

* نتیجه عملیاتی شدن طرح و برنامه های کمیته داوران برای داوران محسوس باشد و به داوران اطلاع داده شود .

* ایجاد آکادمی یا گروه استعدادیابی مناسب و فضایی آموزشی برای ارتقا سطح داوران مستعد و جوان

* کمیته داوران برای تمام تصمیمات و طرح های خود بر اساس اصول و مولفه برنامه داشته باشد و عدالت به معنای واقعی رعایت شود تا مانع اعتراض بین داوران شود .

* نگاه داوران به آینده باشد و تغییرات در برنامه ها باید محسوس و برای داوران وسیله رشد باشد.

* تاریخ تست های آمادگی جسمانی و همچنین ابلاغ های داوری از چند مدت قبل مشخص باشد که داوران بتوانند شرایط کاری و زندگی خود را برای حضور مناسب در تست ها و یا ابلاغ ها تنظیم نمایند .


* پرداختی حق الزحمه داوران در مسابقات کشوری پیگیری شود برخی داوران حدود سه سال دریافتی نداشته و با هزینه شخصی خود سر ابلاغ ها می روند .

* هیئت فوتبال برای تمرین آمادگی جسمانی داوران فضای مناسب تمرینی در اختیار داوران قرار دهد.

* اگر قرار هست برای معرفی تست آمادگی گرفته شود تست به گونه ای نباشد که شل و آبکی باشد .



در بخش پایانی یوسف اطمینان عضو کمیته داوران و رئیس دپارتمان داوری استان به تداوم این جلسات اشاره و اظهار داشت : با توجه به بحث محدودیت‌های حاصل از ویروس کرونا این چنین جلسات برای همه داوران کشوری و در جمع های محدود و در دو بخش آقایان و بانوان ادامه خواهد داشت و ارتباط دو سویه بین داوران و مجموعه مدیریتی کمیته و دپارتمان همواره استمرار خواهد داشت .

اطمینان کمیته داوران را با برنامه دانست و اشاره نمود دپارتمان طبق شرح وظایف مجری برنامه و سیاست های کمیته داوران است و در این راستا هماهنگی و بر نقش نظارتی کمیته اعتقاد راسخ دارد و خود و همه همکاران با عزمی راسخ جهت خدمتگزاری به جامعه داوری در تلاش هستیم و قطعا برنامه ها با جدیت و تا حصول نتیجه دنبال خواهد شد و با ارتباط موثر و مثبتی که با کمیته و دپارتمان داوران فدراسیون داریم در جهت احقاق حق داوران از هیچ تلاشی فروگذاری نمیکنیم و مرتب چه تلفنی و چه حضوری پیگیری مطالبات داوران استان در فدراسیون خواهیم بود و این را وظیفه خود می دانیم .

ایشان همه داوران را به داشتن تمرینات مستمر از لحاظ بدنی و نیز آمادگی کامل جهت حضور در برنامه های فرایند معرفی توصیه نمود و تاکید نمود که در سالجاری تمام مولفه های معرفی با قاطعیت و جدیت توسط دپارتمان بر اساس نظر کمیته داوران اجرا خواهد شد و همه داوران باید این حس را داشته باشند که می توانند زمینه رشد بر اساس عملکرد خود داشته باشند و یا یه عده نباید احساس کنند چون امسال در لیست کشوری هستند هر سال نیز باید در آن جایگاه باشند همگان باید برای لحظه لحظه وقت خود برنامه داشته باشند. 

وی همه داوران را به امیدواری به آینده توصیه نمود و از همگان استدعا نمود که ارتباط خود را با کمیته داوران شهرستان و استان در بهترین سطح همکاری نگه دارند و مطالبات خود را از مجراهای قانونی و با حفظ سلسله مراتب دنبال نمایند.


افراد شرکت کننده در این جلسه :

امیر حسین محتشم ( ریاست هیئت فوتبال استان بوشهر )

حسین مرادی( دبیر هیئت فوتبال استان)
جمشید دشتیان( ریاست کمیته داوران استان )
اسماعیل آمری( نائب رئیس کمیته داوران استان)
مجید مشایخ ( عضو کمیته داوران استان  )
سید حسن موسوی ( عضو کمیته داوران استان
یوسف اطمینان( عضو کمیته داوران و رئیس دپارتمان داوران استان )

داوران و کمک داوران استان شاغل در لیگ ۲ و ۳  کشور 

۱)محمد جواد عبدالهی -  دشتستان

۲) علی آقاجری- دیلم

۳) امید شریفی مطلق - بوشهر

۴) فرزاد ایمانی نژاد - بوشهر

۵) غلامرضا صابری - بوشهر

۶) مجتبی بهارستانی- بوشهر

۷) ابراهیم شهابی - بوشهر

۸) رضا درویشی نسب - دیر

۹) فرهاد محمدی - جم

۱۰) اکبر عمرانی - تنگستان

۱۱) مجتبی لیراوی - دیلم

۱۲) علیرضا شعرانی - دیر






کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...