امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 14 اسفند 1396 - 08:57
نقدی به سخنان حجت الاسلام "عالی" در حضور رهبری و رئیس جمهور؛

اتحاد خبر- مختار فیاض: اخیرا کلیپی از سخنرانی حجت الاسلام "عالی" را دیدم که در حضور رهبری و رئیس جمهور و سایر مسولان نظام،خیلی تند و بی پروا به نقد صحبت های رئیس جمهور روحانی می پردازد و با عباراتی خاص، روحانی را به خاطر اظهار نظر در خصوص لزوم نقد همه حکومت ها حتی حکومت امام زمان(عج) مورد عتاب قرار می دهد و ایشان را متهم به ...

"فریبت می دهد...این سرخی بعد از سحرگه نیست"

مختار فیاض:

من به شخصه و در هر دوره ای، وقتی نقد بر عملکرد ارباب قدرت را می بینم و می شنوم احساس شعف و امید می کنم.نه اینکه همه ی متولیان امور حکومت را متخلف ببینم که شایسته ی سرزنش یا نقد باشند؛بلکه صرفا به این جهت که باور دارم ؛اگر صاحبان قدرت زیر تیغ نقد مصلحان نباشند؛فاسد می شوند و به دیکتاتور تبدیل می گردند.
اخیرا کلیپی از سخنرانی حجت الاسلام "عالی" یکی از روحانیون مشهور را دیدم که در حضور رهبری و رئیس جمهور و سایر مسولان نظام،خیلی تند و بی پروا به نقد صحبت های رئیس جمهور روحانی می پردازد و با عباراتی خاص،روحانی را به خاطر اظهار نظر در خصوص لزوم نقد همه حکومت ها حتی حکومت امام زمان(عج)مورد عتاب قرار می دهد و ایشان را متهم به بی اطلاعی در این زمینه می کند.
اولا به نظر من این بحث ها انحرافی است و به نوعی مشغول کردن افکار عمومی به مسائل حاشیه ای و کم اهمیتی است که اصلا"مبتلا به" جامعه نیست.چرا که در حال حاضر نه امام زمان(عج) ظهور کرده است و نه کسی در مقابل ایشان،سر به نافرمانی برداشته است که یارانش را آشفته کند! و دقیقا مشابه همان نقار و نزاعی است که میان عده ای کوته فکر بر سر نر یا ماده بودن اسب امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس علیهما السلام  رخ داد .
ثانیا چنانچه وجه بحث وجود داشته باشد؛باید منطقی و بدور از اغراض و امراض سیاسی مطرح شود.ما همه دیدیم و شنیدیم و شاهد بودیم که همین چندسال پیش احمدی نژاد، رئیس جمهور محبوب حجت الاسلام عالی و امثال عالی،پس از مرگ"چاوز"،مادر او را در آغوش کشید و افاضات فرمودند که:"چاوز" به همراه ظهور امام زمان(عج) رجعت خواهد کرد.اگر نقد منصفانه و بی غرض باشد؛قاعدتا باید پس از آن اتفاق نیز، جناب عالی، در حضور رهبری و رئیس جمهور وقت،چنین حرکت و اظهار نظری را نقد می کردند.
ثالثا:جامعه ی ما یک جامعه ی علوی است.یا حداقل ما ادعا می کنیم که جامعه ی ما علوی است.مگر حضرت علی(ع)که پیشوای ماست و ما افتخار می کنیم که رهرو آن بزرگوار هستیم؛در نهج البلاغه مردم را به نقد خویش،تشجیع و تحریک نمی کند؟ و خطاب به مردم آن روزگار نمی فرماید که برای نقد حکومت من لکنت زبان پیدا نکنید و بدون پروا سخنانتان را با من در میان گذارید؟
پس بنظر می رسد که آقای عالی و امثال عالی یا  با آموزه ها و تعالیم علوی آشنایی ندارند یا هدفشان انتقام از شکستی است که در ابتدای سال۹۶ تجربه کرده اند.
ضمن اینکه بنده باز هم تکرار می کنم که از نقد ارباب قدرت در هر لباس و جایگاهی که باشند مشعوف می شوم و آرزو می کنم که روزی برسد و روزگاری را تجربه کنم که در آن،هیچ حاکمی،مقدس نباشد و همه ی کسانی که منصب و پستی را اشغال می کنند و از بیت المال و دارایی های این مردم استفاده می کنند؛ به ولی نعمت خود که مردم هستند؛پاسخگو باشند./ص



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/12/16 - 20:24
1
0
سلام بر حاج"قاسم"...اگرنگاهی کوتاه به جوابیه های این حقیر بکنید؛واضح نوشته ام که:حقیقتا با این اوضاع و احوالی که پیش آمده است اصلا ممکن نیست من یا هرکس دیگر، متوجه بشود که مسلمان و دیندار هست یا خیر.وقتی با تبلیغات سیستماتیک مخالفان؛ بعد از شهادت علی(ع)،مردم از شهادت ایشان در مسجد،شگفت زده می شوند و از همدیگر می پرسیدند که مگر علی نماز هم می خوانده که در مسجد به قتل رسیده باشد؟دیگر وضعیت بنده گان حقیر سرا پا تقصیری مثل بنده کاملامشخص و مبرهن است و طبیعی است که نامسلمان باشم.وقتی"داعش و طالبان و بوکوحرام"و...با حربه تکفیر ،بخش اعظمی از مسلمانان را کافر می دانند و جواز سربریدنشان را صادر می کنند؛تردیدی نیست که ما هم باید جزء همین غیر مسلمان ها باشیم.یعنی اصلا از متهم شدن به بی دینی و نامسلمانی،شگفت زده نمی شوم ؛چرا که این قصه مدت هاست که در زندگی ما مسلمانان جاری است.با این حال به شما دوستان خوبم توصیه می کنم که نیاز نیست خودتان را بابت بی دینی و نامسلمانی چند همشهری و هم استانی نه چندان شایسته ؛نگران کنید. ؛دین خدا با بود و نبود چند نامسلمان آسیب نمی بیند.شما تلاش کنید که شاد باشید. و اکنون برای این که تالیف قلوبی به وجود بیایدو این رویداد نگران کننده از ذهنتان خارج شود؛دوبیت شعر طنز از فرج کمالی تقدیم می کنم به شما و همه ی دوستان نگران :تازه فهمیدیمه که هیچ نمی فهمیدیم/غرق خو بیدیمه؛بیداری خو می دیدیم/تا ور سوسو پرویز رسیدن عالم/ما مث کرنه شی دیم بره یل چسویدیم/.../ص
1396/12/16 - 08:51
0
1
جناب فیاض! با عرض معذرت مشخصاتی که فرمودید خوارج هم در درجه ای بسیار بالاتر داشتند،روزانه صدها رکعت نماز و آیه قران می خواندند و مثل حضرتعالی و همفکرانتان معتقد بودند معصوم هم قابل نقد هست،عاقبت کارشان به کشتن مولا علی منجر شد.مراقب باشیم چرا که مهم ترین ویژگی تاریخ تکرارپذیری آن است!
1396/12/15 - 22:37
0
1
این هم سند از نهج البلاغه. لطفا این فراز را با دقت بخوانید: ای مردم، شما آنگونه که با ستمگران سخن می ‏گویند، با من سخن نگویید و آنچه را مردم از انسان‌های خشمگین به هنگام خشمشان پنهان مى‏دارند از من پنهان نکنید. به چاپلوسى و تملق با من رفتار نکنید. تصور نکنید که گفتن سخن حق برای من دشوار است. دوست نمی‌دارم که مرا بزرگ انگارید، زیرا هر که شنیدن سخن حق بر او دشوار باشد، یا نتواند اندرز کسى را در باب عدالت بشنود، عمل کردن به حق و عدالت برای او دشوارتر خواهد بود. پس با من از گفتن حق یا رأى زدن به عدل خودداری نکنید، زیرا من به نظر خودم، بزرگتر از آن نیستم که مرتکب خطایی شوم و در اعمال خود از خطا ایمن باشم. مگر آنکه، خدا مرا در آنچه با نفس من رابطه دارد، کفایت کند زیرا او تواناتر از من به من است. (نهج البلاغه خطبه 216)
1396/12/15 - 22:11
1
1
بعضی از دوستان به موضع گیری رییس جمهور در مقابل مخالفان دولت اشاره کرده اند. و گفته اند که ایشان مخالفان خود را "کم عقل "خطاب کرده است. چرا راجع به ایشان واکنشی نشان نداده ای؟ در پاسخ به این عزیزان هم باید عرض کنم که:من موافق جامعه ی باز سیاسی و آزادی بیان و قلم هستم. روی سخن من به هرکسی است که صاحب قدرت باشد و بخواهد مخالفان خود را محدود کند؛ چه روحانی، چه احمدی نژاد و حتی چه محبوبم سید محمد خاتمی. من با احدی عهد اخوت نبسته ام. برای خودم اصول دارم و از هرکس مطابق اصول منطقی و پذیرفته شده ام نباشد،انتقاد می کنم. اتفاقا در میان خیل اصلاح طلبان من تنها کسی بودم که در جریان "میثم مطیعی" از این مداح دفاع کردم و همفکرانم را به تحمل نظر دیگران دعوت نمودم.آن مقاله هم موجود است و دوستان می توانند ببینند.
1396/12/15 - 21:00
1
1
جناب آقای "عبدالله"سلام.نوشته اید:شما هم همانند احمدی نژاد در قضاوت موضوع به انحراف افتادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟نمی دانم چه سنخیتی با احمدی نژاد دارم که چنین نسبتی را به بنده داده اید.کاش بیشتر توضیح می دادید.
1396/12/15 - 19:56
1
1
درود بر شما آقای" مهدی".خطاب به بنده نوشته اید:شما اصلا مسلمان هستی؟ جواب:خدمتتون عرض کنم که:پدر و مادرم مسلمان بوده اند. خودم هم شهادتین را گفته ام و روزی17 رکعت هم نماز می خوانم.اما حقیقتا هنوز مسلمانی ام را با قالب آقای حسین شریعتمداری و اعوانش، محک نزده ام. چون علی الظاهر تا ایشان و اعوانش ،مسلمان بودن کسی را تایید نکنند؛باید در مسلمان بودنش شک کرد. بنابراین همچنان در برزخ مسلمانی و الحادی دست و پا می زنم .دعا کنیدشاید مولانا حسن شریعتمداری و همکیشانش،تفضل فرمودند و وضعیتمان را مشخص کردند.
1396/12/15 - 11:54
0
1
آقای فیاض ازمتن مقاله شماپیداست که نقدارباب قدرت رادرلباس وجایگاهی می پسندی که همفکر و گروه شمانیست .کمی به توهین های جورواجور حسن فریدون(روحانی)به مخالفین خودبیندازیدوبعدبه دیگرانی که درقد و قواره خود هستند ایراد بگیرید نه بالاتر
1396/12/14 - 18:13
0
0
آقای که داری از آزادی زیاد سوء استفاده می کنی. امام علی(ع) گفته نسبت به مسئولین من انتقاد کنید نه عملکرد خودش که معصوم است. همه کارشناس دینی شده اند برای ما
1396/12/14 - 16:51
0
1
بنظر من اونايي که از این دولت حقوق میگیرند مثل همین مهدی که پیام گذاشته اگر شغل آزاد داشت به خودش هم شک می کرد
1396/12/14 - 14:36
0
0
این عنوان مقاله تو شعر زمستان اخوان ثالث است.سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت
........
1396/12/14 - 14:20
0
1
آقای فیاض! چطور نقد و مخالفت با نظر معصومین مجاز است اما نقد و مخالفت با روحانی و دولتش بی عقلی است؟ جناب فیاض! حقیقتا شما چندبار پای سخنان استاد عالی نشسته اید؟ چقدر با ایشان و شخصیتشان آشنایی دارید؟ آقای عالی از اساتید مسلم اخلاق هستند و قطعا خیلی بهتر و بیشتر از شما رعایت اخلاق را واجب می دانند. توصیه می کنم در حمایت از روحانی دچار افراط نشوید.
1396/12/14 - 12:57
0
3
کاش روزی ما هم این آرزوی اقای فیاض را بدیدیم و همه مسولان بی رودرواسی نقد بشدند.
1396/12/14 - 12:26
3
4
چناب فیاض شماهم هماننداحمدی نژاد درقضاوت موضوع به انحراف افتادی
1396/12/14 - 10:15
2
5
سلام.واقعا نظر رو منتشر میکنید؟
1-آقایی که داری مقاله مینویسی شما اصلا مسلمان هستی که داری از نهج البلاغه حرف میزنی. شما که داری سنگ روحانی رو به سینه میزنی مگر همین چند روز پیش روحانی منتقدین دولت رو کم عقل خطاب نکرد. مگر در دین ما این نیست که اگر ذره ای نسبت به ولایت معصومین و حضرت محمد شک داشته باشید کافر هستید.
2-اگر نطفه خراب را که همین انتقاد از امام زمان هست الان نکشیم چند روز بعد انتقاد از خدا و غیره هم به میون میارن اقای روحانی ولی از دولت خودتون نمیشه انتقاد کرد
پاسخ: انتشار این نظر به معنای تایید مفاد آن نمی باشد.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکوری در استان بوشهر
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • خبرنگاران سراسر شرکت ملی گاز ایران از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند
  • کاروان خودروهای شوتی در دشتستان توقیف شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/06
  • ثبت بیشترین جلسات و اقدامات راهبردی در هیئت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 1402
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...