- هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موجهای رگباری شدید از فردا
- بیعدالتی پتروشیمیها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
- ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
- طرحهای اقتصادی در سواحل توسعه مییابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
- صاحبان صنایع استان بوشهر برای جذب دانشجویان بورسیه اقدام کنند
- شوراها نماد مدیریت مشارکتی در کشور می باشند/ عدم توجه مسؤولان به جایگاه، نقش و کارکرد شوراها
- ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
- عقبماندگیهای اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
- پوشش بین المللي برنامه های روز ملی خلیج فارس با حضور ١٩ شبکه مختلف تلویزیونی خارجی
- پیام شهردار برازجان به مناسبت گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه؛ روز شوراها
تمرکز بر محتوای بازاریابی، انتخاب درست پیامهای جهانی، توجه به سلیقه مخاطبان و محدودیت دایره مصرفکنندگان، در کنار استفاده این برند از بازاریابی دیجیتال، فرآیند تبلیغاتی موفقی را برای نیسان رقم زده است.
ایمنی؛ نکته متمرکز برند نیسان
تمرکز در فرآیند بازاریابی میتواند نتایج ارزشمندی را در پی داشته باشد، به طوری که میتواند در درازمدت، یکی از ارکان اساسی برند را شکل دهد. بر همین اساس نیز یکی از مهمترین نکاتی که برند نیسان در فرآیند بازاریابی خود بر آن تمرکز ویژه داشته و دارد، مبحث ایمنی است. این گروه تولیدی معتقد است که مسئله ایمنی در رابطه با ساخت یک خودرو، نکتهای است که همیشه مردم آن را پیگیری کرده و به آن اهمیت میدهند. بر همین اساس نیز بسیاری از پیامهای تبلیغاتی این شرکت با تمرکز بر سیستم ایمنی خودروهای نیسان شکل میگیرند، اما نکته مهم در این شیوه بازاریابی، این است که چطور میتوان مسئلهای مانند ایمنی را قانعکننده و هیجانانگیز ارائه داد،
چراکه بسیاری از برندهای رقیب نیز ایمنی خودرو را در دستور کار خود قرار داده و به این خصیصه مثبت دست یافتهاند. در این رابطه باید گفت برند نیسان بحث تمرکز را فقط در ارتباط با محتوای ایمنی خودرو در نظر نگرفته است، بلکه تمرکز بر مصرفکننده را نیز در همین راستا قرار داده و نوع خلاقانهتری از روند بازاریابی را در پیش گرفته است، به این معنا که سعی کرده دایره مخاطبان پیامهای ایمنی خود را محدود کرده و افرادی را که در معرض تصادف اتومبیل قرار گرفتهاند و یا افرادی را که بیشتر در معرض این آسیبها هستند، به دایره این نوع از پیامهای خود وارد کند. مطمئنا محدودکردن دایره مخاطبان و انتخاب آنها بر اساس نیازی که ممکن است به یک محصول داشته باشند، بازخورد مناسبتری را در پی خواهد داشت.
راهکارهای متفاوت در راستای پیامهای واحد
برند نیسان در کنار تمرکز بر محتوای بازاریابی خود و به تبع آن، تمرکز بر مصرفکنندگان، روند عامتری را نیز در برنامههای تبلیغاتی خود در پی گرفته که بر مبنای ارائه پیام جهانی نیسان شکل گرفته است، البته این نکته بدان معنا نیست که یک پیام واحد در همه تبلیغات جهانی این برند تکرار میشود، بلکه تمرکز بر پیام جهانی به این معناست که یک نکته و خصیصه ثابت درباره برند نیسان، از طریق پیامهای مختلفی ارائه میشود؛ به این صورت که مردم هر کشور دارای سابقه فرهنگی، علایق و نیازهای متفاوتی هستند
و بنابراین ترسیم یک برنامه بازاریابی برای هر کدام از این کشورها، یکسان نخواهد بود؛ اگرچه پیامها و نکات برجسته این برند در جهان یکسان هستند و یک نوع تمرکز گسترده در نوع محتوای آنها وجود دارد، اما نیسان توانسته از طریق همکاری با آژانس های مطرح تبلیغاتی در سطح جهان، روشهای کارآمد و بعضا متفاوتی را در ارائه پیامهای مورد نظر خود در سطح جهان به کار گیرد؛ راهکارهایی که در نهایت پیامهای جهانی این برند را به گوش مخاطبان آنها خواهند رساند.
همکاری با چند آژانس به صورت اشتراکی
امروز آژانسهای بازاریابی به عنوان مراجع قدرتمند، شناختهشده و قابل اعتمادی در فرآیند تبلیغاتی برندهای مختلف شناخته میشوند و خصوصا در این میان برندهای شناختهشدهتر نیز خود را از این شرکتهای متخصص بینیاز نمیبینند. در همین راستا یکی از نکات قابل توجهی که در رابطه با کمپانی نیسان وجود دارد، همکاری مشترکی است که با برخی از این آژانسهای تبلیغاتی داشته است. از آنجایی که شرکتهای بازاریابی، سوابق درخشانی در زمینه تبلیغات و حفظ هویت برندها دارند و از طرفی نیروهای متخصص و برجستهای را نیز در خود جای دادهاند، یک همکاری اشتراکی بین چند آژانس بازاریابی، قطعا نتایج پرباری را در پی خواهد داشت.
برند نیسان در راستای تقویت یکی از مهمترین محتواهای خود، یعنی تمرکز بر ایمنی خودرو، با چند شرکت برجسته بازاریابی به نامهای Day، Chiat و TBWA همکاری کرده است که هر یک از این آژانسها، از شرکتهای برجسته و موفق در حوزه بازاریابی هستند و مطمئنا همکاری آنها با یکدیگر و همفکری که بین نیروهای متخصص آنها شکل گرفته است، کمپین تأثیرگذاری را در پی خواهد داشت. این کمپین که در راستای معرفی خدمات پیشرفته و تکنولوژی ایمن اتومبیلهای نیسان راهاندازی شده است، رانندگی وحشتناک و توأم با حواسپرتی را از دستور کار این خودروهای پیشرفته جدا کرده و در نهایت حسی از ایمنی و سلامت را به بینندگان خود القا میکند.
پلتفرمهای آموزشی نیسان
طراحی برنامههای کامپیوتری و سیستمعاملهای کاربردی نیز از دیگر روشهایی است که شرکت نیسان در جهت همگامشدن با رسانههای آنلاین و مخاطب قراردادن کاربران مجازی خود، از آن استفاده میکند. کمپین معروفی که در سال۲۰۱۶ و با نام Take On ارائه شده است، یک پلتفرم جدید است که با تمرکز بر تکنولوژیهای پیشرفته خودروهای این شرکت طراحی شده است. این پلتفرم که صبغهای آموزشی دارد، از طریق محتوای دیجیتالی خود، سیستمهای راهنمایی پیشرفتهای را که در اتومبیلهای نیسان قرار دارند، معرفی کرده و کاربرد سیستمهای مذکور را به مخاطبان خود آموزش میدهد. از آنجایی که امروزه فضای دیجیتال تقریبا در دسترس بسیاری از افراد جهان است، مطمئنا تجربه رانندگی با اتومبیلهایی که به سیستمهای پیشرفتهتری مجهز هستند، ولو به صورت مجازی، برای هر کاربری خوشایند بوده و چنین رویکردی میتواند به عنوان یک شاخصه مهم در بازاریابی برند نیسان در نظر گرفته شود./د
منبع: وبسایت شنبه
تازه ترین خبرها
- هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موجهای رگباری شدید از فردا
- بیعدالتی پتروشیمیها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
- ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
- طرحهای اقتصادی در سواحل توسعه مییابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
- صاحبان صنایع استان بوشهر برای جذب دانشجویان بورسیه اقدام کنند
- ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
- عقبماندگیهای اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
- پوشش بین المللي برنامه های روز ملی خلیج فارس با حضور ١٩ شبکه مختلف تلویزیونی خارجی
- پیام شهردار برازجان به مناسبت گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه؛ روز شوراها
- فال روزانه ۱۴۰۳.۰۲.۰۹
- عناوین روزنامههای ورزشی امروز1403/02/09
- عناوین روزنامههای امروز1403/02/09
- قطعی شدن صعود تیم های مدعی به دور بعد
- مطالبه فعالان اقتصادی استان بوشهر تعطیلی شنبه است
- سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
- رئیس دانشگاه کراچی در حالی که لباس مخصوص این مراسم را بر تن کرده بود، مدرک دکترای افتخاری را به رئیسی داد / سال ۹۶ در روسیه بدون حضور مقامات ارشد دولتی، به روحانی مدرک دکترای افتخاری دادند
- طرحهای مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا میشود
- حفاظت از لاکپشتهای دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
- ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
- شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
- علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
- هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
- گفتوگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
- موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
- قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
- ورزش باعث رشد قد میشود؟
- چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
- پرداخت یکسوم وامهای استان بوشهر توسط بانک قرضالحسنه مهر ایران
- این سوسک یک اثر هنری است (عکس)
- ام1 پروکار ؛ یکی از خاص ترین های ب ام و (عکس)
- موزخوار شلو را تا کنون دیده اید؟! (عکس)
- آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار» / آمار خوب شاگردان حسینی
- پرسپولیس حریف گربه سیاه نشد/ حضور یک تیم از لیگ دسته اول
- کشتیگیر بوشهری به مدال برنز رسید
- پتروشیمیها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
- سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
- عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا میشود
- روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
- بازتاب پیروزی سپاهان در جام حذفی توسط سایت پرتغالی
- بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است
- تهدید به بمبگذاری در سفارت روسیه در برزیل
- کره شمالی: حقوق بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
- چالشهای صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمتگذاری دستوری
- کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سهشنبه منتشر میشود
- مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند
- ایران قهرمان رقابتهای کشتی فرنگی جام تختی شد
- ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان مشخص شد
- ترکیب پرسپولیس مقابل آلومینیوم اعلام شد
- آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
- 🎥ویدیو/ شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی (۶)