امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 03 بهمن 1393 - 22:44
از نشان خدمت تا محکومیت به زندان

اتحاد جنوب: احمدی نژاد ، بارها و بارها دولت خود را پاکدست ترین دولت تاریخ نامید.... این حمایت های عجیب و غریب وی ، آن هم در شرایطی که معاون اول خودش در یک قدمی اش، درگیر فساد اقتصادی بود، می تواند بسیار معنی دار باشد و لذا جا دارد پرونده خود احمدی نژاد از دوران استانداری اش در اردبیل تا شهرداری اش در تهران و نهایتاً ریاست جمهوری اش ، به طور جدی و...

اتحاد جنوب: سرانجام در میان ناباوری بسیاری از مردم که گمان نمی کردند معاون اول دولت اصولگرای احمدی نژاد محکوم به زندان شود، حکم نهایی و غیر قابل تجدیدنظر محمدرضا رحیمی اعلام شد؛ کسی که مدت ها به عنوان " م - ر" شناخته می شد.5 نکته درباره حکم تاریخی رحیمی: از نشان خدمت تا محکومیت به زندان

5 سال و 91 روز زندان قطعی ، بازگرداندن 2 میلیارد و 850 میلیون تومان به بیت المال و یک میلیارد تومان جزای نقدی، حکمی است که دیوان عالی کشور تأیید کرده است و باید اجرا شود.

درباره این حکم نکات زیر قابل توجه است:

1 - این اولین بار در جمهوری اسلامی است که فردی در سطح معاون اول رئیس جمهور محاکمه و به زندان و جزای نقدی محکوم می شود ؛ این هشداری است به سایر مقامات سابق و لاحق و یک گام بزرگ به جلوست در تحقق عدالت و مبارزه با "دانه درشت ها" .

2 - قوه قضائیه، در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد مفاسد اقتصادی معاون اول وی را کشف کرد و درصدد برآمد تا با وی برخورد کند.
احمد توکلی در سال 90 دراین باره چنین گفته بود:"سه قاضی با سابقه آقایان اژه ای، رئیسی و خلفی که قضات با سابقه و خوشنام کشورمان هستند پرونده رحیمی را مطالعه کردند و یک سال  پیش به نزد احمدی نژاد رفتند و به وی گفتند ما سه قاضی به اتفاق آرا تایید می کنیم که توجه اتهام به آقای رحیمی قطعی است و باید تعقیب شود اما احمدی نژاد 100 دقیقه برای این 3 نفر سخنرانی کرد و از توطئه علیه دولت یاد کرد و به صورت قاطع از معاون اول خود حمایت کرد." (+)

یک بار هم که احتمال برخورد قانونی با رحیمی پیش آمد، احمدی نژاد با صدا و سیما مصاحبه کرد و با "خط قرمز" خواندن کابینه، مانع از رسیدگی قانونی به این پرونده شد. (+)

جا داشت همان زمان که جرائم معاون اول محرز شده بود،  قوه قضائیه با قاطعیت وی را تحت تعقیب قرار می داد تا "معاون اول"، محاکمه شده باشد نه "معاون اول سابق".
با این حال، آنچه گذشت را می توان حمل بر این کرد که در آن زمان رئیس جمهوری حاشیه ساز در رأس کار بود و امکان داشت برخلاف تعهد قانونی و وجدانی اش، کشور را به جنجال بکشد. بنابر این، قوه قضائیه صبر پیشه کرد تا محاکمه و مجازات رحیمی در فضایی صورت بگیرد که هزینه های اضافی بر کشور تحمیل نشود.
به هر حال، اکنون این اتفاق افتاده ، عدالت جاری گشته است و جا دارد این رأی قوه قضائیه، تحسین شود.

3 - احمدی نژاد ، بارها و بارها دولت خود را پاکدست ترین دولت تاریخ نامید و کسانی که اتهامی متوجه اطرافیانش می کردند را توطئه گرانی می خواند که قصد تضعیف دولت را دارند. این حمایت های عجیب و غریب وی ، آن هم در شرایطی که معاون اول خودش در یک قدمی اش، درگیر فساد اقتصادی بود، می تواند بسیار معنی دار باشد و لذا جا دارد پرونده خود احمدی نژاد از دوران استانداری اش در اردبیل تا شهرداری اش در تهران و نهایتاً ریاست جمهوری اش ، به طور جدی و بدون اغماض بررسی شود.
به هر حال عقل سلیم ایجاب می کند پرونده کسی که در آخرین روز ریاست جمهوری اش، 16 میلیارد تومان از بیت المال برای دانشگاه غیرقانونی اش برداشت کرد، دقیقاً بررسی شود تا مشخص گردد در روزها و سال های قبل، چه ها گذشته است؟!

4 - محمدرضا رحیمی در حالی به جرم فساد اقتصادی محکوم به زندان شده است که سال ها ریاست "ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی" را بر عهده داشت و این، از طنزهای روزگاری احمدی نژاد است و البته چه طنز تلخی!

5 نکته درباره حکم تاریخی رحیمی: از نشان خدمت تا محکومیت به زندان
رحیمی در حال ریاست جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

5 - طنز تلخ دیگر این است که احمدی نژاد در اواخر دوران ریاست جمهوری اش، به محمدرضا رحیمی و تعدادی از دوستانش در دولت، نشان  دولتی درجه یک "خدمت" اعطا کرد و به همراه هر نشان، یکصد سکه نیز به آنها داد. اینک که ثابت شده رحیمی نه در حال خدمت که در حال سوء استفاده از موقعیت خود بوده است ، قاعدتاً آن نشان و آن سکه ها نیز باید مسترد شود چرا که معنی ندارد نشان ارزشمند "خدمت" در کارنامه و دست کسی باشد که ثابت شده فساد اقتصادی داشته است. این، برای سابقه نشان های دولتی هم مناسب نیست.

5 نکته درباره حکم تاریخی رحیمی: از نشان خدمت تا محکومیت به زندان
احمدی نژاد در حال اعطای نشان درجه یک خدمت(!) به رحیمی
6 - اینک که قوه قضائیه، حکم زندان رحیمی را صادر کرده است، چشم ها به اجرای دقیق حکم دوخته شده است. قطعاً چنانچه در طول اجرای حکم نیز مردم ببینند که قوه قضائیه با معاون اول سابق، همانند دیگر زندانیان رفتار می کند و هیچ امتیاز ویژه ای را نصیبش نمی کند، اعتمادشان افزون تر خواهد شد.
منبع: عصر ایران


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/11/09 - 10:03
0
0
سلام برخاتمی پاکدست آبروی همه ی ایرانیان آزاده / درود بر او/ب
1393/11/08 - 14:00
0
0
یاد احمدی نژاد و دار و دسته و رای دهندگانش نبخیر/ب
1393/11/07 - 15:37
0
0
این روزها اختلاس کردن امری معمول گردیده و چون توانی و نکنی امری غریب و عجیب خواهدبود؟!/ب
1393/11/07 - 10:32
0
0
حاج اکبر صابری دوباره از دولت عدالت و توسعه دولت اسلام و قران مطلب بر روی سایت بگذار تا دلمان از خدمتی که به ما کرده اند خنک شود دولت .............و دولت دروغگو دولت حاج محمود احمدی نزاد راستی حاج محمود احمدی نزاد در کشور مالزی .......... بود وامهای میلیاردی به ............................. من یک وام 10 میلیون تومانی می خواهم می ترسم برای وام من از وزیر اقتصاد باید اجازه بگیری ولی برای وامهای میلیاردی یک روزه واریز به حساب افراد به اصطلاح اصولگرا از ..................... شما اطلاعات کامل داریم صد در صد افشا گری می کنییم .
1393/11/07 - 10:21
0
0
سلام عجبا .شگفتا واویلا .صد واویلا محمد رضا رحیمی چفیه بسیجی بر گردن می انداخت اقای رحیمی هم به صف اختلاس گران رفت حاج محمود احمدی نزاد معاون اول شما اختلاس گر شده شما می دانیبید چه معنایی دارد در این مملکت جمهوری اسلامی چه خبر است همه دارند اختلاس می کنند اسلام کجا رفت قران کجا رفت نماز جمعه کجا رفت اقایی که در جلسه تودیع شما که فرماندار برازجان بودیید در سینه خود می زدیید من بسیجی ام من انقلابیم مگر باید گفت من بسیجی ام و من انقلابیم مرحله بعد اختلاس کرد .....................دولت تدبیر وامید مردان دولت تدبیر و امید اختلاس گران را بگیریید رسوایشان کنیید خیانتکاران به نام اسلام و قران .ورود محمد رضا رحیمی به جمع اختلاس گران را به دولت عدالت و توسعه تبیریک می گوییم
1393/11/07 - 09:38
0
0
مردم عزیز دستان سلام . نمایندگان حامی امثال رحیمی و احمدی نژاد را بهتر بشناسید
1393/11/06 - 14:00
0
0
جالب این بود که می گفت یارانه ها پول امام زمانه / اونو حلال مصرف کنید / نماینده دشتستان و رسایی هم حمایتش می کردند/ب
1393/11/06 - 07:39
0
0
دولت احمدی نزاد دولت خیانت و دولت چپاول بود .احمدی نزاد با بوی رجایی امد و با هزاران میلیارد اختلاس رفت احمدی نزاد رییس جمهور شدنش هم.......به ملت ایران بود /ج
1393/11/05 - 21:34
0
0
بابا بنده خدا دزدی که نکرده، یه اختلاس کوچیک!!!!!!!!!!!!!!!
1393/11/05 - 19:57
0
0
نمردیم کارنامه درخشان پاکترین دولت ایران را هم دیدیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!/ج
1393/11/05 - 08:37
0
0
...................
1393/11/04 - 18:25
0
0
منتظر نطق نماینده سر در لاک فروبرده ی خودمان در مجلس هستیم !!!!!!!!!!!
این روزها از سنگ درمی آید ولی از ایشان خیر / فعلا پای آبروی اصول گرایان در میان است / مسلم که ایشان و جمیری و کریمی قدوسی سکوت می کنند !!/ج
1393/11/04 - 18:12
0
0
رای دهندگان سال 88 به این ....سیاسی
سلام
حرفی هم برای گفتن دارید ؟
یا هنوز نان کاسبی فتنه فتنه اتان را می جوید و می خورید ؟ /ب
1393/11/04 - 16:16
0
0
زهي ... بر راي دهندگان به احمدي نزاد در سال 88 / ....كجاييد تا كفن بر تن كنيد و در خيابان ها فرياد حمايت از ...........سر بدهيد ؟ /ب
1393/11/04 - 13:03
0
0
با تشکر از قوه قضائیه کشورمان که ثابت کرد هیچ تبعیضی وجود ندارد ، اما شرمنده باد دزدان دولت نهم ودهم که احمدی نژاد می گفت من فقط یک خانه قدیمی ویک پژو قدیمی دارم !!! اما 16 میلیارد تومان واختلاسهای کلان وی محرز میباشد !!! بنا براین در پولهای آقای رخیمی هم ایشان ذی سهم می باشد : این دزدیها در زمانی صورت گرفته است که مردم ایران از کمبود دارو وفشار ا قتصادی در رنج وعذا ب بوده اند !!! یادم می آید : همان زمان احمدی نژاد می گفت : مردم ایران هیچ مشکلی ندارند !!!!!!!! جای تاسف است که حامیان آنان هم با پر روئی تمام از آنان طرفداری می کنند !!!!
1393/11/04 - 08:36
0
0
اوف بر احمدی نژاد و دولت فخیمه نهم و دهم
لعنت بر دزدان بیت المال، بشمار.....
1393/11/04 - 08:29
0
0
پاک ترین دولت تاریخ ایران !!بیچاره ایران و ایرانی
1393/11/04 - 07:26
0
0
سلام افرین و صد افرین خیلی خوب از بیت المال محافظت کردند عدالتشان مثل عدالت مولا علی بود که یک صاع گندم به برادرش نداد به جای گندم یک تکه اهن گداخته شده در دست برادرش گذاشت افرین هزار افرین خیلی خوب از خون شهدا محافظت کردند خیلی خوب راه شهدا را ادامه دادند شهدا زن وبچه و مهندس مکانیک را رهاکردند از کشور و ناموس ایران اسلامی دفاع کردند جانبازان دست و پا اهدا کردند اقایان میلیاردر جمع کردند رزمندگان شیمیایی خوردند اقایان میلیاردر شدند شهید صادق گنجی در لاهور پاکستان سینه اش شکا فته شد اقایان میلیاردر شدند .تا هنوز شهید مفقود الاثر بر روی دستان مردم می ایید اقایان جیب خود را پر از میلیاردها پول بیت المال کردند اقایان از خدا شرم نکردند اقایان از قران شرم نکردند از خون شهدا هم شرم نکردند افرین صد افرین واقعا سنگ تمام گذاشتند واقعا انقلابی هستند .
1393/11/03 - 23:17
0
0
خوب این آقا این مقدار پول را از کجا بیاورد و پرداخت کند. اگر در حساب او هست بروند و از حساب او بردارند. اگر به کسان دیگر داده قطعا آن ها هم شریک دزدی هستند. مگر دزدی بزرگ خونه خاله است. چرا فقط برای یک نفر حکم صادر شده؟
در ضمن چرا خود اخمدی نژاد تا حالا سکوت کبری کرده؟
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • شهردار جدید سعدآباد منصوب شد
  • اطلاعیه فرماندهی انتظامی بوشهر پیرامون حجاب صادر شد
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 7 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 9 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 9 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 13 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...