امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 30 خرداد 1393 - 17:46
نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در 3 استان جنوبی کشور خبر داد:

اتحاد جنوب: نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه های استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد گفت: مجوز راه اندازی 7 رشته در مقطع دکتری در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر صادر شده است و امیدواریم در آینده نزدیک، این تعداد به 20 رشته افزایش پیدا کند. به گزارش اتحاد جنوب؛ کریم زارع در نشست با ...

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه های استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد گفت: مجوز راه اندازی 7 رشته در مقطع دکتری در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر صادر شده است و امیدواریم در آینده نزدیک، این تعداد به 20 رشته افزایش پیدا کند.
به گزارش اتحاد جنوب؛ کریم زارع در نشست با خبرنگاران بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن 19هزار و هفتصد مقاله ISI  در سطح دانشگاه های ایران مقام اول را داراست و یکی از بازوان توانمند سند چشم انداز 1404 در حوزه آموزش است.
وی  افزود: طبق فرمایش امام خمینی (ره)،  پذیرش دانشجوی خارجی از برنامه های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است و در تلاش هستیم در واحد پردیس واحد علوم وتحقیقات واحد بوشهر پذیرش دانشجو خارج از کشور به ویژه از کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشیم.

نماینده ریاست عالی دانشگاه آزاد در استان های جنوبی کشور اظهار کرد: پیشنهاد نام حاشیه خلیج فارس در تمامی مدارک تحصیلی دانش آموختگان دانشگاه آزاد بوشهرعلاوه بر ثبت عنوان دانشگاه آزاد اسلامی به منظور معرفی بیشتر نام خلیج فارس به جهان را مطرح نموده ام که در صورت تصویب هیات امنای استان و مرکزی اینکار عملی خواهد شد.
زارع از تلاش برای ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت، مجلس و دولت خبر داد و گفت: در نظر داریم در استانی که نخل، نفت و دریا را تداعی می کند با تربیت نیروی انسانی، نخبه پروری کنیم.

وی با اشاره به تصویب شورای اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر گفت: مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، محور اصلی دانشگاه آزاد است.
این مقام مسئول دانشگاه آزاد بیان داشت: هم اینک کل پذیرفته شدگان مقطع دکتری دردانشگاه آزاد و دولتی در سطح کشور 6 درصد است و 94 درصد امکان ورود به دانشگاه را پیدا نمی کنند.

کریم زارع ادامه داد: هم اینک در مقطع کارشناسی ارشد درکشوردر گروه انسانی و فنی و مهندسی کل دانشگاه های دولتی و غیردولتی 26 درصد پذیرش دارند و 74 درصد نمی توانند وارد دانشگاه شوند، تعداد کمی نیز به خارج می روند .

وی افزود: در حال حاضر با افزایش علاقه مندان ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا مواجه هستیم که امیدواریم بتوانیم ضمن در نظر داتشن کیفیت، اقدامات موثری در این راستا البته داشته باشیم.

نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه های استان های فارس، بوشهر وکهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به خبرنگار اتحاد جنوب مبنی بر برنامه دانشگاه آزاد برای کاهش شهریه به منظور رقابت بهتر با سایر دانشگاه های غیردولتی، اظهار کرد: رویکرد و گام جدید در دانشگاه آزاد اسلامی وابسته نبودن به شهریه است که بر اساس مصوبه ریاست عالی دانشگاه امسال باید 12 درصد بازدهی شهریه را به ثبت برسانیم و اگر این اتفاق بیفتد اجباری برای افزایش شهریه ها بوجود نمی آید.
کریم زارع افزود: برای برخی رشته ها همچون علوم انسانی تا 60 درصد و یا بیشتر کاهش شهریه خواهیم داشتضمن اینکه راهکارهای علمی و موثر برای رقابت کیفی و کمی با سایر دانشگاه را در نظر داریم.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد متولی انتقال آب شور از استان بوشهر به فارس شده است، ابراز داشت: در آینده شاهد جنگآب در دنیا و جنوب ایران هستیم و به همین منظور این راهکار ملی را برای توسعه کشاورزی، اشتغال و درآمد زایی در نظر گرفته یم که با همکاری یونسکو و فدراسیون شیمی فرانسه در سطح ملی منطقه ای و بین المللی آن را رصد کرده و به مرحله اجرا در خواهیم آورد.
نماینده ریاست عالی دانشگاه آزاد در استان های جنوبی کشور  گفت: راه اندازی دانشکده های نفت و گاز در عسلویه و کنگان نیز از دیگر برنامه های این دانشگاه است.
دکتر زارع، جذب حداقل 200 عضو هیات علمی در مقطع دکترا در استان بوشهر را از برنامه های امسال دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: شرایط سنی را برای استخدام این اعضاء نسبت به سال های قبل تغییر می دهیم تا این مشکل نیز برطرف گردد.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاراتحاد جنوب که از وی پرسید، باشگاه پژوهشگران جوانی که دانشگاه آزاد به ثبت رسانده ه مزایایی دارد و نحوه ثبت نام در آن چگونه است؟ بیان داشت: این باشگاه پیش از بنیاد ملی نخبگان به ثبت رسیده و نقش زیادی در نخبه پروری دارد.
 نماینده ریاست عالی دانشگاه آزاد در استان های جنوبی کشور ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه در هر مقطعی به عنوان چهره درخشان فارغ التحصیل شوند می توانند عضو این باشگاه شده و با استفاه از امتیازات این باشگاه در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند.
وی تنها شرط ثبت نام را معدل بالا و داشتن یک مقاله در ابتدای کار عنوان کرد و افزود: متقاضیان ثبت نام در باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد می توانند با مراجعه به سایت www.bpj.ir و تکمیل فرم، کارت عضویت دریافت کرده و با فعالیت و کسب امتیاز 70 از امتیازات باشگاه بهره مند گردند.
زارع ادامه داد: این باشگاه تا سقف 50 میلیون تومان اعتبار پژوهشی در اختیار اساتید قرار می دهد به شرطیکه امتیازات لازم را به دست آورند و مقالات 3 سال آنها مورد توجه قرار بگیرد.


دکتر قیصری: دانشگاه آزاد بوشهر حداقل تا 4 سال دیگر جابجا نمی شود
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شایعات جابجایی دانشگاه آزاد واحد بوشهر واقع در عالیشهرگفت: در حال حاضر برنامه ای برای جابجایی کامل دانشگاه آزاد بوشهر ازعالیشهر به بوشهر در دست اقدام نیست ولی ممکن است ظرف سه الی چهار سال آینده این اتفاق به صورت کامل بیافتد.

یوسف قیصری افزود: حتی اگر قصد فروش واحد بوشهر را داشته باشیم با توجه به اینکه آزمایشگاه های رشته های فنی و مهندسی در این واحد مستقر است، حداقل تا 4 سال آینده این کار غیرممکن است.
وی رشته هایی که دانشگاه آزاد بوشهر، مجوز آنان برای مقطع دکترا  را کسب کرده به این شرح اعلام کرد: مهندسی معماری،مهندسی محیط زیست، حقوق جزا و جرم شناسی، مهندسی برق و قدرت، زیست شناسی سلولی و مولکولی، روانشناسی عمومی، زبان شناسی همگانی.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر افزود: برنامه ریزی برای افزایش این تعداد به 20 رشته در مقطع دکتری در یک سال آینده در دستور کار است و در رشته های جدید فوق الذکر، از اول مهر ماه پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
قیصری، راه اندازی دانشکده های پیراپزشکی در استان و پژوهشگاه ملی نفت و گاز در عسلویه را از دیگر برنامه های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: راه اندازی این پژوهشگاه به تبدیل ایده و فرآوری منجر می شود در صورت اجرایی شدن آن، درآمدزایی آن به حدی است که نیاز دانشگاه به شهریه دانشجو را مرتفع می سازد./س



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/12/03 - 09:07
0
0
سلام.خسته نباشید لطفا رشته علوم تربیتی برنامه ریزی رسی راهم در مقطع دکتری اضافه نمایید با توجه به اینکه بچه های استان در کنکور سراسری جایگاه مناسبی ندارند نیاز به برنامه ریزی در حوزه درسی بیشتر است./ب
1393/06/15 - 12:17
0
0
سلام واقعآخسته نباشیدلطفآ برای دکتری مهندسی کامپیوتر هم تلاش خود راکنید نیاز استان زیاد است.
1393/04/02 - 14:28
0
0
سلام دکتر عزیز شما قول داده بودید که دکترا رشته مدیریت آموزشی هم بیارید لطف کنید بفرمایید ظرف یکسال آینده امکان تصویب رشته مدیریت آموزشی در رشته دکترا وجودداره؟
چون ما خیلی تمایل به ادامه این رشته را داریم ضمن اینکه به نظر میرسه از رشته های صد درصد مورد نیاز هم باشه
1393/04/02 - 02:38
0
0
با سلام وعرض ادب و احترام خدمت آقای دکتر قیصری و همه علم دوستان که باور دارند آموزش صرف نظر نام و مکان و هزینه اکتساب آن به هر نحوی از انجا تنها راه پیشرفت و توسعه همه
جانبه میباشد. جوانان عزیز ،امروز باید بدانیم محرومیت ما بوشهریها از نوع منابع تحت الارضی و سطح الارضی نیست، محرومیت ما درپاره ای از اوقات از نوع عدم توانایی در شکوهمندسازی و به کارگیری سلولهای خاکستری رنگی بنام مغز میباشد و تمام. پس حمایت میکنیم-وقتی برای پست های خاص دنبال دکتراهایی که در راستای سیاست بیشرمانه سکوت در استان ما یافت
نمیشود ، ضمن عرض این مطلب که به پست گرفتن به شخصه اعتقادی ندارم، دعوت میکنم، تمام جوانانمان مدرک دکترا را دنبال کنند صرفا برای پاسخگویی به نسل اینده. /ج
بهترینها را از ایزد منان برای شما خواستارم.
1393/03/31 - 20:33
0
0
چه خبرخوبی دکترای 7رشته خیلی عالیه لطفا رشته هایی مثل عمران وعلوم سیاسی راهم تاسیس کنید/ب
1393/03/31 - 08:29
0
0
سلام . لطفا دکتری مدیریت آموزشی اضافه نمایید . نیاز مبرم استانه
1393/03/31 - 00:19
0
0
با تشکر از مسئولین دانشگاه آزاد . احساس میکنم اگر روال افزایش سطح سواد و اخذ مدرک همینطور پیش برود ایران با کمبود مقطع تحصیلی مواجه شود و مجبور خواهد بود مقطعی مثلا بنام دکترانس ابداع و بنا برهمین نیز دانشجو بیکار جذب کنیم .آیا شده از خودمان بپرسیم چگونه میشود ساکنان حاشیه خلیج فارس را که مثل ما برای زندگی کردن در جامعه نیازی به مدرک ندارند جهت تحصیل به استان بوشهر جذب کرد؟
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...