امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 17 مهر 1392 - 22:26

نشست بعد از ظهر سه شنبه شوراي شهر بوشهر كه در مورد مشكلات شهروندان برگزار مي شود، با حاشيه هايي همراه بود.

اتحاد جنوب: نشست بعد از ظهر سه شنبه شوراي شهر بوشهر كه در مورد مشكلات شهروندان برگزار مي شود، با حاشيه هايي همراه بود.


به گزارش اتحاد جنوب به نقل از «خليج فارس»؛ بخشی از ریاست این جلسه توسط عبدالخالق برزگرزاده بود، اما پس از رفتن وی به جلسه ای در استانداری، زهرا رضایی نایب رییس شورا اداره جلسه را برعهده گرفت.

همچنین تنها شهروندان حاضر در اين جلسه برخي از اهالي كوچه مجاور شركت مخابرات استان واقع در خيابان شهيد عاشوري بودند كه خواستار تبديل اراضي مقابل منزل شان به فضاي سبز بودند.

احمدي نماينده اين شهروندان با بيان اينكه زميني با كاربري فضاي سبز در محله ما به مجتمع مسكوني دادگستري مبدل شده، گفت: سالهاست پيگير هستيم تا اراضي مقابل منزل اهالي كه در طرح جامع كاربري فضاي سبز دارد، به همين امر اختصاص يابد.

وي افزود: اما اين اراضي به عنوان زمين معوض به برخي طلبكاران شهرداري واگذار شده، ضمن اينكه در طرح جامع جديد نيز گذر ما از 8 به 6 متر كاهش يافته که نگرانی اهالی را در پی داشته است.

وي با بيان اينكه سرانه فضاي سبز در شهر كم است و نبايد اراضي با اين كاربري را به مسكوني مبدل كرد، اظهار داشت: مخالفت اهالي كوچه پشت شركت مخابرات تاكنون مانع ساخت و سازها در این اراضی شده، از این رو انتظار داريم شهرداري و شورا در اين خصوص اقدامي كنند.

سرپرست شهرداري بوشهر نيز با بيان اينكه سابقه زمين مذكور به سال 72 برمي گردد كه هرچند كاربري آن در طرح جامع شهر فضاي سبز ديده شده، اظهار داشت: اما مسكن و شهرسازي استان آن را به عنوان زمین معوض براي بازگشايي معابر به شهرداري داده و ما نيز به مردم واگذار كرده ايم، از اين رو اداره مذكور بايد پاسخگوی این شهروندان باشد.

خورشيديان ادامه داد: به دليل وسعت اراضي واگذار شده، قادر به خريد آنها با اعتبارات داخلی شهرداري نيستیم و ضرورت دارد تا مردم از طریق مسئولان پیگیر تخصيص اعتباري ملي يا استاني براي اجراي فضاي سبز در اين محل باشند.

وي درباره یکی دیگر از خواسته های اهالی، وعده داد: در صورت كاهش گذر اين محل به 6 متر در طرح جامع جدید، قول مي دهم آن را در كميسيون هاي مربوطه پيگيري و اصلاح کنیم.


ساختمان 1.5 ميلياردي ازبين مي رود؟

در ادامه اين جلسه، نصرالله اسدي عضو شورا نسبت به ريزش بخشي از سقف ساختمان تاريخي بيليارد هشدار داد و افزود: در زمان شوراي سوم و با پيشنهاد شهردار وقت، اين بناي تاريخي با هزينه 1.5 ميلياردتومان خريداري شد. راستي شهردار سابق نيز طرح تبديل آن به موزه مركزي شهر را به شورا ارائه کرد، ولي نگرانيم كه با يك بارندگي، اين بنا کاملا تخريب شده و ازبين برود.

وي با بيان اينكه شهرداري به دليل كمبود منابع مالي براي مرمت و ساماندهي اين بناي تاريخي مشكل دارد، پيشنهاد كرد: طبقه همكف ساختمان بيليارد به عنوان سفره خانه سنتي به بخش خصوصی اجاره داده شود و با درآمد آن، طبقه بالا را براي موزه آماده كرد تا از تخريب بنا جلوگيري شود.

اسدی در بخش دیگری از نطق خود از عدم پاسخ به سوالش توسط شهرداري با گذشت يك ماه از فعالت شوراي چهارم انتقاد كرد و گفت: گلايه هايي توسط مردم درباره استخدام خواهرزاده و اقوام فلاني و بيساري با مدرك ديپلم و نظاير آن در شهرداري مطرح مي شود، از اين رو درخواست كردم ليست حقوق پرداختي به نيروهاي شهرداري و سازمان هاي تابعه در اسفند 91 و شهريور 92 ارائه شود تا بدانيم در فاصله اين 6 ماه چقدر نيرو وارد شده اند، ولي هنوز پاسخي نرسيده است.


دستور رييس شورا به سرپرست شهرداري

رييس شوراي شهر بوشهر نيز پس از اظهارات اسدي، خطاب به سرپرست شهرداري گفت: در شرايطي در شهرداري و سازمان هاي تابعه اش نيروهايي در قالب طرح، دوره آموزشي و نظاير آن جذب شده اند كه قرار ما با شما اين بوده که به دليل نيروهاي مازاد شهرداري، افراد ديگري به بدنه آن اضافه نشوند.

عبدالخالق برزگرزاده با بيان اينكه براي جذب يك نيروي خدماتي در شوراي شهر، شهرداري درخواست مجوز از ما مي كند ولي خودشان نيروهايي وارد مي كنند، ادامه داد: اين وضعيت زيبنده نيست و قادر به پاسخگويي به مردم نيستيم، از اين رو بايد نيروهايي كه از زمان فعاليت شوراي چهارم به شهرداري و سازمان هاي تابعه به هر عنواني اضافه شده اند، عذرشان خواسته شود.

برزگرزاده با بيان اينكه برخي اعضاي شورا اسامي نيروهاي جديد را به بنده ارائه كرده اند، خطاب به خورشيديان گفت: انتظار داريم خودتان عذر اين افراد را بخواهيد قبل از آنكه ما به صورت كتبي اين مطلب را عنوان كنيم.


رستوران با بدنه بوئينگ 727 در بوشهر!

در اين جلسه برخي اعضاي شورا درباره مصوب شدن ايجاد رستوراني در پارك سيادت 2 توسط شوراي سرمايه گذاري شهرداري پرسيدند.

همچنين اسدي و قادريان دو عضو شورا از نامشخص بودن وضعيت طرح مطالعه جامع ساحل بوشهر و ابهام درباره واگذاری ها در این بخش سوال كردند.

خورشيديان سرپرست شهرداري هم گفت: تاكنون 240 ميليون تومان به مشاور طرح جامع ساحل بوشهر پرداخت شده و 3 جلد شامل برخي نقشه ها را در اختيار شهرداري قرار داده، اما هنوز طرح كامل خود را ارائه نكرده كه به دليل عدم پيگيري مناسب موضوع توسط شهرداري طي 6 سال گذشته مي باشد.

به گفته وي با پيگيري هاي انجام شده، قرار است طرح جامع ساحل بوشهر و لكه گذاري هاي آن تا يك ماه آينده نهايي شده و در اختيار شورا نيز قرار بگيرد.

در ادامه، رييس كميسيون بودجه و برنامه ريزي شوراي شهر نيز گفت: روندي كه تاكنون براي واگذاري ساحل به سرمايه گذاران دنبال مي شود اشتباه بوده است.

عليرضا آماره ادامه داد: در كتابچه سرمايه گذاري شهرداري كه در اختيار اعضا نيز قرار گرفته، يكي از طرح هاي پيشنهادي ايجاد رستوران با بدنه هواپیمای بونيئگ 727 است كه معلوم نيست بدنه اين هواپيما از كجا تهيه و در چه محلي نصب مي شود!

وي افزود: اين موضوع نشان مي دهد راهي كه تاكنون شهرداري براي جذب سرمايه گذار در ساحل دنبال کرده اشتباه بوده است. به عبارتي در حالي كه سرمايه گذار بايد براساس نيازهاي ما، طرح خود را بياورد، ما به وي طرح مي دهيم كه چنين رويه اي اشتباه است، از اين رو بايد واگذاري زمين در پارك سيادت 2 نيز كه با اين شيوه بوده متوقف شده و سرمايه گذاري ها در چارچوب خاص و صحيح خود و در قالب فراخوان عمومی دنبال شود تا بهترین گزینه انتخاب گردد.


بيمارستان فاطمه زهرا 20 روز ديگر تخريب مي شود

رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر بوشهر نيز با اشاره به گلايه برخي اعضا درباره تعطيلي بيمارستان فاطمه زهرا و نبود اورژانس براي ساكنان مركز شهر در جلسه قبل، گفت: اين موضوع را با رئيسي معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي پيگيري كرده و وي اعلام كرد كه ساختمان بيمارستان قديمي بوشهر تا 20 روز آينده تخريب مي شود تا بيمارستان فوق تخصصي بجاي آن ساخته شود، از اين رو امكان ايجاد اورژانس در این محل وجود ندارد.

ندا عبدالله زاده با اشاره به فاصله مركز شهر تا بيمارستان جديد بوشهر، ادامه داد: به گفته معاون دانشگاه علوم پزشكي، بخش اورژانس مركز درماني بنت الهدي فعال مي باشد و به ساكنان مركز شهر خدمات دهي می كند، از اين رو نگراني لحاظ وجود ندارد.

وي همچنين با اشاره به درخواست رييس شوراي شهر در جلسه قبل مبني پيگيري با شهرداري براي چراغاني معابر در آستانه اعياد قربان و غدير، اظهار داشت: سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري اعلام كرد 300 ريسه آماده نصب داريم اما شركت برق مانع اين كار مي شود و اعلام كرده بايد پول برق پرداخت شود. از این رو، با توجه به زمان كمي كه تا اين ايام داريم، بايد اين مهم پيگيري شود.

اسدي عضو شورا نيز با بيان اينكه بين شهرداري و شركت برق اختلاف مالي وجود دارد، افزود: شهرداري مدعي است كه طلب شان از برق بيشتر از بدهي آنها مي باشد كه بايد سريع تر در قالب كميته اي كارشناسي به توافق برسند.

آماره معاون سابق خدمات شهري شهرداري و عضو كنوني شورا نيز بيان كرد: شركت برق خواستار اين مي باشد كه شهرداري براي روشنايي هاي خود يك فاز مستقل دريافت كرده و هزينه آن را بپردازد، نه اينكه برق رايگان بگيرد که به نظرم درخواست معقولی می باشد.

قادريان ديگر عضو شورا نيز درخواست برقي ها را صحيح دانست و گفت: بايد اختلاف مالي بين شهرداري و اين شركت مرتفع شود.


انتقاد عضو شورا و پاسخ شهردار منطقه دو

يكي از حاشيه هاي اين جلسه تذكر نماينده شورا در كميته ساماندهي دكه و کیوسک ها بود که با پاسخ ايزدپناه شهردار منطقه دو مواجه شد.

اصغر گوركي در نطق خود با بيان اينكه قرارداد كيوسك و بازارهاي روباز بايد در قالب كميته ساماندهي كه اعضاي آن مشخص مي باشد به صورت متمركز رسيدگي شود، افزود: اكنون شاهد واگذاري كيوسك توسط برخي سازمان هاي تابعه شهرداري مثل فضاي سبز يا شهرداري مناطق هستيم كه نظارت بر روی آنها را ضعيف كرده و شاهد واگذاري كيوسك ها به غیر از افراد اصلی هستیم.
.
پس از اين اظهارنظر، ايزدپناه شهردار منطقه دو كه به همراه دیگر مدیران شهرداری در ساختمان مرکزی و از طريق ويدئوكنفرانس با شورای شهر در ارتباط بود، خطاب به گوركي گفت: نمي دانم شما ظرف چند روز عضويت در كميته ساماندهي دكه ها چگونه به اين نتيجه رسيده اید، درحالي كه شهرداري مناطق، كيوسك را پس از تاييد كميته ساماندهی واگذار مي كنند. البته چنين كميته اي توسط شوراي قبل ايجاد شده، وگرنه آئين نامه مشخصي ندارد كه طبق آن تشكيل شده باشد و اعضايش مشخص شوند.

پس از اين اظهارنظر، آماره رييس كميسيون بودجه و برنامه ريزي شورا خطاب به ايردپناه گفت: ا‌ظهارات گوركي در مخالت با نظارت شهرداري مناطق بر كيوسك ها نبود، بلكه مي گويد سازمان هاي تابعه مثل فضاي سبز بايد در حوزه نظارتي خود گام بردارند نه در تصميمات مديريتي مثل واگذاري كيوسك وارده شده و چند محل در این خصوص تصمیم بگیرند.

ايزدپناه نيز با بيان اينكه اظهارات گوركي را به شكل ديگري متوجه شدم، افزود: واگذاري كيوسك توسط سازمان ها هم با مجوز كميته ساماندهي صورت گرفته است.

نهايتا رضايي نايب رييس شورا كه در غياب برزگرزاده اداره جلسه شورا را برعهده داشت، تصميم گيري در خصوص كميته ساماندهي را به آغاز كار آزادشهركي شهردار جديد موكول كرد. /س


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...