امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 10 خرداد 1401 - 21:16
فرماندار دشتستان در اولین نشست با اصحاب رسانه:

اتحادخبر: فرماندار شهرستان دشتستان سه شنبه دهم خرداد ماه در نشست با اصحاب رسانه گفت: از نظرات اصحاب رسانه بدون توجه به سلیقه سیاسی شان استفاده می کنم. به گزارش خبرنگار اتحاد خبر؛ احمد بنافی با تاکید به اینکه منابع آبی دشتستان به نقطه بحران رسیده است گفت: رسانه ها مردم را آگاه کنند که منابع آب دشتستان به خطر افتاده است...

اتحادخبر- ساناز دانشگر: فرماندار شهرستان دشتستان سه شنبه دهم خرداد ماه در نشست با اصحاب رسانه گفت: از نظرات اصحاب رسانه بدون توجه به سلیقه سیاسی شان استفاده می کنم.

 

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر؛ احمد بنافی در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به مولفه مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی افزود: رسانه دو وجه دارد که یکی وجه فنی و دیگری وجه محتوایی است.

وی ادامه داد: در وجه فنی تحولات و سرعت همه چیز تغییر و به همه چیز شتاب داد شده و دگرگونی اساسی اتفاق افتاده است یعنی امروز رسانه ها مخاطبان زیادی در جامعه دارند که از طریق سیستم های نوین در حال دریافت اطلاعات هستند.
بنافی افزود: الان به عصر اپلیکیشن ها وارد شده ایم که این ها به ما می گوید که دنیای فنی و دنیای تکنولوژیک یک دنیایی است که دائما در حال نوآوری و ابتکار است.

فرماندار شهرستان دشتستان گفت: کسی در این فضا موفق است و می تواند اثرگذار باشد که مبتنی بر این تحولات تکنولوژی بتواند استفاده و بهره وری کند که در بحث فنی رسانه مبتنی بر این تحولات باید خودشان را روزآمد بکند.

بنافی با اشاره به اینکه دنیای کنونی از حیث محتوا تغییر کرده است بیان کرد: یک زمانی محتواهای قدیم اخبار یک ساعته بود و فضای نشریات ستون نویسی بود امروز این نیز به دلیل زیاد شدن داده ها تغییر کرده است و سطح عمومی جامعه رشد پیدا کرده و انبوهی از تراکنش های خبری در کشور وجود دارد که ذهن مخاطب درگیر شده و به دنبال یک فضای محدود داده ها را دریافت کند و قضاوت کند.


وی ادامه داد: عصر تکنولوژی که آمد محتوا را نیز دگرگون ساخت و شما اگر حرفی می زنید این حرف را در یک پاراگراف بیاورید که اثر خود را داشته باشد پس کار رسانه ها سخت تر شد.

بنافی افزود: از آن سخت تر  امروز رسانه های متعددی تحت عنوان مالتی مدیا آمده که شما تنها نمی توانید متن با صوت کار کنید باید سراغ موشن گرافی و کلیپ سازی و خیلی از موارد دیگری که در واقع با ابتکار عمل پیام را منتقل کنید.

وی تاکید کرد: بحث سوم که از همه موارد مهم تر است بحث اخلاق رسانه ای است؛ رسانه و پیام رسان آن یک رسالت پیامبرگونه دارد؛ می خواهد یک اطلاعاتی را منتقل کند که این انتقال چگونه باید باشد که به گمان من هیچکس با بداخلاقی موافق نیست.

بنافی افزود: اگر می خواهیم در یک جامعه ای رشد کنید و اخلاق نهایدینه و بالنده شود و توسعه پیدا کند باید صاحبان اصحاب رسانه و نخبگان جامعه پایبند به یک اصول بنیادین باشند چرا که اگر این اصول بنیادین بهم خورد پایه های جامعه لرزان می شود.

فرماندار دشتستان در خصوص جایگاه و نقش رسانه گفت: اگر اخلاق از جامعه رخت بربست قطعا آن جامعه دچار فروپاشی از درون می شود که یکی از منادیان اخلاق، اصحاب رسانه هستند که در اینجا باید نقش ایفا کنند و رسالت آن ها باید پیغمبر گونه و نقدهای آنها نیز باید مبتنی بر اخلاق باشد؛ نقد را به  زینت و تهذیب اخلاق بیارایند تا دلسوزانه، مشفقانه و اثربخش باشد.

بنافی در ادامه بیان کرد: اگر نقد و صحبتی داریم می توانیم آن را با یک زبان نرم و یک زبان اثربخش بکار بگیریم‌ تا جامعه با الزامات خودش رشد کند وگرنه دچار فروپاشی و ضعف در سرمایه های اجتماعی و ضعف در اعتماد سیاسی می شود پس رسانه اینجا یک رسالت بزرگ دارد که سرمایه های اجتماعی رابرگرداند.

وی افزود: امروز فرض بر این باشد که مسئولین در ایران ناتوان هستند و نباید فرض جامعه ما این باشد که جمهوری اسلامی ایران ناتوان است در حالی جمهوری اسلامی می تواند ماهواره به فضا بفرستد و سانتریفیوژ نسل ۱۰را بسازد و انواع و اقسام تکنولوژی های هایتک را در حوزه های مختلف داشته باشد اما در حوزه اجتماعی نمی تواند.

بنافی بیان کرد: پیام رسانه باید پیام مبتنی بر اخلاق و عقلانیت باشد و واقعیت ها را به تصویر بکشد اما در کنار این مسئله تضارب  آرا  امر معمولی است و ممکن است نگاه یک رسانه با یک رسانه دیگر نسبت به توسعه، فرهنگ و سیاست متفاوت باشد اما یک مبانی فکری باید اشتراک نظرات همگان باشد و همه باید اسلام را قبول داشته باشند و همه ایران را دوست داسته باشند و به حوزه قانون اساسی پایبند باشیم و به سیره امامان انقلاب پایبند باشیم تا بتوانیم کشور را به جلو ببریم.

وی با تاکید بر وحدت اضافه کرد: آنجایی که ذائقه های سیاسی تغییر می کند نباید محل کشمکش باشد و کشکمش باید خودش را در صندوق رای نشان بدهد و باید عامل وحدت بخش جامعه بر اساس مبانی و اصول و پایه های انقلاب اسلامی برای تحکم به آن باشیم در عین حال در رقابت ها و تضارب آرا باید به آن مبانی اصولی مدنظر قانونگذار و شرع است پایبند باشیم تا جامعه دچار لغزش نشود.

فرماندار دشتستان گفت: یکی از برنامه هایم در دشتستان این بوده که در اولویت با اصحاب رسانه بدون اینکه سلیقه سیاسی شان چه باشد دیدار داشته باشم و به گفتگو بنشینم و از نقطه نظراتشان استفاده کنم.

در این جلسه خبرنگاران به مشکلاتشان از قبیل عدم پاسخگویی و تعامل برخی مسئولین، باز بودن فضای نقد و برخی مشکلات اصحاب رسانه اشاره کرده و خواستار حمایت بیشتر از خبرنگاران عرصه رسانه شدند.


فرماندار دشتستان با توجه به دغدغه ها و نگرانی های خبرنگاران گفت: سعی خواهم کرد یک گام جهت حل مسائل اصحاب رسانه بردارم در  اولین گام مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر را با حضور خبرنگاران دعوت می کنیم تا  خبرنگاران مشکلاتشان را بیان کنند.

بنافی با تاکید به اینکه ذائقه بگیر و ببند رسانه ها را ندارم و به دنبال توسعه دشتستان هستم افزود: خبرنگاران می توانند با فرماندار دشتستان همکاری کنند و این اختیار را هم دارند با ما همکاری نکنند که در این خصوص قول می دهم با هیچ رسانه ای کاری نداشته باشم و اینکه نشریه ای را به دادستانی ببرم و ببندم نه ذائقه ام است و نه اعتقادی دارم اما نکته ای که وجود دارد از همه این ها امر مهم تری است و آن هم توسعه شهرستان است که دوستش داریم.

وی در خصوص تنش آبی در دشتستان گفت: همه باید به هم کمک کنیم که به طور مثال امروز دچار تنش آبی هستیم که بلندگوها را روشن کنیم و داد بکشیم در حالی که منابع آب ما محدود است.

بنافی ادامه داد: شب گذشته چندین بار با آب منطقه ای صحبت شده؛ مسائلی که جامعه در این خصوص آگاه نیست و نباید هم در جریان باشد چون آن ها باید در آرامش و امنیت ذهنی و روانی باشند و فشار را ما باید تحمل کنیم.

وی با تاکید به اینکه منابع آبی دشتستان به نقطه بحران رسیده است گفت: اینجا اصحاب رسانه یک جایی نقدی را وارد می کند و یک جایی جامعه را آگاه می کند که در روز شاهد مسئله ای هستم با توجه به تنش آبی عمیق که سطح آب به کف خودش رسیده باز با توسعه بخش کشاورزی در تنش آبی مواجه هستیم که این را چه کسی باید آگاهی رسانی کند که آب وجود ندارد و وقتی پمپاژ آب بی رویه شود سطح سفره آن کم می شود و  به کف آن می رسد و وقتی ویلا و باغ شهری ساخته می شود مردم ضرر می کنند که امروز به نقطه بحران رسیده است.

بنافی افزود: تکلیف رسانه فقط نقد نیست؛ ایجابی عمل کردن است که مردم را آگاه کنید به یک خطری که آینده در پیش است و منابع آب دشتستان به خطر افتاده است و این کمک رسانه است به حاکمیت که عبور کند و خیلی از اراضی که به آن تعرض می شود ساخت و ساز بی رویه و اعمال قانون می شود.

وی ادامه داد: وظیفه ما آگاهی دادن به شما و تببین رسانه است که امروز می خواهیم برای چهار هزار و ۱۵۵ نفر جوان خانه اولی خانه بسازیم و زمین و پروانه ساخت و آب و برق  رایگان که تا ۱۰ هزار واحد طرح توسعه دارد که انشاالله ساخته شود.
بنافی با اشاره به چالش امنیت ملی گفت: امروز یک چالش امنیتی ملی داریم که برخی از آن ها توسط دشمنان ما رقم می خورد که امروز مواجه با تحریم های ظالمانه، جنگ ادراکی، جنگ تبلیغاتی، جنگ روانی که همه آن ها را پمپاژ رسانه می کند که اینجا  اصحاب رسانه باید این پروژه را خنثی بکند.

وی در خصوص سیاست های جدید دولت بیان کرد: سیاست های جدیدی که دولت انجام می دهد و در واقع عمل جراحی انجام می دهد که این عمل جراحی درد دارد و خونریزی دارد.

بنافی ادامه داد: سیاستی که به نفع مردم با هزینه فراوان انجام می شود و دولت شجاعت به خرج می دهد و هزینه ها را به جان می خرد تا ریل را به مسیر صحیح برساند که نقش اصحاب رسانه بر اساس اصل انصاف نه بر اساس اصل سلیقه باید کمک کنند.

 


















کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...