امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 15 آذر 1400 - 11:00
باران منصوری هنرمند نقاش دشتستانی در گفتگو با اتحاد خبر:

اتحادخبر-سانازدانشگر: باران منصوری هنرمند نقاش دشتستانی متولد شهر وحدتیه است. وی با سه ابزار بسیار قدرتمند علاقه، پشتکار، عشق به نقاشی و عبور از سختی ها و موانع رشد کرده است. وی 14 سال است به صورت حرفه ای نقاشی دیواری را اجرا میکند و هدفش را انتقال حس شادی و انرژی مثبت به مردم عنوان میکند. گفتگوی ما را بخوانید...

اتحادخبر-سانازدانشگر: باران منصوری نقاش دشتستانی از دیار شهر  وحدتیه با تحصیلات کارشناسی تامین و رفاه اجتماعی با سه ابزار بسیار قدرتمند علاقه، پشتکار، عشق به نقاشی و عبور از سختی ها و موانع رشد کرده است. وی به صورت حرفه ای نقاشی دیواری در استان بوشهر را اجرا میکند و هدفش را انتقال حس شادی و انرژی مثبت به مردم عنوان میکند. این هنرمند دشتستانی در گفتگو با اتحاد خبر برایمان از عشق به نقاشی، اهداف، موانع، انتقال انرژی مثبت و استقبال و حمایت علاقمندان به نقاشی... می گوید که شما را به ماحصل این گفتگو دعوت می کنیم.

باران منصوری هنرمند نقاش دشتستانی که متولد شهر وحدتیه  است. وی ۱۴ سال است در این حرفه فعالیت دارد.

از بچگی دلم میخواست نقاش شوم
باران منصوری درخصوص علاقه اش به هنر نقاشی می گوید: از دوره دبستان در انشاءهایم با موضوع در آینده می خواهید چکاره شوید؟ وقتی خیلی ها از دکتر شدن، معلم شدن و... می‌نوشتند من می‌نوشتم «من میخواهم نقاش شوم». به انشاء و نوشتن هم علاقه داشتم که زنگ انشاء همیشه من اول انشاء می‌خواندم. اشعار و  متن های ادبی نیز می نویسم. به هر دو هدف و علاقه ام رسیده ام. از سال ۸۶ دوره های آموزش نقاشی را در محضر استاد علی بحرینی بردخونی نقاش توانمند هم استانی آموختم که ایشان در اجرای نقاشی تابلو دستی از بهترین های استان بوشهر هستند و بعد از دوسال، کارگاه های آموزشی برگزار کردم. ۸ نمایشگاه نقاشی داشتم که اولین نمایشگاه را در کانون فرهنگی هنری وحدتیه برگزار کردم و نمایشگاه های بعدی مصادف با هفته کتاب در وحدتیه برگزار کردم.

اولین نقاشی دیواری ام، درب حیاطمان بود
منصوری با اشاره به شروع اش در زمینه نقاشی دیوار می گوید: وقتی نمایشگاه برگزار کردم زمینه ای شد برای  آشنایی و شناخت من و آثارم در سطح شهر. در ابتدا نقاشیهای من رنگ و روغن روی بوم در سبک رئالیسم بود اولین نقاشی دیواری ام درب حیاطمان بود که استقبال خوب مردم و حمایت  شهرداری و شورای اسلامی دوره ی چهارم شهر وحدتیه مرا تشویق کرد که نقاشی هایم را از تابلو به روی دیوارهای شهر بیاورم. که اولین نقاشی شهری با عنوان ردپای باران در چهار راه وحدتیه  هنوز میدرخشد.



با نقاشی های دیواری حس خوبم را انتقال می دهم
وی در ادامه می گوید: روی تابلو نقاشی می کردم ولی کم کم از نقاشی روی تابلو فاصله گرفتم و به نقاشی روی دیوار رو آوردم؛ چون حسی که روی نقاشی دیوار داشتم و آن را به مردم انتقال می دادم خیلی بیشتر بود. وقتی روی دیوار نقاشی می کشم و نظر مردم را می گیرم خیلی برایم جذاب تر از یک فضای بسته است.

نقاشیهای در دست اجرا
منصوری در خصوص نقاشی دیواری اش می گوید: اکثر کارهایی که در شهر وحدتیه انجام شد؛ به دلیل اینکه برای اولین بار بود که یک خانم دارد این کار را انجام می دهد خیلی برایشان مهیج بود.
شروع نقاشی دیواری ام در شهر وحدتیه و حرفه ای ترین آن در عسلویه و جم  است. الان که در شهر جم نقاشی می کشم خانم ها برای من از جسارت و شهامتم برای نقاشی حرف میزنند که البته لطف دارند.
در حال حاضر نقاشیهای من با عنوان "معجزه ی شکرگزاری" و "دنیای شاد ایموجی ها" در دست اجراست.
یکی از کارهای به نظر خودم عالی و ماندگار من با عنوان "مهندس" در شرکت فراسکو هست با ارتفاع زیاد که تا الان در چنین ارتفاعی نقاشی نکرده بودم که بازتاب خیلی خوبی  برای ادامه نقاشیهایم داشت.

در حال حاضر فعالیت عمده ام در شهر جم و عسلویه است.



وقتی نقاشی دیواری انجام می دهم سرشار از انرژی مثبت هستم


وی در خصوص حس و حال نقاشی دیواری اش می گوید: وقتی روی دیوار های شهر نقاشی می کشم سرشار از انرژی مثبت هستم و دلم می خواهد این انرژی مثبت را از طریق نقاشی هایم و از طریق لبخندم به مردم انتقال دهم. و عابرانی که از کنار نقاشی هایم میگذرند محال است که لبخند نزنند. صد درصد آن انرژی که پشت آن کار است در هر زمینه هنری به مخاطب انتقال داده می شود. و شما با هر حسی نقاشی کنید آن را به مخاطب انتقال می دهید.


خودم را پیدا کردم و روی باورهایم کار کردم


باران منصوری با تاکید به اینکه در این سال ها به خودشناسی واقعی رسیده ام می گوید: موانع و شکست ها باعث شد خودم را پیدا کنم و حس کنم واقعا یک چیزی کم است و یک جایی در زندگی ام نیاز به کار دارد و به اینجا رسیدم که اول باید خودم را دریابم؛ وقتی آدم به خود شناسی واقعی برسد برای رسیدن به حال خوب بیرون از خودش به دنبال آن نمی گردد و سعی میکند این حال خوب را به دیگران هم ببخشد بجای اینکه به آن نیاز داشته باشد.
خودم را پیدا کردم و روی باورهایم کار کردم. مطالعات زیادی در زمینه انرژی مثبت داشته ام.

آنها که مانع من میشدند امروز به کار من افتخار میکنند
وقتی هدف بزرگی دارید با وجود مخالفت ها ادامه می دهید. اگر شما به هدفتان آنقدر ایمان ندارید که آن را رها میکنید از دیگران هم انتظار نداشته باشید که به هدف شما ایمان بیاورند.
وی با اشاره به مشکلاتی که سد راهش بود می گوید: برای اولین بار یک خانم چنین فعالیتی را در خیابان سطح شهر انجام می داد خب قطعا برایشان کمی عجیب بود و این باعث یک سری مخالفت ها میشود و مهم این است که واکنش تو نسبت به پیشنهاد آن ها چیست. خیلی ها از هدفشان دست میکشند و ادامه نمی دهند و بعدها شرایط خانواده و بقیه را مقصر نرسیدن به هدف هایشان میدانند اما من ادامه دادم. ادامه دادم و همه آنها که مانع من میشدند امروز به من افتخار میکنند. و حتی با رضایت تمام اجازه استقلال در زندگی ام به من دادند.

وقتی هدفی دارم هیچ چیزی نمی تواند جلویم را بگیرد


منصوری با اشاره به اینکه هدف هایم باعث شدند که کم نیاورم می گوید: من اگر در زندگی ام هدفی انتخاب کردم و یک کاری را شروع کردم اگر ندای درونم بگوید درست است نیمه کاره رها نمی کنم.  اگر یک تصمیمی گرفتم باید نهایی شود و باید انجام شود و هیچ چیزی نمی تواند جلوی آن را بگیرد چون این من هستم که انتخاب می کنم، هیچکس مسئول زندگی من نیست و من هم مسئول زندگی بقیه نیستم. مسئول و دلیل موفقیت ها و شکست های هر شخص خود اوست.
برادر بزرگوارم جمله ای گفت که برایم چراغی در مسیرم شد؛ هر کاری را که فکر می کنی صلاح است انجام بده  مسئول اشتباهات و موفقیت هایت فقط خودت هستی.



هدف هایتان را چون بذری در دل خاک پنهان نگه دارید تا جوانه بزند


وی در خصوص هدف هایش میگوید: هدفهایتان را چون بذری در دل خاک پنهان نگه دارید تا جوانه بزند و رشد کند  و قطعا دیگران خواهند دید هدف هایی که به آنها ایمان دارید تا به مرحله اقدام نیاورده اید برا دیگران بازگو نکنید چون انرژی که دیگران به سمت هدفت میفرستند قطعا متفاوت خواهد بود و مسیر هدفت را تغییر میدهند. ما با آرزوهایمان زندگی نمی‌کنیم که آرزوها همیشه دست نیافتنی اند. در لحظه زندگی کنید به هدف هایتان وخواسته هایتان جوری فکر کنید که گویی به آن رسیده اید احساس اکنون شما تعیین کننده ی فرداهای شماست. من سعی میکنم هر روزم بهتر از دیروزم باشد و چیز جدیدی یاد بگیرم. در حقیقت من در این لحظه حالم عالیست و این انتخاب من است و این مسیر ادامه دارد.

نقاشی برای من کار نیست؛ عشق است
منصوری درباره عشق و علاقه اش به نقاشی میگوید: نقاشی برای من کار نیست عشق من است. من به آن عشق می گویم؛ تفریح من است و از آن لذت می برم. به هر چیزی عشق بورزید آنرا بیشتر جذب خواهید کرد. 


اگر به هدفتان متعهد باشید منتظر نمی مانید اقدام می کنید
نقاش دشتستانی در خصوص هنر نقاشی می گوید: در حقیقت هنرجو های زیادی در زمینه طراحی آموزش دادم که حتی کودکان دوساله هم شامل میشه و در کمترین زمان ممکن حدود دو سه ماه خیلی از اصول طراحی رو یاد گرفتن سبک من در آموزش طراحی و پرتره خیلی خوب نتیجه داد و مطمئنم این دوره ها در موفقیت آیندشون نقش بسزایی داره خیلی از هنرجوهام الان سفارش چهره میگیرن و هنرجو های زیادی در شهر وحدتیه خواهان برگزاری آموزشگاه هستن اما من بخاطر موقعیت مکانی و اجرای دیواری فعلا برگزار نکردم.

اگر آن عشق و علاقه و انگیزه ای که واقعا نیاز است در درون هنرجو وجود داشته باشد  هیچ چیزی باعث نمی شود که هدفشان را رها کنند.
مطمئن باشید اگر به هدفتان متعهد باشید منتظر نمی مانید اقدام می کنید.



در زندگی مدیون باورهایم هستم؛ کم نیاوردم و ادامه دادم
وی در ادامه می گوید: من برای رسیدن به تعالی ام از خیلی چیزها دست کشیدم و کسی که ارزش من را درک نکند یک روزاز مسیر من خارج میشود. مشوق اصلی ام در زندگی خودم بودم که کم نیاوردم و ادامه دادم.  چیزی که زندگی من را متحول کرد این بود که همیشه شکرگزار باشم و این ایمان که هر آنچه متعلق به من و زندگی من است در زندگی من میماند و هر آنچه متعلق به من و مسیر من نیست از زندگیم خارج میشود.
و امروز برای تمام اومدن ها، برای تمام رفتن ها، برای اتفاقات خوب و بد زندگیم، برای موفقیت هام برای شکستهایم برای درس هایی که ازش گرفتم خدا رو شکر میکنم.



شکستها باعث رشد و آگاهی من شد
نقاش جوان دشتستانی موانع را راهی برای رشد خود میداند و میگوید: این موانع در حقیقت برای رشد ماست و خیلی ها از آن عبور نمی‌کنند و دلیل موفقیت من همین موانع سخت بود که من هم در رسیدن به هدفم قوی تر باشم. خدا را شکر هر جایی که نقاشی کردم ارزشش را فهمیده اند. نقاشی هایم من را جایی می کشد که ارزشش فهمیده شود و من سعی کردم در همین رشته و فعالیت که هستم بهترین باشم.

خانم ها خودشان را باور کنند
وی در توصیه به خانم هایی که علاقه به هنر نقاشی دارند می گوید: خانم ها در هر زمینه ای که علاقه دارند بنظرم هیچ چیزی نباید و نمیتواند برای آن ها مانع شود کافی است که خودشان را باور کنند. خانم ها می توانند در هنر نقاشی خیلی موفق باشند.



صحبت پایانی
باران منصوری در پایان از همه کسانی که در این سال ها او را حمایت کرده اند می گوید: از همه آن هایی که حمایتم کردند،خانواده ام که الان واقعا حامی ام هستند،  مسئولین محترم و مردم که همیشه انرژی مثبت می بخشند تشکر می کنم.
 در حال حاضر ساکن جم هستم و از شهرداری جم و شورای اسلامی این شهر برای حمایت از فعالیت اجتماعی و هنری بانوان سپاسگزارم. دلیل اصلی اهتمام شهرداری جم در اجرای نقاشیهای شهری نه تنها جنبه زیباسازی شهر، که انتقال حس شادی و شکرگزاری همچنین بالابردن باور زنان در ایفای نقش در جامعه است.

 

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1400/09/28 - 09:03
1
1
باسلام وتشکر از خانم دانشگر و هفته نامه وزین اتحاد جنوب وسایت اتحاد خبر، به خاطر معرفی این گنجینه های هنری دشتستان به جامعه دشتستان ، استان وکشور. وآرزوی موفقیت روزافزون برای این بانوی هنرمند پویا وفعال و تشکرفراوان از جناب آقای استاد علی بحرینی مدیر و مدرس محترم آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی چشمه برازجان که خود یکی از فعالترین هنرمندان استان به ویژه دربخش نقاشی دیواری هستند. که با نهایت تلاش وهمت توانسته اند اینچنین هنرمندانی را پرورش وبه جامعه هنری دشتستان معرفی نمایند.
اینجانب به عنوان یکی از هنرمندان رشته هنرهای تجسمی که نقاشی های دیواری زیادی کارکرده ام، ومی دانم نقاشی در ارتفاع چه سختی ها و مشکلاتی دارد. از همت وتلاش این بانوی پرتلاش تشکر و قدردانی می کنم. امیدوارم موفق وموید باشند.
1400/09/16 - 11:22
0
1
ارزوی موفقیت بانوی هم استانی
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...