امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 01 مرداد 1399 - 15:57
در نشست مشترک روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دشتستان مطرح شد:

اتحاد خبر: مشاغل خانگی بهترین فرصت کسب درآمد برای بانوان و ارائه آموزش های مجازی در مرکز فنی و حرفه ای دشتستان از نکات مطرح شده در نشست مشترک توسط روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دشتستان بود. به گزارش اتحاد خبر، رئیس واحد برادران فنی و حرفه ای شهرستان دشتستان روز چهارشنبه یکم مردادماه در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی مهارت...

اتحاد خبر - مهشید شهنه مطلق: مشاغل خانگی بهترین فرصت کسب درآمد برای بانوان و ارائه آموزش های مجازی در مرکز فنی و حرفه ای دشتستان از نکات مطرح شده در نشست مشترک توسط روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دشتستان بود.

به گزارش اتحاد خبر، رئیس واحد برادران فنی و حرفه ای شهرستان دشتستان روز چهارشنبه یکم مردادماه در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد، اظهار کرد: آمار پذیرش کارآموز در سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر ساعت (تعداد نفرات ضرب در ساعاتی که آموزش دیده است) در واحد خواهران و برادران فنی و حرفه ای دشتستان بوده است.

هادی توسلی افزود: سعی کردیم دوره هایی که برای خواهران برگزار می کنیم بیشتر در زمینه مشاغل خانگی و متناسب با نیاز بانوان باشد تا علاقه مندان بتوانند ایجاد کارآفرینی کنند.

توسلی ادامه داد: باتوجه به شرایط اقتصادی که امروزه وجود دارد، امیدوارم بانوان با ایجاد مشاغل خانگی بتوانند نیازشان را برطرف کنند. همچنین از این آموزش ها حداکثر ۲۵ درصد منجر به ایجاد شغل می شود.



رئیس واحد برادران فنی و حرفه ای شهرستان دشتستان گفت: تنها هدف ما این است که دیگران را به کار تشویق کنیم و اطلاع رسانی کنیم که در خانه هم می توان کسب درآمد کرد.

وی با بیان اینکه یادگیری مهارت بدون رسیدن به اشتغال ارزشی ندارد، تصریح کرد: اگر آموزش ها منجر به اشتغال نشود بی فایده است. باتوجه به رسالتی که داریم باید تمام تلاشمان را کرده تا به مردم شهرستان خدمت کنیم.

توسلی بیان کرد: مرکز دشتستان متشکل از دو حوزه خواهران و برادران است که به عنوان مرکز ثابت در برازجان استقرار دارند. علاوه بر این، نمایندگی هایی فعال در بخش های آبپخش، سعدآباد و شبانکاره داریم که دوره های آموزشی هم برگزار می شود.

وی افزود: ۱۰ تا ۱۵ درصد دوره های ما برای دانشجویان و کسانی است که می خواهند مدرک بگیرند.

رئیس واحد برادران فنی و حرفه ای دشتستان با اشاره به جزئیات دوره های آموزشی گفت: ما در راستای تفاهم نامه هایی که داریم آموزش های مختلفی را ارائه می دهیم، و با دستگاه های بسیار زیادی از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه ها، ستاد کل نیروهای مسلح و... تفاهم نامه داریم که برنامه های آموزشی ما در طول سال طبق تعهدها اجرا می شود.

توسلی عنوان کرد: مرکز برادران شامل هفت کارگاه آموزشی "عمران"، "معماری"، "جوش"، "برق"، "تاسیسات"، "HSE"، و "مکانیک" بوده و در سال ۱۳۹۷ تاسیس شده که این دوره ها نیاز شهرستان است.

وی با اشاره به رشته های خاص و با متقاضی بالا اظهار کرد: رشته های "تعمیر و نصب کولرهای گازی و دوتکه" و "تعمیرکار دستگاه های سردکننده" زیر مجموعه شاخه تاسیسات هستند که مهارت های مربوط به این دو رشته تنها در مرکز دشتستان ارائه می شود.

رئیس واحد برادران فنی و حرفه ای دشتستان بیان کرد: آموزش در ارتباط با خانواده ها و اقشار آسیب پدیر، خانواده های بدسرپرست و بی سرپرست و معتادین بهبود یافته در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و همچنین در مناطق کمتر برخوردار ارائه داده می شود.



توسلی با بیان اینکه فنی و حرفه ای هیچ محدودیتی برای آموزش رشته های مهارتی ندارد، گفت: طرح آموزشی کارورزی در محیط واقعی کار" از سال 95 اجرا شده است، به این شکل که فرد به ما مراجعه کرده و درخواست آموزش و کسب مهارت در رشته تراشکاری را دارد، ما نیز طی رایزنی با اصناف، برای کارگاه های سطح شهر مجوز صادر می کنیم تا به عنوان مرکز یادگیری فنی و حرفه ای فعالیت داشته باشد.

وی افزود: بسته های تشویقی و حمایتی نیز برای آن واحد در نظر گرفته می شود، که این واحدها را به صورت رایگان به مرکز تربیت مربی کرج برای کسب مهارت و ارتقاء سطح معرفی می کنیم. همچنین بسته های تشویقی بیمه را داریم و به نوعی نیروی کار رایگان در اختیار این واحدها قرار می دهیم؛ غیر از آن نیز اکثر این افراد و کارورزان به خوداشتغالی رسیده اند.

رئیس واحد برادران فنی و حرفه ای دشتستان اظهار کرد: در ارتباط با این طرح خود واحدها نیز می توانند با مراجعه به فنی و حرفه ای درخواست داده و ما مجوز فعالیت به عنوان مرکز یادگیری را برای آنها صادر می نماییم و به نوعی مجتمع های تعمیرکاری تبدیل به کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای می شوند.

توسلی ضمن قدرانی از کادر درمان دشتستان با وجود شیوع کرونا اظهار کرد: از سال ۹۸ تا کنون زیر نظر شبکه بهداشت و درمان دشتستان در کارگاه های فنی و حرفه ای تولید ماسک داشته ایم و به داروخانه ها ارائه می دهیم.

وی ادامه داد: قبلا سه کارگاه زیر نظر فنی و حرفه ای فعالیت می کردند ولی باتوجه به اینکه نیاز شهرستان تقریبا رفع شد در حال حاضر یک‌ کارگاه داریم. آمادگی این‌ را داریم که اگر کمبودی در تولید ماسک بوجود آید با مجوز فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان تعداد کارگاه ها را افزایش دهیم.

رئیس واحد برادران فنی و حرفه ای دشتستان گفت: حدود ۴۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای فعال در سطح شهرستان دشتستان است که نیاز به حمایت دارند. همچنین میانگین کسانی که در آموزشگاه ها فعالیت می کنند ۵ نفر هستند و حدود ۲۰۰ نیروی شاغل در آموزشگاه های آزاد مشغول به کار هستند.

توسلی با بیان‌ اینکه تمام هدف ما حمایت از بخش خصوصی است، اظهار کرد: وظیفه ما برای تاسیس آموزشگاه های آزاد این است که مجوز صادر کنیم و در کمترین زمان ممکن به خصوص در بخش های دور افتاده که امکان دسترسی سخت است اگر سرمایه گذاری بخواهد در تاسیس آموزشگاه های آزاد فعالیت کند، ما آنها را حمایت می کنیم.

بانوان را در زمینه اشتغال زایی رها نمی کنیم
رئیس واحد خواهران فنی و حرفه ای شهرستان دشتستان اظهار کرد: سال ۹۹ با شیوع ویروس کرونا خیلی از شغل ها و آموزش ها تعطیل شد اما فنی و حرفه ای هنوز با اقتدار با رعایت پروتکل های بهداشتی و مجازی به آموزش ها ادامه می دهد.

شمیم برازجانی بیان کرد: از نیمه اردیبهشت ماه ۹۹ که اجازه آموزش به مراکز فنی و حرفه ای داده شد، دوره ها را در دو مرکز شروع کرده ایم.

وی افزود: آموزش ها بصورت مجازی و قسمت های عملی را با رعایت پروتکل های بهداشتی و برای دوره های عملی به صورت دو یا سه نفره آموزش ها انجام می شود.



رئیس واحد خواهران فنی و حرفه ای دشتستان با اشاره به اهمیت دوره های آموزشی ارائه شده، خاطرنشان کرد: مرکز خواهران پنج مربی در شاخه های کشاورزی، صنایع دستی، صنایع چوب، صنایع پوشاک و معماری و عمران دارد که سعی کرده ایم مربیان خود را به ویژه در رشته های صنایع پوشاک به مناطق محروم و حوزه های روستایی نیز بفرستیم.

برازجانی ادامه داد: علاوه بر اداراتی چون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، با امور عشایر، امور بانوان و جهاد دانشگاهی نیز همکاری داریم و به طور ویژه مربی برای عشایر خواهران و برادران در مناطقی که به طور فصلی در آن ساکن هستند اعزام کرده و آموزش های موردنیار را ارائه می دهیم.

وی ادامه داد: در مرکز خواهران بیشتر نگاهم به مشاغل خانگی از جمله حصیر بافی، قالی بافی، گلیم بافی است چرا که بانوان باید تمام مهارت ها را آموزش ببیند و بتوانند با این مشاغل خانگی کسب درآمد کنند.

رئیس واحد خواهران فنی و حرفه ای دشتستان با بیان اینکه نگاه ویژه ما بیشتر روی بانوان روستایی است، گفت: به دلیل اینکه دسترسی آنها به شهر، خرید و تبلیغات کمتر است، مربی را به روستاها برده چرا که این اعتقاد را دارم که دختران روستانی و دختران امروز ما، مادران آینده هستند؛ پس داشتن شغل یا در اجتماع بودن تاثیر بسیاری در اعتماد بنفس افراد دارد.



برازجانی ادامه داد: بیشترین تقاضا بانوان در رشته پرورش قارچ، پرورش گل های آپارتمانی، فروشنده گیاهان دارویی، ترشی و لواشک سازی، نان تیری و بافتنی است که مشاغل خانگی محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه دوره های کارآفرینی برای دو مرکز، امسال بصورت مجازی برگزار می شود، خاطر نشان کرد: همزمان با شروع دوره های آموزشی، کارآموزان دوره کارآفرینی را سپری کرده و در پایان دوره مشاور مرکز، کارآموزان را در زمینه اشتغال زایی راهنمایی می کند.

رئیس واحد خواهران فنی و حرفه ای دشتستان گفت: تعداد متقاضیان مهارت آموزی در دشتستان بالا و جذب کارآموز در مرکز دشتستان نسبت به مراکز دیگر در سطح استان بیشتر است.

برازجانی افزود: مربیان ما همگی از افراد تحصیل کرده و باتجربه، با مدارک معتبر دانشگاهی هستند. همچنین تعداد مربی های نمونه ما در سطح استان حرف اول را می زنند.










کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1399/05/01 - 17:00
0
0
لطف کنید این کار برا دختران وزنان روستا انجام دهید ممنون هستیم
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...