امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 29 دي 1397 - 17:12
کیوان هاشم زاده نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر در گفتگو با اتحاد جنوب:

اتحاد خبر: کیوان هاشم زاده منتخب اول مردم بوشهر در شورای اسلامی شهر در دفتر هفته نامه اتحاد جنوب: برای انتخاب شهردار و هیات رئیسه، شورا به دو گروه 4 و 5 نفره تقسیم شد/ شورایاران هر محل دو اولویت به شورا داده اند که تلاش داریم طی امسال و سال آینده انجام شود/ تعامل و حمایت استاندار و معاون عمرانی استاندار از شهرداری و شورای شهر بوشهر قابل تقدیر است...

اتحاد خبر – ثریا شیری: کیوان هاشم زاده منتخب اول مردم بوشهر در شورای اسلامی شهر که سال گذشته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا بود و امسال نائب رئیس کمیسیون عمران شده است می گوید: امسال به دلیل مشغله و اینکه کمیسیون بودجه فردی متخصص تر می طلبید را مسئولیت در کمیسیون برنامه و بودجه را نپذیرفتم چون روحیه ی من و تحصیلات و تجربه ام در حوزه عمرانی بیشتر است و می خواهم به شهر و شهرداری کمک کنم نائب رئیس کمیسیون عمران شدم. 

اولویت های عمرانی شورا و شهرداری کدامند؟
هاشم زاده: تقاطع میدان باغ زهرا که در حال حاضر می خواهیم مناقصه آن را برگزار کنیم و بعد از تعطیلات عید نوروز شروع به کار می کنیم، راست گرد میدان غدیر و احداث پارک 18 هکتاری ورودی شهر که عملیات اجرایی آن در حال حاضر آغاز شده است، آسفالت معابر و کوچه ها، احداث پارک های محله ای، پارک محله ای مخصوص توانیابان که در حال احداث است و تقاطع های متعدد که برای سال آینده در نظر گرفته ایم، از جمله پروژه های عمرانی دارای اولویت شورا و شهرداری است.

ایجاد راست گرد در ورودی میدان غدیر
در خصوص پروژه ای که در ورودی میدان غدیر در حال انجام است کمی توضیح دهید؟
هاشم زاده: با رییس نیروگاه اتمی و معاونین صحبت کردیم و قرار شد با کمترین هزینه چند هزار تن خاک را به جاهایی که برای زیرسازی نیاز داریم حمل کنیم و استفاده کنیم. در خصوص پروژه ی ورودی میدان غدیر باید بگویم که دیروز نقشه ای که از ابتدا وجود داشت را پیگیری کردیم و تغییر دادیم و قرار شد یک راست گرد ورودی میدان غدیر که پیچ تند میدان را حذف می کند و برای ورودی به میدان امام علی باعث کم شدن خطر و ترافیک می شود، ایجاد کنیم. بین راست گرد جدید و میدان غدیر 18 هکتار زمین باقی می ماند که با هماهنگی اولیه ای که با معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی داشتیم، تصمیم بر این شد که در اسرع وقت این 18 هکتار را به فضای سبز تبدیل کنیم، که ورودی شهر بوشهر یک نمای زیبا به خود بگیرد و به مردم قول داده ام صفر تا صد پروژه را پیگیری کنم.


چه میزان اعتبار برای این راست گرد صرف می شود؟ و چه مدت زمان لازم است تا به بهره برداری برسد؟
هاشم زاده: برای این پروژه 3 میلیارد تومان اعتبار استانی گرفتیم که در حال حاضر شهرداری در حال مبادله ی موافقت نامه است، تصمیم داریم تا قبل از عید نوروز راست گرد را آسفالت و مورد بهره برداری قرار دهیم. در این خصوص قرار است با دوستانمان در شهرداری تلاش کنیم که اگر الان یک بیل مکانیکی سر پروژه هست فضایی ایجاد بکنیم که تعداد اینها 4 تا بشود، بالاخره قرار است این پروژه به صورت امانی کار شود و باید روند آن را تسریع ببخشیم.

به مدیریت جهادی اعتقاد دارم
هاشم زاده: من معتقد به کار جهادی هستم که در کنار آن علم، برنامه ریزی، مشورت و پارامترهای مورد نیاز برای یک کار اصولی وجود داشته باشد. من و معاون عمرانی شهردار جاهای مختلف را دیدیم به فرض مثال، تنگک های شهر بوشهر اوج مشکلات و عقب افتادگی شهر است که رفتیم و بررسی کردیم و این کار روزانه ی ماست.

علیرغم نقدهایی که به پروژه ی آزادی وجود دارد، ما الان در آن نقطه گره ترافیکی نداریم
هاشم زاده: تقاطع میدان آزادی تا حدی کار شده بود و نباید به صورت بلاتکلیف رها می شد، یک گره ترافیکی بود که با وجود همه ی اشکالات قبل از شروع شورای پنجم انجام شده بود و تبدیل به یک معضل شده بود و باید تمام می شد، من به مدت 7 ماه به صورت شبانه روزی با وجود همه ی تخریب ها ایستادم و این کار را به سرانجام رساندم حتی روز بهره برداری همکاران من در شورا نیامدند ولی من این دیدگاه را نداشتم و معتقد بودم اگر این تقاطع به همان صورت بماند مردم اذیت خواهند شد و این نارضایتی گریبان نظام و دولت را می گیرد، در حال حاضر در آن منطقه گره ترافیکی نداریم و مردم دارند از آن استفاده می کنند، حالا هم که با وجود شهردار کارهای باقیمانده این تقاطع در حال انجام است.
علیرغم نقدهایی به پروژه ی آزادی هست و غالبا نقدها را قبول دارم اما نتیجه ی این پروژه این شد که ما الان در آن نقطه گره ترافیکی نداریم و از نظر اصولی و فنی هیچ مشکلی ندارد و فقط ظاهر کار مشکل دارد که در حال اصلاح هستند.

با توجه به اینکه تقاطع غیرهمسطح دیگری نیز در دستور کار شهرداری است، اکبر توسلی عضو شورای شهر بوشهر معترض و معتقد بود که تقاطع های غیرهمسطح کارشناسی نیست و قادر نخواهد بود گره های ترافیکی را حل کند، شما به عنوان نائب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با این نظر موافقید؟
هاشم زاده: دیدگاه آقای توسلی این است که اگر زمانی رینگ شهر را کامل کنیم این تقاطع بلااثر میشود و اثر آنچنانی ندارد ولی من این دیدگاه را نمی پذیرم زیرا رینگ شهر بوشهر به خاطر خاص بودن موقعیت جغرافیایی این شهر ممکن است یکی دو دهه زمان ببرد، ولی اگر هم رینگ شهر انجام شود قبل از میدان باغ زهرا خواهد بود که از بلوار امام علی مستقیم به سمت شمال می رود و به رینگ وصل می شود، در حال حاضر گره اصلی ترافیک شهر بوشهر، میدان باغ زهرا است، حال فرض بگیریم که اتفاقی در شبه جزیره بوشهر رخ بدهد و کسی که در خیابان باغ زهرا و سنگی شهر بوشهر است مجبور باشد ظرف مدت پنج دقیقه شهر را تخلیه کند، از دیدگاه پدافند غیرعامل اولین جایی که برای خروج به ذهن خطور می کند میدان باغ زهرا خواهد بود و به این صورت همه به سمت این میدان هجوم خواهند آورد و در این صورت تقاطع غیرهمسطح میدان باغ زهرا مفید خواهد بود، رینگ شهر بوشهر به دلایل مختلف ممکن است تا 10 سال دیگر هم اجرا نشود ولی اگر تقاطع ایجاد شود برای مادام العمر وجود دارد.


چه میزان اعتبار برای این تقاطع صرف می شود؟ و چه مدت زمان لازم است تا به بهره برداری برسد؟
هاشم زاده: استاندار بوشهر برای این تقاطع اعتبار 10 میلیارد تومان کمک کرده است و تصمیم داریم امسال پیمانکار پروژه را مشخص کنیم و سال آینده بعد از عید نوروز این پروژه را شروع کنیم.

بارها تذکر داده ام واحد فنی امانی را اصلاح کنید
هاشم زاده: همانطور که در جلسه شورای شهر هم گفتم وجود واحد فنی امانی شهرداری حکم بازوان شهرداری را دارد، که می توانیم پروژه ها را تا زیر 50 درصد هزینه هم انجام دهیم و به پیمانکاران ندهیم. زیرا در صورتی که بخواهیم پروژه ای را به پیمانکار بدهیم باید هزینه هایی مثل بیمه، مالیات، سود پیمانکار را هم به پروژه اضافه کنیم. هر چند واحد فنی امانی شهرداری با مشکلات زیادی روبرو است حدود 7 دستگاه از ماشین آلات استفاده نمی شوند و راننده ندارند و خیلی از دستگاه ها بخاطر نبود تعمیرکار بلااستفاده مانده است با این وجود ما مجبور می شویم چند برابر آن هزینه کنیم و پروژه را به پیمانکار تحویل دهیم که انجام بدهد من اجازه چنین کاری را نمی دهم و بارها تذکر داده ام که واحد فنی امانی را اصلاح کنید، در حال حاضر داریم این واحد را فعال می کنیم و به صورت مداوم آسفالت کوچه ها را ادامه می دهیم.

آمار کوچه های خاکی بوشهر خیلی بالاست
هاشم زاده: آمار کوچه های خاکی بوشهر خیلی بالاست و درخواست عمده مردم از ما آسفالت این کوچه هاست، البته در این زمینه شهرداری مقصر نیست چون علت آن شکل گرفتن ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در محلات جنوبی شهر است، طی نشستی که با شورایاران محلات جنوبی برگزار کردیم هر محل دو اولویت به ما دادند که همین اولویت ها هم چند میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما باعث مشخص شدن نقشه ی راه شده است. همانطور که به شورایاران اعلام کردیم حداقل 50 درصد این اولویت ها را امسال و باقیمانده را سال دیگر انجام خواهیم داد. همچنین انتظار دارم شورایاران محلات شمالی شهر هم فعال شوند.

چه شد که به عنوان مدیر سازمان فوتبال و قائم مقام باشگاه ایران جوان انتخاب شدید؟ و آیا قبلا سابقه فعالیت ورزشی داشتید؟
هاشم زاده: در حال حاضر هیچ مسئولیت رسمی در باشگاه ایرانجوان ندارم و این عناوین را به صورت رسمی نمی پذیرم. از زمان کودکی بازیکن تیم شاهین تنگ ارم بودم و بعدها آن را مدیریت کردم، اوایل فوتبال بازی می کردم اما بعد به این نتیجه رسیدم که فوتبالیست خوبی نیستم و به جای بازی کردن فوتبال، فوتبال داری کردم.

از فعالیت هایی که در باشگاه ایرانجوان انجام داده اید، بگویید!
هاشم زاده: برای این باشگاه هزینه و وقت زیادی را اختصاص دادم و 7 بازیکن خوب جذب کردم، تیمی که برای تمرین هم آبی برای خوردن نداشت در حال حاضر برای بعضی از مسابقات با پرواز اعزام می شود، همچنین حدود 200 میلیون تومان چک شخصی به باشگاه دادم که بازیکنان راضی به بستن قرارداد شوند ما تلاش می کنیم که ایرانجوان به عنوان یک تیم باسابقه و مردمی به لیگ پایین تر سقوط نکند و این وظیفه ی اجتماعی من بود که در قبال طیف گسترده ی طرفداران ایرانجوان انجام دادم.

خودتان طرفدار ایرانجوان هستید یا شاهین؟
هاشم زاده: من همیشه اعتقاد دارم که شاهین و ایرانجوان دو بال شهر بوشهر هستند و واقعا از روی دلسوزی و علاقه به مردم بوشهر در کنار ایرانجوان هستم، در حال حاضر که ایرانجوان چنین وضعیتی دارد باز هم حدود 500 تا 1000 نفر برای تماشای بازی به ورزشگاه می روند و این یعنی مردم. در خصوص شاهین هم همیشه این تیم را چه به عنوان تماشاگر و چه به عنوان عضو شورا همراهی کرده ام.

کمک های مالی شورا به این دو تیم چقدر بوده است؟
هاشم زاده: شورا در یک مرحله 300  میلیون تومان و در مرحله دوم 700 میلیون تومان به باشگاه ایرانجوان کمک کرده است که امیدواریم در یکی دو ماه پرداخت شود و همچنین به تیم شاهین نیز 6 میلیارد تومان و در جایی دیگر 2.5 میلیارد تومان کمک کرده ایم.

چرا بین شاهین و ایرانجوان فرق گذاشته اید؟
هاشم زاده: چون شاهین زیرمجموعه خود شهرداری است، با شناختی که در این مدت از ایرانجوان پیدا کرده ام، باید نکته ای را بگویم. ما امسال ورود کرده ایم و تلاش می کنیم که تیم سقوط نکند که امیدوارم تیم بماند اما اگر وضعیت به همین منوال باشد قول می دهم سال بعد ایرانجوان سقوط می کند، تعداد سهامداران این باشگاه بالای بیست نفر است ولی هیچ کدام کاری انجام نمی دهند و منتظر هستند که کسی پیدا شود و این باشگاه را تحویل بگیرد و تیم را در جدول نگه دارد و بدهی ها را صفر کند و بعد آقایان سهامدار جلو بیایند و ادعای سهم و امکانات باشگاه را مطرح کنند، در حال حاضر که تیم دچار مشکل است کسی از این سهامداران پای کار نیست، من به مردم و طرفداران تیم ایرانجوان می گویم که این آقایان را بشناسند و بدانند که وضعیت چگونه است. اگر سهامداران از خودگذشتگی نکنند ایرانجوان نابود خواهد شد و باعث می شود همین آقایان در آینده پشیمان شوند و جایگاه خود را در بین مردم از دست بدهند این اتفاق قطعا رخ خواهد داد و من هشدار می دهم که سهامداران باید با از خودگذشتگی اختلافات را کنار بگذارند و از نابودی ایرانجوان جلوگیری کنند.

در خصوص فراکسیون های مختلفی که در شورای شهر وجود دارد و ترکیب های مختلف گروهی که در شورا شکل گرفته است، توضیح دهید؟
هاشم زاده: من در مجموعه ی شورا از گفتن واقعیت ها ابایی ندارم چون کار رسانه ای کردم، ترکیب های شورای شهر 5 به 4 است که در زمینه های مختلف اختلاف دیدگاه دارند. این ترکیب  4 نفره و 5 نفره قبل از انتخاب شهردار شکل گرفت که با رای من به آقای امیری 5 نفر به 6 نفر تبدیل شد، حتی اعلام کرده بودم که اگر آقای امیری به عنوان گزینه ی شهردار مطرح شود به او رای می دهم چون آقای امیری از خطوط قرمز و معیارهای من عبور نمی کند، آقای نبی دهقانی دوست 20 ساله ی من بود اما نمی توانست تمام خط قرمز من را رعایت کند و من ضمن حفظ احترام و دوستی با ایشان که انسان بسیار خوش برخوردی هستند، به خود ایشان هم گفتم که به او رای نمی دهم. از رای دادنم به امیری راضی هستم چون شهردار دارد تلاش می کند و کمک می کند و من هم تعامل خوبی با او دارم. شکل گیری 5 4 برای انتخاب شهردار و هبات رئیسه شورا و کمسیون ها بود هر چند الان کمرنگ شده ولی وجود دارد که امیدوارم گذر زمان این موضوع را حل کند. البته اکثر مصوبات با 9 رای هست و در مسائل مهم اختلافی نداریم.
 
به نظر می رسد اختلافات در شورای شهر زیاد است. راهکارتان برای همدلی اعضای شورای شهر چیست؟
هاشم زاده: همانطور که عرض کردم یک گروه 4 نفره و یک گروه 5 نفره در شورا تشکیل شده است ضمن اینکه من گروه 4 نفره ای که در آن عضو هستم را رها نمی کنم اما با گروه 5 نفره هم تعامل دارم و می توانید از خودشان هم بپرسید، البته من در شورای شهر هیچ وقت اخلاق تندی از خودم نشان ندادم و هیچ وقت تقابل شخصی ایجاد نکردم اختلاف نظر و اختلاف دیدگاه در تمام شوراها وجود دارد حتی در شورای 21 نفره تهران هم با وجود اینکه همه از یک لیست بوده اند اختلاف نظر وجود دارد چه برسد به اینجا که اعضای شورا از 5 لیست تشکیل شده است، من بیشترین تعامل و همکاری را با دوستان دارم و قطعا هم اختلافات روز به روز کمتر می شود اختلاف دیدگاه ها تا انتخاب شهردار خیلی زیاد بود اما الان چهار ماه گذشته است و خیلی کمتر شده اکثر لایحه ها با 9 رای تایید می شود و زمانی که یک لایحه 2 مخالف دارد یکی از گروه 4 نفره و یک نفر از گروه 5 نفره مخالف تصویب لایحه بوده است.

ارزیابی شما از عملکرد شهردار چیست؟
هاشم زاده: در این دو-سه ماهی که از شروع به کار شهردار می گذرد عملکرد مثبتی از خود ارائه کرده است البته به کار شهردار نقد دارم ولی روند رو به رشدی از او می بینم چون می بینم در شهر، کار انجام می شود، اگر دغدغه ای در حوزه های عمرانی دارم کمک می کند و حل می کند.

شما به تغییر در مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری واکنش تندی نشان دادید و این تغییر اتفاقا به دستور شهرداری بود که شما به او رای دادید و به برنامه های او اعتقاد دارید، ممکنه توضیح بدید دلیل اعتراض تان چی بود؟

 هاشم زاده: شهردار انتصاب های متعددی داشته است اما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری به علت حساسیت کار و حساسیت موضوع چون با مسائل فرهنگی، اجتماعی، مذهبی مردم ارتباط مستقیم دارد حساسیت وجود دارد، با توجه به شائبه ای که وجود دارد و بعضی از دوستان به دلایل متعدد و مستندات مختلف میگویند که این انتخاب، یک انتخاب سیاسی است، من از آقای شهردار پرسیدم و شهردار این قضیه را تکذیب کردند. من گفتم ایراد ندارد ما تکذیب شما را قبول میکنیم به انتخاب شما هم احترام می گذاریم ولی این حق را به من بدهید که این نگرانی را عنوان کنم که افراد مذهبی شهر ما و نیروهای انقلابی ما نگرانند و می پرسند چه کسی تضمین می کند که اتفاقی که در شیراز رخ داد تکرار نشود و عکس سرباز اسرائیلی در شهر نصب نشود، چه کسی می خواهد تضمین کند که از حمایت انجمن های غیر رسمی و غیر معتقد جلوگیری شود، چه کسی مواظب است که پول بیت المال و نظام اسلامی در راهی که علیه این نظام باشد هزینه نشود، حداقل می توانیم نگران باشیم و دغدغه داشته باشیم، ما هیچ وقت نگفتیم قرار است این اتفاقات قطعا رخ بدهد فقط هشدار دادیم که این اتفاقات رخ ندهد ومن به عنوان شورای شهر قطعا نظارت می کنم ولی اگر کسی به حرف من حتی اعتنایی نکرد و این کارها ادامه پیدا کرد خود نیروهای انقلابی ممکن است به بند "م" وصیت نامه ی امام هم عمل کنند اما این مرحله آخر است و مرحله ی اول ما قانون و قانون و قانون است، هشدارها را دادیم بعد از آن آقای سعیدی هم صحبت کرد من با دستگاه های مختلف هم صحبت کردم گفتم بالاخره این دغدغه های ماست ما گفتیم طبق قانون و توی عرف هر اتفاقی بیفتد هیچ ایرادی ندارد کما اینکه تغییرات دیگری هم دادند ولی ما اعتراضی نداریم نیروی ما هم نبوده است به تصمیم شهردار احترام می گذارم اما وظیفه ی نظارتی ام ایجاب می کند که هشدار بدهیم و قبل از حادثه جلوگیری کنیم ان‌شاءالله اتفاقی رخ ندهد.

تعامل مجموعه شورا و شهرداری با مدیریت استان چگونه است و شما چه انتظاراتی از مدیران مرتبط با مجموعه ی شورا و شهرداری دارید؟
هاشم زاده: علیرغم اینکه از نظر دیدگاه سیاسی با دولت زاویه ی زیادی دارم انصافا جا دارد از آقای استاندار تشکر کنم، یکی از نمونه کارهایی که استاندار انجام داده کمک 10 میلیارد تومانی برای یک تقاطع به شهرداری بود، و همچنین معاون عمرانی استاندار هم واقعا پای کار بوده و به ما کمک کرده و مواردی پیش آمده که نصف شب هم با او تماس گرفتیم و به پروژه ها سر زدیم و تشکر ویژه ای از او داریم همچنین جناب آقای عوض پور سازمان مدیریت بودجه، که کمک بسیاری به ما کرده است بعد از انتخاب شهردار این تعاملات خیلی بیشتر شده است و امیدواریم حفظ شود ضمن اینکه آقای استاندار به ما قول داده است اگر این پروژه ها را شروع و به سرانجام برسانیم بیشتر هم کمک می کند و ما تشکر می کنیم و قرار نیست که خوبی ها و محبت های ایشان را فراموش بکنیم من واقعا به نوبه خودم تشکر میکنم.

برخی می گویند کیوان هاشم زاده گزینه ی جوان اصول گراها برای انتخابات مجلس است شما تایید می کنید؟
هاشم زاده: شفاف عرض میکنم برای انتخابات مجلس به صورت متعدد به من پیشنهاد شده است، اما اینجا مردم بوشهر در شورای شهر به من اعتماد کردند و تصمیم من این است که اینجا بمانم و جواب اعتمادشان را بدهم، ضمن اینکه قرار نیست هر کس شورا شد بعدش هم نماینده ی مجلس بشود قرار نیست اگر من منتخب اول مردم شورای شهر بوشهر بودم حتما در مجلس هم رای اول را کسب  کنم، به دلیل اینکه در زمان کودکی در خانواده ی من کارهای انتخاباتی انجام می شد من انتخابات را خوب میشناسم و تجربه ی کار سیاسی را هم دارم و رشته ی تحصیلی من هم علوم سیاسی بوده است، همچنین دوستانی دارم که به من مشورت و مشاوره می دهند همه ی اینها را که جمع میزنم نتیجه میگیرم که من فعلا باید برای مردم کار کنم شاید یک زمانی برگشت من در رسانه و کار سیاسی کردن در رسانه مثمر ثمرتر باشد، شاید یک زمانی حضور من در مجلس بهتر باشد و شاید هم در حوزه ی دیگری از مسائل مدیریتی  و سیاسی مفید واقع شوم اما در حال حاضر علیرغم اینکه پیشنهادهای متعددی به من شده است هیچ تصمیمی ندارم ضمن اینکه باید منتظر باشیم ببینیم انتخابات مجلس استانی برگزار می شود یا برگزاری انتخابات مثل سابق است و این خیلی مهم است، البته تنها چیزی که در تصمیم من تاثیر دارد عملکرد خودم در شورای شهر است، من الان باید برای مردمم کار بکنم و رضایت مردمم را به دست بیاورم ممکن است 10 سال دیگر تصمیم به شرکت در انتخابات مجلس بگیرم یا هیچ وقت چنین تصمیمی نگیرم.

در حال حاضر فعالیت رسانه ای دارید؟
هاشم زاده: فعالیت مستقیمی در سایت سوک ندارم، سایت سوک شورای سیاستگزاری دارد که به دنبال تغییراتی از نظر سیاستگزاری، مالی و رفتاری است و برای آینده برنامه ریزی می کند. هر چند صاحب امتیاز بوده و هستم اما مدیریت مالی و حقوقی را افراد دیگری انجام می دهند. 
 

 

حرف آخر؟

اتحاد جنوب را از رسانه های تاثیرگذار استان می دانم
 

هاشم زاده: من با اتحاد جنوب خاطره های زیادی دارم و خیلی از مواقع خودم به کیوسک هایی که در فلکه ی بیمارستان برازجان بودند مراجعه می کردم که هفته نامه اتحاد جنوب را تهیه کنم، از گذشته به این رسانه به عنوان یک پایگاه قوی نگاه می کردم. علیرغم اختلاف سلیقه سیاسی با این نشریه، اتحاد جنوب را از رسانه های تاثیرگذار استان می دانم و برای دست اندرکاران این نشریه آرزوی موفقیت دارم.
























کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • حجاب، این کلاف سر در گم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • شهردار جدید سعدآباد منصوب شد
  • اطلاعیه فرماندهی انتظامی بوشهر پیرامون حجاب صادر شد
  • .: مهدیار حدود 22 ساعت قبل گفت: عالی بود مثل همیشه ...
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 7 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 9 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 9 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...