امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 03 اسفند 1391 - 20:06

جزئيات برنامه هاي پنجمين دوره بزرگداشت 18 اسفندماه روز بوشهر اعلام شد.  دبير اين آئين در جمع خبرنگاران جزئيات برنامه هاي امسال شهرداري و شوراي شهر به مناسبت بزرگداشت روز بوشهر را اعلام كرد.  صدرالله محمدي باغملايي ابتدا از تغييراتي در برنامه هاي گراميداشت روز بوشهر خبر داد و دليل آن را مشكلات مالي شهرداري دانست. وی افزود: با هم انديشي و هماهنگي هايي كه ميان فرهيختگان و شوراي شهر، شهرداري و...

جزئيات برنامه هاي پنجمين دوره بزرگداشت 18 اسفندماه روز بوشهر اعلام شد.
 
به گزارش «خليج فارس»؛ دبير اين آئين در جمع خبرنگاران حاضر شد و جزئيات برنامه هاي امسال شهرداري و شوراي شهر به مناسبت بزرگداشت روز بوشهر را اعلام كرد.
 
گفتني است شوراي دوم شهر 18 اسنفدماه مصادف با تاسيس مدرسه تاريخي سعادت را به عنوان روز بوشهر برگزيد؛ اما از سال 87 برگزاري مراسم هايي به اين مناسبت آغاز شد.
 
مشكلات مالي شهرداري به روز بوشهر هم رسيد

صدرالله محمدي باغملايي ابتدا از تغييراتي در برنامه هاي گراميداشت روز بوشهر خبر داد و دليل آن را مشكلات مالي شهرداري دانست.

وي افزود: هرچند اين مشكل بر كميت برنامه ها اثر گذاشته، اما با نگاهي به ضعف و قوت دوره هاي گذشته، تلاش شده به شاكله اصلي مراسم روز بوشهر ضربه وارد نشود و برنامه ها شايسته نام تاريخي اين شهر باشد.

تغيير محل جشن هاي شبانه

وي همچنين از تغيير محل برگزاري جشن هاي شبانه روز بوشهر خبر داد و گفت: سال هاي گذشته جشنواره تفريح و ورزش به همراه جشن هاي شبانه در پارك شورا برگزار مي شد، اما به دليل مشكلاتي كه تغيير شرايط جوي اين ايام براي محل برگزاري مراسم ايجاد مي كرد، امسال سالن آزادگان در ساحل بوشهر ميزبان اين برنامه ها خواهد بود.

محمدي باغملايي افزود: با ايجاد غرفه هاي سرگمي و ورزش هايي نظير فوتبال دستي، دارت، پينگ پنگ و نظاير آن به همراه جشن هاي شبانه و كنسرت  گروههاي موسيقي محلي و ملي در اين محل، تلاش شده فضايي شاد براي خانواده ها فراهم شود.

به گفته وي جشن هاي شبانه در اين محل از 11 تا 18 اسفند برگزار مي شود.

پاسداشت همايون خرم

وي پاسداشت همايون خرم را از ديگر برنامه هاي روز بوشهر اعلام كرد و افزود: دو سال پيش به مناسبت 18 اسفند از اين چهره برجسته موسيقي كشور در زادگاهش تجليل شد و امسال به بهانه چهلمين روز درگذشت وي، با حضور خانواده ايشان، آئين نكوداشت خرم برگزار مي شود.

محمدي باغملايي ادامه داد: رايزني هاي لازم براي حضور چهره اي مطرح از خانواده موسيقي در اين مراسم انجام شده كه محمد اصفهاني از آن جمله مي باشد.

وي با بيان اينكه مراسم روز 14 اسفند در مجتمع فرهنگي هنري بوشهر برگزار خواهد شد، اظهار داشت: رونمايي از آلبوم هاي جديد موسيقي محلي به خوانندگي محسن حيدريه و عبدالله مقاتلي از ديگر برنامه هاي بزرگداشت روز فرهنگ و هنر بوشهر مي باشد. همچنين برخي آثار همايون خرم توسط انجمن موسيقي بوشهر در اين مراسم اجرا مي شود.

تجليل از دو فيلمساز بوشهري

وي افزود: تجليل از افتخارآفرينان فرهنگي و هنري با حضور برخي چهره هاي سينمايي به مناسبت 18 اسفند برگزار مي شود.

محمدي باغملايي گفت: در اين آئين از رامتين مرادي بالف برنده سيمرغ بخش مستند سي و يكمين جشنواره فيلم فجر به همراه احسان عبدي پور ديگر بوشهري حاضر در اين جشنواره تجليل مي شود.

اكران "تنهاي تنها..." در نوروز

وي درباره اينكه گفته مي شود قرار است آثار اين دو فيلمساز به مناسبت روز بوشهر اكران شود؟ بيان كرد: اكران "رودخانه ليان" برنده سيمرغ فجر قطعي شده است.

وي ادامه داد: اما چون امتياز پخش فيلم "تنهاي تنهاي تنها" اثر احسان عبدي پور به حوزه هنري واگذار شده، اجازه اكران آن را نيافتيم و احتمالا عيد نوروز در سينماهاي كشور به نمايش در مي آيد. با اين حال در تلاش هستيم تا بخش هايي از اين فيلم در مراسم به نمايش درآيد.


وي خاطرنشان كرد: اين مراسم 16 اسفندماه در سينما بهمن برگزار مي شود.

پخش اختصاصي "هيس- دختران فرياد نمي كشند" در بوشهر

دبير آئين هاي بزرگداشت روز بوشهر همچنين از اكران اختصاصي فليم "هيس... دختران فرياد نمي كشند" به مناست 18 اسفند خبر داد.

محمدي باغملايي با يادآوري اينكه فيلم مذكور ساخته پوران درخشنده به عنوان اثر منتخب تماشاگران، توانست سيمرغ جشنواره فجر را دريافت كند، افزود: علاوه بر كارگردان، مريلا زارعي بازيگر فيلم نيز در بوشهر حضور خواهد يافت.

كارگاه فيلم در بوشهر

به گفته وي، فاطمه معتمدآريا نيز در اين ايام در سفر به بوشهر، در كارگاه فيلم با حضور علاقمندان شركت مي كند.

3 چهره ماندگار امسال

يكي از مراسم هاي روز بوشهر طي 5 دوره گذشته، معرفي و تجليل از چهره هاي ماندگار و شهروند افتخاري مي باشد.

صدرالله محمدي باغملايي گفت: امسال دكتر عبدالرسول مهرساي از پزشكان بومي و متخصص كليه، دكتر عبدالكريم مشايخي رييس بنياد ايران شناسي شعبه بوشهر به پاس خدماتش در زمينه معرفي تاريخ اين شهر و عليرضا مظفري زاده از مبارزين قبل از انقلاب و فعالان سياسي پس از آن به عنوان چهره هاي ماندگار تجليل خواهد شد.

شهروند افتخاري امسال

وي ادامه داد: همچنين امسال دكتر احمد اقتداري از چهره هاي مطرح باستان شناسي كشور به پاس خدماتش در بوشهر و خليج فارس به عنوان شهروند افتخاري معرفي مي شود.

به گفته وي، اين مراسم روز 18 اسفند در مجتمع فرهنگي هنري بوشهر برگزار خواهد شد.

دليل لغو دعوت از ويلم فلور

خبرنگاري پرسيد: قبلا برخي اعضاي شوراي شهر بوشهر از احتمال معرفي پروفسور ويلم فلور تاريخ دان هلندي به دليل فعاليت هايش در زمينه بوشهر به عنوان شهروند افتخاري خبر داده بودند. چرا اين گزينه تغيير كرد؟

محمدي باغملايي نيز اظهار داشت: هماهنگي با نهادهايي مثل وزارت خارجه براي سفر فلور به بوشهر طول كشيد، ضمن اينكه به دليل كاهش هزينه هاي مراسم امسال، قرار شد از دكتر اقتداري كه در دسترس مي باشد و خدمات شاياني در زمينه معرفي جلوه هاي تاريخي بوشهر داشته، دعوت شود.

رالي خانوادگي در بوشهر

يكي ديگر از برنامه هاي امسال روز بوشهر رالي خانوادگي است.

محمدي باغملايي مي گويد: هدف از اين مسابقه حضور حداقل 2 عضو خانواده و بكارگيري هوش براي رسيدن به مقصد است. مسابقه نيز صبح 18 اسفند از ساختمان مركزي شهرداري آغاز مي شود و خودروها عبور  از محل هاي مختلف شهر، به خط پايان مي رسند.

به گفته وي نام نويسي براي اين مسابقه با هر نوع خودرويي تا دوشنبه آينده ادامه دارد، ضمن اينكه با رسيدن به سقف 50 شركت كننده، نام نويسي خاتمه مي يابد.

رونمايي از تنديس سرداران شهيد

دبير آئين هاي بزرگداشت روز بوشهر خبر داد: از تنديس شهيد عاشوري و سردار شهيد ماهيني، گرد، مهدوي و بشكوه رونمايي مي شود. ضمن اينكه در خيابان هايي كه به نام اين شهداست يا محل هاي زندگي آنها، تنديس ها نصب مي شود.

انتشار كتاب مشاهير بوشهر

وي خبر داد: كتاب مشاهير بوشهر به مناسبت 18 اسفند رونمايي مي شود. هدف از اين كتاب، ايجاد بانك اطلاعاتي از مشاهير استان در حد يك شناخت نامه از اين چهره ها است كه جلد اول شامل 120 نفر مي باشد.

به گفته وي اين كتاب زير نظر دكتر احمد جولايي از پژوهشگران بوشهري تدوين شده است.

ساير برنامه هاي بزرگداشت 18 اسفند

صدرالله محمدي باغملايي درباره ساير برنامه هايي كه در پنجمين دوره بزرگداشت روز بوشهر برگزار مي شود، اظهار داشت: سومين دوره جشنواره روزنامه ديواري با عنوان اخلاق شهروندي برگزار و از دانش آموزان برتر تقدير مي شود.

همچنين اجراي تئاترهاي خياباني و عروسكي در محل سالن آزادگان، توليد دومين مستند چهره هاي ماندگار، تدوين و انتشار ويژه نامه روز بوشهر از ديگر برنامه ها به اين مناسبت مي باشد.

روز بوشهر رويدادي فرهنگي شده

صدرالله محمدي باغملايي در بخشي از سخنانش گفت: با هم انديشي و هماهنگي هايي كه ميان فرهيختگان و شوراي شهر، شهرداري و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري وجود داشته، به استقبال پنجمين دوره بزرگداشت آئين هاي 18 اسفند مي رويم.

وي ادامه داد: خوشبختانه امروز مراسم هاي 18 اسفند به اتفاقي فرهنگي در شهرمان مبدل شده، هرچند ايده ما اين است كه با برگزاري جشنواره هاي فرهنگي هنري در سطح ملي، اين روز را در سطح كشوري نيز بيشتر معرفي كنيم.

وي ادامه داد: سال گذشته دو سالانه داستان نويسي به نام روز بوشهر و در گستره ملي برگزار شد و امسال نوبت  جشنواره عكس و فيلم بود و حتي به مرحله چاپ پوستر هم رسيديم، ولي مشكلات مالي شهرداري اجازه برگزاري آن را نداد. با اين حال اميدواريم سال آينده جشنواره داستان نويسي برگزار شده و بتواند به تدريج در تقويم مراسم هاي فرهنگي و هنري كشور جا بگيرد./ح

 

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1391/12/08 - 13:32
0
0
ضمن اخترام وافر برای مقام پزشکی جناب ذکتر مهرسای ما که تو این مدت نشنیدیم کاری اقلا" برای مردم استان کرده باشد حالا اگر تهران کار خوبی هم کرده باشند که در همانجا باید از ایشان تقدیر بشود نه اینجا که افراد شایسته و خدمتگزار در عرصه پزشکی زیاد هم هستند و اتفاقا" در این روز ها بایستی از آنها قدردانی شود نه کسی که در جای دیگر خدماتش را ارائه نموده است
1391/12/08 - 13:30
0
0
به نظر من خودآقای محمدی باغملایی بیشتر از همه شایسته چهره ماندگار شدن است زیرا آقایان شریف و محترمی که اسمشان ذکر شده است فقط برای یک سال چهره مادگار شده اند اما خود انتخاب این افراد آنقدر در نظر مردم و افکار عمومی جامعه سوال بر انگیز است که هیچگاه از خاطره مردم پاک نخواهد شد و دوست بازی ایشان سالها در اذهان عمومی باقی خواهد ماند و اگر آنها چهره ماندگار سال شدند خود آقای باغملایی چهره ماندگار قرن خواهد شد
1391/12/08 - 13:17
0
0
خدا وکیلی آیاانتخاب دکتر مهرسای به صرف آشنایی با آقای محمدی باغملایی نبوده؟ من بومی استان و تا الان بیش از 15 سال است ساکن بوشهرم تا به حال نشنیدم آقای دکتر پاشو تو استان و یا هر نقطه دیگر که الحمدالله نقاط محروم و نیازمند خدمات درمانی هم کم ندارد گذاشته باشد و یا کار خارق العاده که هیچ یک روز اومده باشد و تو بیمارستان بوشهر رایگان کا رکرده باشد به نظر من با این انتخاب آقای محمدی باغملایی نه تنها خود بلکه کل شورا را زیر سوال برده است
1391/12/05 - 20:29
0
0
باور کنید که اگر اقایان یک در صد کارهایی که دکتر شفیعی برای استان کرده است انجام داده بودند حالا چنان در بوق و کرنا کرده بودند که چهره ماندگار کشورشان کرده بودند. در این استان اکثر امکاناتی که وجود دارد مرهون تلاشهای ایشان است از پیگیری برای موافقت اولیه تا راه اندازی همین بیمارستان شهدای خلیج فارس گرفته تا ام آر آی و سی تی اسکن و سنگ شکن کلیه و دستگاههای پیشرفته فوق تخصصی گوارش منتها ایشان آنقدر نجابت دارند و انسان وارسته و با اخلاصی هست که هیچگاه راضی نشدند این کارها را به نام خودش تمام کند و دیگر مسئولان با فرصت طلبی به نام خودشان تمام کردند البته همه این افراد از خاطره ها محو خواهند شد ولی اعمال نیک دکتر شفیعی برای همیشه در خاطر مردم استان خواهد ماند و هر چند ایشان در این دنیا چیزی برای خود نخواست ولی همه این کارهای خوب توشه ای برای آخرت خود و پدر و مادر شان خواهد بودایشان براستی یک انسان واقعی و الگویی برای همه پزشکان می باشند.
1391/12/05 - 19:57
0
0
دکتر شفیعی آنکس است که زندگی خود را وقف مردم محروم استان کرده است و غیر از طبابت پاک که امروزه در کشور و شهر بوشهر فقط نامی ازآن باقی مانده منشاخدمات بیشمار دیگری نیز شده است که باعث پیشرفت بهداشت و درمان نه تنها در شهر بوشهر بلکه در کل استان شده چه آقایان اسمی از ایشان ببرند چه نبرند برای همیشه و در طول تاریخ چهره ماندگار خواهد بود زیرا در قلب تک تک مردم استان جای داردو این معرفی اسام برای یک سال است ولی دکتر شفیعی و دکتر شفیعی هامعرف حضور قرنها برای استان خواهد بود
1391/12/04 - 18:48
0
0
معلوم نیست ملاک و نحوه انتخاب چهره ماندگار چگونه هست و به نظر می رسد بیشتر نظرات شخصی افراد در اینکار دخیل باشد زیرا دکتر مهرسای تا به حال حتی یک روز هم در این استان حاضر نشده خدمت کند و کمتر کسی پیدا می شود که ازخدمات پزشکی وی استفاده کرده باشد در صورتی که افراد نخبه و انسانهای بسیار شریفی چون دکتر شفیعی فوق تخصص جراحی قلب سالها در این استان بدون کمترین توقعی تا به حال بیماران زیادی را به صورت رایگان درمان کرده است و با اعمال جراحی سنگین و نادر افتخارات زیادی برای استان بوشهر کسب نموده است بدون از اینکه تا به حال کوچکترین تقدیری از وی به عمل آمده باشد فقط مشکلش این است که پارتی و یا حامی در بین مسئولین شهر ندارد و تکیه گاه مردم محروم شهر می باشد.
1391/12/04 - 07:42
0
0
امسال ششمين سال است يكسال در شورا دوم بوده است بالاخره اقاي دبير يكوقت ششمين است يك وقت پنجمين اخر چه يادم مي ايد زمان اقاي شيخ سقا رييس شورا هم انجام گرفت
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • شهردار جدید سعدآباد منصوب شد
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 9 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 9 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...