امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 21 اسفند 1396 - 12:01
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر:

اتحاد خبر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به اینکه هزار و ۸۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران بیکار می باشند، تاکید کرد: از جمع تعداد 1024 نفر بیکار تحت پوشش ما، ۹۹ نفر آنها فرزندان شهید هستند. به گزارش «اتحاد خبر»؛ حجت الاسلام تشکری افزود: استان بوشهر ظرفیت های شغلی بالایی دارد و با وجود این ظرفیت ها بیکاری فرزندان شهدا زیبنده استان ما ...

اتحاد خبر-زهره عرب: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز بنیاد شهید و بزرگداشت شهدا اظهار داشت: اگر شهدا ایثار و فداکاری نمی کردند امروز خبری از خاک و اعتقادات و اخلاق و اینها نبود. همه اینها حاصل فداکاری ها، ایثارها و جانفشانی های مردانی بود که جان و مال و همه چیز خود را برای این کشور گذاشتند، پس ما همه روزمان را مدیون شهدا هستیم.

 

به گزارش «اتحاد خبر»، حجت‌ الاسلام ابراهیم تشکری با اشاره به نقش مهم رسانه ها در فرهنگسازی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه ما است.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات خبرنگاران و رسانه ها در راستای اطلاع رسانی و خبررسانی اظهار داشت: 22 اسفند ماه سالروز بزرگداشت شهید و شهدا به مناسبت تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کشور است.

 

حجت الاسلام تشکری با اشاره به تقبل هزینه‌ های بیمه تکمیلی و درمان خانواده‌ های شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: ما سال گذشته یک مجتمع توانبخشی را با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان افتتاح کرده و به بهره‌ برداری رساندیم که خدمات تخصصی در این مرکز ارائه می‌ شود  .

 

مجتمع توانبخشی  بنیاد شهید بسیار فعال است

 

وی ضمن بیان اینکه مجتمع توانبخشی ما بسیار فعال است؛ افزود: در حال حاضر این مجتمع منشا خیر و برکت فراوان است که شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، ارتوپدی، مامایی، تغذیه و رژیم درمانی و بینایی سنجی است. همچنین متخصص های داخلی، گوش، حلق و بینی و گفتاردرمانی داریم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به اینکه هزار و ۸۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران بیکار می باشند، تاکید کرد: از جمع تعداد 1024 نفر بیکار تحت پوشش ما، ۹۹ نفر از آنها فرزندان شهید هستند   که استاندار محترم دستور دادند لیست فرزندان بیکار شهدا را به ایشان بدهیم تا با دستگاه های اجرایی در خصوص اشتغال آنان رایزنی نمایند.


با وجود ظرفیت های شغلی بیکاری فرزندان شهدا زیبنده استان ما نیست

 

حجت الاسلام ابراهیم تشکری با بیان اینکه آمار بیکاری فرزندان شهدا رقم بالایی نیست، افزود: استان بوشهر ظرفیت های شغلی بالایی در حوزه های مختلف دارد و با وجود این ظرفیت ها بیکاری فرزندان شهدا زیبنده استان ما نیست.

 

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات عمده ما در بنیاد شهید پس از اشتغال بحث مسکن می باشد که در این راستا اقدامات خوبی در زمینه رفع مشکلات مسکن، واگذاری زمین و پرداخت وام مسکن انجام شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اذعان داشت: در بحث مسکن شهدا، هزار و ۶۱۰ واحد مسکونی برای خانواده شهدا و ایثارگران ساخته خواهد شد و همچنین ۲۵۹ قطعه زمین نیز واگذار شده است.

 

وی اضافه کرد: به خانواده های ایثارگر متقاضی ۲۷۱ فقره وام مسکن چهار درصد واگذار شده است که مبلغ وام در مرکز استان ۷۰ میلیون تومان، در مراکز شهرستان‌ها ۶۰ میلیون تومان و در روستاها ۳۵ میلیون تومان می باشد.

 

حجت الاسلام تشکری با اشاره به اینکه یکی دیگر از حوزه های مهم کاری ما حوزه فرهنگی است، گفت: در این حوزه سالانه ۴۰۰ یادواره شهدا را در استان بوشهر برگزار می کنیم. همچنین ارائه خدمات به 2700 دانشجو، گردآوری و دیجیتالی کردن 80 هزار آثار فرهنگی شهدا و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی بخش دیگری از اقدامات فرهنگی انجام شده است.

 

تلاش می کنیم باغ موزه شهدا و دفاع مقدس در استان بوشهر ایجاد شود

 

وی ضمن بیان اینکه انتظار داریم مسئولین کمک نمایند آثار فرهنگی شهدا در جای مناسب بدون آسیب نگهداری شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه نگهداری از این آثار نیازمند فضای مناسب است تلاش می شود باغ موزه شهدا و دفاع مقدس برای نگهداری این آثار در استان ایجاد شود، همچنین پیگیر ایجاد و تاسیس یک باغ موزه برای نگهداری آثار شهدا هستیم. 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ضمن تشریح اقدامات بنیاد خاطرنشان کرد: نامگذاری 3 هزار مکان به نام شهدای گرانقدر، نصب 2 هزار تمثال شهدا در معابر، ارائه خدمات آموزش عمومی به هزار نفر از فرزندان جامعه هدف و همچنین واگذاری 5 هکتار زمین جهت ساخت اردوگاه با 200 میلیون تومان اعتبار در شهرستان گناوه از دیگر اقدامات انجام شده در مسیر ارائه خدمت به خانواده های شهدا و ایثارگر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان بوشهر می باشد.

 

وی عنوان کرد: در حوزه خانواده و مددکاری چندین سال است که بنیاد شهید استان بوشهر رتبه خوبی را در میان استان ها دارد.

 

تشکری با بیان اینکه حق پرستاری والدین شهدا پرداخت می شود ادامه داد: تلاش ما این است که در سال پیش رو حق پرستاری جانبازان و فرزندان جانبازی که نیاز به پرستاری دارند پرداخت شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا در استان تصریح کرد: در بحث ساماندهی، همه گلزارهای سطح استان را ساماندهی نموده ایم که در این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان توانستیم۲۱۰ گلزار و هزار و ۹۶۶ مزار شهید در استان بوشهر را ساماندهی نماییم.

 

وی افزود: در فاز اول ساماندهی گلزار شهدای مرکز استان یک میلیارد و 60 میلیون هزینه شده است و ان شالله در سال 97 نیز اعتباراتی جهت اجرایی شدن فازهای بعدی هزینه شود.

 

حجت الاسلام تشکری تصریح کرد: در موضوع ساختمان های اداری بنیاد نیز تلاش ما این بوده که با استفاده از اعتبارات عمرانی استانداری ساختمان های اداری را تعمیر و تجهیز نماییم.

 

وی ضمن اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: در این راستا و حوزه های مختلف کارهای هنری مانند فیلم و عکس و...، استفاده از تبلیغات محیطی، نشر کتاب و بسیاری از موارد دیگر انجام شده است که امیدواریم با تلاش حداکثری و حمایت مسئولان مربوطه گام های موثر بیشتری برداریم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اظهار داشت: ما 2 هزار و 121 شهید، 6 هزار و 435 جانباز و 435 آزاده در استان بوشهر داریم و کل جامعه تحت پوشش ما قریب به 53 هزار نفر است.


تلاش می کنیم فرزندان شهدا و ایثارگران را به سمت خوداشتغالی و کارآفرینی سوق دهیم

 

وی خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال تلاش می کنیم که جامعه هدف را به سمت خوداشتغالی و کارآفرینی سوق بدهیم اما متاسفانه به دلیل ریسک کارآفرینی و خوداشتغالی خیلی علاقه ای نشان نمی دهند علی رغم اینکه بنیاد شهید تسهیلات خوبی را نیز ارائه می دهد.


حجت الاسلام تشکری ادامه داد: برنامه ما برگزاری یک همایش توجیهی برای فرزندان و جامعه هدف است تا برای ورود به وادی خوداشتغالی راهنمایی و کمک شوند.

 

میگلی نژاد تا امروز در سامانه بنیاد شهید ایثارگر و جانباز نمی باشد

 

مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر در خصوص مدارک جانبازی و ایثارگری شهردار سابق بوشهر عنوان کرد: شهردار سابق مانند همه شهروندان به بنیاد مراجعه کرد و ضمن درخواست ارائه کد جانبازی ادعا نمود که در جبهه بوده و ایثارگر هستم. از وی خواستیم که مستندات و مدارک خود را ارائه نماید تا  یگان اعزامی و محل بستری وی در زمان دفاع مقدس مشخص شود.

 

وی با اشاره به اینکه ما اینجا امانتدار حق و حقوق مردم و شهروندان هستیم، افزود: اگر کسی ادعایی مطرح نماید و بگوید در جبهه بوده ام و یا مجروحیت داشته ام آن را پیگیری نموده و به کمیته های مربوطه ارسال می کنیم. برای آقای میگلی نژاد هم به همین شکل عمل کرده ایم. ایشان برادر سردار شهید و بسیار انسان متدینی است. گواهی مجروحیت هم دارد و همچنین از بیمارستان ماهشهر نیز فرم مراجعه و مجروحیت و ترکش خوردن ایشان استعلام گردیده است.

 

حجت الاسلام تشکری تاکید کرد: روند پرونده شهردار سابق بوشهر مانند همه انجام شده است، با وجود درخواست دوستان مشترک و سوابقی که از حضور میگلی نژاد در جبهه سراغ داشتیم وعلی رغم اینکه دوستان ایشان بسیار مورد وثوق بودند اما تا گواهی مجروحیت، گواهی از سپاه امام صادق(ع) مبنی بر تایید اعزام به جبهه و نامه پذیرش وی در بیمارستان را دریافت نکردیم، هیچ اقدامی انجام ندادیم.

خدا بنده و همکارانم را نبخشد اگر اقدامی خلاف قانون انجام دهیم

 

وی اظهار داشت: این پرونده اکنون به کمیسیون احراز مجروحیت فرستاده شده است و پس از آن جهت تعیین درصد به کمیسیون پزشکی می رود. حتی اگر فشارهایی هم وجود داشته باشد ما باز هم روال قانونی موضوع را طی می کنیم و خدا بنده و همکارانم را نبخشد اگر اقدامی خلاف قانون انجام دهیم و شرمنده روح بلند شهدا باشیم اما متاسفانه برخی نگاه های سیاسی سبب بروز مسائلی می شود.

 

مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر ضمن تاکید بر رعایت قوانین و مقررات تحت هر شرایطی گفت: به هر ترتیب آقای میگلی نژاد هنوز احراز جانبازی و درصد نگرفته است بلکه رزمنده می باشد، لذا شهردار سابق بوشهر یعنی جناب غلامعلی میگلی نژاد تا امروز جانباز بنیاد شهید نبوده و در سامانه ما دارای کد ایثارگری و جانبازی نیست لذا همه چیز به تصمیم کمیسیون احراز مدارک و مستندات و پس از آن کمیسیون تعیین درصد جانبازی برمی گردد.


رسالت اصلی بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به اینکه رسالت اصلی بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: بیش از 250 برنامه فرهنگی نکوداشت شهدا و تجلیل از ایثارگران را طی ستادی که تشکیل دادیم طراحی نموده ایم که توسط مسئولین ما در شهرستان ها و همکارانمان برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: این برنامه ها همه در راستای تجلیل و تکریم و خانواده شهدا است و امیدواریم این فرهنگ ایثار و شهادت در سطح ملی و بین المللی اشاعه یابد.

سید محسن موسوی با اشاره به تلاش ویژه برای رسیدگی به نیازها و مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران عنوان کرد: امور تحصیلی و فرهنگی خانواده ی شهدا و ایثارگران یکی از اولویت‌های مهم بنیاد شهید می باشد.

 

موسوی خاطرنشان کرد: طرح هر شهید یک درخت با همکاری شهرداری و منابع طبیعی در حال انجام است. سخنرانی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران در ستادهای نمازجمعه، افتتاح حسینیه گلزار شهدای شهر شبانکاره و یک حسینیه شهید در خیابان باغ زهرا بوشهر و همچنین برگزاری همایش و تجلیل و همچنین مراسم بزرگداشت شهدا با برنامه های متنوع نیز در روز 22 اسفند برگزار خواهد شد.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/12/26 - 12:28
0
0
آمار 99 بیکار فرزند شهید درست نیست. تعداد بیشتره
رسالت اصلی و اولیه و مبنای تاسیس بنیاد شهید رسیدگی به امور خانواده ها شهدا بوده متاسفانه اقایون فراموش کرده اند
مجتمع ایثار هیج خدماتی به خانواده شهدا نمیده
بیمه دی از برج 6 تا الان که معوقات را پرداخت نکرده لیست هم توی بنیاد شهید شهرستان بوشهر هست که به کیا پرداخت نکردند
بانک دی هم ورشکسته شده
اگر شخص عادی بخواهد احراز مجروجیتش را بنیاد انجام بدهد ده سال طول میکشد تشکری شخصا پرونده میگلی را پیگیری نمود کما اینکه طبق قانون رزمنده شش ماه به بالا هم مشمول یک مقطع تحصیلی بالاتر و 35 سال خدمت میشود و اصلا نیازی به احراز جانبازی میگلی نژاد نبوده
امیدوارم که تقاص زجر های خانواده شهدا را توی همین دنیا پس بدهند
دربحث مسکن هم امار و اطلاعاتش درست نیست. از سال 93 تا کنون فقط هشت نفر با سهمیه زمین از مسکن و شهرسازی دریافت کرده اند امارش رو میتونید از املاک راه و شهرسازی بگیرید مسکنی هم واگذار نشده از سال 91 تا کنون هر چی بوده مال زمانی بوده که ثبت نام مسکن مهر صورت میپذیرفته است و دیگه قانونی وجود ندارد که بخواهد براساس ان مسکنی بسازد.
خواهشمندم بیشتر از این با درج اخبار دروغ و خلاف واقع خانواده شهدا در چشم مردم خار نکنید.
پاسخ: انتشار این نظر به معنای رد یا تایید مفاد آن نمی باشد.
1396/12/26 - 12:13
0
0
خیلی از این حرفها درست نیست. کمی تحقیق کنید می فهمید که خیلی حرفهاش دروغه
1396/12/22 - 19:51
0
0
فقط پارتی.
بنده متاهل و فرزند پاسدار بازنشسته و رزمنده ۵ سال جبهه
به جرم و انگ بستن به معتاد بودن از پروژه های سپاه در کنگان اخراج شدم.

دلم برای پدرم میسوزه
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • رهبر انقلاب: کارگر رکن جهش تولید است
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/06
  • کاروان خودروهای شوتی در دشتستان توقیف شد
  • خبرنگاران سراسر شرکت ملی گاز ایران از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند
  • آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکوری در استان بوشهر
  • ثبت بیشترین جلسات و اقدامات راهبردی در هیئت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 1402
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 24 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...