امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 04 مرداد 1396 - 07:26

اتحادخبر: در سال های اخیر، برندهای متعددی وارد باز خودروهای وارداتی کشور شده اند اما بررسی ها نشان می دهد صدرنشینان بازار، آنها که خودشان را در دل رانندگان ایرانی جا داده اند، همیشه ثابت باقی می مانند؛ حتی با وجود اینکه بررسی ها نشان می دهد سهم آنها از بازار در حال کوچک شدن است.

 

اتحادخبر: در سال های اخیر، برندهای متعددی وارد باز خودروهای وارداتی کشور شده اند اما بررسی ها نشان می دهد صدرنشینان بازار، آنها که خودشان را در دل رانندگان ایرانی جا داده اند، همیشه ثابت باقی می مانند؛ حتی با وجود اینکه بررسی ها نشان می دهد سهم آنها از بازار در حال کوچک شدن است.

محبوب ترین برندهای وارداتی در بازار خودروی ایران

در میان برندهای وارداتی، جایگاه نخست هیوندای تثبیت شده است و بقیه برندها نتوانسته اند تاج سلطنت را از این برند بگیرند. با این حال بررسی سهم بازار این برند در فاصله سال های 1392 تا 1395 نشان می دهد هیوندای در حال از دست دان سهم خود از بازار است.

سهم بازار این برند طی دو سال از 46 درصد به 29 درصد کاهش پیدا کرده است که نشانه خوبی نیست. شرکت دیگر این مجموعه، کیا هم وضعیت کم و بیش مشابهی دارد. هرچند نوسانات در کیا بسیار خفیف تر از هیوندای است و کیا عملا بدون دغدغه خاصی در مرز سهم بازار 16 تا 20 درصد حرکت می کند.
 
 محبوب ترین خودروهای وارداتی ایران

در کنار اینها باید از تویوتا نام برد، برندی که روزگاری یکی از بازیگران اصلی بازار خودروهای وارداتی بود و برخلاف این روزها که برای کسب رتبه سوم در حال جنگ است، رتبه نخست را با اقتدار در اختیار داشت. تویوتا هم البته در سال های 1392 تا 1394 نوسانات زیادی نداشته و نوسانات سهم بازار این شرکت را بیش از هر چیز می توان ناشی از تغییرات قوانین و محدودیت ها در عرضه محصولات دانست. این شرکت هم اکنون در مرز 11 درصد سهم بازار قرار دارد که از سال پیش کمتر است.

در میان چهار شرکت صدرنشین، باید رنو را برنده اصلی دانست؛ شرکتی که روزگاری نه چندان دور به عنوان یک بازیگر کوچک در بازار خودروهای وارداتی کشور حضور داشت و سهم بازار کمتر از دو درصدی این شرکت در سال 1392 نیز نشان از این موضوع دارد اما با تغییرات مدیریتی و البته تغییر نگرش واردکننده محصولات رنو نسبت به بازار ایران، شاهد اوج گیری عجیب رنو هستیم به گونه ای که هم اکنون سهم بازار این برند با افزایش بیش از هفت برابر نسبت به سال 92، به بالای 15 درصد رسیده است و رتبه سوم جدول واردات کشور را از آن خود کرده و شاید اگر مدل های جدید این برند سال پیش به بازار می آمدند، رنو به راحتی می توانست کیا را نیز مغلوب کند و رتبه دوم را به دست آورد.

محبوب ترین خودروها با برند هیوندای

در میان محصولات وارداتی هیوندای، سانتافه با واردات 9153 دستگاه به تنهایی سهم 43 درصدی از واردات کل این شرکت را از آنِ خود کرده است و البته به تنهایی سهمی 12 درصدی از بازار خودروهای وارداتی کشور دارد.

برای درک کاهش سهم سانتافه در بازار بد نیست نگاهی کوتاه به سهم بازار این خودرو در سال های قبل بیندازیم، جایی که سانتافه در سال 1393 سهمی معادل 154 درصد بازار را در اختیار داشت و این سهم در سال 1393 معادل 18 درصد بود.
 
 محبوب ترین خودروهای وارداتی ایران

کاهش سهم سانتافه را بیش از هر چیز می توان به حضور رقبای جدید در بازار نسبت بداد. حضور این رقبا در کنار معرفی نشدن نسل جدید سانتافه باعث شده این خودرو اندکی از سهم بازار خود را از دست بدهد. هر چند با این وجود حضور سانتافه را می توان همچنان بسیار پرقدرت دانست چرا که با وجود حضور موج جدید شاسی بلندها در بازار، این خودرو همچنان قدرتمند در بازار حضور دارد.

در رتبه دوم شاهد حضور ix35  هستیم؛ خودرویی که در نسل جدید باز هم با نام آشنای توسان به بازار بازگشته است. این خودرو البته سال را بسیار بد آغاز کرد و علت اصلی آن هم خبرهای مربوط به حضور نسل جدید این خودرو بود و به همین دلیل مدل های نسل پیشین آن کمتر مورد استقبال قرار گرفت تا جایی که نسل پیشین آن در سه ماهه نخست سال شاهد واردات تنها 122 دستگاه بود.
 
 محبوب ترین خودروهای وارداتی ایران

این روند تا حضور نسل جدید توسان ادامه داشت اما با معرفی مدل های جدید توسان ورق به نفع این خودرو برگشت و ناگهان شاهد رونق دوباره واردات این خودرو بودیم. نسل جدید توسان از نظر ظاهری، خودروی به روزتری نسبت به نسل پیشین است و از نظر آپشن ها هم خودروی کاملی است و البته حضورش در کلاس کراس اوورها باعث می شود خودروی محبوبی باشد تا جایی که واردات آن در سه ماهه تابستان ناگهان به حدود 1500 دستگاه رسید و توانست این روند موفقیت آمیز را تا انتهای سال ادامه دهد به گونه ای که در پایان سال 1395 در مجموع 5569 دستگاه توسان وارد کشور شد تا این خودرو بتواند سهمی بیش از 26 درصد از سبد محصولات هیوندای را از آن خود کند.

می توان پیش بینی کرد روند موفقیت های این خودرو امسال هم ادامه پیدا کند هرچند حضور رقیبی همچون اسپورتیج قطعا کمی توسان را تحت فشار قرار می دهد.

در رتبه سوم، سدان سوناتا ایستاده است؛ خودرویی که نسل جدید آن هرچند در آغاز با روند کندی وارد کشور شد اما به مرور شاهد استقبال بازار از آن بودیم تا در انتهای سال 3106 دستگاه سوناتا وارد کشور شود هر چند در نهایت در این بخش نتوانست از پس رقیب هم وطن و هم گروهی خود، اپتیما برآید و به رتبه دوم در این بخش رسید.
 
 محبوب ترین خودروهای وارداتی ایران

سوناتا البته باید رتبه دوم را هم قدر بداند چرا که روند آغاز سال این خودرو به هیچ عنوان مناسب نبود و اگر قرار بود با روند آغاز سال به کار خود ادامه دهد شاید در پایان سال شمار واردات آن حتی به کمتر از 2 هزار دستگاه می رسید اما به مرور توانست جای خود را در بازار خودروهای وارداتی کشور باز کند. روند موفقیت های سوناتا قطعا امسال هم ادامه پیدا خواهد کرد ضمن آنکه امسال شاهد عرضه مدل های هیبرید آن هم خواهیم بود که قطعا می توان در روند موفقیت های سوناتا موثر باشد.

محبوب ترین خودروها با برند کیا

برترین های کیا در سال های اخیر معمولا خودروهای شاسی بلد و کراس اوور بوده اند اما در سال 95 شاهد اوج گیری ی سدان در محصولات کیا هستیم، جایی که اپتیما توانست با واردات 3917 دستگاه، سهمی 31 درصدی در سبد محصولات کیا را به خود اختصاص دهد و بالاتر از مدل های کراس اوور و شاسی بلند اسپورتیج و سورنتو نشست.
 
محبوب ترین خودروهای وارداتی ایران 

کیا سونتو در رتبه دوم ایستاده است. خودرویی که پس از یک غیبت چند ساله به بازار بازگشت و مورد استقبال هم واقع شد. سورنتو البته در نهایت نتوانست از پس رقیب قدرتمند خود، سانتافه بربیاید اما عملکرد خوبی داشت و در بازار خودروهای شاسی بلند بالای 200 میلیون تومان، دومین رتبه را به دست آورد.

در رتبه سوم باز هم شاهد حضور یک سدان هستیم، جایی که سراتو توانست با واردات 2798 دستگاه، سهمی بیش از 20 درصد از سبد کیا را از آن خود کند. این خودرو محبوبیت زیادی در بازار ایران دارد و مهم تر اینکه در اواخر سال در مدل های فیس لیفت روانه بازار شد که بر شمار خریدارانش افزود.

محبوب ترین خودروها با برند رنو

اصلی ترین سلاح رنو در بازار در سال گذشته کراس اوور داستر بود، خودرویی که به لطف قیمت مناسب، نشان رنو، توان فنی قابل قبول و البته سیستم متحرک چهارچرخ که در خودروهای رنج 100 میلیون تومان گزینه کمیابی است توانسته در بازار موفق باشد. ضمن آنکه شرایط فروش مناسب رنو هم باعث شده این خودرو یکی از محبوب ترین های بازار باشد. در سال گذشته در مجموعه 3332 دستگاه رنو داستر وارد بازار کشور شد.
 
محبوب ترین خودروهای وارداتی ایران 

در رتبه دوم سبد محصولات رنو در ایران، باز هم شاهد حضور یک کراس اوور هستیم، جایی که رنو کپچر با واردات 2504 دستگاهی ایستاده است. فلوئنس سومین خودروی محبوب رنو محسوب می شود تا پای سدان ها هم به لیست محصولات رنو باز شود. در سال گذشته در مجموع 2358 دستگاه فلوئنس وارد ایران شد تا این خودرو بتواند سهمی 20 درصدی از محصولات رنو را از آن خود کند.


فلوئنس هرچند از نظر آپشن ها از رقبای کره ای عقب تر است اما در مقابل امتیاز یک خودروی اروپایی را دارد ضمن آنکه سواری نرم، موتور پرقدرت و دوام محصولات رنو باعث شده خریداران در بازاری با طیف گسترده خودروها، همچنان فلوئنس را انتخاب کنند./ج

روزنامه تماشاگران امروز



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکوری در استان بوشهر
  • خبرنگاران سراسر شرکت ملی گاز ایران از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند
  • کاروان خودروهای شوتی در دشتستان توقیف شد
  • ثبت بیشترین جلسات و اقدامات راهبردی در هیئت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 1402
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/06
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...