امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 10 ارديبهشت 1393 - 11:38
استاندار بوشهر در پاسخ به اتحاد جنوب در خصوص راه آهن بوشهر ـ شیراز:

استاندار بوشهر در پاسخ به خبرنگار اتحاد جنوب در خصوص تغییر مسیر پروژه راه آهن بوشهر ـ شیراز گفت: فردا در نشست خبری پاسخ خواهم داد. به گزارش اتحاد جنوب؛ دکتر مصطفی سالاری در حاشیه جشنواره ملی دانایی خلیج فارس در پاسخ به سؤال خبرنگار اتحاد جنوب راجع به ضرورت تغییر مسیر پروژه راه آهن بوشهر ـ شیراز گفت: چرا این طرح را غیر کارشناسی می دانید و اصرار...

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: استاندار بوشهر در پاسخ به خبرنگار اتحاد جنوب در خصوص تغییر مسیر پروژه راه آهن بوشهر ـ شیراز گفت: فردا در نشست خبری پاسخ خواهم داد.

 

 

به گزارش اتحاد جنوب؛ دکتر مصطفی سالاری در حاشیه چهارمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس در محل دانشکده گاز و پتروشیمی دانشگاه خلیج فارس در پاسخ به سؤال خبرنگار اتحاد جنوب راجع به ضرورت تغییر مسیر پروژه راه آهن بوشهر ـ شیراز گفت: چرا این طرح را غیر کارشناسی می دانید و اصرار به تغییر آن دارید؟

 


وقتی خبرنگار اتحاد جنوب به دکتر سالاری گفت: چون بزرگترین شهرستان استان یعنی دشتستان در این طرح دیده نشده و عملاً این طرح بازده اقتصادی چندانی برای استان ندارد؛ آیا از نظر شما غیر از این است؟ استاندار بوشهر پاسخ داد: فردا در نشست خبری که برگزار می کنم به سؤال شما پاسخ خواهم داد.


گفتنی است؛ پیش از این نیز اتحاد جنوب با انتشار مطالبی تغییر مسیر فعلی راه آهن بوشهر ـ شیراز به مسیر سابق آن را ضروری دانسته است زیرا این یک خواسته به حق از سوی مردم شهرستان دشتستان می باشد.


مسیر فعلی راه آهن بوشهر ـ شیراز، بوشهر ـ اهرم ـ فراشبند ـ شیراز است و مسیر سنتی و اولیه آن بوشهر ـ برازجان ـ کازرون ـ شیراز بوده است.


لازم به ذکر است، معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر نیز در مصاحبه ی اخیر با خبرنگار اتحاد جنوب گفته بود که تغییر مسیر راه آهن بوشهر ـ شیراز قابل بررسی است.

 

ساعت 21:30/ خبر تکمیلی:

نشست خبری استاندار بوشهر فردا 5 شنبه ساعت 12 ظهر در محل استانداری بوشهر برگزار خواهد شد./س



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/02/12 - 22:58
0
0
با سلام خدمت دوستان و آقای برازجانی
پاسخ زیبای جنابعالی نشان از فرهنگ والا و شایان تقدیر شماست و اینجانب بواسطه داشتن اینگونه همشهری و هم استانی و هموطنی افتخار میکنم. بگفته حضرتعالی اتحاد ما اولین نقطه عطفی است که میتواند موفقیت رفاه و آسایش من و شما و هم استانی هایمان را رقم بزند ونمونه بارز و تاسف برانگیز آن هم عدم اتحاد بوشهریها در قطب انرژی ایران یعنی پارس جنوبی است که به یاری خدا این روند در حال بهبودی است ولی این حق را هم بدهید که آنقدر در طول دوران گذشته بی مهری کم لطفی و بی توجهی مسولین را دیده ایم که برخلاف میل باطنی دادمان در می اید که بیگانه ای اگر دلمان را بدرد میآورد هیج آخر استاندار بومی تحصیل کرده ی روشنفکرمان چرا ؟
1393/02/12 - 11:28
0
0
معلوم هست دارید توی سایتتون چیکار میکنید؟ خبری که خانم سهراب پور دیروز در ادامه همین خبر آورده بود و من زیرش کامنت گذاشته بودم غیب شده چون هرچی دنبالش میگردم نیستش.حذفش کردی؟ همون خبری که فردای همین خبر منتشر شد و قرار بود استاندار جواب خانم سهراب چور رو بده که نداد.
پاسخ: خبر مورد نظر و کامنت های زیرش در ستون پربازدیدترین سایت هست. ملاحظه فرمایید.
1393/02/11 - 23:55
0
0
باسلام وعرض ادب خدمت برادر یا خواهر گرامی شریعتی همینطور که حضرتعالی مستحضرید.بوشکان یعنی دشتستان .ودشستان یعنی استان بوشهر. و استان بوشهر یعنی ایران عزیز .و همینگونه که در کامنت قبل نوشتم بوشکان جزء لاینفک دشتستان است .ودشتستان باتوابع خود دشتستان بزرگ است .وپیشرفت نقطه به نقطه ان باعث افتخار وارزوی هر دشتستانیست همانگونه که اهرم وبقیه شهرهای استان .استان بوشهر را تشکیل میدهند .پس پیشرفت هر نقطه از استان هم ارزوی ماست.درپایان خدمت شما عرض کنم همینطور که استاندار محتر م درکنفرانس رسانه ای امروز خود قول دادند انشالا. مشکلات فنی مسیر بوسیله متخصصین مرتفع خواهد شد .حتی اگر مسیر راه اهن باب طبع این حقیر نوعی نباشد وحدت وهمدلی من وشما بالاترین اوج ترقی وپیشرفت خواهد بود حق نگهدارتان
1393/02/11 - 19:01
0
0
استان بوشهر از استانهاي محروم كشور است و بخش بوشكان از محرومترين نقاط اين استان كه اخيرا هم گروهي متشكل از چند خانواده را در بيابانهاي اين بخش از استان بدون شناسنامه و حتي امكانات اوليه زندگي پيدا كردند و همه عوامل دست بدست هم داده اند تا اين نقطه از استان كه قطب بزرگ توليدات كشاورزي استان نيز هست محروم و محرومتر بماند. اينك نیز هم استاندار تحصيل كرده سوربن روشنفكرمان در تشدید و ادامه اين روند پيشقدم شده است. مسير راه آهن فعلي از اين بخش از استان ميگذرد و اميد مردم اين خطه به تحول ناشي از اجراي اين پروژه در اين منطقه است كه در حال حاضر.........اگر با اجراي مسير فعلي خط آهن, برازجان از خط ريل دور ميافتند با تغيير مسير بهمان اندازه اهرم نيز دور ميافتد كه دور افتادن برازجان يا اهرم حداكثر كمتر از 50 كيلومتر است اين در حاليست كه اگر مسير آن از شيراز فراشبند اهرم بوشهر به مسير جديد تغيير كند شهر كلمه روستاي خون شهر فارياب و طلحه كه همگي در بخش بوشكان واقع شده اند بكلي از مسير دور خواهند افتاد. ضمنا كليه مطالعات مسير فعلي و مهمتر از آن نقشه برداري آن انجام شده است كه تا كنون هزينه هاي گزافي را از بيت المال در بر داشته است كه مشخص نيست اگر اين مسير عوض شود چه كسي پاسخگوي آن خواهد بود. مزيد استحضار دوستان حدود سه سال پيش كه عمليات نقشه برداري مسير در دست اجرا بود دو تن از روستاييان ساكن روستاي خون بنامهاي محمد احمدزاده و بهادر ارجمند بدليل برخورد به بمب عمل نكرده مانور نيروهاي نظامي در سالهاي گذشته در آن منطقه بهنگام حمل شاخص نقشه برداري تكه تكه شدند و بدليل عدم رسيدن صدايشان به گوش مسوول از خدا با خبري، كوچكترين عايدي براي خانواده شان در بر نداشت و اين در حاليست كه اگر اين اتفاق در اطراف شهر بزرگي مثل اصفهان و شيراز رخ ميداد خون بهاي آنان تمام و كمال توسط مسوولانشان احیا و به خانوده هايشان میرسید و حال استاندار عزيز در حال احقاق حقوق اين عزيزان از دست رفته و همچنين حمايت از كشاورزان بي بضاعت اين منطقه است كه براي امرار معاششان با خشكسالي و بي آبي و طبيعت مي جنگند جناب آقاي سالاري مواظب آه مظلومان باشيد كه هيچ چيز پر خطر از اين نيست!!مزید استحضار دوستان و آقای حسین برازجانی همانطور که در بالا بعرض رسید با تغییر مسیر باندازه فاصله برازجان تا اهرم برازجان دور خواهد افتاد و در ضمن با اضافه شدن گردنه بوالحیات هزینه های اجرا بسیار بالا خواهد رفت در حالیکه در این مسیر گردنه ای وجود ندارد.
پاسخ: کاربر محترم؛ بخشی از نظر شما به دلیل نبود مستندات، قابل انتشار نبود.
1393/02/11 - 17:07
0
0
چراخبری از اعتراض شورای شهر نیس؟مگه نماینده های مردم نیستن؟
1393/02/11 - 07:28
0
0
ببخشیدمجددامزاحم شدم منظورازبیمازستان . بیمازستان 17شهریوربود
1393/02/11 - 07:26
0
0
خدمت استاندارمحترم سلام عرض می کنیم اقای سالاری عاجزانه تقاضاداریم داروخانه دولتی بیمارستان مجددابازنماییدقشراسیبذیرگناه دارند
1393/02/10 - 22:16
0
0
اقاویاخانم اذربان وبوشکانی هیچکس نگفته بوشکان جزء دشتستان نیست بلکه بوشکان پاره ای لاینفک از دشتستان ا ست ودشتستان با وجود دگرشهرستانها بخشها وروستاهایش معنا پیدا میکندواشاره حقیر به شهرها بخشهای وروستاهای شرقی شهرستان دقیقا بوشکان تنگ ارم کلمه وووو بود وچون از نظر جغرافیایی برازجان درنقطه مرکزی قرارمیگیرد وخوشبختانه محل مورد نظر شما هم بفاصله اندکی تا برازجان می تواندازموهبت این طرح همراه بادگر شهرها بخشهاوروستاها وبنادر شمالی استان استفاده کنند.
1393/02/10 - 21:21
0
0
سلام.
اگر به شهر های که قطار دارند خوب توجه کنیم. واگر به مناطق و محله های که قطار از آنجا می گذرد خوب توجه کنیم می بینیم که زمین در آن مناطق خیلی افت قیمت پیدا کرده بخاطر اینکه سرو صدای قطار و دود آن مزاحمت برای مردم درست می کندو حتی خیلی برای کودکان خطرناک است..به نظر من اگر دولت دوست داشته باشد می تواند خط راه آهن قبلی انگلیس که بین بوشهر و برازجان تا قنات سالم خانی(نزدیک دهقاید) کشیده بود افتتاح کند.انگلیسی ها برای حمل آب از این خط استفاده می کردند.اگر چنین شود برازجانی ها خیلی راحت و سریع به بوشهر سفر خواهند کرد.
1393/02/10 - 20:07
0
0
مرسی خانم سهراب پور نذارین استاندار با جوابای سرسری سوالتون رو بدون جواب بذاره. کمربندی رو که خارج از برازجون رد کردن تا همونایی که برازجون رو بلد بودن اسمش هم یادشون بره اگه قطار برای شهر ماست پس باید از توی شهر رد بشه نه اینکه دوساعت سوار ماشین بشیم تا برسیم به قطار.اینجوری باشه که دیگه قطار معنی نمیده با همون ماشین میریم
1393/02/10 - 18:33
0
0
باسلام و تشکر از همه عزیزانی که در خصوص راه آهن نظر دادند ولی کمی هم واقع بین باشیم مگر بخش بوشکان با این وسعت و بزرگترین قطب کشاورزی استان و شهرستان دشتستان مگر جز شهرستان دشتستان نیست و مگر راه آهن از شهرستان نمی گذرد چرا باید فقط خود را دید و همه چیز را برای خود خواست منکر این نیستیم شهرستان دشتستان بیش از این حق دارد ولی باید کارشناسانه قضاوت کرد و کوتاهترین و کم هزینه ترین مسیر را انتخاب کرد
1393/02/10 - 18:28
0
0
قابل توجه ... شورای شهر
1393/02/10 - 18:14
0
0
با تشکر و قدر دا نی از خا نم سهراب پور که همواره در فکر دشتستان هستند موفق باشید
1393/02/10 - 18:12
0
0
با سلام دوستان عزیزی که اصرار دارند مسیر راه آهن از دشتستان نمی گذرد باید عرض کنم که مگر بخش بوشکان جزء دشتستان نیست مگر بخش بوشکان قطب کشاورزی استان نیست دشتستان که فقط برازجان نیست
1393/02/10 - 17:49
0
0
میخوان پلمپمون کنن - نه دریا - نه قطار
1393/02/10 - 14:37
0
0
باسلام خدمت جناب اقای استاندار محتر م بنده قبلا نیز از طریق همین سایت به اطلاع مشاور منتخب شما در بزرگراه بوشهر شیراز وراه اهن رساندم ودر ان مطلب نوشتم که بنده کارشناس خط راه اهن نیستم امابا کمی اطلاع از حدود وثغور جغرافیایی دشتستان واستان هر شنونده ای را متقاعد میسازدبایک حساب سرانگشتی وبه قول معروف بازاری حتی بدون داشتن تخصص در این زمینه بادرنظر گرفتن دشتستان بعنوان بزرگترین شهرستان میانی استان ونقطه اتصال استانها ی فارس خوزستان بندرعباس وبوشهر از یکسو ودسترسی اسان وبهینه مردم بنادر شمالی استان مثل بندر گناوه بندرامام حسن وبندر دیلم وبخش های مرکزی وروستاهای این بنادروشهرهاوبخشهایی مثل اپخش شبانکاره وحدتیه دالکی وکنارتخته {استان فارس}وروستاهای تابعه و روستاها وبخش های شرقی وغربی وجنوبی شهرستان دشتستان درحمل ونقل بار ومسافر و ازسوی دگر بانگاهی اقتصادی به دشتستان ووجود منابع کانی وقطب کشاورزی بویژ صادرات خرماوغیرو مسیر راه اهن{بوشهر برازجان کازرون شیراز}میتواند مور مطالع بیشتر قرارگیرد.
1393/02/10 - 13:38
0
0
با سلام
از آنجا كه توسعه و پيشرفت استان زرخيز بوشهر از سويي در گرو اهتمام و تلاش جدي مسئولان دلسوز و آينده نگر استاني با ترسيم برنامه ها و افقهاي روشن در جنبه هاي مختلف و از سوي ديگر با مشاركت دادن جدي ساكنان همه ي شهرستانها و مناطق استان است ،از استاندار محترم درخواست مي شود با نگاهي همه جانبه و عادلانه به همه ي مناطق و شهرستان ها تآمل بفرمايند كه با تغيير مسير فعلي راه آهن و ايجاد و ترسيم مسير واقعي كه از مركزجغرافيايي استان (شيراز -كازرون -دشتستان -بوشهر) مي گذرد علاوه بربهره مندي بيشتر ساكنان استان ، كشاورزان دشتهاي زرخيز برازجان ،آب پخش و شبانكاره و مناطق شمالي استان (گناوه و ديلم) نيز ازمواهب و تسهيلات وجود راه آهن استفاده ي بهينه خواهند نمود.
اميدواريم با دور انديشي و درايتي كه در وجود يكايك دلسوزان واقعي استان و در رآس آنها استاندار محترم وجود دارد بدور از گرايشات حزبي و سياسي با ايجاد مسير واقعي راه آهن ،تحسين و دعاي خير آيندگان را براي خود داشته باشند .
1393/02/10 - 12:45
0
0
واقعا مردم دشتستان لایق هستند زیرابزرگترین شهرستان استان وتامین کننده محصولات کشاورزی مردم استان می باشند پس تنگ نظری ها رابگذاریم کنار
1393/02/10 - 12:35
0
0
راه اهن باید به برازجان بیا حق مسلم دشتستان است
1393/02/10 - 12:24
0
0
راه آهن حق دشتسونه . لطفا پیگیری کنین
1393/02/10 - 11:57
0
0
اتحاد جنوب ادامه بده تا به خیلی ها ثابت بشه می توان مسیر را عوض کرد!
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکوری در استان بوشهر
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • خبرنگاران سراسر شرکت ملی گاز ایران از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند
  • کاروان خودروهای شوتی در دشتستان توقیف شد
  • ثبت بیشترین جلسات و اقدامات راهبردی در هیئت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 1402
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/06
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...