امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 16 مهر 1392 - 00:07

تحقیر، استهزا و مسخره کردن همه چیز و همه کس؛ نویسنده در این یادداشت هشدار می دهد که این چیزی که شما به بار آورده اید، نشاندن "درخت ابتذال" است. ابتذالی که اگر درگرفت و جلوی رشدش گرفته نشد، نه فقط تجربه شورایی عالیجنابان را مسموم خواهد ساخت، که حتا به تجربه شهروند بودن مردمان این شهر نیز لطمه خواهد زد. آنگاه نه شما به عنوان اعضای شورا جدی...

قانون را فراموش نکنید/ هشداری بر نخستین عملکرد شورای شهربرازجان

اسماعیل حسام مقدم:

 این خبر را بخوانید: "... اعضای شورا وارد بحث انتخاب شهردار از بین سیزده گزینه مطرح شدند که آقای ماشاء الله احمدی 4 رای، محمدحسن شیخیانی 4 رای و شهریار اخلاقی یک رای را به خود اختصاص می دهند. کار انتخاب شهردار به مرحله دوم کشیده می شود که در مرحله دوم نیز همین نتیجه تکرار می شود. در مرحله سوم رای گیری بنا به اظهار آنچه یکی از اعضای شورای شهر برازجان به اتحاد جنوب گفت: یکی از اعضای شورای برگه رای آن عضو شورا را که به آقای اخلاقی رای داده بود را گرفته و در برگه وی می نویسد احمدی. به دنبال این قضیه طرفداران شیخیانی که 4 نفر بودند بنا به اعتراض جلسه را ترک نموده و بدین ترتیب جلسه شورا برای انتخاب شهردار به نتیجه نمی رسد."

خبری که هیچ کدام از اعضای شورا آن را تکذیب نکرده اند، و برهمین اساس هم در این یادداشت به تحلیل آن اقدام می شود. تحلیل نویسنده از خواندن این خبر استهزاگونه، نتیجه ای جز "هشدار" دادن به رییس شورای شهر برازجان نیست. هشدار دادنی که همواره حسن نیت و آرزوی خیر در آن نهفته است. پرسش این است که در این اقدامات، رییس شورا چه کرده و چه نقشی داشته است و چه می تواند کند؟

ازطرفی می اندیشم که گوش شنوایی شاید در مجموعه شورای شهر نباشد اما ازطرفی دیگر نیز می اندیشم که اینان؛ همان برگزیدگان شهروندان آگاه برازجانی هستند؛ پس باید پاسخگوی اعمال و کردار خویش باشند؛ با این همه در نخستین روزهای فعالیت شورا لازم است هشداری داده شود. هشداری که اینجا داده می شود از درون تحقیری برمی آید که نخستین کنش شما؛ شوراییان گرامی بر روان شهروندان آوار نمود. (خبر بالا را باز بخوانید) هشداری که از صمیم قلب به شما داده می شود، شاید کارگر افتد.

تحقیر، استهزا و مسخره کردن همه چیز و همه کس؛ نویسنده در این یادداشت هشدار می دهد که این چیزی که شما به بار آورده اید، نشاندن "درخت ابتذال" است. ابتذالی که اگر درگرفت و جلوی رشدش گرفته نشد، نه فقط تجربه شورایی عالیجنابان را مسموم خواهد ساخت، که حتا به تجربه شهروند بودن مردمان این شهر نیز لطمه خواهد زد. آنگاه نه شما به عنوان اعضای شورا جدی گرفته می شوید و نه شهروندان این شهر. این ارمغانی که به شهروندان رسیده، به زعم نویسنده ناشی از ضعف مدیریت این جلسه بوده است.

براساس بند دوم ماده ششم آیین نامه داخلی(اصلاحی) شوراهای اسلامی شهر، یکی از وظایف اصلی رییس شورا؛ "اداره جلسات شورا و برقراري نظم در جلسات" می باشد، آنچه که به نظر می رسد در این رخداد کاملن جای خالی اش حس می شود. وقتی که خود رییس شورا در یکی از دو دسته ذینفع باشد، عملن وقت و زمان کافی برای مدیریت کلی اعضا باقی نمی ماند که ایشان بخواهد نظم را در جلسات ایجاد کند. مدیریت و ریاست بر یک مجموعه نیازمند برخی از حداقل های "بی طرفی" هست. حلقه مفقوده مدیریت بر شورای شهر برازجان؛ همین حداقلی از "بی طرفی" می باشد که متاسفانه ذره ای از آن هم وجود ندارد. هشداری که در این مقاله آمده دقیقن مبتنی بر همین نکته است که اگر مدیریت شورا نتواند نقش کنترلی و "بی طرفی" خود را در ریاست شورا ایفا نماید، در تمام تصمیم گیری های آینده شورا نیز همین حرکات نامتعارف مجددن تکرار خواهند شد.

با توجه به اتفاق به وجود آمده در جلسه شورای شهر برازجان و انحرافی که از قانون رخ داده (؛ براساس ماده چهار آیین نامه داخلی شورای شهر: "اعضاء شورا حق تفویض اختیارات را به غیر؛ اعم از عضو یا غیر عضو شورا ندارند." و همچنین ماده پنجم همان آیین نامه: "اعضای شورا بر اساس مسئولیت خود متعهد و ملزم به حفظ حیثیات و شئون شورا و رعایت نظم و اجرای مفاد این آیین نامه و آیین نامه ی داخلی می باشند. ") و بی تفاوتی اعضای شورا به طور اعم و ریاست شورا به طور اخص نسبت به آن، مقبولیت عمومی شورا را به شدت کاهش خواهد داد و این بزرگترین آسیبی هست که یک مجموعه می تواند در همان نخستین روزهای فعالیتش با آن روبه رو شود و چه بسا مصوبات قانونی اش در آینده با عدم مقبولیت عمومی روبه رو شود.

اگر آنچه که در خبر آمده، صحت داشته باشد، جلسه ای ناتمام مانده و دستورجلسه به تمامی اجرا نشده است؛ در این مواقع تنها راه برون رفت، رعایت قانون است. من به طور قطع نمی دانم که اعضای شورا، چقدر بر قانون و آیین نامه های داخلی شورای شهر تسلط دارند اما اینجا وظیفه رییس شورای شهر هست که همگان را به رعایت مفاد قانون و آیین نامه های داخلی آن دعوت نماید. بر همین اساس پیشنهاد می دهم که ریاست محترم شورای شهر برازجان جهت نزدیک شدن به حداقلی از "بی طرفی" مدیریتی، بر اساس ماده های نوزدهم، بیستم و بیست ویکم آیین نامه داخلی(اصلاحی) شورای شهر، جلسه ای علنی برگزار نماید تا این دو دستگی ویران کننده را به ائتلافی برای آبادانی شهر برازجان رهنمون نماید.

 

منابع:

آیین نامه داخلی شوراهای اسلامی شهر مصوب 11/1/1378 هیئت وزیران

آیین نامه داخلی شوراهای اسلامی شهر مصوب 24/1/1384 هیئت وزیران(اصلاحی)



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/07/24 - 14:29
0
0
بسمه تعالی با عرض سلام و ادب و احترام و با احترام به کلیه نظر کاربران محترم ، همه انتقادات شما بجا است نوشتن چندان کارساز نیست همه می توانند به نوعی انتقاد کنند اما دلسوزان ضمن انتقاد ، پیشنهادات سازنده هم میدهند هر کسی تحت هر عنوان یا دغل و هر کاری نظر مردم را کسب کرد بماند و از مردم هم رای گرفتند اکنون در پست شورای شهر در هر عنوانی مشغول شده اند بنا به نظر جمعی و یا اکثریت فردی را به عنوان شهردار انتخاب شده و شاید نظر ما نباشد اما باید دست روی دست گذاشت و یا درب انتقاد را باز کرد هر چه که بتوانیم انتقاد کنیم یا اشتباهات را گوشزد کنیم و دست انداز ها را برداریم و به کمک آنها بشتابیم و درجهت حرکت به مسیر صحیح آنها راهنمایی کنیم باشد که اعضای شورای شهر دو دستگی را کنار بگذرانند دست در دست هم و با اتحاد کامل بسوی ساخت شهری سبز و آباد گام بردارند امیداست که هر چند ماه یکبار یک جلسه عمومی در شهر با حضور اعضای محترم شورای شهر برازجان برگزار و پاسخگو به درخواستها و نیازمندیهای شهروندان عزیز باشند
1392/07/19 - 12:33
0
0
ما امیدواریم که شهردار جدید بتواند تندیس سردار مبارزه دشتستان شهید میرزا محمد خان برازجانی را نصب نمایداگر این اقدام انجام شود باعث خوشحالی مردم برازجان می شودزیرا نصب تندیس این شهید نمادی از مبارزه ایثار وشهادت وفرهنگ این شهر می باشد
1392/07/18 - 12:02
0
0
شهردار برازجان فقط مهندس شیخیانی
1392/07/17 - 15:02
0
0
به زعم من در جایی که به نام شهر در آن زیست می کنیم باید به مفهوم و جایگاه شهر، شهروندی و مسئولیت پذیری نیز به نوبه ی خویش احترام بگذاریم و به آن حساس باشیم. در جامعه یی که به نقدپذیری، انتقادگری، روا داری و همزیستی مسالمت امیز، گفت و گو و جهان پیرامونی زیست خود حساس نیستیم، با چنین انگاره ها و باورهایی که نویسنده ی محترم در مطلب خود بدان اشاره کرده اند، می شود در دراز مدت بدان دست یابیم. در این یادداشت در کنار انتقادات و هشدارهایی اجتماعی محور و شهروندمحور نوشته شده، پیشنهادات مدنی یی نیز ارایه شده است. پیشنهاداتی که می شود در تجربه ی شورا عملی شود، به گمانم چه ما به عنوان شهروند و چه شوراییان شهر برازجان و در راس آن ریاست محترم شورای شهر باید به دقت به مداقه در آن بنگیریم. با توجه به عدم شفافیتی که در این جلسه بر ان رفته، برگزاری جلسات علنی و از طرف دیگر اجرای سیاست درهای باز شورای شهر برازجان بر روی نمایندگان رسانه ها و شهروندان پرسشگر آن شهر می تواند گام ارزشمندی در راستای ترمیم این فضای مخدوش و کدرشده باشد. نگاه انتقادی و پرسش گرایانه حق مدنی و ذاتی هر شهروندی در این کره ی خاکی است و بهتر است مسائلی که مخدوش و کدر شده هستند، نوری بر آن تاباند تا وضعیت واقعی ان روشن شود. در جامعه ی کنونی ما مطالبی که وضعیت ثابت و راکد ما را به چالش بکشد امری ضروری است.
1392/07/17 - 14:57
0
0
به نظر من در اینجا دیگر وقت آن گذشته که بخواهیم از مسائلی که در انتخابات گذشته صحبت کنیم الان ما شهروندان برازجانی هستیم واین مدت کار شورا. اگر بخواهیم ساکت بمانیم و ببینیم که چه می شود 4سال عقب مانده ایم. من از اقای حسام مقدم تشکر میکنم که مسئولیت شهروندی ما در برابر این جریانات متذکر می شوند.
1392/07/17 - 08:03
0
0
با سلام امیر علی عزیز این طریقه رای دادن نبود؛ یکی با شدت تمام مردم را قسم می داد به قران به من رای دهیید من گناه دارم.... دیگری با عکس پدرش رای می آورد.... دیگری بالن هوامیکند.... دیگری با حمایت مجلسی و کارت شارژ و .... دو نفر دیگر با حمایت زمینهای فرد خاص برازجان رای جمع می کند.... چند نفر دیگر با وعده اینکه شهردار محترم و مردمی برازجان را بر میداریم و طایفه گری رای جمع کردند و....
در اولین روز کار شورا شهردار مردمی مهندس حسین ابادی را کنار زدند وبر خواسته عمومی مردم برازجان تبر زدند الان هم با اقای گناوه ای و خورموجی هماهنگ کرده اند که شهردارش کنند بدون توجه به خواسته مردم باید تا دو سال فقط خیابانهای برازجان را یادشان بدهند. بله اولین خلاف کار مردمند که از میان 52 کاندید شورا این افراد را انتخاب کردند الان هم باید چوب انتخابشان را بخورند....
پاسخ: انتشار این نظر به معنای رد یا تایید آن نیست.
1392/07/17 - 01:58
0
0
جناب نگارنده مقاله در جهت تخریب دیگری و هدفمند نوشته شده است. با این کارها نمی توان به شورای شهر کمکی کرد و فقط و فقط و فقط سبب کورتر شدن گره می شود
1392/07/17 - 01:53
0
0
اقای حسام مقدم بهتر بود قبل از اینکه این مقاله را بنویسید ایین نامه شورای شهر را کامل مطالعه می کردی تا با علم ناقص، مبادرت به نوشتن چنین مقاله ای نمی نمودی ... شما عمل صورت گرفته از سوی یکی از اعضا شورا را با معیار قانون نقد کردی که در همان قانون مشارالیه هیچگاه منع نشده است البته نه اینکه بنده با آن عمل موافق باشم. و بی جهت اقدام به تخریب رئیس شورا شهر می کنید که هیچ ارتباطی با عمل انجام شده ندارد و بدون انکه از قضایای صورت گرفته آگاهی لازم را داشته باشی؟؟؟ در زمانی که شورای شهر هنوز در ابتدای راه هست و نیاز به آرامش و اتحاد دارد بی جهت با تشویش اذهان به دنبال منافع از دست رفته هستید. متاسفم که لقب روشن فکر را هم به یدک می کشید.
1392/07/16 - 23:10
0
0
...
یکی از اعضای شورا گفته اگه ما آقای .... رو شهردار کنیم برای بچه های شهرداری خوب میشه و ما اینو نمیخوایم. ای خدا یکی به این آدم حالی کنه که شهردار بدون کارمنداش هیچ کاری نمیتونه بکنه. همینطور که اگه شما اعضای شورا با هم نباشید دخل شهردار بدبخت رو در میارید.
بچه های شهرداری چه بدی در حقت کردن آقای.... وقتی میومدی و کارت رو با پارتی بازی و سفارش انجام میدادن که خیلی خوب بود ولی حالا چون بچه های شهرداری بخاطر رفتار بدت؛ کم محلی میکنن بد شدن.
پاسخ: انتشار این نظر به معنای رد یا تایید آن نیست.
1392/07/16 - 19:16
0
0
خانه از پای بست ویران است خواجه فکر نقش ایوان است آقای حسام مقدم عزیز شما چرا ؟ عزیز برادر کی بار کج به منزل رسیده که این بار دومش باشه ؟ مگر داستان کوش (کفش ) لنگ لنگ را نشنیده ای ؟ حتی چند برادر وقتی زن میگیرند و به اصطلاح اگر کوش لنگ لنگ باشند برادری هم پابرجا نمیماند باید سنخیتی بین اعضاء شورا برقرار باشد و این نیاز مند وجود تشکل هایی قبل از انتخابات است هماهنگی ها و تهیه لیست مشترک حالا ما انتظار احزاب آنچنانی را نداریم ولی چهارتا آدم دلسوز که در این شهر پیدا میشن زمینه اینکار را فراهم کنند ترا به خدا این آش شله قلمکار است یا شورای شهر ؟
1392/07/16 - 16:01
0
0
سپاس استاد
مردم ما خیلی بدبختند رای بدهند که اینجوری میشه ، رای ندهند که تکلیف را بر زمین نهاده اند نمی دانند چه خاکی رو سر خودشون بریزند
1392/07/16 - 14:36
0
0
چراهمیشه. نیمه خالی لیوان رامیبینید خوب این شورا نمیخواد مانندشورای قبلی یه ادم الکی انتخاب کنه میخواد بیشتردقت کنه
1392/07/16 - 14:32
0
0
نگارنده عزیز من خیلی رای برای ......جمع کردم مردم خیلیها به من رای دادند بدبخت وبیجاره مردم روستای برازجان چیری از شهریت در ان نمبینییم مردم حقشون در کوچههای با چاله بزرگ رفت امد کنند و مرتبا جلو بندی ماشین عوض کنند در این روستا هر کس هر کاری دلش خاست انجام دهد بی در وبیکر وبی صاحب مردم همه میگویند به ما چه وبی مسولیت
1392/07/16 - 12:15
0
0
آخه جناب حسام مقدم شما واقعا از اون کسی که دقیقا با استفاده از سادگی مردم شگفتی آفریده است انتظار رعایت قانون دارید؟ اگر قانون برایشان ملاک بود که از این طریق رای جمع نمی کردند. نه فقط این...... دو سه نفر دیگر شورای شهر را هم که میشناسم رای آوردنشان داستانی است برای خودش . اصلا به نظر من دمکراسی به درد یک کشور جهان سومی نمی خورد و خلاص.
پاسخ: انتشار این نظر به معنای رد یا تایید آن نیست.
1392/07/16 - 11:15
0
0
مردم باید یاد بگیرند که درس دادن سابقه مدیریتی نیست و مردم باید بدانند که من نوعی کاندید بودم می گفتند اگر غذا ندی ما نیستیم(البته بعضیها)مردم باید لمس کنند شورایی که با جد و نمره و قسم و کتاب اسمانی شکل گیرد نباید انتظار بیشتری داشته باشند مردم باید ضعفها را بشناسند شخصی که مدیریت منابع انسانی و صنعتی داشته و الفبای مدیریتی را می داند قربانی طایفه ای و غذا ندادن می شود مردم باید هوشیار شوند و اشتباه تصمیم انروز را درک کنند ؟؟! دوست عزیز تا اندیشه جامعه ما اینطوری باشد افراد بزرگ با اندیشه بزرگ جایگاهی در جامعه مدنی این شهر و دیار ندارن...
پاسخ: انتشار این نظر به معنای رد یا تایید مفاد آن نیست.
1392/07/16 - 07:46
0
0
دوست گرامی درود بر شما ولی خودتان را زیاد ناراحت نکنید زیرا وقتی افرادی از شورا با هزینه های هنگفت اقوام ، دوستان وطایفه از روستاهای اطراف با مینی بوس میایند رای می دهند نباید توقع انجام قانون داشت .........................یا بخاطر پارچه ای سبز یعنی آینده شهرشان را به تدبیر وتعقل نسپرده اند ...
1392/07/16 - 07:39
0
0
1 مردم برازجان اگاه نیستندو اگاه نخواهند شد اگر اگاه بودند نمی گفتند اقا گناه دارد چند بار در شورا امده موفق نشده تا به ان رای دهیم. اقا نمی توانسته مدرسه ای را....
حاج خانم مردم به پدرش رای داده اند خانم شگفتی ساز شده راستی خانم شگفتی ساز کجاست که بیایید از 18000 رای مردم دفاع کند و گفت بدرم فلانی است و مردم به بدرش رای دادند.
آن اقایی که مردم را قسم میداد به قران به من رای دهید دست مردم روی قران می گذاشت به من رای دهیید دست و بای مردم می بوسید به من رای بدهیید من گناه دارم بقیه هم با شگردهای خاص خودشان رای دادند الان نایب رییس شورا تا به ان زنگ زدی می گوید تهرانم دنبال....
نگارنده عزیز همین افراد بهترین شهردار برازجان مهندس حسین ابادی عوض کردند الان به دنبال شهردار خورموجی و گناوه ای افتاده اند مردم برازجان لایقند عزیز دل برادر خلایق هرچه لایق حقشون بعد برازجان شهر می شد که بهترین شهردار حسین ابادی را برداشتند نگارنده عزیز خودت ناراحت مکن مردم حقشونه کاکای عزیزم.
پاسخ: انتشار این نظر به معنای رد یا تایید مفاد آن نیست.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکوری در استان بوشهر
  • خبرنگاران سراسر شرکت ملی گاز ایران از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند
  • کاروان خودروهای شوتی در دشتستان توقیف شد
  • ثبت بیشترین جلسات و اقدامات راهبردی در هیئت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 1402
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/06
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...