امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 19 بهمن 1401 - 10:36

اتحادخبر: در سومین مرحله از جشنواره جهش عمرانی،  ١٨ پروژه در محدوده مناطق ٢و ۴ با اعتبار ٣۵۴.٨ میلیارد تومان با حضور شهردار، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر شیراز افتتاح یا عملیات عمرانی آنها آغاز شد.

 

اتحادخبر: در سومین مرحله از جشنواره جهش عمرانی،  ١٨ پروژه در محدوده مناطق ٢و ۴ با اعتبار ٣۵۴.٨ میلیارد تومان با حضور شهردار، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر شیراز افتتاح یا عملیات عمرانی آنها آغاز شد.

سومین گام در جهش عمرانی شیراز/افتتاح یا آغاز ساخت ۱۸ پروژه

به گزارش ایسنا؛ شهردار شیراز سه‌شنبه ۱۸ بهمن در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها ضمن تبریک دهه پرفروغ فجر، بیان کرد: امسال شاهد مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های متفاوت نسبت به سال‌های گذشته در ایام دهه فجر هستیم که در روزهای مختلف تقسیم شده است.  

محمدحسن اسدی با تاکید براینکه مدیریت شهری به دنبال بزرگنمایی، شعار و تبلیغات نیست، هدف شورا و شهرداری شیراز را تنها خدمت به مردم دانست و با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ١١٢ پروژه به ارزش ۱۳هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال گفت: امروز و در سومین مرحله، ١٨ پروژه در مناطق ٢ و ۴ رسیدیم. 

شهردار شیراز، کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح سفیر-رحمت، افتتاح مجموعه ورزشی قلعه شاهزاده بیگم، اتمام عملیات لوله‌گذاری بولوار سیبویه، اجرایلوله‌گذاری به وسیله لوله‌های بتنی با قطر ١٤٠٠ میلیمتر، دفع و هدایت آب‌های سطحی و کنترل سیلاب و ارتقای سطح کیفی و ایمنی معابر را از پروژه‌های گام سوم جهش عمرانی شیراز برشمرد و گفت: تا پایان دهه فجر و تا اواسط اسفندامسال دیگر پروژه‌های این کلانشهر افتتاح خواهد شد.

اسدی همچنین به بهره‌برداری از فاز یک خط ٢ مترو شیراز اشاره و اضافه کرد: در این فاز که بیش از ۸ کیلومتر طول دارد و میدان قهرمانان را به میدان امام حسین(ع) متصل می‌کند، سه ایستگاه افتتاح خواهد شد و برای اجرای آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است تا شیراز در توسعه قطار شهری گام دیگری بردارد.

شهردار شیراز با یادآوری اینکه شهروندان استقبال خوبی از مترو دارند، این امر را مایه مباهات دانست و یادآوری کرد: در نخستین روز دهه فجر علاوه بر بهره‌برداری از یک مجتمع گردشگری و تفریحی، تعدادی از پروژه‌های مناطق ٦ و ١٠ افتتاح و کلنگ‌زنی و گام اول در جهش عمرانی شیراز را برداشتیم و در دومین گام، یک پیست موتورسواری افتتاح شد و کلنگ سالن غیر توپی و تقاطع قائم-رحمت به ارزش ٢٥٠ میلیارد تومان بر زمین زده شد.

تلاش برای بهبود زیست در شیراز بهترین خدمت است

رئیس شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه با اجرای تقاطع غیر همسطح سفیر- رحمت علاوه بر کوتاه شدن زمان سفر، موجب کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها و ایمنی تردد و افزایش ضریب آرامش شهروندان است، گفت: با اجرای این طرح، شاهد بهبود ترافیک و کاهش هزینه‌های مختلف خواهیم بود.

مهدی طاهری با بیان اینکه در شیراز بیشترین درصد آلایندگی مربوط به خودروهای سواری است، گفت: ترافیک دلیل بروز این آلودگی است، بنابراین اجرا و توسعه پروژه‌هایی که منجر به کاهش مدت سفر و رفع گره‌های ترافیکی شود، آلودگی شهر کاهش یافته و سلامت شهروندان ارتقا خواهد یافت.

طاهری، اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی را آبروی هر شهری دانست و با بیان اینکه حفظ سلامت محیط زیست و کمک به زیست مناسب شهری، دغدغه مجموعه شورا و شهرداری شیراز است، گفت: برخی پروژه‌ها که امروز شروع می‌شود، قبلا در طرح‌های تفصیلی شهر بوده و این تقاطع هم از همان طرح‌ها است، هرچند اگر در گذشته اجرا شده بود، هزینه‌های کمتری نیاز داشت.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه طی ۱.۵ سال گذشته، شورای ششم برای تعیین تکلیف طرح‌های زمین مانده تلاش کرده است، ابراز امیدواری کرد که طرح‌های اثرگذار به آینده موکول نشود.

طاهری با بیان اینکه شیراز شهری ثروتمند و تواناست، از تلاش شهرداری برای انجام کارهای برزمین مانده خبر داد و تاکید کرد که همه مدیران باید به دنبال خدمت هرچه بهتر و مطلوبتر به مردم باشند.

پیشرفت عمرانی منطقه ۲ شیراز

نایب رئیس و ناظر شورا در منطقه دو شهرداری نیز مدعی شد که این منطقه از شهرداری در زمینه اقدامات عمرانی پیشرفت بیشتری نسبت به سایر مناطق داشته است، یکی از درخواست‌های مهم مردم را ایجاد بسترهای ورزشی دانست و خاطرنشان کرد که امسال و بعد از ۴۴ سال شاهد محقق شدن شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی با خدمت رسانی در محلات مختلف هستیم.

محمدتقی تذروی، با تاکید براینکه تلاش مضاعف مسئولان مورد انتظار است، لزوم سپردن مدیریت و بهره‌برداری از مراکز ورزشی و فرهنگی شهرداری به مردم را یادآور شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شیراز نیز گفت: تحول در پروژه‌های عمرانی با جشنواره جهش عمرانی، امسال با چند ویژگی خاص در حال انجام و تعیین تکلیف پروژه‌های بر زمین مانده یکی از ویژگی‌ها است.

علی اکبر سلطانی، با بیان اینکه در گذشته پروژه‌هایی تعریف شده اما اجرا نشده است، گفت: تعیین تکلیف پروژه‌های بر زمین مانده و تعریف و اجرای پروژه‌ها براساس رفع گره‌های ترافیکی و نیازهای شهروندان و شهر و طرح‌های بالا دستی مانند طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در دستور کار است.

سلطانی خاطرنشان کرد: اجرای سریع پروژه‌ها، مهندسی ارزش و اصلاح نقشه‌ها برای اجرایی شدن آنها، طراحی براساس طرح تفصیلی و اسناد بالادستی و پرداختن به اولویت‌ها بر اساس طرح جامع و اعتماد به جوانان، از ویژگی‌های این طرح‌هاست.

او با بیان اینکه اجرای پروژه‌ها با استفاده از تمام ظرفیت‌های ترافیکی دومین ویژگی جشنواره جهش عمرانی است، گفت: در این دوره عملکرد همه جانبه و مهندسی ارزشی و با وجود تملک در مسیر اجرا قرار می‌گیرند تا شاهد رها شدن پروژه‌هایی مانند؛ تقاطع غیر همسطح سفیر-رحمت با وجود اهمیت در محور پر تردد بلوار رحمت و رینگ‌های ترافیکی نباشیم.

سرعت در اجرای پروژه مانند کاهش مدت زمان پنج ماهه در اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح نیایش سومین ویژگی بود که سلطانی به آن پرداخت و گفت: افتتاح زود هنگام در کنار تلاش و کار شبانه روزی سازمان عمران بعنوان بازویی اجرایی در پروژه نیایش را شاهد هستیم.

این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: آخرین ویژگی ارتباط‌های جنوبی_ شمالی و عرضی شهر شیراز است و باتوجه به اینکه شیراز شهری طولی است و در ارتباط های عرضی با مشکلاتی مواجه است، در این راستا برای رفع این مشکل باید به سمت عرضی کردن آن برویم تا مشکلات ترافیکی برای تسهیل تردد مردم حل شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورا در پایان گفت: امید است دهه فجر سرآغازی برای جهش عمرانی در شهر شیراز و تحول خدمت به مردم باشد تا بتوانیم فاصله طبقاتی خدماتی ایجاد شده را جبران کنیم.

ویژگی‌های تقاطع سفیر-رحمت

محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این آیین بیان کرد: در سومین روز از جشنواره جهش عمرانی، کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۴ و ٢ در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: احداث تقاطع‌ها در حقیقت، احداث زیرساخت‌های حمل‌ونقل ترافیک شهر شیراز محسوب می‌شوند و این مهم موجب کاهش زمان سفرهای شهروندان، کاهش مصرف سوخت و نهایتا کاهش آلایندگی هوا و یک زندگی بهتر می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: تقاطع سفیر-رحمت و ۲ دورگرد آن در یک فرآیند مهندسی ارزش از بین ٧ طرح منتخب که به مراحل نهایی راه یافته بودند، انتخاب شدند و قرار است در این پروژه بولوار رحمت در تراز همکف و امتداد این بولوار به عنوان پل رو گذر از روی آن عبور کند و تقاطع‌هایی هم به صورت دورگردهای غیرهمسطح در طرفین آن اجرایی شود.

امین با بیان اینکه این تقاطع از ۴ قطعه پل تشکیل شده و مقرر شده در۲۴ ماه به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: ١٦٠٠ متر طول عرشه پل با احتساب رمپ‌هاست و توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهر شیراز اجرایی می‌شود.

پروژه‌ها با استفاده از نظرات مردم و رویکرد علمی اجرایی شده است

شهردار منطقه ۲ شیراز نیز در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های این منطقه بیان کرد: امروز شاهد کلنگ زنی و افتتاح۱۵ پروژه عمرانی با ارزش بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان هستیم که شامل افتتاح و بهره‌برداری از زمین چمن ورزشی شهید نیاز دهقانی، پارک حاشیه محراب، عملیات لوله گذاری آب‌های سطحی بلو سیبویه و آبنمای موزیکال و کلنگ‌زنی ۱۱ پروژه عمرانی دیگر می‌شود. 

محمدتولایی شیرازی، با بیان اینکه این منطقه دارای ۲۸ محله است، افزود: در این منطقه سعی شده است که با استفاده از نظرات مردم و معتمدین محلی، پروژه‌ها تعریف و با اضافه شدن رویکردهای علمی پروژه‌ها اجرایی شود.

لزوم اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی با نمود بیشتر در منطقه چهار

شهردار منطقه چهار شیراز نیز در آیین افتتاح وکلنگ‌زنی پروژه‌های این منطقه گفت: پس از سال‌ها انتظار به همت شورای انقلابی و شهردار شیراز پروژه تقاطع غیرهمسطح سفیر- رحمت در دستور اجرا قرار گرفت.

حسام الدین اسدزاده، ادامه داد: این منطقه از شهرداری شیراز، عنوان وسیع ترین منطقه محدوده خدماتی این کلانشهر را به خود اختصاص داده و نیاز است که پروژه‌های عمرانی و خدماتی بارزتر و با نمود  بیشتری در این منطقه اجرایی شود.

اسدزاده خاطرنشان کرد: در این راستا و همزمان با ایام دهه فجر، تملک چند باغ در راستای افزایش فضای سبز منطقه در دستور کار گرفت واجرای پروژه ۲۰ میلیارد تومانی لوله گذاری آب‌های سطحی منطقه نیز در دستور کار است که با اجرای این پروژه دیگر شاهد آبگرفتگی در منطقه نخواهیم بود.

سومین مرحله از جهش عمرانی شهرداری شیراز شامل آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح سفیر – رحمت با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، افتتاح مجموعه ورزشی قلعه شاهزاده بیگم، افتتاح آبنما و تاسیسات برقی بولوار آیت الله قشقایی، افتتاح فاز نخست بوستان ۴ هکتاری محراب، اتمام عملیات اجرایی لوله گذاری بولوار سیبویه، آغاز عملیات اجرایی عملیات تکمیلی بوستان زندگی، پایگاه چند منظوره مدیریت بحران، زمین چمن بوستان محراب، عملیات تکمیلی ساختمان فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس و ... با اعتبار ٣۵۴.٨ میلیارد تومان بود.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 16 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...