امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 20 تير 1401 - 18:45
روی خط مدیر مسئول

اتحادخبر-اکبر صابری:دراین وانفسای مشکلات اقتصادی و معیشتی که طبقه متوسط هم به خط فقر نزدیک شده اند اطاق فکر برخی آقایان در پایتخت بحث حجاب را اولویت اول خود دانسته و چنان هیاهویی در این خصوص به راه انداخته اند گویا تا دیروز حکومتی غیر اسلامی در این کشور حاکم بوده و از امروز باید قوانین شریعت اسلام جایگزین شود.ایراد نطق در خطبه ها و از...

 

هیاهوی حجاب و خودکشی های نگران کننده

اکبر صابری:

 

دراین وانفسای مشکلات اقتصادی و معیشتی که طبقه متوسط هم به خط فقر نزدیک شده است اطاق فکر برخی آقایان در پایتخت بحث حجاب را اولویت اول خود دانسته و چنان هیاهویی در این خصوص به راه انداخته اند گویا تا دیروز حکومتی غیر اسلامی در این کشور حاکم بوده و از امروز باید قوانین شریعت اسلام جایگزین شود.


ایراد نطق در خطبه ها و از تریبون شورای اداری شهرستان ها خطی است که از اطاق فکر مرکز نشینیان به زیر دستان ابلاغ و دیکته شده است. در این راستا البته برخی مسئولان معقولانه با موضوع برخورد کرده و ضمن تاکید بر اصل حجاب و عفاف راهکارهای ترویج حجاب و عفاف از طریق راه های منطقی و فرهنگی پیشنهاد نموده و برخی البته برای اغراض دیگر و نشان دادن انقلابی گری خود شمشیر مقابله با بی حجابان و بدحجاب ها را از نیام بیرون کشیده و با رجزخوانی می خواهند اطاق های همکاران زن و مرد را از هم جدا نمایند. افاضه فرموده اند هیچ زنی هم در جلسات اداری نباید بدون چادر حضور یابد و هر مدیری هم کوتاهی کند او را عزل خواهند کرد.


اینکه نماز را با پوشش مناسب و شرعی حتی بدون چادر می توان خواند ولی در شورای اداری با مانتو و شلوار و مقنعه که پوشش کامل و معقولی است نمی توان شرکت کرد و اینکه شورای اداری از نماز در محضر خداوند باری تعالی مهمتر شده است فقط کاسه داغ تر از آش بودن برخی ها را در ذهن تداعی می کند.
جمع بندی بحث اینکه:


1. به نظر می رسد برجسته کردن بحث حجاب و عفاف در سطح کشور خطی است که از تهران به شهرستان ها داده شده و برای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات اصلی جامعه مثل گرانی های سرسام آور و نافرجامی در برجام است.


2. در این میان موضع گیری برخی مسئولین و ائمه جمعه منطقی بود و برخی دیگر مثل فرماندار محترم بوشهر متاسفانه تند و غیر منطقی که واکنش ها و بازتاب های منفی آن در جامعه بیش از تایید و مقبولیت آن بود.


3. در خصوص مقوله حجاب و عفاف بد نیست آنها که چهار سوی اطاق کار و منزل شان عکس سردار شهید قاسم سلیمانی نصب کرده اند به نوع نگاه و بیان آن شهید سرافراز هم در خصوص حجاب و دختران بدحجاب توجه و عنایت داشته باشند تا فارغ از شعار، کمی به طریق و شیوه آن شهید بزرگوار و مورد احترام چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا عمل نمایند: "من و آدم‌های خودم. من و رفقای خودم. من و مریدهای خودم. این بی‌حجاب است، این باحجاب است. این چپ است، آن راست است، این اصلاح طلب است، او اصولگراست، خب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟ همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست. جامعه ما خانواده ماست. این‌ها همه مردم ما هستند. این ها بچه های ما هستند."


خودکشی های نگران کننده

 
در ادامه چند مورد خودکشی در سطح استان، خودکشی اخیر یک جوان دشتستانی در یکی از روستاهای بخش شبانکاره موجب نگرانی جدی است.
نگرانی جدی تر، اتفاق هولناکی است که در نجف آباد اصفهان رخ داد. خودکشی دسته جمعی یک خانواده پنج نفره احساسات همه آنها که این خبر ر ا شنیدند جریحه دار کرد.

 

نجف آباد و بوشهر و دشتستان ندارد.

"بنی‌آدم اعضای یکدیگرند / که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به‌درد آورَد روزگار/ دگر عضوها را نمانَد قرار
تو کز محنت دیگران بی‌غمی / نشاید که نامت نهند آدمی"


مسئولین محترم کشور، استان و شهرستان ها؛ شما فقط مسئول حجاب و عفاف و تار موی خانم ها نیستید.
مسئولین ما در خصوص آنچه باعث این خودکشی ها و یا افزایش افسردگی ها و مشکلات روحی و روانی در جامعه شده یا می شود نیز مسئولیت دارند.
آیا به همین اندازه که در رابطه با برخی مسایل نطق و حکم و دستور صادر می کنید در رابطه با معضلات اجتماعی مثل خودکشی، افسردگی، دزدی و نابهنجاری های دیگر نیز حساس هستید؟

****
بازداشت مصطفی تاج زاده

 
بازداشت یکی از صریح ترین منتقدان حاکمیت باعث ایجاد نگرانی در فعالان سیاسی ایران شد.
جبهه اصلاحات ایران و بسیاری از فعالان سیاسی به این بازداشت واکنش نشان دادند. این فعالان معتقدند این نوع بازداشت ها محدود کردن آزادی بیان است که در قانون اساسی به عنوان یکی از حقوق اساسی شهروندان بر آن تاکید شده است. در همین خصوص علی مطهری، نماینده‌ی سابق مردم در مجلس، در توییتی نوشت:


عجیب است که آقای #تاجزاده زمانی بازداشت شد که اخیراً یک مرزبندی روشن میان ایده‌اش #اصلاح_امور و #براندازی ارائه کرده بود. حتی اگر کسی معتقد به براندازی باشد، تا زمانی‌که اقدام عملی مانند کار مسلحانه از او سر نزده‌است مجاز به بازداشت او نیستیم، روشی که از سیره  امام_علی علیه‌السلام در برخورد با مخالفانش آموخته‌ایم. امیدوارم #قوه_قضاییه با حفظ استقلال خود در مقابل ضابطان، از آزادی بیان پاسداری کند تا احساسی که از تغییر رویه این قوه در دوره آقای اژه‌ای در مردم ایجاد شده‌است مخدوش نشود.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1401/04/25 - 14:03
2
2
با سلام مجدد

اتفاقی که برای خانواده 5 نفره افتاده است، در ابتدا گنگ و بدون مدرک بوده و در ابتدا، خودکشی فقط یکی از فرضیه ها بود.
در روز 22 تیر، خبرگزاری ایمنا در پستی به نشانی زیر و به نقل از منابع موثق، اشاره کرده که این خانواده با وجود داشتن وضعیت مالی خوب و موقعیت اجتماعی مناسب دست به این اقدام هولناک زده اند. این در حالی ست که افسردگی شدید دو تن از اعضای بزرگ تر خانواده (مادر و پسر بزرگ) هم مشخص بوده و دلیل اصلی بروز این حادثه بوده است:
https://www.imna.ir/news/587932

دلیل اشاره من به خودکشی جوان عاشق پیشه این بود که نباید تا تقی به توقی خورد و با هر اتفاقی دولت و نظام را زیر سوال ببریم.
خودتان در متن خبر می بینید که 4 تن از اعضای خانواده یاد شده آگاهانه (البته در دین و آیین ما کاملا جاهلانه و احمقانه) دست به همچنین اقدامی زده اند.
این آمار را هم ببینید:
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آمار خودکشی‌ در ایران به نسبت جهان، میزان کمتری را نشان می‌دهد؛ به طوریکه این رقم در ایران حدود پنج نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است، حال آنکه در جهان رقمی بیش از ۱۲ نفر بین هر ۱۰۰ هزار نفر است.

حالا لطفا توضیح دهید که چگونه و به چه دلیل این اتفاق باید به دولت پرتلاش سیزدهم ارتباط داده شود؟
چقدر بی حساب است که تلاش برای بهبود اوضاع فرهنگی جامعه و پوشش به فنا رفته بانوان را که مصداق بارز نقض قوانین کشور است، با مشکلات اقتصادی گره بزنیم و آن را مورد انتقاد قرار دهیم.
مگر آقای رییسی و تیم ایشان - که در بدترین زمان ممکن آبروی خود را گرو گذاشته تا کشور و نظام را از لبه پرتگاه ناشی از ناکارآمدی دول قبل دور کنند - چه اشتباهی مرتکب شده اند که باید هر اتفاقی به آنها چسبانده شود؟
اگر فقر و نداری ملاک انتقادات شماست که از تبعات دولت به شدت ضعیف دوازدهم و سیزدهم بوده است. خدا را شکر که هر روز بیشتر از قبل مشخص می شود که چه اقدامات ضعیف و گاه با نیت خیانت به نظام و خوش خدمتی به غرب توسط آن دولت صورت پذیرفته است.

به هر روی، ما منتظر بهبود تدریجی اوضاع توسط دولت آقای رییسی می مانیم و اگر هم ضعفی باشد به جای ارتباط به این و آن به خودشان منتقل می کنیم.
با تشکر
1401/04/24 - 07:34
2
3
با سلام

نمی دانم چرا هر چقدر با خودم فکر می کنم، نمی توانم به نتیجه ای جز اینکه، خط فکری شما از آن طرز تفکر گذشته فاصله گرفته و به شدت با نیروهای انقلابی زاویه گرفته برسم؟! دلیل این همه مخالفت با دولت و اقدامات آن را هم نمی دانم. شاید به زعم خودتان انتقاد سازنده و دلسوزانه باشد اما از طرز نگارش متن و لحن بیان چیز دیگری برداشت می شود.

بر هیچ کس پوشیده نیست که امروز جامعه ما در بدترین شرایط خود هم از نظر اقتصادی و هم از نظر فرهنگی قرار دارد که دلایل مختلفی چون دولت های ضعیف گذشته از جمله دولت آقای روحانی، تهاجم فرهنگی و رسانه ای شدید غرب، تحریم ها و ... دارد.
برای بهبود وضعیت اقتصادی باید صبور بود تا اقدامات دولت به تدریج به نتیجه برسد (که البته جریان مخالف دولت فعلا این کار را نمی کند و فقط می تازد)؛
اما برای بهبود وضعیت بغرنج فرهنگی، به خصوص پوشش به ابتذال و استهزا کشیده شده بانوان در هر جا و مکان و زمان که آرامش فکری و روانی را از مردان جامعه به خصوص جوانان گرفته، چکار باید کرد؟ باید منتظر نتایج فعالیت های اقتصادی دولت ماند تا اگر شرایط بهتر شد مردم هم به سمت بهبود اوضاع فرهنگی خود حرکت کنند؟

** گره زدن مشکلات فرهنگی با مشکلات اقتصادی جز بهانه تراشی و عدم شناخت صحیح از آن، دلیل دیگری ندارد. **

فقرا و افراد کم بضاعت جامعه ما، پوشیده ترین و حتی به جرات می توان گفت مراعات کننده ترین اقشار در این گونه مسایل هستند. کسانی که آن وضع پوشش را دارند کمترین مشکل اقتصادی را دارند. کافی ست کمی تامل و بررسی کنیم.
در اینکه برخی سخت گیری ها شدید به نظر می رسند هم تا حدودی با نظر شما موافق هستم اما باید این مورد به دقت بررسی شود نه به طور کلی بررسی و نتیجه گیری شود. وضعیت پوشش در ادارات و سازمان ها هم دارد نگران کننده می شود.
* خودکشی هم باید دلایل آن مشخص شود نه اینکه هنوز هیچ چیز مشخص نشده حکم دهید. سال ها پیش در برازجان پسری خودش را دار زد؛ تنها به این دلیل که پدر دختر مورد علاقه اش، با ازدواج آنها مخالفت کرده بود! حالا اگر این اتفاق اکنون رخ می داد مقصر آن دولت سیزدهم و جریان حاکم و نظام است؟؟!!!
* آقای تاج زاده شاید مخالف صریح الهجه ای باشد اما من از مدت ها پیش اظهارنظرهای عجیب و غریب او را می دیدم و تحلیل ها را هم می شنیدم. مطمئنا دلیل خاصی علاوه بر اظهاراتش برای بازداشت ایشان بوده است که بازهم لازم است صبور باشیم تا ببینم اصل ماجرا چه بوده است. کم نبوده این گونه بازداشت ها و دستگیری ها که در نهایت مشخص شده مواضع ما که از بیرون به ماجرا نکاه می کنیم عجولانه و شتاب زده بوده است.
با تشکر
پاسخ: نظرتان بسیار محترم. ولی بحث خودکشی دسته جمعی یک خانواده پنج نفره با خودکشی جوانی که ناکام در خواستگاری دختر مورد علاقه اش بوده اصلا قابل قیاس نیست.
1401/04/20 - 22:56
3
5
درود بر شرف شما
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکوری در استان بوشهر
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • خبرنگاران سراسر شرکت ملی گاز ایران از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند
  • کاروان خودروهای شوتی در دشتستان توقیف شد
  • ثبت بیشترین جلسات و اقدامات راهبردی در هیئت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 1402
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/06
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...