امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 28 شهريور 1393 - 15:12

اتحاد جنوب در آستانه 12 شهریورماه سالروز آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا، عملکرد این شورها را بصورت کلی به نظرسنجی مخاطبان و کاربران خود گذاشت. در این نظرسنجی که از بامداد 10 شهریور ماه 1393 تا پایان روز 27 شهریورماه روی سایت اتحاد جنوب قرار داشت از کاربران پرسیده شده بود: با توجه به نقاط ضعف و قوت شوراهای شهر، در مجموع وجود شوراها را لازم....

نتیجه نظر سنجی اتحاد جنوب در خصوص عملکرد شوراها

اتحاد جنوب در آستانه 12 شهریورماه سالروز آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا، عملکرد این شورها را بصورت کلی به نظرسنجی مخاطبان و کاربران خود گذاشت.

در این نظرسنجی که از بامداد 10 شهریور ماه 1393 تا پایان روز 27 شهریورماه روی سایت اتحاد جنوب قرار داشت از کاربران پرسیده شده بود: با توجه به نقاط ضعف و قوت شوراهای شهر، در مجموع وجود شوراها را لازم می دانید یا خیر؟

 

مجموعاً 1412 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که نتایج بدست آمده بدین شرح است:

بلی: 422 نفر معادل 29.9 درصد

خیر: 990  نفر معادل 70.1درصد

 

قابل توجه:

1. در این نظرسنجی عملکرد شورای شهر خاصی مد نظر نبود و بصورت کلی پرسیده شده بود.

2. اینکه 70 درصد مردم (اگر این نظرسنجی را مشت نشانه خروار بدانیم) وجود شوراها را غیر لازم و غیر ضروری می دانند نکته قابل تاملی است که باید مورد بررسی و مداقه کارشناسان و مسئولان ذیربط قرار گیرد.

3. گرچه نتیجه این نظر سنجی کاملاً دقیق نیست ولی آنچه در آن تردیدی نیست نارضایتی عمومی از عملکرد شوراها و میزان توفیق آنان در برآوردن مطالبات و انتظارات مردم است.

4. آیا ادامه کار شوراها با این بازده کار پایین و ناامید کننده، نسبت به هزینه هایی که شوراها بر دوش مردم و دولت تحمیل می کنند مقرون به صرفه و صلاح هست؟

5. نتیجه این نظرسنجی مسئولان ذیربط را به این فکر فرو نمی برد که در صورت ادامه کار شوراها باید تمهیداتی مثل آموزش اعضای شوراها و نظارت بیشتر و دقبق تر بر کار آنها اندیشیده شود تا بازده کاری انان افزایش یافته و نارضایتی عمومی از عملکرد آنان کاهش یابد؟

 

* شما کاربران ارجمند نیز در هر جای ایران عزیزمان هستید برداشت خودتان از نتیجه نظرسنجی اتحاد جنوب و پیشنهادات و نظرات خودتان را در این خصوص ذیل همین خبر برایمان ارسال فرمایید.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1395/12/18 - 01:43
0
0
آقای مرتضي نیکجو فردی بسیار پر تلاش دلسوز و معتمد مردم
1393/07/02 - 01:38
0
0
به نام خدا
با تشکر و سپاس از نشریه و سایت وزین اتحاد جنوب و سلام و احترام خدمت همه کاربران عزیز و فرهیخته این سایت و همه شهروندان بزرگ دشتستانی و بویِژه عزیزان فهیم و فرهیجته .همشهری برازجانی
ماهیت شورا ها یک ماهیت مفید و تأثیر گذار در تمامی جوامع بشری است. در تمامی دنیا تلاش می شود امورات جوامع را به خود مردم آن واگذار نمایند تا با مشارکت در رفع مشکلات جوامع خود بکوشند. در کتاب آسمانی ما مسلمانان نیز به مقوله شورا پرداخته و تأکید گردیده است. اما این شورا چگونه می توانند برای مفید واقع شده و در رفع مشکلات بکوشند.
از قبل از انقلاب اسلامی انجمنهای شهر در شهر های کشور فعال بود ولی هیچگاه مشارکت مردمی را در پی نداشته است و دلیل آن نیز نبود دمکراسی در کشور بوده است که این شورا ها هچون نمایندگان مجالس کشور برخواسته از آراء مردم نبوده اند. بعد از انقلاب اسلامی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر نقش مردم در انتخابات تأکید گردیده و قانون شوراها نیز در فصولی از قانون آورده شده این نقش را با اهمیت دانسته است اما تاکنون این نقش نتوانسته نمود واقعی پیدا نماید که دلایل زیادی بر آن وارد می باشد که به بخشی از آن اشاره میشود.
1-علی رغم اصلاح قانون انجمن شهر و تغییر نام به شورای اسلامی شهر اما این قانون اشکلات بسیاری دارد. بنا براین می طلبد که بازنگری جدی و کلی در این قانون صورت بگیرد و تناسب خوبی با جامعه امروز ما پیدا نماید. همانگونه که دوستان مطلع هستند این شورا ها تحت عنوان شورا های شهر و یا روستا نامیده می شوند اما به دلایل و اشکالاتی که گفته شده نمی توانند در عرصه شهر وارد شده و نقش آفرینی نمایند و تنها به شهرداری مربوط شده و وارد می شوند.
2-به دلیل اشکال و ناقص بودن قانون در شرایط انتخاب گننده گان و خصوصاً انتخاب شونده گان باعث گردیده اکثر افرادی که انتخاب می شوند متناسب با شرایط و نیازهای شهر نباشند و قادر نباشند مفید واقع شوند.
شهر همچون یک پیکره زنده پویا و متحول است. شهر زنده و بر گرفته از فعالیتهای متنوع انسانی است و در این راستا تخصصهای متنوع را نیز می طلبد ولی امروزه ما شاهد عدم تحقق این مقوله در عرصه شورا های کشور خصوصاً شهر های میانه و پایین رده بندی شهرهای کشور هستیم که باعث شده شورا هایی ناتوان و ضعیف بر سر کار بیایند که برای حل مشکلات شهر ناتوان هستند.
3-قوانین شورا ها می باست بازنگری شود تا افرادی که انتخاب میشوند از شرایط لازم برای اداره شهر برخوردار باشند.
4-دولتها به دلیل علاقه مند بودن به دولتی بودن امور و تسلط بیشتر برجامعه از واگذاری بیشتر اختیارات به شهرداریها و شورا ها تفره می روند و بر همین حد اختیار پافشاری دارند که باعث عدم شکل گیری مدیریت واحد شهری در کشور و بروز مشکلات عدیده در شهر ها شده است و در کنار ناتوانی شورا ها در حل این مشکلات می باشد.
5- نبود نظارت بر عملکرد شوراها در کشور و پاسخگو نبودن شوراها به مردم و هیچ رکن بالا دستی باعث گردیده شورا ها تنها خود را همه کاره دانسته و یک احساس مالکیت و حاکمیت بر شهر و شهرداری داشته باشند. در نتیجه ما شاهد شوراهایی ضعیف و نا کارامد در شهر های کشور هستیم. اینها بخشی از مشکلات می باشد که در اینجا مجال پرداختن مفصل به آن نمی باشد.
1393/07/01 - 16:21
0
0
بسيج يعني يك دل بودن افرادي براي نيل به اهدافي مقدس كه با گذشت و ايثارهمراه ميباشد. خود قضاوت بكن عملكرد دوستان به اسم بسيجي عضو شورا را. تو را به خدا با احساسات و اعتقادات مردم بازي نكنيد.
1393/07/01 - 13:52
0
0
آقای حاج محمد با این کامنت سطح معلومات خودت را به همه مردم ثابت کردی!!! هر شهر ودیار از مبارزات وخدمات گذشتگان خود افتخار دارد، مبارزی چون شهید میرزا محمد خان برازجانی که مدت 4 سال زیرتوپ انگلیس جهت دفاع از کشور و حفظ دین و ناموس در 3 منطقه دشتستان در نبرد بود تا نیاکان تو اسیر سپاه انگلیس نشوند ، واکنون هم افراد تاریخدان و با فرهنگ ارزش مبارزات و خدمات ایشان را می دانند: و آن کسانی که مخالف با نصب تندیس این شهید مبارز هستند به مفهوم ارادت و جیره خواری از استعما ر انگلیس وخیانت به مردم دشتستان و به ملت کشور عزیزمان ایران می باشد:
پیش ما نیکان نگیرد هرکه بنیادش بد است //// تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است .
1393/07/01 - 12:09
0
0
سلام اقا ..... .بسیجی این افراد فقط به تظاهر است ........ در شهرداری انجام می شود..........................اقا باید بگویی من بسیجی ام و مردم را غارت کنی انهایی که 1 ماه در خرمشهر جنگیدند و انهایی که خرمشهر را ازاد کردند و خون دادند و خون ریختند بسیجی بودند اینها هم بسیجی هستند برو دنبال واقعیت باش
1393/06/31 - 20:15
0
0
وقتی که به خود اجازه میدهیم اینطور بچه های بسیجی و اهل جبهه عضو شورا را مورد هجوم قرار میدهیم باید دوستانی مثل حاج محمد اینطور به شهرستان بکوبند
1393/06/31 - 11:47
0
0
جناب حاج محمد برو و در مورد شهرت که شصت کیلومتر بعد از برازجان در یک بن بست واقع شده صحبت کن.واقعا ادبیاتت به همون شهر میخوره.مردم اصیل دشتستان سالهاست که این تندیس رو در قلبشون نصب کردن./ج
1393/06/31 - 11:01
0
0
بابا در این ............. رو گل بگیرید. شورا نخوایم باید کی رو ببینیم....
راستی حاج محمد تندیس میرزا محمدخان بخوره تو سر امثال شماها که نه بومی این شهر هستید و نه ....................
1393/06/31 - 09:27
0
0
اینقدر تندیس تندیس نکنین! تندیس بخوره تو سر اوناییکه دارن به اسم تندیس واسه منافع خودشون و خانوده ها و فامیلااشون لجبازی خاله صفتانه میکنن ! این شهر برازجان مشکلات عدیده ای داره اگه واقعا منصف هستید شهر و مشکلاتش رو بررسی کنید تندیس توی کشک سرتون بخوره! فرهنگ سازی کنید، تفریحهای سالم واسه مردم بوجود بیارین تا ..................
1393/06/31 - 09:25
0
0
ما شورا در برازجان نمی خواهیم ! شورای لجباز نمی خواهیم ! تحصیل کرده های بیسواد نمیخواهیم ! متدین های ...... نمی خواهیم ! خوش پوشهای .......نمی خواهیم !
خدا لعنت کند کسانی را که از انتشار خواسته ی مردم خودداری می کنند! /ج
پاسخ: با عرض پوزش قسمتی از پیام شما قابل انتشار نیست
1393/06/31 - 09:24
0
0
آقا یه کلام ما شورا نمیخوایم برازجون شورا نمیخواد اون ........ برن کشکون رو بسان/ج
1393/06/31 - 09:22
0
0
در شورای برازجون رو گل بگیرید تا اون ..........نفر از خود راضی برن توی خونشون بشینن !/ج
1393/06/31 - 09:21
0
0
برازجون شورای منفعت طلب نمیخواد!/ج
1393/06/31 - 07:59
0
0
یک کلام :
شوراها در 8 سال اصلاحات خوش درخشیدند
ولی
در 8 سال دولت پاک !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ملعبه ی دست کم واپسان تمامت خواه بودند !!!!
1393/06/31 - 07:14
0
0
چرا مسئولین فکری به حال مردم روستاهای لرده و باغتاج و ناخا و جمغاری نمیکنند توی کدام روستا یا شهر کشور اعضای یک خانواده غیر ساکن عضو شوائ انجا هستند شما را به خدا به حرف و درد دل مردم توجه کنید به داد مردم برسید این چه وضعیه /ج
1393/06/30 - 20:11
0
0
بسیار عملکرد ضعیف بوده/ج
1393/06/30 - 11:39
0
0
من مانده ام و نمی دانم چرا برخی اینقدر اصرار دارند به مورد تندیس سردار میرزا محمد خان. خوم شخصا به سردار شجاع احترام بسیار دارم ولی این را هم درست نمی دانم که بعضیها گویی شهر هیچ مشکلی ندارد و همه چیز روبه راه است الا تندیس و تنها همین را مطرح می کنند و تاکید دارند.
1393/06/30 - 07:40
0
0
سلام اقای حسین بهبهانی درود بر شما اگر اقایان فلان و فلان تندیس مرد مبارز غضنفر السلطنه برازجانی را به نام بسیجی و انقلابی برش دادند من بسیجی این حرکت افراطی گری اقایان را به شدت محکوم می کنییم خواسته من بسیجی هم این بود واین است که تندیس غضنفر السلطنه برازجانی مثل خواسته عموم مردم در همان جا کاروانسررای مشیر الملک نصب شود اقای بهبهانی اگر اقایان تندیس مرد مبارز را برش دادند و دل ما وعموم را به درد اوردند فریاد درود بر غضنفرالسلطنه شما در کانون امام خمینی دل ما را شادکرد حرکت شما بسیجی بود نه حرکت اقای خرمی و دهقان انها حرکتی انجام که در تاریخ دشتستان ماندگار خواهد شد ولی قلم عدالت برازجان حاج اکبر صابری غضنفر السلطه برازجانی را دوباره متولد کرد حرکت حاج اکبر صابری بسیجی است و بسیجی بوده چون با عموم مردم است.
1393/06/30 - 07:15
0
0
124 هزار پیغمبر دور هم جمع بشن بخوان کاری رو انجام بدن اختلاف ندارن چون همشون برای رضای خدا هست ولی شورای ما نمیدونم برای رضای کی میخوان کار انجام بدن؟
1393/06/29 - 19:13
0
0
عملکرد شورای شهر برازجان ( ائتلاف 5 نفری ) بی نهایت ضعیف بوده است چون به خواست مردم این شهر اصلا توجه نکرده اند !!! وفقط برخلاف انتظار مردم اقدام کرده اند !!! نمونه بارز آن تندیس سردار مبارز دشتستان می باشد که تاکنون نصب نشده است !!!!!
1393/06/29 - 12:22
0
0
سلام عملکرد شورای شهر برازجان و لجبازی انها در انتخاب معاونین شهردار محترم برازجان و بوجود امدن دو اعتلاف 4 و5 نفره و عدم رو راست بودن ان با مردم و عمل نکردن به شعارهای تبلیغاتی و انتخاباتی و خارج شدن شورای شهر برازجان از خدمت رسانی به مردم و شهر باعث شد مردم از شورا به شدت زده شوند و نظر مردم بیانگر خیلی از پنهان کاریها می باشد چرا شورای محترم شهر برازجان دلیل عزل دو معاون شهردار برازجان که 2 معاون محترم سابقه شهردار بودن را یدک می کشیدند پس از انتصاب 3 ماهه به مردم بیان نکردند در این جا به شورای محترم شهر برازجان اعلام میکنم که دلیل عزل را مردم می دانند واقعیت را مردم می دانند و مردم می دانند عزل به خاطر خدمت رسانی به مردم و شهر برازجان نبوده مردم شریف برازجان واقعیت را می دانند و می دانند انچه در شهرداری می گذرد واقعیات تلخ چندین ساله شهرداری برازجان به طور کامل به ان علم و اگاهی دارند مردم شریف و شهیید پرور شهر برازجان ریز و درشت مساعل شهرداری را می دانند دلیلی وجود ندارد که شورای محترم شهر برازجان واقعیات را بیان نکنند . شورای محترم شهر برازجان این جواب حظور پر شکوه مردم در انتخابات شورای شهر بود مردم واقعیت را گفتند و جای تشکر و قدردانی دارد درود بر مردم شریف برازجان و همیشه در صحنه .
1393/06/29 - 10:01
0
0
در دشتستان ما و به ویژه برازجان ما، داستان مدیریت شهری حتی برخلاف دیگر شهرها داستان جداگانه ای است بجای اینکه بزرگان با اتحاد همدلی دست جوانان و مردم ناتوان را بگیرند به اختلافات خود به قول امام جمعه محترم شهر برازجان بخاطر بدست آوردن مقام دنیایی درگیرند؟؟!! آیا این چنین افرادی می توانند الگو مردم و به ویژه جوانان باشند؟؟!! چه کسی پاسخگو است؟؟!! درد را چه کسی درمان کی کند؟؟!!
1393/06/28 - 21:01
0
0
عملکرد شوراها درکل کشور درست نبوده و شده محل باند بازی و قوم بازی بهتر است بجای انتخاب اعضای شورا در یک انتخابات مردم بطور مستقیم شهردار را برای مدتی انتخاب کنند تا اینهمه کشمکش برسر انتخاب و عزل شهردار که شده تنها کارشورا پایان یابد
1393/06/28 - 16:37
0
0
قاعدتا در نظر سنجی باید به درخواست شورا و در جهت رفع اشکال وجهت شناحت معایب خود و ایجاد زمینه خدمت بهتر به مردم باشد ولی بنظر میرسد این نظر خواهی این هدف دیده نمی شود و برعکس
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...