امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 30 خرداد 1393 - 15:12
گزارشی از حضور رئیس مجلس و وزیر نفت در استان بوشهر

اتحاد جنوب: چهارشنبه هفته جاری، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت و هیات همراه ایشان به استان بوشهر سفر کردند و شهرستان عسلویه میزبان ایشان است. به گزارش اتحاد جنوب؛ گزارشی از حضور چند روزه مسئولان کشور و بازدیدهای انجام شده از فازهای پارس جنوبی، درخواست های استاندار بوشهر از مسئولان کشوری و آخرین وضعیت فازهای پارس جنوبی ...

اتحاد جنوب: چهارشنبه هفته جاری تا کنون، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت و هیات همراه ایشان به استان بوشهر سفر کردند و شهرستان عسلویه میزبان ایشان است.

به گزارش اتحاد جنوب؛ گزارشی از حضور چند روزه مسئولان کشور و بازدیدهای انجام شده از فازهای پارس جنوبی، درخواست های استاندار بوشهر از مسئولان کشوری و آخرین وضعیت فازهای پارس جنوبی را می خوانید:

 

بازدید هوایی رئیس مجلس و وزیر نفت از بزرگترین فاز پارس جنوبی

در ابتدای این سفر، علی لاریجانی رئیس مجلس به همراه وزير نفت و استاندار بوشهر از فاز 12 پارس جنوبی بازدید کردند.

علی لاریجانی به همراه وزیر نفت و استاندار بوشهر و تعدادی از مجریان فاز 12 از این فاز بازدید و در جریان آخرین وضعیت بزرگترین فاز پارس جنوبی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش در این بازدید آخرین مشکلات موجود در تکمیل فاز 12 پارس جنوبی مطرح و رئیس مجلس بر لزوم رفع مشکلات موجود تاکید کرد.

وزیر نفت در این بازدید اظهار داشت: وزارت نفت بر تکمیل فازهای در دست اجرا تاکید دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

بیژن نامدار زنگنه افزود: به طور مکرر از فازهای موجود بازدید کرده‌ایم و برای رفع مشکلات موجود از همه توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم.

 

وزارت نفت حل مشکلات زیست محیطی مردم عسلویه را در دستور کار قرار دهد

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین مشکلات مردم شهرستان عسلویه مشکلات زیست محیطی است که وزارت نفت باید برطرف کردن آن را در دستور کار خود قرار دهد.

  دكتر علی لاریجانی در دیدار با نمایندگانی از مردم شهرستان عسلویه، با بیان اینکه رفع مشکلات زیست‌محیطی منطقه پارس جنوبی باید در اولویت قرار گیرد اظهار کرد: پارس جنوبی از سرمایه‌های مهم کشور است که باید در کنار این نعمت و پروژه‌های عظیم مشکلات مردم منطقه بررسی و برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به مشکلات مردم همواره در اولویت برنامه‌های مسئولان بوده تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات مردم شهرستان عسلویه مشکلات زیست محیطی است که وزارت نفت باید برای برطرف کردن آن در دستور کار خود قرار دهد و در اولویت به آن بپردازد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان عسلویه بر تجهیز و تامین نیروهای متخصص این بیمارستان کرد. 

 

بیان مشکلات شهرستان عسلویه توسط رئیس شورای اسلامی نخل تقی

رئیس شورای اسلامی نخل تقی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات شهرستان عسلویه تصریح کرد: شهرستانهای عسلویه و کنگان به عنوان مناطق میزبان پارس جنوبی است و لازم است مشکلات این مناطق به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد. 

بوهندي نجفی با اشاره به آلودگی‌های زیست محیطی در منطقه عسلویه بیان کرد: هرچند پروژه پارس جنوبی از عظیم‌ترین طرح‌های کشورمان است ولی مشکلات زیست محیطی مردم منطقه عسلویه را رنج می‌هد که لازم است طرح‌های ویژه‌ای برای کاهش آلایندگی این منطقه ارائه شود. 

وی با اشاره به اینکه آب شرب شهر نخل‌تقی وضعیت نامطلوبی دارد خواستار تامین بودجه معینی از محل درآمدهای دو درصد نفت برای شهرستان عسلویه شد.

بازدید رئیس مجلس، وزیر نفت و استاندار بوشهر از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی


رئیس مجلس به همراه وزير نفت و استاندار بوشهر از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بازدید کردند.

دكتر علی لاریجانی رئیس مجلس و وزیر نفت ضمن بازدید از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی از نزدیک با مشکلات این فاز آشنا شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این بازدید با اشاره به اهمیت راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی بر حمایت مجلس از صنعت نفت تاکید کرد.

لاریجانی گفت: راه‌های کمک به توسعه پارس جنوبی را بررسی کرده و برای حمایت از صنعت نفت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، رئيس مجلس و وزیر نفت و جمعي از مسئولان صنعت نفت از فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی، فازهاي 15 و 16 و همچنين فازهای 17 و 18 بازديد كردند.

هدف از طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی تولید روزانه‌ 50 میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، 80 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌، 400 تن گوگرد، سالانه 1.05 میلیون‌ تن‌ گازمایع‌ "LPG" (پروپان و بوتان) و یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ به‌ منظور تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ است.

 

تاکید رئیس مجلس بر حمایت مجلس برای اتمام پروژه‌های پارس جنوبی


رئیس مجلس شورای اسلامی بر حمایت مجلس برای اتمام پروژه‌های پارس جنوبی تاکید کرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري بوشهر، دكتر علی لاریجانی در بازدید هوایی از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی نیازمند توسعه است و برای این مهم همه باید کمک کنند.

وی افزود: مجلس حمایت لازم را از توسعه پارس جنوبی انجام می‌دهد و راهکارهای لازم برای نحوه کمک به توسعه این میدان گازی بررسی خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر حمایت مجلس برای اتمام پروژه‌های پارس جنوبی تاکید و خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این فازها در ایجاد اشتغال بسیار موثر است و مجلس برای اتمام فازها و بهره‌برداری از آنها همه نوع کمک را انجام می‌دهد.

وزیر نفت نیز گفت: توسعه فازهایی که پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند از اولویت‌های وزارت نفت است و امیدواریم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

بیژن نامدار زنگنه افزود: در سال جاری چند نوبت از فازهای مختلف بازدید کرده‌ایم و راهکارهای لازم برای توسعه این فازهای اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: عزم وزارت نفت برای تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی جزم است و امیدوار هستیم این مهم در کمترین زمان محقق شود.

 

درخواست های سالاری از مسئولان کشوری

 

استاندار بوشهر گفت: رفع مشکلات زیست‌محیطی از دغدغه‌های مردم عسلویه است.

دكتر مصطفی سالاری  در نشست رئیس مجلس و وزیر نفت با پیمانکاران و مجریان فازهای پارس جنوبی اظهار داشت: توسعه پارس جنوبی از پروژه‌های ملی و بزرگ کشور است و همه باید در این مسیر کمک کنند.

 وی افزود: با تدابیر وزارت نفت شاهد اقدامات ارزشمندی در رشد و توسعه فازهای پارس جنوبی هستیم و امسال حجم و کیفیت کارهای صورت گرفته بسیار ارزنده بوده است.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعامل بسیار خوبی بین صنعت نفت و استان بوشهر وجود دارد و این مهم سبب می‌شود که طرح‌ها و پروژه‌های عظیم پارس جنوبی بدون مشکل عملیاتی و اجرایی شود.

دكتر سالاری یادآور شد: توجه صنعت نفت به محیط پیرامونی امری مهم است و مردم باید از موهبت نفت در منطقه برخوردار شوند و امیدواریم همواره شاهد توجه بیش از پیش نفت به استان باشیم.

وی بیان کرد: مردم انتظار دارند که مشکلات زیست‌محیطی و آلایندگی در منطقه رفع شود و بدون تردید وزارت نفت نیز تدابیر خوبی برای این مسئله دارد.

استاندار بوشهر گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی و متخصص استان بوشهر امری مهم است که امیدواریم محقق شود.

دكتر سالاری افزود: جناب مهندس زنگنه با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب برای اعتلای پارس جنوبی تلاش می‌کند و امسال با بهره‌برداری از فازهای جدید شاهد افزایش ظرفیت تولید گاز در این منطقه خواهیم بود.

مساحت منطقه ويژه پارس 46 هزار هكتار است

مهندس مهدي يوسفي مديرعامل پارس جنوبي نيز اظهار داشت: توسعه پارس جنوبی مورد توجه و تاکید وزارت نفت قرار دارد و شاهد پیشرفت خوبی در این منطقه هستیم.

وی افزود: میدان گازی پارس جنوبی بزرگترین میدان گازی جهان است و هم‌اکنون روزانه 324 میلیون مترمکعب گاز در این میدان تولید می‌شود.

مدیرعامل پارس جنوبی خاطرنشان کرد: کل مساحت منطقه ویژه پارس 46 هزار هکتار است و 30 هزار هکتار در محدوده پارس یک قرار دارد.

یوسفی تصریح کرد: عملیات یکپارچه‌سازی و توسعه زیرساخت‌ها مورد توجه و تاکید قرار دارد و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی عنوان کرد: تاکنون 10 فاز پالایشگاهی در منطقه پارس جنوبی به بهره‌برداری کامل رسیده و این ارزش بسیار زیادی دارد.

مدیرعامل پارس جنوبی تصریح کرد: سازمان منطقه ویژه کارهای بزرگی از جمله ایجاد اسکله و برق‌رسانی و توسعه زیرساخت‌ها انجام داده و این اقدامات تداوم خواهد داشت.

یوسفی افزود: توسعه زیرساخت‌های پارس جنوبی 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در محدوده پارس 2 (محدوده پارس کنگان) بیش از 45 درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی توسعه زیرساخت‌ها در محدوده پارس شمالی نیز 15 درصد است که با تلاش بیشتر و موثرتر برای تکمیل زیرساخت‌ها در این منطقه اهتمام داریم.

 

تکمیل فازهای پارس جنوبی از نان شب واجب تر است

 وزیر نفت با بیان اینکه تکمیل فازهای پارس جنوبی از نان شب هم واجب‌تر است گفت: امسال تلاش می‌کنیم در توسعه فازهای پارس جنوبی به نتایج لازم برسیم.
مهندس بیژن نامدار زنگنه در نشست رئیس مجلس شورای اسلامی با مجریان و پیمانکاران پارس جنوبی اظهار داشت: توسعه پارس جنوبی از اولویت‌های صنعت نفت است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

وی افزود: توسعه و تکمیل فازهای 12 و 15 و 16 و همچنین فازهای 17 و 18 اولویت اول در پارس جنوبی است و امسال بر روی این فازها تمرکز می‌کنیم.

وزیر نفت بیان کرد: با توسعه فازهای 12 تا 18 پارس جنوبی بیش از 100 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه می‌شود و این بسیار مهم است.

زنگنه خاطرنشان کرد: تکمیل فازهای پارس جنوبی از نان شب هم واجب‌تر است و امسال تلاش می‌کنیم در توسعه فازهای پارس جنوبی به نتایج لازم برسیم.

وی یادآور شد: کار در این منطقه بسیار سخت است اما با تلاش و کار جهادی بر مشکلات غلبه کرده و به نتایج مورد نظر خواهیم رسید.

وزیر نفت افزود: هم‌اکنون 17 فاز به شکل همزمان در پارس جنوبی در دست اجراست و تا 3.5 سال آینده پرونده توسعه فازهای پارس جنوبی بسته می‌شود.

زنگنه مطرح کرد: تاکنون 30 میلیارد دلار در فازهای در دست اجرا هزینه شده و بیش از 20 میلیارد دلار نیز برای تکمیل آنها نیاز داریم.

وی گفت: تمام مدیران پارس جنوبی و متخصصان داخلی با تلاش شبانه‌روزی برای تحقق اهداف مورد نظر در این منطقه گام برمی‌دارند و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

 

توسعه پارس جنوبی به شکل جهادی انجام می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کار در پارس جنوبی به شکل جهادی پیش می‌رود و این بسیار مهم است و امیدواریم روند توسعه پارس جنوبی تسریع شود.

دكترعلی لاریجانی در نشست با پیمانکاران طرح‌های پارس جنوبی اظهار داشت: امروز از نزدیک از میدان گازی پارس جنوبی بازدید کردیم و با مشکلات و معضلات موجود در این منطقه آشنا شدیم.

وی افزود: پارس جنوبی از توسعه و پیشرفت خیلی خوبی برخوردار است و با وجود حجم بالای کار و پیچیدگی کار شاهد موفقیت خوبی در این منطقه هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که بر کشور تحمیل شده با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی متخصصان داخلی شاهد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای هستیم که از افتخارات کشور است.

لاریجانی تصریح کرد: در بودجه سالانه کشور وضعیت نفت به طور ویژه دیده شده و سقف قابل توجهی از اعتبارات صرف توسعه صنعت نفت شده است.

وی اضافه کرد: باید راهکارهای جدید برای بودجه و اعتبارات نفت به کار گرفته شود تا شاهد تسریع در توسعه فازهای پارس جنوبی باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پارس جنوبی یک سرمایه ملی است و از وزیر نفت می‌خواهیم در حفظ و صیانت از این سرمایه ملی اهتمام ورزد.

لاریجانی گفت: کار در پارس جنوبی به شکل جهادی پیش می‌رود و این بسیار مهم است و امیدواریم روند توسعه پارس جنوبی تسریع شود.

وی افزود: با وجود فشارهای زیادی که در صحنه بین‌المللی بر ما وارد شده ولی با تفکر جهادی و کار شبانه‌روزی به توفیقات خوبی رسیده‌ایم./س

 

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • شهردار جدید سعدآباد منصوب شد
  • اطلاعیه فرماندهی انتظامی بوشهر پیرامون حجاب صادر شد
  • .: مهدیار حدود 21 ساعت قبل گفت: عالی بود مثل همیشه ...
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 7 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 9 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 9 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...