- معرفی قهرمان لیگ برتر تکواندو به هفته پایانی کشیده شد
- نگاهی به کارنامه و عملکرد دومین سرمربی ترکیهای پرسپولیس
- صعود چهار تیم به مرحله نهایی لیگ برتر ووشو جوانان
- اسماعیل کارتال؛ از جمله جنجالی تا کاشف ستاره رئال مادرید
- فینال تمام ایرانی دختران کاراته کا در پاریس
- دلایل افزایش خشونت در ورزشگاهها؛ آیا فوتبال روی بقیه تاثیر دارد؟
- حسین توکلی: نمیتوان برای هر مسابقه قرارداد بست؛ برنامه چهار ساله دادم
- موسیمانه میداند در آن هشت روز بازیکنان استقلال خواب بودند یا بیدار؟
- نخستین تماس تلفنی وزیر خارجه ترامپ با همتای چینی بر سر تایوان
- پزشکیان به نمایشگاه پیشگامان پیشرفت میرود
اتحادخبر: معایب تندر ۹۰ یا رنو ال ۹۰ بهعنوان یکی از کم استهلاکترین خودروهای کشور، کم نیست. محصول داچیا هنوز طرفدار دارد اما آیا آنها به نقاط ضعف L۹۰ آگاهند؟
اتحادخبر: معایب تندر ۹۰ یا رنو ال ۹۰ بهعنوان یکی از کم استهلاکترین خودروهای کشور، کم نیست. محصول داچیا هنوز طرفدار دارد اما آیا آنها به نقاط ضعف L۹۰ آگاهند؟
گجت نیوز نوشت : تندر ۹۰ (L۹۰) به عنوان یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران، در طول سالها توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اما با گذشت زمان و تغییر نیازهای مشتریان، مشخص شده که این خودرو دیگر ارزش خرید ندارد. در زمان عرضه تندر ۹۰، همواره اخبار خودرو درباره کیفیت پایین محصولات خودروسازان چینی بود ولی حالا شرایط تغییر کرده است و ال ۹۰ قدیمی باید بتواند با خودروهای جدید و همقیمت رقابت کند. در این مقاله از گجتنیوز، به بررسی معایب و نقاط ضعف این خودرو از برند داچیا خواهیم پرداخت که باعث شدهاند تا خریداران به گزینههای دیگری فکر کنند.
لیست معایب تندر ۹۰ یا همان ال۹۰
فرمانپذیری ضعیف تندر ۹۰
یکی از مشکلات اساسی تندر ۹۰، فرمانپذیری ضعیف آن است. این موضوع باعث میشود که کنترل خودرو در شرایط مختلف جادهای دشوار شود و احساس عدم اطمینان را برای راننده ایجاد کند. ارتفاع زیاد این خودرو نسبت به ابعاد آن دلیل این ضعف است که البته با هزینه اضافه تا حدودی بهتر خواهد شد.
ایران ریبیت؛ تنها ارائه دهنده کشبک کارمزد و اسپرد ترید در ایران
ترمزهای کاسهای و نامطمئن تندر ۹۰
ترمزهای تندر ۹۰ از نوع کاسهای هستند که به طور کلی عملکرد ضعیفتری نسبت به ترمزهای دیسکی دارند. این موضوع میتواند در شرایط اضطراری به افزایش خطرات منجر شود و به امنیت سرنشینان آسیب برساند. با توجه به اینکه ایمنی یکی از مهمترین عوامل در انتخاب خودرو است، این نکته به شدت در کاهش جذابیت تندر ۹۰ تأثیرگذار است. نباید فراموش کنیم که در خودروهای امروزی بیشتر از ترمز دیسکی بهدلیل قابلیت اطمینان بالا استفاده میشود.
قیمت بالا
با وجود اینکه تندر ۹۰ به عنوان یک خودروی اقتصادی شناخته میشود و سالها از آخرین عرضه آن میگذرد، اما قیمت آن در مقایسه با امکانات و ویژگیهای ارائهشده، بالا به نظر میرسد. تندر ۹۰ با گیربکس اتوماتیک مدل ۱۳۹۶در سال ۱۴۰۳ حدود ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد؛ این موضوع به ویژه زمانی که به قیمت قطعات یدکی توجه میکنیم، بیشتر مشکلساز میشود. به عنوان مثال، قیمت رینگ و پیستونهای مختلف این خودرو به ۷ تا ۸ میلیون تومان میرسد که برای یک خودرو با سال ساخت بالا و احتمال خرابی بیشتر، به شدت غیر منطقی است.
طراحی ظاهری زشت و قدیمی تندر ۹۰
طراحی ظاهری تندر ۹۰ نه تنها جذاب نیست، بلکه به شدت قدیمی به نظر میرسد. این طراحی نه تنها نمیتواند نظر خریداران جوانتر را جلب کند، بلکه به مرور زمان به یکی از نقاط ضعف این خودرو تبدیل شده است. شاید اگر سن شما بالا باشد، دیگر به ظاهر اهمیت ندهید، اما برای جوانان، ظاهر خودرو به شدت اهمیت دارد.
متریال داخلی بیکیفیت
کیفیت متریال داخلی تندر ۹۰ یکی از نقاط ضعف بارز و قابل توجه این خودرو به شمار میآید. در ساخت داخل این خودرو، استفاده از مواد بیکیفیت و نامرغوب به وضوح احساس عدم راحتی و نارضایتی را برای سرنشینان به همراه دارد. این مشکل به ویژه در مقایسه با رقبای همرده و مدرنتر که از مواد با کیفیتتر و مرغوبتری در طراحی داخلی خود بهره میبرند، به وضوح مشهود است.
سرنشینان تندر ۹۰ با نشستن در این خودرو، به جای تجربهای راحت و دلپذیر، با احساس ناخوشایندی از فضای داخلی مواجه میشوند که فقط سعی شده یک فضای جادار به آنها ارائه شود. کیفیت پایین متریال داخلی تندر ۹۰ چیزی در حدود خودروهای ارزانی مثل تیبا، پراید و … است.
طراحی داخلی از مد افتاده
طراحی داخلی تندر ۹۰ نیز به شدت از مد افتاده است و هیچ جذابیتی برای مشتریان جوان ندارد. در کنار محصولاتی که داشبوردی مدرن با صفحهنمایشهای بزرگ دارد، تندر ۹۰ یک خودروی از رده خارج محسوب میشود. فضای داخلی این خودرو به هیچ وجه نمیتواند پاسخگوی نیازهای مدرن و راحتی امروز باشد.بنابراین پیشنهاد میکنیم به گزینههای جدیدتر فکر کنید.
طراحی غیر ارگونومیک صندلیها تندر ۹۰
صندلیهای تندر ۹۰ ارگونومی مطلوبی ندارند و این موضوع میتواند به راحتی سرنشینان آسیب برساند. عدم راحتی در صندلیها، به ویژه در سفرهای طولانی، میتواند تجربه رانندگی را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.
آپشنها و امکانات رفاهی محدود
تندر 90 در نسخههای مختلف خود (E0، E1 و E2) با امکانات رفاهی محدودی عرضه شده است. نسخه E2 که به نوعی بهترین نسخه این خودرو محسوب میشود، هنوز هم در مقایسه با رقبای خود از نظر امکانات بسیار ضعیف است. سیستم تهویه مطبوع دستی، عدم وجود ترمزهای EBD و ABS و امکانات محدود دیگر، این خودرو را از نظر راحتی و ایمنی در سطح پایینی قرار میدهد.
جمعبندی
با توجه به تمامی معایب تندر ۹۰ که در بالا به آنها اشاره شد، این خودرو دیگر نمیتواند به عنوان یک گزینه مناسب برای خریداران خودرو در بازار ایران مطرح شود. قیمت بالا، طراحی قدیمی، کیفیت پایین متریال داخلی و امکانات محدود، از جمله عواملی هستند که خریداران را به سمت انتخابهای بهتری هدایت میکند. در نهایت، با وجود رقبای متعدد و بهروزتر در بازار، تندر ۹۰ به تدریج جایگاه خود را از دست میدهد و دیگر ارزش خرید ندارد.
تازه ترین خبرها
- نگاهی به کارنامه و عملکرد دومین سرمربی ترکیهای پرسپولیس
- صعود چهار تیم به مرحله نهایی لیگ برتر ووشو جوانان
- اسماعیل کارتال؛ از جمله جنجالی تا کاشف ستاره رئال مادرید
- فینال تمام ایرانی دختران کاراته کا در پاریس
- دلایل افزایش خشونت در ورزشگاهها؛ آیا فوتبال روی بقیه تاثیر دارد؟
- حسین توکلی: نمیتوان برای هر مسابقه قرارداد بست؛ برنامه چهار ساله دادم
- موسیمانه میداند در آن هشت روز بازیکنان استقلال خواب بودند یا بیدار؟
- نخستین تماس تلفنی وزیر خارجه ترامپ با همتای چینی بر سر تایوان
- پزشکیان به نمایشگاه پیشگامان پیشرفت میرود
- قهرمان کراسفیت ایران: کراسفیت به بودجهای جداگانه نیاز دارد
- رکوردشکنی افزایش تولید گاز در فصل پاییز
- همه چیز درباره انتقال پایتخت؛ کابوس غروب تهران!
- 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(38)
- باند سارقان سیم برق در «دشتستان» منهدم شد
- زلزله ۴.۷ ریشتری حوالی «ریز» در استان بوشهر را لرزاند
- زلزله ۴.۷ در شهرستان جم خسارتی نداشت
- زیستگاههای طبیعی در استان بوشهر تقویت شود
- افتتاح و آغاز ۹۲ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان جم
- ۵۰۰ طاقه پارچه قاچاق در «دیلم» کشف شد
- زمین لرزه شهرستان جم خسارت نداشت
- تصادف در جاده «سیراف - عسلویه» ۴ مصدوم داشت
- طرحهای اقتصاد دریامحور در استان بوشهر حمایت میشود
- گلدهی خارج از فصل نخلها در بوشهر؛ تولید و کیفیت محصول در معرض تهدید
- ضرورت انتقال تجربه و تقویت زیرساختهای پایدار جزیره خارگ
- روحیه خدمتمحوری عامل همبستگی میان صنعت و اهالی خارگ
- بیمارستان کنگان به دستگاه زبالهسوز مجهز شد
- کمبود منابع آب شرب در بوشهر؛ لزوم توسعه آبشیرینکنها و کاهش هدررفت
- توقیف ۲ فروند شناور متخلف در آبهای جنوب استان بوشهر
- فال روزانه 1403/11/06
- عناوین روزنامههای امروز 1403/11/06
- عناوین روزنامههای ورزشی امروز 1403/11/06
- تفاهمنامه بنیاد بینالمللی غدیر و دانشگاه پیام نور استان بوشهر
- استاندار بوشهر خواستار پس گرفتن شکایت مدیران استان از خبرنگاران و اهالی رسانه شد
- میزان دوری ارونوف از میادین امروز مشخص می شود
- تاج: حیف است تیم جوانان در جام ملتها نتیجه نگیرد
- یک ماه سخت در انتظار استقلال و نشان دادن راه خروج به «موسیمانه»
- عبدی: امیدوارم تیم فوتبال جوانان ایران فینالیست آسیا شود
- نبی: فدراسیون فوتبال از تیم جوانان حمایت کامل داشته است
- گنجی: امیدوارم باعث شادی دل مردم شویم
- دهقانیان: با تمام مشکلات چند اردوی خارجی برای تیم جوانان داشتیم
- برگزاری تمرین پرسپولیس با دو غایب
- عالمی: پنجره نقل و انتقالات استقلال بسته نیست
- شوک به پرسپولیس؛ بازیکن ازبک دیدار با تراکتور و الهلال را از دست داد
- پرسپولیس با دو غایب قطعی در مقابل الهلال
- گیتی پسند صدرنشین باقی ماند؛ توقف کراپ الوند
- تیمور کاپادزه سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان شد
- الهامی از هدایت نساجی کناره گیری کرد
- قطع همکاری باشگاه استقلال با یک مربی رسمی شد
- نگاهی به ناکامی پرسپولیس برابر ذوبآهن؛ از تاکتیکهای ناکارآمد تا جنجالهای داوری
- واکنش کارگروه VAR به تغییر تصاویر برای بازبینی صحنه