امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 16 دي 1402 - 08:03

اتحادخبر: امام جمعه شیراز گفت: به دنیا آوردن فرزندان نسل جدید امروز یکی از وظایف بانوان جوانی است که در سن فرزندآوری هستند و نباید بازی این را بخورند که عده ای آدم های دور از صحنه عفاف و حجاب سگ بغل می کنند و...

اتحادخبر: امام جمعه شیراز گفت: به دنیا آوردن فرزندان نسل جدید امروز یکی از وظایف بانوان جوانی است که در سن فرزندآوری هستند و نباید بازی این را بخورند که عده ای آدم های دور از صحنه عفاف و حجاب سگ بغل می کنند و وسط خیابان می آیند و می خواهند این کار اشتباه را فرهنگ کنند، فرهنگ شما این بوده است که در آغوش شما جوانان مومن و دلیر پرورانده اید که این شهر و استان 15 هزار جوان مدافع از آرمان اسلام و امام حسین(ع) و منتظر امام زمان(عج) تقدیم کرده است.

امام جمعه شیراز : توجه به فرزندآوری مثل یک جهاد مد نظر باشد

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به تاثیر بانوان در جامعه و لزوم تجلیل از آنها گفت: باید از بانوان تاثیرگذار تجلیل شود اما چه کسی بیشتر از مادر شهید سلیمانی تاثیر گذاشته است؟ یک بچه مثل شهید سلیمانی تربیت کنید و تحویل جامعه دهید، پس بانوان عزیز توجه به فرزندآوری به عنوان یک جهاد باید مدنظر باشد.
 
به گزارش فارس، آیت‌الله لطف‌اله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: با کمال تأسف بار دیگری شاهد بودیم که دست های پلید و جنایتکار جریان‌های استکباری و صهیونیستی از آستین جریان‌های تکفیری و متحجرین این عرصه بیرون آمد و عده زیادی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و ادامه دهندگان مسیر قیام و جهاد بر علیه استکبار، استعمار و ظلم را در گلزار شهدای کرمان در روز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) به خاک و خون کشیدند.
 
وی ادامه داد: البته کسی که در راه خدا و برای خدا حرکت می کند نه از مرگ هراسی دارد و نه مرگ می تواند چیزی از او بردارد، آنها برنده میدان هستند. تصریح قرآن کریم که فرموده است " قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلَّا إِحْدَى الْحُسْنَیَیْن"، برای مومن هر طرفش خوب و برد است، در راه خدا چه بکشد و چه کشته شود و برای طرف مقابل هر دو طرفش خواری، خفت و بی آبرویی است در دنیا و آخرت که این از خدا بی‌خبرها به آن مبتلا شده اند.
 
امام جمعه شیراز با تسلیت و تبریک شهادت این جمع دوستداران اهل بیت و ادامه دهندگان راه شهید سلیمانی به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر امام زمان(عج) و نائب گرانقدرش مقام معظم رهبری و همه مومنین و مومنات گفت: همه شما که حرکت دینی و انقلابی را با نثار خون عزیزانتان زنده نگه داشته اید و زنده نگه می دارید و دشمنان را از اینکه بخواهند و بتوانند لطمه ای در این سد پولادین مقاومت ایجاد کنند ناامید کرده و می کنید.
 
وی با اشاره به انتقام نسبت به این حوادث گفت: بخاطر اینکه پیچیدگی مسائل امروز ما گاهی نیاز دارد به دقت و بازنگری در مفاهیمی که با آنها آشنا هستیم اما سبک و شیوه اقدام و عملمان را باید درست کنیم و متناسب با اقتضای این روزگار و این زمانه اقدام کنیم.
 
ایت‌الله دژکام با اشاره به دو آیه از سوره مبارکه سجده (21 و 22) گفت: یکی از اسم‌های خدای متعال هم منتقم است و در این دو آیه شریفه خداوند می فرماید ما به ظالمان و دشمنان خلق خدا از عذاب نزدیک(عذاب این دنیا) قبل از عذاب بزرگ(عذاب آخرت) می چشانیم.
 
وی با بیان این پسش که برای چه عذاب نزدیک به ظالمان داده می شود؟ گفت: منطق قرآنی را ببینید، دو عذاب در مقابل آنها هست، عذاب نزدیک و عذاب بزرگ که عذاب نزدیک فرمودند در همین دنیا است. این انتقام دنیا در منطق قرآن برای چیست؟ گاهی اوقات به نظرمان می رسد که همینجا کار فیصله پیدا می کند؛ خیر، اینها هیزم جهنم هستند و این کسانی که از اینجا تا فلسطین در مقابل امت اسلامی امروز ایستاده اند و دارند زنها، بچه ها، مردها، پیرمرد و پیرزن مسلمان را به این شکل فجیع می کشند و زیر آوار می برند اینها با اینکه در دنیا صرفا جریمه ای شوند و کشته شوند مسئله‌شان حل نمی شود. دیده ایم قاضی حکم به سه بار اعدام برای یک نفر داده است ‌یعنی یک بار اعدام کم است و قاضی متوجه می شود که هر جرم و کیفری که برایش بنویسد به اندازه این همه کار زشتی که کرده نیست. سه بار اعدام امکان پذیر نیست و بقیه عذاب در کجا اتفاق می افتد؟
 
او ادامه داد: خدای متعال می فرماید در دنیا هر چه هم عذاب نازل کنید به اندازه خیانت، جنایت و گناهی که کرده نیست و این باید در عذاب اکبر که عذاب آتش جهنم و روز قیامت است بسوزد.
 
برای بعضی‌ها اینجا هم عذاب می آید، آخر آیه شریفه می فرماید "لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ"، باز هم خدای متعال می فرماید شاید برگشت و تلنگری بخورد و بیدار شود و این یک شکل قضیه است و بعد در ادامه می فرماید "وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا"، ظالمتر از کسی که آیات الهی بر آن خوانده می شود و رویگردان می شود، گوش نمی دهد، در مقابل قرآن می ایستد و قرآن را مقابل دوربین آتش می زند نیست و از اینها ظالم تر چه کسی در عالم است؟ کسی را پیدا نمی کنیم.اگر کسی ظالم تر نیست پس انتقام از آنها را چه کسی می گیرد؟کسی که می تواند انتقام راستین بگیرد، "إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ"، منتقم واقعی خود خدای متعال است.
 
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: بچه ای که در حادثه تروریستی کرمان اینگونه در وسط خون خود خوابیده است را دیدید، چه کسی می تواند این خون را جبران کند؟ چه کسی می تواند حق این ملت و حق بشریت را از این ظلم و کودک کشی بگیرد؟ انتقام کار خداست.
 
وی ادامه داد: خدا می فرماید "من خودم انتقام می‌گیرم و مطمئن باشید یک قطره خون اینها ضایع نمی شود." مطمئن باشید این عروسی که گفت در مقابل چشمم، شوهرم در این انفجار تکه تکه شد و این دل‌های سوخته جز اینکه دست انتقام الهی بیرون بیاید و اینها را در عذاب خودش جاویدان بسوزاند جبران پذیر نیست. بنابراین هر آنچه هم که ما بخواهیم انتقام سخت هم بگیریم جبران خون حاج قاسم سلیمانی نمی شود و کسی که گفت "إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرکُم" کمک ما هست و خدا باید به کمک ما بیاید تا بتوانیم انتقام واقعی و اصلی را بگیریم اما اگر هنوز هم جایی مانده باشد برای هدایت آنها ممکن است زمینه هدایت باشد.
 
او ادامه داد: شمشیر را وقتی علی(ع) برمی‌داشت و وسط میدان می رفت پیامبر صدایش می زد که علی جان اگر یکی از کسانی که مقابل شمشیر تو هستند هدایت شوند برای تو بهتر است از آنچه در آسمان و زمین هست و آفتاب بر آن می تابد.
 
وی افزود: نگاه ما اگر می خواهد قرآنی شود طور دیگری باید دید و چشم ها را باید شست. یک نگاه بچگانه و ساده ای به قضایای عالم نداشته باشیم که اگر یکی زد ما هم یکی بزنیم و تمام شود، شما لشکر حق و اسلام هستید و شما منتظران مهدی آل محمد(ص) هستید و برای چنین مردمی وقتی می خواهیم بحث انتقام کنیم باید بگوییم ما در مقابل چه کسی ایستاده ایم و انتقام باید چگونه باشد؟خدا می فرماید من انتقام می‌گیرم و شما برای خدا ایستاده اید و برای خدا کار می کنید و این مسئله را در نظر داشته باشید اما آنچه که گفتم مانع از این نیست که دیگران هم برای تنبیه اقداماتی کنند. وقتی آقا امام زمان(عج) که بیاید یکی از اسم های ایشان منتقم است، خون جدش ریخته شده است، خون همه عاشقان جدش ریخته شده است، خون این شهدای کرمان در ادامه خون کربلایی‌ها ریخته شده است و انتقام می‌گیرد.
 
ایت الله دژکام گفت: در رتبه پایین تر نظام اسلامی وظایفی دارد و باید از حقوق ملت و شهروندان دفاع کند و قاعدتا آنچه که اقتضای وضع موجود است همه مدیران و مسوولان انجام می دهند. بعضا بنده می بینم کسانی مقداری احساساتی می شوند که چرا کاری نمی کنیم؟ هر کاری ما می خواهیم انجام دهیم باید مقتضی آن موجود باشد و مانع آن، مفقود و باید حکیمانه کار کرد نه اینکه اقدامی کنیم و بعد بگوییم ای کاش این کار نشده بود و عجله شد و محاسبه این امور مسلما در سطح عالی انجام می شود و این هم کار نظام است.
 
اما در پیام رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت شهادت این شهدای عزیز نکته‌ای بود که برای آرامش دل آنهایی که در این قضایا بسیار ناراحتند یک نقطه امیدبخش است و فرمود جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند، بدانند که سربازان راه روشن سلیمانی از قله‌های هندوکش تا ساحل مدیترانه هستند. این سربازان اینگونه نیست که صرفا در گوشه ای از کشور ایران نشسته باشند، شهید سلیمانی مردی بود که وقتی برای دفاع از حرم حرکت کرد از قله های هندوکش در مرز چین بچه ها را برداشت و رفت در دمشق از حرم حضرت زینب(س) دفاع کرد و سربازانش هستند و رهبر معظم فرمود سربازان راه روشن شهید سلیمانی این ظلمی را که به قبر این شهید بزرگوار شد تحمل نخواهند کرد.

داعش در هر صورت شریک جرم است

وی افزود: این ‌نکته را هم ‌بگویم که داعش به عهده بگیرد یا نگیرد مسلما شریک جرم است اما ما می دانیم که هر خونی به دست داعشی‌ها ریخته شود اساس آن را آمریکا و اسرائیل گذاشته اند که داعش را درست کردند بنابراین فریاد همه ملت ما این است که مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل.
 
او در پایان خطبه اول گفت: اگر می خواهید انتقام بگیرید، اگر می بینید دشمن در صدد نابودی شما، تمدن شما و امت شما است همان چیزی که هر هفته در خطبه اول می گفتم، به مسئله خانواده و فرزندآوری به عنوان یک جهاد نگاه کنید.
 
وی ادامه داد: چه کسی جای شهید قاسم سلیمانی را در نسل بعدی می خواهد پر کند؟ بچه‌های همین ملت. چه کسی جای شهدایی که در مرز از راسک تا لبنان شهید می دهیم پر می کند؟ بچه های همین ملت. مسئله جمعیت، جوانی جمعیت و تربیت نسل جدید باید خیلی جدی تر از این گرفته شود.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه تاثیراتی که بانوان معظم دارند مسلما باید تجلیل شود اما چه کسی بیشتر از مادر شهید سلیمانی تاثیر گذاشته است؟ یک بچه مثل شهید سلیمانی تربیت کنید و تحویل جامعه دهید، بانوان عزیز توجه به فرزندآوری به عنوان یک جهاد باید مدنظر باشد.
 
او افزود: در کنگره شعر غزه که در همین شیراز برگزار شده بود یک بانوی شاعر لبنانی شعری را خواند و او متوجه این وظیفه خودش بود و با یک پیام حماسی آخرین بیت شعر این بود که وقتی می بینم گلوله‌های دشمن در خون امت و ملت ما فرو می رود من به دنیا خواهم آورد قدس، شهید قدس و آزاد کننده قدس را.
 
به دنیا آوردن فرزندان نسل جدید امروز یکی از وظایف بانوان جوانی است که در سن فرزندآوری هستند و نباید بازی این را بخورند که عده ای آدم های دور از صحنه عفاف و حجاب سگ بغل می کنند و وسط خیابان می آیند و می خواهند این کار اشتباه را فرهنگ کنند، فرهنگ شما این بوده است که در آغوش شما جوانان مومن و دلیر پرورانده اید که این شهر و استان 15 هزار جوان مدافع از آرمان اسلام و امام حسین(ع) و منتظر امام زمان(عج) تقدیم کرده است.
 
او افزود: امید که خدای متعال به همه ما توفیق دفاع از آرمان‌های دینی را به هر شکلی عنایت بفرماید.

خطبه دوم

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نیز با ذکر دو نکته اظهار کرد: نکته اول در رابطه با شرایط اقتصادی کشور است، بعضی از مسائل باید با عزم و تصمیم عمومی مردم حل شود مثل خود انقلاب که مردمی بود؛ مسئله اقتصاد هم مسئله اصلی است که باید انجام گیرد و متاسفانه ما در این زمینه خیلی کار زمین مانده داریم و بحث مردمی سازی اقتصاد مطرح است.
 
وی ادامه داد: اگر در دولت یکپارچه تلاش شود و اقداماتی که از دستش می آید به طور کامل انجام دهد هم باید مسلم بدانیم که بحث اقتصاد نزدیک به ۹۰ میلیون جمعیت کشور را نمی توانیم با تلاش دولتی صرف حل کنیم و اصلا اقتصاد دولتی یک تجربه‌ای در شرق عالم داشت که منتهی به شکست شد و برای ما هم قدیم‌ها این را گفته بودند که از حضرت سلیمان قوی تر در حکومتداری نبوده است و یک روز ایشان گفت می خواهم غذای همه جمعیت شهر یا کشور را بدهم و در آخر نتوانست.
 
دژکام ادامه داد: اقتصاد دولتی نمی تواند پاسخگوی نیاز یک ملت بزرگ باشد و این را باید به عنوان یک اصل و باور بپذیریم، متاسفانه کسانی در سال‌های پس از انقلاب این مسئله را باور نداشتند و کارهایی کردند که هنوز هم نتوانسته‌ایم جبران کنیم. در همان چند سال اولی که بعضی از اینها نخست وزیر شدند یک جریان انحرافی درست شده است و هر چه کردیم فعلا نتوانستیم از چاه این اقتصاد بیرون بیاییم.
 
وی افزود: شما می دانید که رهبر معظم انقلاب از همان سال‌ها با این قضیه مخالف بودند و بعد از آن هم خیلی تلاش کردند در زمینه قانون گذاری که جلوی این مفسده گرفته شود و تا همین الان هم می فرمایند کار باید به مردم سپرده شود. بنابرین وظیفه اول دولت در مسئله اقتصاد از نظر رویکرد این است که اقتصاد را مردمی کند و این قضیه را در دولت حضرت آیت الله رئیسی شاهد هستیم که رویکرد دولت مردمی، اقتصاد مردمی هم جزئش هست و تلاش می شود اما خود مردم باید باورشان شود و در اینجا نقش آفرینی کنند وگرنه اینکه دولت بگوید و مردم کاری نکنند نمی شود.

مردمی سازی اقتصاد

وی افزود: این مسیر مردمی سازی اقتصاد در گوشه‌هایی که شروع شده است ما می بینیم خیلی ظرفیت موجود است، قبل از سفر اخیر ریاست جمهوری به استان فارس استاندار اعلام کرد یک سرمایه‌گذاری خواهیم داشت با بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان و بنده عرض کردم بودجه عمرانی دولت اینقدر نیست و او گفت این سرمایه گذاری دولتی نیست و مردم خودشان پای کار می آیند و این خیلی اتفاق مهمی است یعنی مدیریت قوی این است که بتواند این سرمایه‌ها را پای کار بیاورد.
 
او تاکید کرد: این می‌تواند سرمایه خود را در بانک بگذارد حالا اسمش را ربا بگذاریم یا نگذاریم و به دنبال سود است اما وقتی آمد سرمایه‌گذاری کرد چقدر متفاوت می شود؟ ما اگر در طول ۲ تا ۳ سال این حجم از پول را بیاوریم و این حجم سرمایه‌گذاری کنیم جوانان معطل شغل نخواهند بود. اینکه می گویند شغل نیست چون تولید متوقف شده است و اگر تولید کنند همه جوانان باید سرکار بروند. از این جهت ما باید از این رویکرد دولت حمایت کنیم و امیدوار باشیم.

با یک سرمایه‌گذار چندین نفر نان می‌خورند

امام جمعه شیراز یاداور شد: می گویند سرمایه‌گذاران بسیار حساس هستند و اگر خطر احساس کرد سرمایه گذار زود فرار می کند و اینکه سرمایه‌گذاری آمده در استان فارس و به این حجم سرمایه گذاری کرده و سرمایه آورده است امیدبخش این است که سرمایه‌گذاران امیدوار شوند و مردم هم وقتی سرمایه‌گذاران امیدوار شدند، امیدوار می شوند و این آغاز حرکت است و خود شما هم حمایت کنید و بدانید اگر در یک کارخانه و مجموعه تولیدی در هر قسمتی تولید راه بیفتد یعنی غیر از صاحب سرمایه چندین نفر نان می خورند و این کار را حمایت کنید و امیدوار باشید در سایه این رویکرد مردمی دولت ما بتوانیم مسائلی را که در این زمینه داریم به خوبی حل کنیم.
 
وی گفت: اما سخن پایانی اینکه، مقام معظم رهبری در چند سخنرانی اخیر خود در رابطه با مسئله انتخابات پیش رو صحبت کردند و با کمال جدیت در سخنرانی اخیرشان فرمودند کسی که با انتخابات مخالفت کند با میراث امام مخالفت کرده است یعنی خیلی جدی است.در این راستا مسلما خود نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و کسانی که رقیب آنها خواهند بود که ظاهرا سخنگوی شورای نگهبان گفتند برای هر کرسی در مجلس ۳۸ نفر رقابت خواهند کرد باید به میدان بیایند و نمایندگان بگویند چه کرده‌ایم و رقبای آنها بگویند چه خواهیم کرد؟" خوش بُوَد گر مَحَکِ تجربه آید به میان ... تا سِیَه‌روی شود هر که در او غَش باشد".
 
وی افزود: امروز ذهنیت‌هایی که به یک جریانی مجال می دهند و به یک جریانی مجال نمی دهند به طور کلی در لیستی که اعلام شده منتفی شده است و مهم آن است که کسی مرد میدان کار باشد.
 
البته انتخابات مجلس خبرگان هم در این دوره است که خبرگان کارهای اقتصادی ندارند چون جزء وظیفه آنها نیست اما آنها هم در وظایف خودشان باید برای مردم توضیح دهند و بدانیم بزرگترین میراث امام مسئله ولایت فقیه است و ولایت فقیه را خبرگان ملت بایستی انتخاب و نظارت کنند و این کار خیلی سنگینی است که به عهده آنها است و امیدواریم همه همت عالی کنیم تا این انتخابات را برای اینکه تو دهانی زده باشیم به همه دشمنان ایران و اسلام و کسانی که نمی خواهند عزت و عظمت کشورمان را ببینند به یک وجهی برگزار کنیم که مایه خشنودی دوستان انقلاب و روسیاهی و ناامیدی دشمنان انقلاب و اسلام باشد.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • سفر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عسلویه و دیدار با علما و مسئولین منطقه
  • حجاب، این کلاف سر در گم
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/08
  • 🎥ویدیو/ شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی (۶)
  • موزخوار شلو را تا کنون دیده اید؟! (عکس)
  • این سوسک یک اثر هنری است (عکس)
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/08
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • مطالبه فعالان اقتصادی استان بوشهر تعطیلی شنبه است
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • رئیس دانشگاه کراچی در حالی که لباس مخصوص این مراسم را بر تن کرده بود، مدرک دکترای افتخاری را به رئیسی داد / سال ۹۶ در روسیه بدون حضور مقامات ارشد دولتی، به روحانی مدرک دکترای افتخاری دادند
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...