امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 18 اسفند 1401 - 09:40
هم‌زمان با نیمه شعبان اجرایی شد؛

اتحادخبر: همزمان با سالروز میلاد خجسته حضرت صاحب الزمان مهدی موعود(عج)، عملیات اجرایی ۱۵ پروژه شهرداری شیراز با اعتباری معادل ۵۷۲۸ میلیارد تومان، در قالب گام ششم جهش عمرانی، آغاز شد که مهمترین آن، شروع ساخت سه ایستگاه خط سوم مترو به همراه افتتاح بوستان قصرابونصر، بوده است.

 

اتحادخبر: همزمان با سالروز میلاد خجسته حضرت صاحب الزمان مهدی موعود(عج)، عملیات اجرایی ۱۵ پروژه شهرداری شیراز با اعتباری معادل ۵۷۲۸ میلیارد تومان، در قالب گام ششم جهش عمرانی، آغاز شد که مهمترین آن، شروع ساخت سه ایستگاه خط سوم مترو به همراه افتتاح بوستان قصرابونصر، بوده است.

افتتاح و آغاز ساخت ۱۵ پروژه شهرداری شیراز

 

به گزارش ایسنا؛ استاندار فارس چهارشنبه ۱۷ اسفند در مراسم آغاز عملیات اجرایی پانزده پروژه عمرانی شهرداری شیراز، تلاش مدیریت شهری در سومین حرم اهل بیت را در راستای امیدواری شهروندان و پیشرفت و آبادانی شهر توصیف و اضافه کرد: دشمنان به دنبال تفرقه بین مردم و فاصله انداختن بین آنان و دولت هستند.

دکتر محمدهادی ایمانیه، با طرح این پیشنهاد که بوستان قصرابونصر، با توجه به موقعیت ویژه آن به مکانی برای استقرار نمادهای ایرانی اسلامی در قالب طرح ایران کوچک اختصاص یابد.

افتتاح و آغاز ساخت ۱۵ پروژه با ۵۷۲۸ میلیارد تومان اعتبار در شیراز

ایمانیه با تاکید براینکه رضایت مردم در همه دستگاه‌ها به ویژه مدیریت شهری، باید در صدر امور و اولویت‌ها باشد، گفت: ایجاد یک ایران کوچک و نمادهایی از داشته‌های تاریخی و اسلامی کشور در بوستان قصرابونصر می‌تواند زمینه‌ای برای تغییر کارکرد این مکان از محلی به ملی و جذب گردشگران شود.

شهردار شیراز نیز، حضور مردم در مراسم افتتاح بوستان مجموعه تاریخی گردشگری قصرابونصر را مایه مباهات مجموعه مدیریت شهری دانست و با قدردانی از این حضور و همراهی مردم و مسئولان، گفت: این بوستان چهار هکتاری، ظرف مدت یکسال اجرایی و آماده بهره برداری شده است.

محمدحسن اسدی، خاطرنشان کرد: اگرچه کارکرد این بوستان محله ای پیش بینی شده، اما به دلیل همجواری با قصرابونصر به عنوان یک مجموعه میراثی ثبت شده، ویژگی منحصر به فردی دارد.

او با اشاره به اینکه در این بوستان هیچ‌گونه مستحدثاتی ایجاد نشده، اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل عدم احداث ساختمان اداری و غیراداری در این بوستان، رعایت کردن محدودیت‌ها و الزامات مجموعه‌های میراثی بوده است.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در منطقه ۷ شهرداری پروژه‌های متعددی برای بهره‌برداری و کلنگ زنی تعریف‌شده است، اظهار داشت: علاوه بر این‌ها امروز یک اتفاق ویژه در شیراز رقم می‌خورد و عملیات اجرایی سه ایستگاه خط سوم مترو از تقاطع بصیرت تا شهرک گلستان به طول ۱۰ کیلومتر آغاز می‌شود.

به گفته اسدی، مجموع اعتبار موردنیاز احداث این خط به همراه ایستگاه‌ها و دیگر عملیات عمرانی بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد تومان هست که با همکاری وزارت دفاع، قرارگاه خاتم‌الاوصیا(ص) و شرکت شمس عمران، این مهم عملیاتی می‌شود.

او همچنین از برگزاری جشنواره خوش‌حسابی در روز جمعه خبر داد و گفت: برای تشویق و قدردانی از شهروندانی که مسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کرده‌اند، این برنامه برگزار و روز یکشنبه ۲۳ اسفندماه نیز به مناسبت روز پاکبان از ۳۵۰۰ پاکبان مجموعه مدیریت شهری شیراز قدردانی خواهد شد. 

مقام ارشد مدیریت شهری شیراز در آیین آغاز عملیات اجرایی همزمان سه ایستگاه شهید چمران، میلاد و شهید بهشتی خط ٣مترو شیراز نیز بیان کرد: مطالعات مشاور این پروژه در بخش وضعیت مسافر و جمعیت، همانند یک رود است و اصل جمعیت در محور شمال غرب از قلات و گویم و دوکوهک تا تقاطع بصیرت تعریف‌شده است.

اسدی ادامه داد: استاندار فارس اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی و شرکت توسعه عمران شهر جدید صدرا قرار است، ادامه خط ٣ مترو از شهرک گلستان به شهر صدرا را آغاز کند که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای منعقد خواهیم کرد.

شهردار شیراز با اشاره به نیاز حداقل ١٠ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط ٣ مترو این کلان‌شهر به طول ۱۰ کیلومتر، عنوان کرد: همان‌گونه که در ادامه خط ۲ مترو شیراز با پیگیری استاندار فارس اعتبار موردنیاز ساخت ایستگاه مترو از میدان آزادی تا میدان کلبه سعدی از محل تهاتر نفت پیش‌بینی شد، نیاز است که بخشی از اعتبار خط ۳ هم با تهاتر وزارت نفت تعریف و پیش‌بینی شود.

اسدی با بیان اینکه اگرچه فاز یک خط ٢ مترو به بهره‌برداری رسیده اما اکنون با مشکل واگن مواجه هستیم، از استاندار فارس و نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا این مهم را در مرکز پیگیری کنند.

او خاطرنشان کرد: بخش کوچکی از تأمین مالی پروژه‌های مترو با فروش و انتشار اوراق مشارکت انجام می‌شود و در همین راستا مقررشده تا پیش از پایان سال جاری، مجوز انتشار و فروش اوراق مشارکت اخذ شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به اوج گرفتن توسعه شهرها و کلان‌شهرها به دلایل مختلف گفت: مسئولان با توجه به این توسعه باید زیرساخت‌ها را تأمین کنند تا شاهد رفع نیازها و برطرف شدن مشکلات پیش رو باشیم.

علی‌اکبر سلطانی با اشاره به توسعه خط یک مترو شیراز در محور شمالی غربی تصریح کرد: با توجه به سرریز جمعیت در محور شمال غرب و مطالبه مردمی، توسعه خط یک در دستور کار قرارگرفته تا در کنار تنها محور شریانی میرزای شیرازی توسط حمل‌ونقل عمومی مترو را شاهد باشیم.

سلطانی گریزی هم به خط ۲ مترو و حمل‌ونقل مسافر از جنوب کلان‌شهر شیراز به شمال زد و تصریح کرد: اتصال به خط یک منجر به شروع خدمات‌رسانی شمال به جنوب و شرق و غرب را با سفر ایمن برای شهروندان فراهم کرده است.

سیده مریم حسینی با اشاره به اینکه در تفکر مدیریت شهری باید به نشاط شهری توجه شود، گفت: برخی مناطق محروم و کمتر برخوردار شهر از فضای سبز محروم هستند، درحالی‌که فضای شهری در نشاط شهروندان تأثیر بسزایی دارد.

رئیس کمیته محرومیت زدایی و ساماندهی حاشیه نشینی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مسیر انتخاب‌شده برای مدیریت شهری مسیر آبادانی است.

او با اشاره به تعریف پروژه‌های رفع محرومیت در ۴۰ محله شهر شیراز تصریح کرد: در سال جاری بااعتبار مشخص در ۴۰ محله محروم، پروژه‌های محرومیت‌زدایی آغاز شده است، اما نکته‌ای که قصد داریم در این پروژه‌ها، به آن توجه کنیم، مباحث توسعه فضای سبز است.

 نقش فضای سبز و بوستان‌ها در نشاط اجتماعی و شهروندان موضوعی است که حسینی به آن اشاره و بیان کرد: در پروژه‌های شهری با این دیدگاه می‌توان در کنار ارائه خدمات، نشاط را رقم زد.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۷ شهرداری از شهردار منطقه ۷ قدردانی کرد که با همدلی جوابگوی مردم در ارائه خدمات است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز نیز بیان کرد: خط ۳ مترو شیراز به طول ۱۰ کیلومتر و اعتباری بالغ‌بر ١٠ هزار میلیارد تومان با ۸ ایستگاه در مشخصات فنی خاص طراحی‌شده است.

امیر یقطین با بیان اینکه شیراز تنها کلان‌شهری است که عملیات اجرایی یک ایستگاه در زیر رودخانه توسط سازمان عمران را در دستور کار دارد، افزود: مابقی ایستگاه‌ها، توسط شرکت شمس عمران اجرایی خواهد شد.

او اعلام کرد: ایستگاه‌های خط ۳ مترو شیراز  در تقاطع بصیرت، میلاد، میدان صنایع ، دکتر حسابی، شهید بهشتی، آفرینش، ایستگاه بزین و ایستگاه گلستان پیش‌بینی‌شده است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه این خط در طراحی که مشاور انجام داده در هر جهت و  در هر ساعت ١٨ هزار نفر مسافر را  جابجا خواهد کرد، گفت: این خط با این میزان جمعیت و نوع طراحی، یکی از پرترددترین خطوط مترو کشور محسوب خواهد شد.

شهردار منطقه ۷ شیراز هم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این منطقه گفت: عملیات عمرانی فاز یک (بوستان) مجموعه تاریخی و گردشگری قصر ابونصر از سال ۱۴۰۰ در ۴ هکتار آغاز شد که امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

قاسم اکبری گفت: حریم مجموعه قصر ابونصر بالغ بر ۳۴ هکتار است که در احداث این بوستان با توجه به زیبایی و طبیعت آن که از میراث جهانی ایرانیان است و خود دارای جذابیت زیاد است، کمترین تغییرات را انجام دادیم تا آسیبی به این اثر وارد نشود.امیدواریم با مشارکت و همراهی  مردم مابقی مجموعه را نیز ساماندهی کنیم.

شهردار منطقه ۷ شیراز افزود: امروز و در این آیین به مناسبت نیمه شعبان تعدادی از پروژه‌های عمرانی این منطقه کلنگ زنی و افتتاح می‌شود که از آن جمله می‌توان به افتتاح فاز یک (بوستان) مجموعه تاریخی، تفریحی و گردشگری قصر ابونصر، بهسازی، آماده سازی و آرام سازی مسیر سواره رو و اجرای گذر عابر پیاده در برخی معابر منطقه اشاره کرد.

اکبری از لایروبی رودخانه خشک، فاز ۴ منظر فضای سبز بزرگراه خلیج فارس و دیوارگذاری بخشی از رودخانه خشک به عنوان برخی از پروژه‌های در آستانه اجرای این منطقه یاد کرد.

 مدیرعامل هلدینگ شمس عمران کشور نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه باافتخار اجرای پروژه ایستگاه‌های خط ٣ مترو شیراز را آغاز خواهیم کرد، گفت: با توجه به سابقه خوب اجرایی که در ساخت ایستگاه‌های مترو داشتیم، تعامل خوبی با شهرداری شیراز برای اجرای پروژه‌های مترو برقرار شده است.

محمدحسین فلاحی همچنین با بیان اینکه شرکت شمس عمران از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع بوده که توانمندی‌های فنی و مهندسی بالایی دارد، ابراز امیدواری کرد: مساعدت، کار را با سرعت‌بالا و کیفیت دنبال کنیم و پروژه خط ۳ مترو شیراز در موعد پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، گام ششم جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز، با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۵ پروژه بااعتباری بالغ بر ۵۷۲۸ میلیارد تومان، شامل کلنگ زنی سه ایستگاه خط ۳ قطار شهری و پروژه‌های منطقه ۷ شهرداری، نظیر بوستان مجموعه تاریخی گردشگری قصر ابونصر، هم‌زمان با میلاد حضرت مهدی موعد(عج) همراه بود.

افتتاح و آغاز ساخت ۱۵ پروژه با ۵۷۲۸ میلیارد تومان اعتبار در شیراز

افتتاح و آغاز ساخت ۱۵ پروژه با ۵۷۲۸ میلیارد تومان اعتبار در شیراز

افتتاح و آغاز ساخت ۱۵ پروژه با ۵۷۲۸ میلیارد تومان اعتبار در شیراز

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...