امروز: يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 14 مرداد 1397 - 17:55
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر:

اتحاد خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: همزمان با هفته دولت 48 پروژه با اعتبار 96 میلیارد تومان در سطح شهرستان دشتستان، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. به گزارش «اتحاد خبر»، ستوده در نشست هم اندیشی با شهرداران، بخشداران و دهیاران دشتستان با اشاره به وضعیت کنونی آب این شهرستان ...

اتحاد خبر: سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: همزمان با هفته دولت 48 پروژه با اعتبار 96 میلیارد تومان در سطح شهرستان دشتستان، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش «اتحاد خبر»، مهرداد ستوده در نشست هم اندیشی با شهرداران، بخشداران و دهیاران دشتستان با اشاره به وضعیت کنونی آب این شهرستان، گفت: نگاه در حوزه آب به دشتستان بی نظیر بوده است اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و تلاش داریم به یک وضعیت مطلوب و باثبات برسیم.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه مدیران دشتستان هر طرحی در خصوص آب داشته باشند بدون اعتبار نمی‌ماند، تاکید کرد: برای تمام طرح‌ها بودجه تخصیص داده خواهد شد تا مشکلات ایجاد شده در حوزه آب، هر چه سریع تر مرتفع بشوند.
 
افتتاح ۴۸ پروژه در هفته دولت در دشتستان

وی در خصوص طرح‌های هفته دولت در سال جاری نیز گفت: در این هفته، 48 پروژه با اعتبار 96 میلیارد تومان در سطح شهرستان دشتستان، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت و در راستای تحقق وعده‌های داده شده، پروژه‌ها را رصد کرده و به طور روزانه پیگیری خواهیم کرد.
 
ستوده با اشاره به اینکه سال گذشته 98 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌ها و شهرداری‌های دشتستان پرداخت شده، عنوان کرد: در سال جاری تاکنون 7 میلیارد تومان در حوزه دهیاری روستایی و 20 میلیارد تومان نیز به شهرداری‌های این شهرستان پرداخت شده است.

 

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه انتظار داریم هزینه ها مدیریت شده و هدفمند تخصیص داده شوند، گفت: چگونگی هزینه کرد اعتبارات باید به شکل ویژه بررسی و مشخص شود که هر اعتباری، در چه بخشی هزینه می شود.
 
پرداخت 27 میلیارد تومان به دهیاری‌ها و شهرداری‌های دشتستان
 معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: راه‌اندازی سیستم‌های بازرسی در دفاتر شهری و روستایی و همچنین بازدید و ارزیابی کامل و دقیق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از برنامه‌های مهم نظارتی می باشد.
 
مهرداد ستوده با تاکید بر اجرای دقیق پروژه‌های شهری و روستایی در دشتستان گفت: در خصوص پروژه‌های عمرانی نقشه راه استان را تدوین کرده ایم تا اهداف یکپارچه و خاص را دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات در حوزه شهری و روستایی به شکل هدفمند و برنامه‌ریزی شده است و اجازه نمی‌دهیم هیچ اعتباری بدون برنامه‌ریزی هزینه بشود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر توجه ویژه به مباحث گردشگری روستایی تصریح کرد: تدوین سند گردشگری روستایی از برنامه‌های مهم این حوزه است و انتظار ویژه داریم که در روستاهای استان بر این حوزه مانور داده و زیرساخت های اولیه را اجرا نمایند.

ستوده بر لزوم استفاده از تسهیلات اشتغالزایی روستایی توسط دهیاران تاکید کرده و افزود: روستاییان از فرصت تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی استفاده نمایند.

 

دهیاران بر حسابرسی و کارهای مالی توجه نمایند

عبدالحمید کریم آزاد، معاون عمرانی فرماندار دشتستان اظهار داشت: با توجه به چالش آب سعی کردیم از سایر فصول که برای ما کمتر دارای اولویت و ضرورت بود کم کرده و به چالش آب اختصاص دهیم تا بتوانیم چالش های پیش رو در حوزه آب را مدیریت نماییم.


وی ادامه داد: خواهش من از دهیاری ها و شهرداری هایی که قرار است پروژه هایی را اجرا نمایند این است که حتما تایید اعتبار گرفته و آنرا مصوب نمایند.

کریم آزاد خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای انجام پروژه هایمان 252 میلیارد تومان بوده که تخصیص داده شد، اما این اعتبار حتی 50 درصد از نیاز ما را نیز تکافو نمی کند و با کسری مواجه بوده ایم.


معاون عمرانی فرماندار شهرستان دشتستان تاکید کرد: دهیاران حسابرسی و کارهای مالی را توجه نمایند که امسال برنامه داریم تا کلیه حساب ها را بررسی نماییم تا از انحراف های مالی تا حد امکان پیشگیری نموده و آن را به حداقل برسانیم.


وی ابراز داشت: از حضور دکتر ستوده و حمایتی که ایشان از همه بخشهای استان به ویژه شهرستان دشتستان دارند تشکر می کنم.


عبدالحمید کریم آزاد اضافه کرد: از حمایت ویژه استاندار سابق دکتر سالاری و استاندار فعلی جناب گراوند و همچنین توجه ایشان به شهرداری ها و دهیاری ها تشکر می کنم.

 

محمدی: ویترین عملکرد دولت ها در عمران شهری و روستایی خلاصه می شود

 

محمدحسن محمدی، نماینده شهرداران استان ضمن تقدیر و تشکر از مدیران کل استانداری گفت: مدیران کل استانداری همواره در جهت تسهیل کار شهرداری ها و دهیاری ها پای کار هستند و کمک می کنند تا شهرداری ها و دهیاری ها اقدامات خوب عمرانی را به سرانجام برسانند.


وی در خصوص عمران شهری و روستایی اظهار داشت: در واقع ویترین عملکرد دولت ها در عمران شهری و روستایی خلاصه می شود.


محمدی، شهردار برازجان تصریح کرد: خواهشی که دارم این است که به دلیل پاسخ به انتظارات مردم افزایش اعتبارات صورت بگیرد و خواهشی که در خصوص ردیف اعتبارات دارم این است که اعتبار لازم را از محل نفت و گاز ببینند. چون خیلی از اعتبارات محل های دیگر محقق نمی شود.

 

حقانی: ما دهیاران امید داریم در دولت تدبیر و امید نواقص موجود برطرف گردد

 

نماینده دهیاران بخش مرکزی دشتستان با اشاره به لزوم تعریف شاخص های مختلف جهت بهبود وضعیت بودجه روستاهای کم جمعیت گفت: عدم رضایت دهیاری ها از روند پیگیری طولانی مدت پروانه های ساختمانی یک مسئله مهم و نیازمند رسیدگی می باشد، همچنین قوانین سخت گیرانه بنیاد مسکن و فشارهایی که بر دوش مردم روستا است. 


عباس حقانی، دهیار دهقاید عنوان کرد: ما دهیاران امید داریم در دولت تدبیر و امید این نواقص برطرف گردد.

وی افزود: دهیاران به عنوان اجراکننده طرح هادی در روستا در کمیسیون طرح هادی حق رای ندارند و به طور رسمی دعوت نمی شوند که این موضوع سبب بروز مشکل برای دهیاران می گردد. انتظار مردم روستا این است که این موضوع پیگیری شود.

حقانی ضمن تشکر از خانم دشتی، بخشدار مرکزی دشتستان تاکید کرد: امیدوارم با اعمال توجه ویژه، مشکلات دهیاران به حداقل برسد.


موسوی نژاد: تلاش های مدیران در زمینه ی تامین آب ستودنی است
سید محمود موسوی نژاد، دهیار نظرآقا اظهار داشت: مسیرهای مواصلاتی ، قیر و آسفالت، گازرسانی روستای جره، مدرسه روستای بشیرآباد از اهم مشکلات دارای اولویت هستند.

وی با بیان اینکه تلاش های مدیران در زمینه ی تامین آب ستودنی است، گفت: ما دهیاران آمادگی هر گونه کمک در زمینه مدیریت بحران آب در روستاها را داریم.


موسوی نژاد با اشاره به اهمیت توسعه روستاها و توجه به حوزه اشتغال عنوان کرد: مسئولان مربوطه در خصوص تسهیلات کم بهره اشتغال زایی که جوانان معرفی می شوند کارها را تسهیل نمایند و انتظار داریم دوستان در زمینه ی بروکراسی اداری روند کار را تسریع بخشند.

دهیار نظرآقا ابراز داشت: مشکلات روستاها و دهیاران بایست با پیگیری و نظارت مداوم مرتفع شود؛ امیدواریم و انتظار داریم منافع دهیاران را در نظر گرفته، پیشنهادات را پذیرفته و ما را حمایت نمایند.

سید محمود موسوی نژاد تصریح کرد: نیاز است که با نمایندگان دهیاران سطح شهرستان جلسه ای داشته باشیم زیرا جلسات با معاون عمرانی استانداری و مدیر کل شهری و روستایی می تواند گشایشی برای امور روستاها و کمک قابل توجهی برای پیگیری و رفع مشکلات باشد.

 

زارعی: درخواست یک خودرو آتش نشانی برای روستاهای بخش ارم

ناصر زارعی، رییس شورای اسلامی بخش ارم درخواست یک خودرو آتش نشانی برای روستاهای این بخش را مطرح کردند که مهرداد ستوده، معاون عمرانی استاندار بوشهر قول فراهم کردن ماشین آتش نشانی را دادند تا بتواند به روستاهای همجوار نیز کمک نماید.

وی ضمن درخواست اعتبار جهت جاده بین مزارع و باغات به منظور تعریض جاده نمازگاه به تنگ ارم نیز درخواست اعتبار نمود.

زارعی با اشاره به مشکل آب شرب در شهرستان و روستاهای بخش ارم خواستار رسیدگی و راه حل دایمی برای این مسئله گردید.

رییس شورای اسلامی بخش ارم ضمن تقدیر و تشکر از دولت بابت توجه به روستاها، درخواست قیر و آسفالت رایگان و تکمیل پارک های امید روستایی را مطرح نمود.
در طی این نشست سایر دهیاران و نمایندگان آنها نیز در خصوص مشکلات کمبود آب شرب، اختصاص قیر یارانه ای، بروکراسی های اداری و تسهیلات اشتغال زایی روستایی، و سایر دغدغه های موجود سخن گفتند.





















کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • خط و نشان مدعیان قهرمانی ادوار گذشته در شب دوم مسابقات فوتسال محلات شهر برازجان
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 6 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 9 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 12 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 12 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...