امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 30 بهمن 1395 - 11:34

اتحادخبر- عبدالخالق عبدالهی: من یا به قول اوحدی کرمانی "این نیک نمای بد مسلمان که من است" مدتهاست تصمیم گرفته بودم دیگر درباره شورای شهر چیزی ننویسم اما راستش را بخواهید در بحث  انتخاب شهردار جدید  خلف وعده کردم و وقتی به خود آمدم که قلم ناخواسته بر کاغذ دویده و این سطور را نگاشته است: همه دیدیم و شنیدم که  پریروز هم  مثل جلسات قبل...

توپچی های خواب آلود شورای شهر برازجان

عبدالخالق عبدالهی:

من یا به قول اوحدی کرمانی "این نیک نمای بد مسلمان که من است" مدتهاست تصمیم گرفته بودم دیگر درباره شورای شهر چیزی ننویسم اما راستش را بخواهید در بحث  انتخاب شهردار جدید  خلف وعده کردم و وقتی به خود آمدم که قلم ناخواسته بر کاغذ دویده و این سطور را نگاشته است:
همه دیدیم و شنیدم که  پریروز هم  مثل جلسات قبل، شورا نتوانست یا به تعبیر بعضی ها نخواست بر روی یک گزینه به توافق برسد و شهردار این شهر بی در و پیکر که هر دم از باغش بری می رسد را انتخاب کند تا باز مردم بمانند و یک شهرداری به  بی شهردار آنهم در آستانه تعطیلات  نوروزی در شهری که نه آب هست، نه آبادانی و نه گلبانگ مسلمانی.


دلیل عدم توافق چیست؟ هر کس حرفی می زند و گناه این کوتاهی و ساز مخالف زدن را به گردن دیگری می اندازد. از  صف بندی های سیاسی و گروه نحس چهار و پنج گرفته تا  رابطه  اخوت رئیس شورا با یکی از کاندیداها بگیرید، تا ننوشتن تقاضای کتبی یکی دیگر از کاندیداهای شهردار شدن. اما این موضوع  مسلم است که کلاف سردرگم انتخاب شهردار و این رشته  مسئولیت ناپذیری و بی تفاوتی بعضی اعضای شورا همچنان سرِ دراز دارد و ظاهرأ قرار نیست به این زودی ها حضرات از خر شیطان پیاده شوند.


من این گسستگی وحشتناک و این تشتت آرای  اعضای شورای شهر برازجان را که می بینم از خود می پرسم  وقتی آنها  نمی توانند یک شهردار انتخاب کنند پس قرار است چه کاری انجام دهند؟ آنها فراموش کرده اند که به توپچی یکسال حقوق یا به قول مادرم یکسال "مواجب" می دهند که اگر لازم شد یکروز بچکاند.

پس کمال بی انصافی و حتی نمک نشانسی است که مردم ، غیر از رایی که به شما داده اند چهار سال از کیسه نحیف بیت المال تحت عنوان حقوق و مزایا و حق جلسه و سفرهای زیارتی و سیاحتی به شما پول بدهند که  یک روز به دردشان بخورید و اگر لازم شد گره ای از مشکلاتشان بگشائید آنوقت شما سر بزنگا، دست خلق الله  را در پوست گردو بگذارید و به کمترین وظیفه اتان که انتخاب شهردار است عمل نکنید و از زیر بار این بدیهی ترین تکلیفتان  هم شانه خالی  کنید و همچنان در خواب خوش خرگوشی  باشید. که چه؟ که فلان یا بهمان شخص عضو شورا یا کاندیدای شهرداری  همفکر سیاسی شما یا باب طبع و سلیقه اتان نیست یا از روز اول با شما مشکل یا اختلاف نظر داشته؟ حالا خوب است  چند ماه دیگر انتخابات در پیش است و اعضای فعلی شورا  باز هم  از این مردم رای می خواهند و اینگونه رفتار می کنند وای به اینکه دوره بعد هم رای بیاورند که اگر چنین شود به قول معروف  "شیر ما هم روباه آنها را نمی گیرد"

 

جالب اینکه  در پایان جلسه نافرجام انتخاب شهردار وقتی از یکی از اعضای شورا  گله کردم که چرا چنین می کنید به چشمانم زل زد و گفت: شورای دوره قبل  که بدتر از ما بود.

 

نمی خواهم مثال قاطر و اسب را بزنم اما آخر این چه سفسطه و چه عذر بدتر از گناهی است که می آورید؟ واقعأ چرا وضع چنین است؟ چرا خود را با بدتر از خود مقایسه می کنید و دلتان خوش است که قبلی ها بدتر از شما بوده اند؟(که البته نبوده اند) اگر می خواهید مقایسه کنید لااقل  با بهتر از خود مقایسه  کنید و از آنها یاد بگیرید.

 

بدبختی این است که بعضی شورا نشینان متاسفانه کارِ کارشکنی  را به جایی رسانده اند که  نه به دوست رحم می کنند نه به دشمن و ظاهرأ تصمیم گرفته اند " دشمنان را پوست بَرکنند و دوستان را پوستین ". هر چه بگوئید ککشان هم نمی گزد و سفت و سخت روی صندلی هایشان نشسته اند و به استناد اینکه مردم یک روز یک رای به صندوق انداخته اند چهار سال است  با ندانم کاری و لج بازیهای بچه گانه اشان هر بامبولی خواسته اند  سر مردم در آوردند.


بنده شخصأ  از قانون شورا و شهرداری سر در نمی آورم اما کاش یک نفر قانون دان می آمد و می گفت  رئیس و غیر رئیس اینهمه  دَم از قانون و آئین نامه می زنند  و به محض اینکه بازی طبق خواسته اشان پیش نرفت با توسل به قانونی که ما نمی دانیمش ، زیر میز می زنند ، آیا راست و درست و قانونی می گویند یا همه اش  "تفسیر به رای" و "مصادره به مطلوب" و نعل وارونه زدن است؟ شاید واقعأ حق با آنهایی باشد که این تشکیلات 9 نفره را شورا نمی دانند، آخر شورا که اینطور نیست. شما از روزی که شهردار قبلی را برداشتید چند ماه فرصت داشته اید که یک گزینه را انتخاب کنید. مگر روزی که او را عزل میکردید فکر گزینه بعدی  نبودید؟ چرا اول منار را می دزدید  بعد تازه فکر کندن چاه می افتید؟


حکایت بعضی اعضای شورا که  فرع را گرفته و اصل را وانهاده اند حکایت بنده خدایی است که تا دمدمای صبح بیدار می ماند و نمازمستحب نافله و شب می خواند اما وقت اذان خوابش می برد و نماز واجب صبحش قضا می شد. شما بعضی اعضای شورا به جای اینهمه نشستن در جلسات بیهوده و اینهمه در محافل رسمی و نیمه رسمی ظاهر شدن  و ژست گرفتن و عکس انداختن و کارهای کرده و نکرده را به ریش گرفتن و دخالت در کارهایی که ربطی به شما  ندارد کمی از این حواشی کم کنید و به وظیفه اصلی خود بپردازید و یک شهردار انتخاب کنید.


نه آدم منفی بافی هستم نه اهل غُر زدن و مُنگ و دُرنگ اما این شورا کاری کرده  که خودم بخاطر یک رای که چهار سال قبل داده ام  بارها  دست پشت دست بکوبم و روزی هزار بار بر خودم لعنت بفرستم  که "دیدی چه کردم؟ و خداخدا  کنم این چند ماه هر چه زودتر سر برود بلکه بختک و " هَش" شورا،  دست از سر کچل ما بردارد و شاید دوره بعد فرجی شود.

 

و اما نکته آخر:
 بنده همین چند روز قبل در پایان یکی از جلسات سریالی انتخاب نکردن شهردار به رئیس و بعضی اعضا پیشنهاد کردم  بهترین راه حل این کلاف سردرگم ،  استعفای دسته جمعی اعضای شوراست . وقتی می بینید نمی توانید مفید و کارگشا  باشید بروید خانه اتان بنشینید و " نه عِرضِ خود ببرید و نه زحمت مردم بدارید ". من می دانم  هر انتخاب اشتباهی  درد دارد و می پذیرم  مردم باید چوب انتخاب اشتباهشان را بخورند و می خورند تا لااقل در دوره آینده با چشم باز رای به صندوق بیندازند اما باور کنید تحمل درد از حد فزون است و همه از دست این کارها کلافه شده اند.

 

بنده از فرماندار محترم تقاضا دارم در این موضوع ورود کنند، با این توپچی های خواب آلود شورای شهر اتمام حجت کند و اگر چاره نشد از اختیارات قانونی یا کدخدامنشی یا هر راهی که خودشان می دانند و ما نمی دانیم استفاده کنند و حتی اگر لازم باشد هیئت نظارت بر شورا ها  این شورا را از بیخ و بن منحل کند که "  اگر شتر بمیرد حاجی هم خلاص می شود " اصلا از شتر و حاجی هم که بگذریم خواجه شیراز هفتصد سال قبل فرموده اند:

خانقاهی که دخلش نکند خرج کفاف / مصلحت وقت در آن است که میخانه کنند



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1395/12/11 - 16:15
0
1
سلام ودرود.چون خط فکری وقلم وبیان آقای عبدالهی در مسیر اعتلای نام برازجان است اینگونه ماندگار می شود.
واژه غنی توپچی ازاصطلاحات نظامی ارتش است که به طبع در کشورمان نیز در یگان های نیروی زمینی ارتش ازآن بکارمی رود وحتی یگان های عملیاتی قدرتمند که درسطح جهان حرف برای گفتن دارند با همین نام هستند،در اقدامات مستشاری سوریه نیز غوغا کردند
با این اوصاف رقت باری که از این تشکل دربرازجان داشتین این نام ارزشمند که بیانگرحماسه وغرور وحتی نامی از شهیدان توپچی است برای برجسته جلوه دادن تیتر نمی بایست از نام توپچی استفاده میشد.
وطن خواه(سعدآباد)
1395/12/10 - 08:58
0
1
یه سوال، ناکارآمدی این شورا رو من بیسواد میفهمم یعنی فرماندار و استاندار متوجه نیستن؟؟؟؟؟؟/ص
1395/12/05 - 20:02
0
5
شورای شهر باید منحل شود، چون به درد نمیخورد و هیچ کارایی هم ندارد
1395/12/02 - 17:57
0
6
باید قبول کنیم در کار شورایی خیلی جای کار داریم
1395/12/02 - 15:34
0
5
همه چیزمان به هم می آید... شورا ، آب ، آبادانی ، قانون مداری و ...
1395/12/01 - 12:53
0
4
عبدالخالق جان عجبا ، دیشب خوابت رو دیدم و امروز مقاله ات را در سایت اتحاد .
1395/12/01 - 06:59
0
6
احسنت جناب عبداللهی اگر فرماندار دشتستان چنین شورای مضر و بی مصرف که باعث پسرفت این شهر شده را منحل میکرد امروز سرنوشت مردم اینقدر به بازی گرفته نمیشد.
1395/11/30 - 22:47
0
6
ممنون از شما آقای عبدالهی چه بگیم دست این شورای شهر برازجان
1395/11/30 - 18:56
0
5
خوب است در انتخابات جدید مردم در رای خود دقت بیشتری داشته باشند ودیگر از قوم گرایی و تعرفات بیرون بروند
1395/11/30 - 16:36
0
3
از روز شروع کار این شورا هر روز حکایت خان و علی نقی تکرار و تکرار میگردد.
اما نوشتن چه سود./ص
1395/11/30 - 13:53
0
8
مشکل اینجاست که هر کی هر کی شده الان

بابا جان چرا سر میز مشکلات را حل نمی فرمائید

مردم داغون شدند -درود جناب عبداللهی، استعفا تنها گزینه روی میزه
1395/11/30 - 13:50
0
5
ننه خدا بیامرز میگفت کار از کارگر گذشته

آیا این اعضا را دوباره تکرار خواهیم کرد!؟!

وای بر ما

1395/11/30 - 13:47
0
4
درود بر شما

توپچی دیده بودیم اما نه این توپچی
1395/11/30 - 13:29
0
2
حقیقتا این شورا در این چهار سال چنان رفتار کرده ,که از هر چه شوراست متنفر شویم .تعجبم از ادعاهای مسلمانیشان میشود .والله ,رای مردم یک مسئولیت است که تا قیامت باید جوابگوی آن باشند .
1395/11/30 - 13:16
0
2
باتشکر از جناب آقای عبدالهی عزیز شورای شهر ما فقط یاد گرفتن کت وشلوار بپوشند و جهت خود نمائی در مرا سمات فاتحه شرکت کنند : اما به وظایف اصلی خود عمل نمی کنند !!!! واما بجای جواب غیر منطقی به شما ، چرا نگاه به شهر های دیگر نمی کنند که شهرداران عزل ونصب نمی شوند وبا تجربه کاری که دارند به عمران و آبادی شهرشان می پردازند ولی در شهرما شهردار وقتی مشکلات شهررا دانست ومشغول برطرف کردن آن است عزل می شود : که این اقدام فقط ضررش متوجه مردم شهر ما می شود وکارهای نیمه تمام رها می شود تا انتخاب شهردار بعدی در چه زمانی که معلوم نیست !!!!!!
1395/11/30 - 13:10
0
7
همه فرمایشت درست بود .الا شعر اخر جناب خواجه ..اینها اگر راه میخانه میدانستند با مردم اینچنین نمی کردند،..بازهمـ به گوش و به هوش باشیم .شورای اینده و ردای خدمت ..اهلش و لایقش را پیدا کنیمـ.
1395/11/30 - 13:07
0
5
قلمت مانا برادر
چه بگویم که نوشته هایت دغدغه ها را بیان داشت
اما متن زیبایت داستان فلان آقا را یادم آورد که بعد از سفره رنگین بلند شد و نماز خواند و در حالت رکوع دست به دعا برداشت که......
آیا همچنان شورا داریم یا که خیر یا سفره رنگین بیندازیم تا همه برایمان دعا کنند.
1395/11/30 - 13:07
0
1
فضای بدور از تشنج آرزوی همه مردم است
انشالله با پشتکار و تلاش بیش از پیش عزیزان شورا، فرصت ها را نسوزیم و به سمت آبادانی شهر حرکت کنیم. عزیزان شورا عنایت ویژه داشته باشند، اختلاف عقیده امری طبیعی است. اما نکته حایز اهمیت برطرف کردن اختلافات تا حد امکان، آن هم در صحن شوراست.گزینه همیشه روی میز شورا، نشستن پای میز و مذاکرات مداوم تا نتیجه مشترک است.از بزرگواران خودم در شورا تقاضا دارم بعد از هر جلسه شورا، با صورتجلسه منسجم، سخنگوی شورا مطالب را به صورت صریح و شفاف اعلام دارند تا استناد رسانه ها و فعالین حوزه شهروندی به کلام و صورتجلسه تنظیمی از صحن شورا باشد. صد البته سوالات مهمی هنوز ذهن را درگیر کرده که انشالله در فضای آرام تر به بحث خواهیم نشست.
1395/11/30 - 13:06
0
1
باسپاس ازآقای عبدالهی که باز مثل همیشه پیش قراول شدندتا این تشت رسوایی رابه قلم بکشند..اینقدراین چندوقت درعجبم ازمردم و(خودم)که آیا جفا وکارنبلدی ازاین بالاتر اماهمه مهرسکوت برلب کوبیده ایم تا افرادی راکه بنام شورا وازترس سفارشهای مریدان ومرادانمان انتخاب کردیم انگشت تمسخرهمگان رابسویمان نشانه روندبه والله همگی شریک شوراییم که این سکوت نابخردانه زشت ترین نمادانسانیت است آنجایی که سنبل حل وفصل مشکلات مردم در حل واجب ترین مشکل خودچون طفل دبستان قهرمیکندومیماند...هیهات....هیهات
1395/11/30 - 13:04
0
2
درود بر شما .دیروز پیش خودم می‌گفتم مدتی است که‌ از مقالات قشنگش خبری نیست میخواستم بیام سراغت که‌ امروز چشمم به این مقاله روشن شد . بی خیال شورا این حضرات هرکسی راه خودش را میرود ، به تنها چیزی که‌ فکر نکرده و نمی‌کنند و نخواهند کرد مصلحت شهر است .
1395/11/30 - 12:31
0
2
درود بر جناب عبدالهی بزرگوار
اما کو گوش شنوا

قلمتان مانا
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 16 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...