امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 31 ارديبهشت 1395 - 17:18

اتحاد خبر: مجله تایم به سیاق هر سال 100 چهره تاثیرگذار در جهان را معرفی کرده است. این افراد طیف مختلفی از چهره های برجسته جهانی تا چهره های ناشناخته محلی را دربر می گیرند.

اتحاد خبر: مجله تایم به سیاق هر سال 100 چهره تاثیرگذار در جهان را معرفی کرده است. این افراد طیف مختلفی از چهره های برجسته جهانی تا چهره های ناشناخته محلی را دربر می گیرند.

به گزارش هفته نامه صدا مجله تایم به سیاق هر سال 100 چهره تاثیرگذار در جهان را معرفی کرده است. این افراد طیف مختلفی از چهره های برجسته جهانی تا چهره های ناشناخته محلی را دربر می گیرند. هر یک از این افراد در حد و اندازه خود یا خدمتی به بشریت کرده اند، یا ابداع و اختراعی داشته اند. یا برنامه هایشان جهان را از بحرانی نجات داده یا در سطح ملی و در کشورهایشان منشا خدمت بوده اند.

 

کریستینا فیگرز
نیرو برای طبیعت

100 چهره تاثیرگذار جهان (6)

رابرت ردفورد؛ بازیگر و فعال محیط زیست: زمانی کریستینا فیگرز را ملاقات کردم که در سازمان ملل درباره تغییرات آب و هوا در حال سخنرانی بودم. در این حوزه، حدود 40 سال است که کار می کنم اما هیچگاه شخصی شبیه کریستینا مشاهده نکرده ام. او قدرت طبیعت است؛ یک قدرت و یک مبارزه محترم که هیچگاه ناامید نمی شود. او به نتایج دلخواه می رسد. توافقی که در مذاکرات آب و هوای پاریس در سال گذشته حاصل شد، ناشی از 6 سال پرثمر در هیات اجرایی دفتر سازمان ملل متحد بود. چارچوب و سندی که برای تغییرات آب و هوایی نگاشته شد، مهمترین دستاورد بشر برای حل مشکلات ایجادشده در مسیر تغییرات آب و هوایی بوده است؛ دستاوردی که در تاریخ بشریت سابقه نداشته است.
کارهای او نشان می دهد که انسان می تواند در پیشگیری از تغییرات شدید آب و هوایی موفق شده و در این فرایند با یکدیگر متحد شوند. موفقیت او در برنامه هایش باعث می شود که حیات در سطح زمین نجات پیدا کند. کاری که او می کند کمتر از یک انقلاب نیست: اقدام کردن به عنوان یک شهروند برای نجات تمام شهروندان.

 

مارک ادوارد و مونا حنا آتیشا
سوت زن ها برای سنگ چخماق

100 چهره تاثیرگذار جهان (6)

ریچل مدو؛ میزبان نمایش ریچل مدو: فاجعه آلوده شدن آب شرب شهر «فلینت» ایالات متحده با سرب، ساده تر از آن چیزی است که تصور می شود. آب فلینت نه به این دلیل آلوده شد که مدت زمانی طولانی از آن غافل شده بودند و درباره آن سهل انگاری شده بود. این فاجعه حتی به دلیل تصمیمات پیچیده محلی، ایالتی و فدرال هم رخ نداد. فلینت تنها نشانه ای از مشکلات زیرساختی بزرگتر در امریکا نیست (هرچند این هشدار را داد).
اتفاقی که برای فیلنت افتاد، یک داستان ساده بود: شهر، آلوده شد چون دولت ایالتی خرابکاری کرده بود. دولت ایالتی امور شهر را در دست گرفت و تصمیم بدون آگاهی برای سیستم تصفیه آب گرفت که لوله های شهر را خراب کرده او آب ها را مسموم کرد. هنوز هم شهروندان فلینت نمی توانند از آب شیر بنوشند. هنوز هم هیچکس برای آنها آب آشامیدنی تامین نمی کند و به نظر می رسد که هنوز هم ایالت عجله ای برای پیگیری موضوع و جایگزین کردن لوله های خراب شده ندارد.
شهروندان می دانستند که مشکلی وجود دارد اما کسی نبود که وضعیت را بررسی کند. در این شرایط، مارک ادوارد که یک مهندس شهرساز بود، زنگ خطر را به صدا درآورد و در سوت هشدار خود دمید. مونا حنا- آتیشا هم که پزشک کودکان بود، فرزندان فلینت را آزمایش کرد تا اثبات کند آنها مسموم شده اند. در حالی که مسئولان در ناآگاهی و بی تفاوتی غوطه ور بودند، این 2 نفر حق داشتند، شجاع بودند و بر حرف هایشان پافشاری کردند. فلینت هنوز هم مانند یک صحنه جرم است اما 2 محقق دلسوز و سختکوش داستان ما، کارآگاهانی بودند که پرونده جرم را حل کردند.

موسی زرای
پدر پناهجویان

ای وی وی؛ هنرمند و فعال اجتماعی در امور فراریان: موسی زرای که اکنون به نام «پدر موسی» شناخته می شود، در 17 سالگی از دست حکومت دیکتاتوری اریتره فرار کرد و در رم تحصن کرد. او به زودی برای کمک به سایر مهاجران و پناهجویان، داوطلب شد. این عابد کاتولیک با این اقدام خود، تبدیل به فرشته نجات مسافران هزاران مهاجری شد که در راه اروپا بودند؛ کسانی که زندگی خود را رها کرده و به امید یافتن یک زندگی بدون بدبختی راهی سواحل ایتالیا شده بودند.

زرای کسی بود که در سال 2003 اقدام به ایجاد یک مرکز اورژانسی برای کمک گسترده به چنین افرادی کرد. او با انتقاد شدید از سیاست های محدود کننده وئیزا و پیش داوری درباره پناهجویان فریاد «هیچکس غیرقانونی نیست» را سر داد. او بدون لحظه ای تردید و بدون وقفه خواستار آن شد که شرایط صلح آمیز و بدون جنگی برای افراد مختلف بشر فراهم شود یا آنکه محیط زندگی آنها بهبودی ابد.او خواستار تغییر در سیاست انسان ها در قبال هم بوده و هست.

لی برگر
شکارچی فسیل

100 چهره تاثیرگذار جهان (6)

جفری کلاگر؛ دبیر سرویس علم و فضای مجله تایم: دانشمندان هوشیار می دانند که زمانی بر دیگران اثر گذاشته اند که همکاران خود را به صحبت کردن وادار کرده باشند. اثر آنها زمانی قوی تر بوده است که، آنها شروع به بحث کردن کنند. بر این اساس، لی برگر که یک فسیل شناس در دانشگاه ویتواتر سراند در آفریقای جنوبی است، سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشته است. او با انتشار خبری که نشان از پیدا کردن یک فسیل 2.5 میلیون ساله یک انسان نخستین می داد، دنیای فسیل را تکان داد.
این گونه جدید جانوری که «هومو نالدی» نامیده شد، شاید به دلیل نداشتن وجوه مشترک کافی با انسان، به عنوان یک نیاکان انسان شناخته نشود، اما بدون شک یک گونه جدید بود که اهمیت علمی فراوان دارد. این یافته به اندازه پیدا شدن «دولت فسیل ها» اهمیت داشت (دولت فسیل ها مجموعه ای از 1500 استخوان متعلق به 15 نفر مختلف و از بزرگترین مجموعه های یافت شده بود).
برگر این فسیل را در یک اتاق عمیق پیدا کرده و عنوان کرد که این گونه جانوری هم مرده های خود را دفن می کرده است؛ خصوصیتی که خاص انسان و نژاد بشر است. سایر پژوهشگران هم عمر این فسیل و هم نظریه «دفن» را زیر سوال بردند. اما در یک چیز نمی توان شک کرد. یافته برگر بسیار بزرگ بود و مطالب زیادی می توان از مراحل پشت سر گذاشته بشر آموخت.


نادیا مراد
شاهدی برای قربانیان جنگ

100 چهره تاثیرگذار جهان (6)

ایوان سلر؛ موسس جنبش «روز پیروزی» که به دنبال پایان خشونت علیه زنان و دختران است: نادیا مرادی در جهانی به پا خاست که تاریخی نامرئی از خشونت، تجاوز، سرکوب و ظلم به زنان در آن بیداد می کرد. او به پا خاست تا سکوت سنگین و تهوع آور موجود را شکسته و عدالت مورد نیاز خواهرانش را پیگیری کند. او در 19 سالگی خانه اش، کشورش و فرهنگش را از دست داد. مادرش قربانی یک قتل شد. مردان و پسران خانواده اش در یک کشتار جمعی، فدا شدند و خودش تو توسط داعش ربوده شد. فروش او و تجاوز تمام نشدنی به او توسط داعش، شروع یک فصل سیاه در زندگی تاریک او بود. با این حال، او اکنون به نقاط مختلف جهان سفر می کند و از نسل کشی وحشتناکی سخن می گوید که یزیدی های عراق را تهدید می کند. او از 3 هزار زنی صحبت می کند که هنوز هم برده هستند.
در روزگاری که یونان، مرزهایش را به روی پناهجویان وحشت زده می بندد و امریکا پشتش را به این قضیه می کند تا هیچ نبیند، چراغ صداقت و روشنگری نادیده می درخشد. این شرایط باز هم این موضوع را یادآوری می کند که جنگی در عراق رخ نداده که آمریکا عامل آن است، کسانی که از چنگ ارتش آمریکا گریختند، به چنگال داعش افتادند.
نکته آنجا است که امریکا هم در مداخله و برخورد با کشتار و برده گیری یزیدی ها بسیار تعلل به خرج داد. نادیا، در 23 سالگی همه چیز خود را ریسک می کند تا ما را آگاه کند. امیدوارم که گوش شنوا داشته باشیم. چرا که می دانم مسئولیت پذیر هستیم.

دن کاردر
پیشران پاسخگویی

100 چهره تاثیرگذار جهان (6)

رالف نادر؛ نویسنده و حامی حقوق مصرف کننده: دن کاردر به همراه گروهی کوچک از پژوهشگران دانشگاه ویرجینیای شرقی، از یک کلاهبرداری عظیم سازمانی پرده برداشت؛ کلاهبرداری بزرگی که دود آن به چشم تمام افراد جامعه می رفت. هر چند فولکس واگن توانسته بود، مجوزهای آلایندگی و میزان نیتروژن اکسید خروجی را دریافت کند، میزان آلایندگی خودروهایش در جاده تا 35 برابر افزایش می یافت.
انتشار این جنجال خبری باعث شد تا فولکس واگن (بزرگترین خودروساز وقت جهان) به مشکلات قانونی فراوانی دچار شود، بسیاری از افراد خصوصی از آن شکایت کنند و تامین کنندگان و مشتریان هم اعتماد خود را از دست بدهند. 11 میلیون از خودروهای این شرکت باید تعمیر شده یا خریداری مجدد شوند. این وضعیت هزینه ای بیش از 20 میلیارد دلار برعهده فولکس واگن می گذارد با توجه به آنکه 500 هزار دستگاه از این خودروها در آمریکا هستند و بقیه در خارج از این کشور فروخته می شوند، سوال اینجا است که چرا باید به جای 50 سازمان محیط زیست دولتی آمریکا، کاردر به مشکل فنی این خودروها پی برده و آن را اعلام کند؟
اکنون تیم کاردر منتظر شنیدن عذرخواهی و دلایل فولکس واگن هستند. همانطور که به عصر جدید احترام به مشتری و هواداری از آنها وارد می شویم، باید از کاردر برای نشان دادن راه، تشکر کنیم.

هوپ جارن
واسط بزرگ علم

100 چهره تاثیرگذار جهان (6)

سبحان اوکونور؛ مدیر ویراستاری بخش سلامت مجله تایم: یک نژاد نادر از دانشمندان وجود دارد که هم رهبری بزرگ در حوزه کاری خود بوده و هم نویسنده ای توانمند هستند. هوپ جارن از این نژاد است. استاد دانشگاه هاوایی توانسته نام و شهرت قابل توجهی به دلیل آشکار کردن رازهای فراوان از فسیل ها و حیات کره زمین به دست آورد. کارهای او دست کم منجر به 70 پروژه مطالعاتی در مجلات مختلف علمی شده است.
با این حال، اعتباری هم برای او ایجاد کرده تا بتواند با صدای بلند از مسائل دیگری هم سخن بگوید: تبعیض و آزار جنسی گسترده در علم. او در وبلاگ و همچنین کتابش (دختر آزمایشگاه که در فهرست کتاب های پرفروش نیویورک تایمز هم قرار گرفت است)، فرهنگی را توصیف می کند که باعث می شود هم جنس های او از کاری گریزان شوند که او عاشقش است. با این حال، او عنوان می کند که عاشق علم است. او به نحوی دختر آزمایشگاه ها و کار در آنها را توصیف می کند که شما هم عاشق علم می شوید.

پالمر لاکی
معمار دنیاهای جدید

100 چهره تاثیرگذار جهان (6)
ریدلی اسکات؛ اسکات کارگردان فیلم های مشهوری از جمله گلادیاتور، سقوط شاهین سیاه و بلید رانر است: واقعیت مجازی یا وی آر دیگر مختص آینده نیست بلکه فناوری امروز است و ما تجربه دست اول آن را در فعالیت های پالمر لاکی و تیمش می بینیم که بر روی «وی آر روزنه ای به مریخ» کار می کنند. وی آر جهانی نوین را برای قصه پردازی به روی ما گشوده است.

فناوری نوینی که پالمر سرپرست آن است مسیری را پیش روی ما گذاشته که روش های قصه گویی را متحول می کند؛ روش هایی که تنها می توانستیم تصورشان کنیم. این فناوری به ما امکان می دهد همه را به مریخ دعوت کنیم تا حوادثی را که فضانورد «مارک واتنی» در مریخ از سر گذارند واقعا تجربه کنیم. چنین تلاشی وقتی شیرین تر می شود که ما برای افزایش دقت این فیلم کارهای شگفت انگیزی بکنیم، از جمله استفاده از آزمایشگاه پیشران جت ناسا. من همیشه عاشق ایجاد و تفسیر دنیاهای جدید بوده ام و تجربه 360 درجه ای چنین دنیایی بی شک پر از هیجان بود. طبیعت خلاق و کارآفرین پالمر واقعیت مجازی را از ایده ای دست نیافتنی به یک فناوری در دسترس تبدیل کرده است.

لورا اسرمن و شلی ونگ
پزشکان متخصص سرطان سینه ای که جرات کردند کم تر عمل کنند

100 چهره تاثیرگذار جهان (6)

ملیسا اتریج؛ اتریج یک نوازنده و اکتیویست است: من حس فردی را که از پزشکان می شنود سرطان سینه دارد می فهمم. واکنش آن بیماران این است که: بهتره زودتر ببریمشون و من از پزشکم متشکرم که محتاطانه عمل کرد و به من گفت «نه، نه، نه می توانیم با توده برداری درمانت کنیم». من جراحی شدم و چند زخم برداشتم، ولی اعضای زنانه خود را از دست ندادم.
ما زن ها، آنقدر مشتاق حافظت از خانواده خود و فداکاری هستیم که گاهی ممکن است زیاده روی کنیم.  بنابراین من واقعا خوشحالم که پزشکان ماهری مانند لورا اسرمن و شلی ونگ وجود دارند که دام می گویند: «چه خبره؟ بذار فعلا بی خیال این جراحی های افراطی بشیم. شاید یه درمان دیگه پیدا کردیم. بیا قبل از بریدن، روش های دیگه رو امتحان کنیم.»
تحقیقات پیشگامانه پزشکان رفته رفته سبب می شود زنان گزینه های درمانی بیشتری داشته باشند. به نظر من پزشکان زن، در مواجهه با سرطان سینه، تا حد امکان سعی در حفظ تمام اندام ها دارند، چرا که تمام بدن، بدن تمام و کمال، واقعا شگفت انگیز است.

عزیز انصاری
داستان عاشقانه جدید تلویزیون

100 چهره تاثیرگذار جهان (6)ایانا گلزر و ابی جاکوبسون؛ سازنده «برودسیتی»: به عنوان کسانی که در نیویورک فیلمبرداری و فیلمسازی کرده اند، ما به خوبی می دانیم که راهی برای ساختن یک نمایش تک صحنه ای وجود ندارد که حالت طبیعی خود را حفظ کند. در این صورت همواره بر یک بخش بیش از اندازه تاکید می شود و مسائل دیگر را زیر پرده می برد. اما در سریال «نتفلیکس مستر آو نان»، شما می توانید نیویورک را از چشمان عزیز انصاری ببینید. هرکدام از قسمت ها، یک تجربه مستقل هستند: شیوه ای که عزیز درباره قومیت و حرف خود سخن می گوید، بسیارجذاب است و سرگرم کننده. او درباره جهان صنعت سخن می گوید و همه چیز را به صورت هیجان انگیز و به موقع مطرح می کند.

نمایش های ما کاملا متفاوت است. عزیز به صورتی ساکن تر زندگی مردم را به نمایش می گذارد. مانند دیو که یک بازیگر توانمند و الهام بخش است، عزیز به شیوه های بازتر و آزادتر از آنچه در تلویزیون مشاهده می کنیم، به دنبال عشق می گردد. بسیار جذاب است که او را تماشا کنید در حالی که تجربه می کند و قالب ها را به هم می ریزد. در قسمت «صبحگاهان» که زندگی عاطفی او و گذران وقت با شریک زندگی اش را به تصویر می کشد، همه چیز با آنچه در دیگر نمایش های تلویزیونی مشاهده می کنیم، تفاوت دارد.
این وضعیت در قسمت «نشویل» هم وجود دارد؛ جایی که شخصیت شکموی داستان، زمانی که به دنبال سس باربیکیو می گردد، پرواز خود را از دست می دهد. البته عزیز هم فکر و ذهنش درگیر غذاست. زمانی که به رستوران غذای چینی «میشن» می رویم، فقط این اجازه وجود دارد که او سفارش بدهد. می دانیم که این کار، نتیجه خوب و جذابی برای همه مان دارد.

ترجمه محمدحسین باقی، حسین موسوی، مریم رضایی و مهدی نیکویی



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...