امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 24 اسفند 1394 - 17:11
سید کمال‎الدین شهریاری:

اتحادخبر: با سابقه دو دوره نمایندگی استان در مجلس شورای اسلامی، سه دوره ناکامی از حضور در پارلمان و دو دوره متوالی غیبت در عرصه انتخابات، امسال وارد کارزا رقابت مجلس شد و توانست منتخب اهالی دشتی و تنگستان شود؛ آن هم در شرایطی که به نظر می رسد با ردصلاحیت نماینده فعلی، رقابتی قابل پیش بینی در حال برگزاری بود، هرچند وی این موضوع را به صورت صد درصدی نمی پذیرد.

اتحادخبر: با سابقه دو دوره نمایندگی استان در مجلس شورای اسلامی، سه دوره ناکامی از حضور در پارلمان و دو دوره متوالی غیبت در عرصه انتخابات، امسال وارد کارزا رقابت مجلس شد و توانست منتخب اهالی دشتی و تنگستان شود؛ آن هم در شرایطی که به نظر می رسد با ردصلاحیت نماینده فعلی، رقابتی قابل پیش بینی در حال برگزاری بود، هرچند وی این موضوع را به صورت صد درصدی نمی پذیرد.

به گزارش اتحادخبر به نقل از «خلیج فارس»؛ دکتر سید کمال الدین شهریاری که تنها کاندیدای پیروز اصولگرایان استان در انتخابات مجلس دهم محسوب می شود، عقیده دارد که «سبد رای او از تفکرات سیاسی مختلفی بوده که با شناخت از تفکرات معتدل و فاقد تندروی به حمایت از حقیر پرداخته اند.» روی همین حساب و کتاب وقتی با این پرسش مواجه می شود که دیدگاه سیاسی شما در مجلس آینده چه نقشی در تصمیمات و مواضع تان خواهد داشت، می گوید: «من منطق و روش خاص خودم را دارم و هیچ جناحی نمی تواند مرا مصادره کند.»

منتخب 63 ساله دشتی و تنگستان در مجلس دهم ارتباطش با دولت کنونی که به عقیده وی به احتمال زیاد 8 ساله است خوب می داند، نشان به آن نشان که می گوید: «حتی در همین دولت پیشنهاد معاونت وزیر را داشته، ولی چون نیم نگاهی به انتخابات مجلس داشت، توفیق همکاری با وزیر و دولت فراهم نشده است.»

سید کمال الدین شهریاری که با بیش از 51 هزار رای خود را آماده سومین تجربه نمایندگی مجلس می کند، این انتقاد که رقابت در دشتی و تنگستان طی این دوره گرم نبوده را به صورت 100 درصدی قبول ندارد و معتقد است که «با حضور و حمایت چهره های سیاسی از یک کاندیدای مشخصی، حرارت انتخاباتی در هفته آخر تبلیغات به صحنه بازگشت.»

«خلیج فارس» در نظر دارد سلسله گفتگوهایی را با منتخبان استان بوشهر در مجلس دهم با هدف تبیین دیدگاههای آنها و اولویت های شان منتشر کند که بخش نخست آن با دکتر سید «کمال الدین شهریاری» نماینده "دشتی، تنگستان، دیر و کنگان" در مجلس سوم و چهارم و منتخب حوزه "دشتی و تنگستان" در مجلس آینده می باشد.

مهمترین مشکل دشتی و تنگستان از زبان شهریاری

 

به عنوان نخستین پرسش، مهمترین مشکل منطقه از دیدگاه شما چیست و عمده ترین هدف‌گذاری تان در راستای اصلاح آن در مجلس چه خواهد بود؟


ابتدا از شما بابت وقتی که به من دادید تا برخی دیدگاه ها و نظراتم را به مردم شریف استان به خصوص حوزه انتخابیه ام منتقل کنم، تشکر می کنم و در نخستین مصاحبه رسانه ای خود پس از انتخابات، از نخبگان و همه اقشار درخواست تشریک مساعی و طرح دیدگاههای شان برای دستیابی حداکثری به اهداف را دارم.

به هرحال مشکلات زیادی در منطقه ما وجود دارد، ولی عمده ترین معظل، نبود برنامه ریزی استراتژیک و بلندمدت برای توسعه دو شهرستان می باشد، طوری که نمی دانیم نقشه راه شهرستان های دشتی و تنگستان در 20 سال آینده چیست و در افق چشم انداز چه سهمی از اقتصاد استان و کشور خواهند داشت. همین موضوع، باعث شده این دو شهرستان دچار روزمرگی باشد و اگر اقداماتی هم صورت گرفته پراکنده، روزمره و بدون برنامه منسجم بوده است.

به هرحال این دو شهرستان به عنوان بخشی از خاک جمهوری اسلامی ایران، باید سهم خود را در برنامه های 5 ساله توسعه اقتصادی اجتماعی کشور ببینند و بدانند طی این برنامه باید از کجا به کجا برسند. متأسفانه این نگرش های برنامه ای طی سالهای اخیر در منطقه ما نبوده و یکی از اقداماتی که من به صورت کلان برای حوزه انتخابیه ام انجام می دهم، مطالعه قوانین و برنامه های بالادست است که خط مشی توسعه کشور را تبیین می کند، سپس براساس آن، برنامه ریزی اصولی در بازه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت برای دو شهرستان خواهیم داشت تا بتوانیم از فرصت های بالقوه منطقه با کمک مسئولین استان، بزرگان، خواص، سازمان های مردم نهاد و همه ظرفیت های انسانی دشتی و تنگستان بهره ببریم.

این ضعف و نبود برنامه کلان تنها مختص حوزه انتخابیه شماست یا در کلان استان دیده می شود؟

 

به عنوان نماینده این حوزه بیشتر نگاهم به این دو شهرستان است و توضیحات بالا نیز ناظر به همین مسئله است. البته باید نیم نگاهی هم به استان داشته باشیم که اگر برنامه ریزی و استرانژی در استان نباشد، ضرر آن به دشتی و تنگستان هم می رسد.

راه حل شهریاری برای کاهش بیکاری در حوزه انتخابیه اش

یکی از مواردی که در ایام تبلیغات انتخاباتی بر روی آن تمرکز داشتید، موضوع اشتغال جوانان در حوزه انتخابیه بود و در کمپین هایی که هواداران شما در فضای مجازی هم شکل دادند، یکی از برجسته ترین اولویت های شما در صورت راهیابی به مجلس را در خصوص اشتغال تبلیغ و معرفی شد.

با توجه به نرخ بالای بیکاری در دشتی و تنگستان و نبود زیرساخت های مناسب اشتغال، بسیاری معتقدند سراغ موضوع دشوار و چالش برانگیری را گرفته اید که می تواند پاشنه آشیل شما در چهارسال آینده باشد. برخی نیز انتقاد دارند که شاید آنچه درباره اشتغال وعده داده اید یا انتظاری که در این خصوص برای رای دهندگان به وجود آمده، جزو وظایف ذاتی نمایندگان نیست. تمایل داریم در این زمینه دیدگاه خودتان را جویا شویم.

یکی از بزرگترین مشکلات منطقه ما که طی ایام انتخابات مکررا با آن مواجه بودم، مسئله اشتغال است که بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز به همین موضوع برمی گردد و از عوارض نبود فرصت های شغلی است. همانطور که گفتید خیلی کار سنگین و بزرگی است و به سادگی مقدور نیست، ولی اگر به فکر توسعه دشتی و تنگستان هستیم باید موضوع اشتغال را هدف قرار دهیم.

برای همین نیاز است برنامه مدونی داشته باشیم. در گذشته شاهد بوده ایم حرکت های مقطعی برای اشتغال یا معرفی موردی افراد جهت جذب در برخی شرکت ها و سازمان ها وجود داشته که نه تنها به صورت ریشه ای مشکل را حل نکرده، بلکه توقعات فردی را بالا برده و ضمنا افرادی که از نظر دسترسی به نماینده دچار محدودیت می باشند، دچار تبعیض می شوند. از این رو چنین رویه ای مورد نظر بنده نیست.

راه تحقق وعده من درباره اشتغال این است که به سمت قوانین و مصوباتی برویم که اشتغال بومی ها را تضمین و فرصت های کار را فراهم کند. الان در منطقه ما فرصت های اشتغال خوبی داریم، نظیر پارس جنوبی و فعالیت های اقتصادی بزرگی که آنجا می شود. باید دید آیا قوانین برای بهره مندی بومی ها از چنین ظرفیتی هست یا خیر و ضمنا نظارت بر اجرای آن به خوبی صورت می گیرد؟ البته اطلاع دارم مصوباتی در سال های گذشته برای اشتغال نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز مثل پارس جنوبی وجود داشته، ولی به صورت کامل اجرا نشده.

البته مسئولان از آمار 32 درصدی بومی ها در مشاغل پارس جنوبی خبر می دهند...

... به هرحال باید براساس آمار نهادهای مستقل به بررسی این موضوع پرداخت نه دستگاههای ذینفع. به هر روی منطقه ما فرصت های اشتغال خوبی دارد که باید زیرساخت های توسعه و سرمایه گذاری در آن شکل بگیرد و سپس با ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای کوچک، دانش بنیان، فعال نمودن شهرک های صنعتی، بخش گمرک، شیلات، معادن، بعضا کشاورزی و توسعه صنایع و فرصت های شغلی که با موقعیت دشتی و تنگستان تناسب دارد، به بهبود نرخ بالای بیکاری در این منطقه کمک کرد.

در دولت یازدهم پیشنهاد معاون وزیر داشتم/ ارتباطم با دولت برد- برد است

برخی معتقدند با توجه به تفکرات نزدیک شما به طیف اصولگرا و قرارگیری در لیست آنها، شاید نتوانید با دولت ارتباط موثری داشته باشید. با این حال گفته می شود در واکنش به این موضوع طی ایام تبلیغات انتخاباتی گفته اید که شماره تماس همه وزرا را در موبایل خود دارید یا دیدگاه تان به آیت الله هاشمی نزدیک است تا به این شکل چنین نگرانی و ابهامی را دور کرده باشید. می خواهم بپرسم هم استانی ها در این خصوص منتظر چه رفتار و رویکردی از سوی شما باشند؟

اولاً اگر فکر می کردم که قادر به کار با این دولت نیستم، شاید کاندیدای مجلس نمی شدم، چون اگر به پیروزی می رسیدم، نمی توانستم کاری برای مردم کنم و عملا فرصت خدمت ضایع می شد. بنابراین یکی از انگیزه های من برای ورود به این عرصه، همین احتمال بود که قادر هستم ارتباط نزدیک، مثبت و تعامل برد- برد با دولت فعلی داشته باشم. چون دولت فعلی که 2.5 سال از فرصت خدمت آن گذشته، به عقیده من دولت 8 ساله خواهد بود و حداکثر 5.5 سال دیگر روی کار می باشد و اگر بخواهم خدمتی به مردم منطقه کنم از مسیر تعامل سازنده با دولت خواهد بود.

ضمن این که با دولتمردان موجود از عالی ترین مقام که شخص رئیس جمهور محترم و معاون اول ایشان تا بسیاری از آقایان وزرا سابقه ارتباط کاری داشته ام، چه دوره هایی که همزمان با آنها نماینده مجلس بوده امريال چه مقاطعی که در دولت خدمت می کردم.

این ارتباط به اندازه ای است که در همین دولت پیشنهاداتی برای همکاری به من داده شد، ولی چون به کاندیداتوری مجلس در حوزه انتخابیه ام نیم نگاهی داشتم، توفیق همکاری با دولت را پیدا نکردم.

 

این پیشنهاد همکاری در چه سطحی بود؟

یکی از وزرا دعوت کردند که به عنوان معاون ایشان همکاری کنم.

 

 

آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی نبودند؟

(مکث کوتاه) چرا، ایشان بودند و به دلیل لطفی که داشتند و قبلاً سابقه همکاری در وزارتخانه مسکن و شهرسازی با وی داشتم، این بار نیز از بنده دعوت کردند که بخاطر برنامه ریزی جهت حضور در مجلس، توفیق همکاری با ایشان را نیافتم.

البته همه این توضیحات که دادم، به معنای این نیست که بنده پیاده نظام و یا سیاهی لشکر دولت در مجلس هستم، بلکه دارای منطق و ایده هستم و بر همان اساس کار می کنم. در واقع منافع نظام، کشور، حوزه انتخابیه و استانم بر همه چیز ارجحیت دارد و تعامل با دولت براساس همین موارد شکل می گیرد.

 

هیچ جناحی نمی تواند مرا مصادره کند/ رای دهندگان من از تفکرات سیاسی مختلفی بودند

 

به عنوان یک فعال اصولگرا، چقدر دیدگاه های سیاسی تان را در تصمیمات خود در مجلس لحاظ خواهید کرد؟

ابتدا باید بگویم اصلاً انتخاب خودم را به دلیل حمایت یک جناح خاص نمی دانم که اگر صرفاً همین موضوع بود، با این میزان رأی وارد مجلس نمی شدم.

رأی به بنده نشانگر حضور نیروهای مختلف با گرایش های سیاسی متفاوت بود و متعلق به هیچ جناح و تفکر خاصی نیست. در دشتی و تنگستان از تفکرهای مختلف نسبت به حقیر اقبالی نشان دادند که نتیجه اش کسب بالاترین رای استان در ادوار انتخابات مجلس شد. ضمن اینکه عزیزانی که از بنده حمایت کردند، با شناخت از نوع تفکر معتدل و فاقد تندروی من چنین اقدامی را صورت دادند. از این رو خودم را مقید و در محاصره جناح خاص نمی دانم.

بنویسید شهریاری علاقه مند به نظام، حافظ خون شهدا و منویات ولابت فقیه است و خدمت به مردم میهن، استان و حوزه انتخابیه اش خط قرمز او می باشد و با چیزی معامله نمی کند.

 

اینکه از شما نقل شده در ایام تبلیغات گفتید نگاه سیاسی تان به آیت الله هاشمی رفسنجانی نزدیک است، چقدر دقیق می باشد؟

(مکث کوتاه) من شخص خاصی را به عنوان مدل خودم نمی شناسم. بنده دارای یک منطق و تفکر هستم ولی با همه این بزرگان تعامل و ارتباط داشته و کار کرده ام. اگر می خواهید از زبان خودم نگاه سیاسی ام را بشنوید، باید بگویم تلاش کرده ام یک کارگزار صدیق و متعهد نظام باشم که چه در مجلس و چه غیر از آن در همه دولت ها تلاش کرده ام خدمتگزار نظام باشم.

 

از «برجام» حمایت می کنم

شاید اگر بخواهیم به صورت مصداقی دیدگاه سیاسی شما را جویا شویم، ارزیابی تان از برجام و پرونده مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم موثر باشد. موضوعی که عملا اکثریتی از حامیان این اتفاق و اقلیتی به عنوان منتقد را در در عرصه سیاسی کشور و مجلس شکل داد. با توجه به مباحثی که درباره برجام تا امروز مطرح شده، ارزیابی شما در خصوص آن چیست؟

 

ببینید، برجام در واقع برنامه جامعی است که راهکارهای رفع موانع اقتصادی و ارتباط بین الملل ایران را روشن کند، بنابراین به خودی خود کلیت برجام مورد حمایت من است، ولی امکان دارد در جزئیات و فرآیند اجرا با موانعی مواجه شود که باید برای آن برنامه داشته باشیم.

اینکه بتوانیم تعامل برد- برد با جامعه بین الملل داشته باشیم و موانع ارتباطی و اقتصادی کشور را مرتفع کنیم، ایده آل همه علاقه مندان نظام است و من هم از برنامه جامعی که این موضوع را دنبال می کند و رابطه بین المللی کشور را گرمتر می نماید، حمایت می کنم. البته و صد البته همه این ها مشروط به این است که منافع ملی، تمامیت ارضی و ارزش های انقلاب رعایت شود.

آیا این شروط در برجام رعایت شده است؟

به نظرم تا حدود بسیار زیادی این نکات و دغدغه ها در برجام دیده شده است.

 

اظهارنظر شهریاری درباره تغییرات مدیریتی در استان و حوزه انتخابیه

پرسش دیگر که پس از انتخابات مطرح شد، تمایل شما به برخی تغییرات مدیریتی در شهرستان و استان است. به هرحال طبق گفته باهنر نایب رییس مجلس، اغلب نمایندگان پس از حضور در مجلس یکی از اولین برنامه های شان را تغییر فرماندار یا استاندار می گذارند، ولی به عقیده برخی، شما که از جبهه سیاسی دیگری غیر از حامیان دولت به مجلس راه یافته اید، احتمالا توقعاتی از آن ناحیه برای تغییرات وجود دارد و همین موضوع ممکن است انگیزه هایی برای این مسئله در پی داشته باشد. توضیح خودتان در این خصوص چیست؟

 

همانطور که اشاره کردید اینها گمانه زنی و شایعه است. بنده در تبلیغات انتخاباتی نیز بارها اشاره کردم که هیچ پیش زمینه فکری برای تغییر مدیران استان و شهرستان ندارم، بلکه معتقدم با امکانات مادی و سرمایه انسانی استان و منطقه باید مشارکت و همکاری داشته باشم تا حوزه انتخابیه ام را از این وضعیت خارج کنیم.

بنابراین نگاه من به تغییرات مدیریتی سیاسی نیست بلکه نگاه اجرایی می باشد. همچنین تا جایی که به من مربوط می شود درباره تغییر مسئولیت ها شتاب زده و بدون مطالعه نظرم نمی دهم.

ملاک شما برای ارزیابی مدیران چیست؟

ملاک ارزیابی ام درباره مدیران شامل تعهد، تخصص، کارایی، مدیریت، قانونمداری و پرهیز از سیاسی کاری است. بنابراین هر مدیری با هر تفکر سیاسی دارای این ویژگی ها باشد دست وی را می بوسم و به همکاری با وی ادامه می دهم.

اما هر جا نیاز باشد و مدیرانی فاقد ملاک هایی که خدمتتان عرض کردم مشاهده کنم، حتماً برای تغییر آنها قاطعانه پیگیری  نموده و تعارف نخواهم کرد. بنابراین معیار مسئولیت ها در استان و حوزه انتخابیه همین است و دیدگاه سیاسی در آن لحاظ نمی شود.

نمایندگان استان در مجلس دهم 4 در یک هستند

پس از اعلام نتایج انتخابات، به دلیل آنکه 3 نماینده دیگر استان نزدیک به طیف اصلاحات و اعتدال بودند و شما در طیف اصولگرا قرار داشتید، تعابیری نظیر "پیروزی 3 بر یک" به نفع طیف سیاسی حامی دولت رسانه ای شد. با این توصیف، شما چه میزان شانس برای همگرایی و تشریک مساعی 4 نماینده استان در مجلس دهم قائل هستید؟

من به واژه هایی مثل 3 بر یک یا نظیر آن در خصوص نمایندگان استان اعتقاد ندارم و تجربه دو دوره نمایندگی و 8 سال معاونت امور مجلس وزارت اقتصاد به بنده می گوید که همگرایی و همدلی نمایندگان یک استان می تواند هم افزایی بالایی به سود استان داشته باشد.

از این رو  اعتقاد کامل دارم که باید با 3 نماینده دیگر تعامل و همگرایی مثبت داشته باشم و برای توسعه استان و حوزه انتخابیه، این تشریک مساعی ضروریست و برای شکل دهی آن حاضرم پیش قدم شوم. بنابراین به جای عبارت 3 بر یک که پس از انتخابات درباره نمایندگان استان رسانه ای شد، من می گویم 4 در یک.

معنای 4 در یک چیست؟

دو بار معنایی دارد، نخست اینکه چهار نماینده که ضرب در یک شویم همان عدد چهار را به وجود می آورد.

معنای دیگر این است که هر چهار نماینده باید در یک مجموعه جمع شویم و در قالب پیکر واحد به دنبال رفع مشکلات باشند. اگر هم خیلی دنبال واژه هایی برای نمایندگان استان در مجلس دهم هستید، می توانید عنوانش را بگذارید «فور پلاس»!

 

کمیسیون مورد علاقه شهریاری در مجلس

یکی از انتخاب های مهم نمایندگان در هفته های اولیه مجلس، تعیین کمیسیون مربوطه است. گفته می شود با توجه به اینکه در دو دوره قبلی مجلس در کمیسیون راه و شهرسازی حضور داشته اید، گویا برای مجلس دهم نیز به کمیسیونی در همین چارچوب وارد خواهید شد. این موضوع صحت دارد؟

 

اگر به سوابق تحصیلی و تجربیات حقیر نگاه کنند، در بسیاری از کمیسیون های موثر مجلس می توانم ایفای نقش کنم، از کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی تا آموزش، عمران و انرژی دارای رزومه و تجربیاتی مرتبط هستم. ولی چون دو دوره نمایندگی در کمیسیون "مسکن، شهرسازی، راه و ترابری" عضویت داشتم و نائب رئیس اول کمیسیون هم بودم، تمایل دارم در همین حوزه در مجلس ورود داشته باشم. البته نام این کمیسیون به "عمران" تغییر یافته و بزرگترین کمیسیون زیربنایی مجلس محسوب می شود که تمایل دارم اگر زمینه اش فراهم شد در همین کمیسیون عضو شوم.

 

هیچ اطلاعی از ردصلاحیت یا انصراف رقبا نداشتم

پرسش دیگری که در افکار عمومی مطرح است، نبود فضای گرم انتخاباتی در حوزه شما بود، ضمن اینکه برخی مباحث مبنی بر اطلاع شما از ردصلاحیت یا انصراف برخی رقبای مطرح در فضای سیاسی مطرح می شود و دلیل آن نیز کاندیداتوری پس از دو دوره غیبت عنوان می گردد. آیا پیش بینی یا اطلاعی از این اتفاقات داشتید؟

قاطعانه می گویم خیر. بنده از حدود 2 سال پیش که فعالیت های انتخاباتی ام را خیلی آرام آغاز و کم کم با شیبی تندتری پیش بردم و در هفته آخر به اوج خود رسید، با پیش بینی همه احتمالات وارد صحنه شدم، ولی هیچ اطلاعی از اینکه چه اتفاقی برای سایرین پیش می آید نداشتم.

آن موقع نمی دانستم چه کسانی ثبت نام می کنند، انصراف می دهند یا در صحنه رقابت حضور ندارند. برنامه ریزی من برای انتخابات از نوع اقتضایی بود، به عبارتی همه گزینه های محتمل را پیش رو داشتم و هر چه جلو می رفتم، براساس اتفاقاتی که پیش می آمد، خودم را با شرایط هماهنگ می کردم.

در واقع، فضای انتخابات مثل بازی شطرنج می ماند که نمی توان از قبل حرکت 10 یا 15 را پیش بینی کنید و حکایت من نیز چنین بود، بلکه به اقتضای شرایط باید جلو رفت. امیدوارم این توضیح شما و دیگرانی که این بحث را مطرح کردند، قانع کرده باشد.

این انتقاد را چقدر وارد می دانید که فضای حوزه انتخابیه شما از حالت رقابت گرم انتخاباتی خارج شد، طوری که پیش بینی نتیجه نهایی چندان دشوار نبود؟

 

اجازه دهید این سوال را به این شکل جواب دهم. در ایام انتخابات، طی سه مقطع می توان افکار عمومی را زمان بندی کرد، یکی قبل از ثبت نام و تایید صلاحیت ها که تا قبل از این گمانه ها و دیدگاه مردم حکایت از آن داشته که رقابت انتخاباتی در حوزه دشتی و تنگستان بسیار گرم و داغ خواهد بود، به همین دلیل شاید حوزه انتخابیه من فضای انتخاباتی خیلی زودتر از مناطق دیگر استان جدی شد.

مقطع بعد مرحله ردصلاحیت ها بود که تغییراتی را در ترکیب کاندیداها ایجاد و مقداری این ظن را تقویت کرد که شاید انتخابات دشتی و تنگستان از گرمی و حرارت بیفتد، ولی بعد که جلو رفتیم، خصوصاً هفته آخر انتخابات با ورود چهره های سیاسی زیادی که از کاندیدای مشخصی حمایت کردند، به نظر من دوباره حرارت انتخابات در این حوزه اوج گرفت و در آخرین روزهای تبلیغات، شاهد رقابت سنگینی بوده و حرارت بالایی به حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان برگشت. بنابراین نمی توان گفت رقابت در این حوزه وجود نداشته است.

دلیل تاخیر در جشن پیروزی شهریاری

به تعویق افتادن جشن پیروزی شما پس از اعلام نتایج، شایعاتی پیرامون بیماری شما به وجود آورد، البته پیامکی نیز از سوی نصرالله اسدی رییس ستاد مرکزی شما دست به دست شد که دلیل این تعویق را درگذشت خواهر حجت الاسلام پورفاطمی نماینده کنونی دشتی و تنگستان اعلام نمود. بیماری شما جدی بود؟

 

البته بحث جشن مطرح نبود، بلکه تنها همایشی برای سپاسگزاری از مردم بود و قرار شد بنده نیز حضور پیدا کنم، ولی به خاطر همان موضوعی که اشاره کردید به زمان دیگری موکول شد، چون فکر می کردیم جوانان به دلیل این پیروزی، ابراز احساسات خواهند داشت و به نوعی شادی تلقی شود که مصلحت دیدم در آن موقعیت انجام نشود.

ضمن اینکه تقارن ایام فاطمیه داشتیم و مناسب نبود احساسات شادمانی در این همایش غلبه کند. منتهی این سپاسگزاری از مردم را در فرصت دیگری انجام خواهم داد و از طریق همین رسانه از همه مردم حوزه انتخابیه، اقشار مختلف، خواص و نخبگان به خاطر حضور یکپارچه و پرشور در انتخابات تشکر می کنم، ضمن اینکه رای بنده که بالاترین میزان در ادوار انتخابات مجلس در استان می باشد، سپاسگزاری مضاعفی بر دوش بنده نسبت به مردم ایجاد می کند که امیدوارم پاسدار خوبی برای این آراء باشم و با خدمات که به منطقه خواهم داشت، قدرشناسی کنم.

درباره بیماری توضیح ندادید...

 

... بیماری نبوده، بلکه در انتهای تبلیغات دچار سرماخوردگی شدم که با چند روز استراحت پس از انتخابات، این کسالت رفع شد.

تفاوت شهریاری مجلس سوم با مجلس دهم

 

سید کمال الدین شهریاری امروز با 28 سال پیش که نماینده "دشتی، تنگستان، دیر و کنگان" بوده، چه تفاوتی دارد؟

غیر از سن و سال، به نظر خودم تفاوت های نبستا زیادی به وجود آمده است. 28 سال پیش که نماینده مجلس شدم جوانی بودم که تجربه چند ساله ای از کار دولتی داشتم و به لحاظ مدارک دانشگاهی و تخصص به اندازه امروز نبودم. به هر حال ادامه تحصیلات در مقطع دکترا و همچنین تجاربی که در این سالها طی دو دوره نمایندگی و مسئولیت هایی در دولت های مختلف یا دانشگاه کسب شده، می تواند به عنوان پشتوانه کمک کند که خدا توفیق بیشتری نسبت به قبل برای خدمتگذاری بدهد.

خصوصاً همانطور که شما اشاره کردید، آن دوره نماینده حوزه "دشتی، تنگستان، کنگان و دیر" بودم که  کنگان به دو شهرستان دیگر مبدل شد و عملاً آن روز نماینده 6 شهرستان بودم، ولی امروز حوزه انتخابیه من دو شهرستان دشتی و تنگستان است که انشالله فرصت بیشتری برای خدمتگذاری فراهم می کند.

ضمن تشکر از پاسخگویی شما، اگر نکته ای باقی مانده می شنویم.

بنده از سایت «خلیج فارس» برای ترتیب این مصاحبه تشکر می کنم و معتقدم رسانه ها می توانند کمک کننده بزرگی برای نمایندگان در انتقال نظرات کارشناسی نخبگان و مردم و از طرفی بازتاب دهنده پاسخ ها و پیگیری های نمایندگان باشند. انشالله موفق باشید./ص



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...