امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 26 آذر 1394 - 23:50
روی خط مدیر مسئول؛

اتحاد خبر - اکبر صابری: اکنون و در آستانه ثبت نام از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و پس از بررسی وضعیت حوزه انتخابیه و خلوت با خود و خدای خود،  پس از ابراز سپاسی بیرون و فراتر از مرز زمان از حسن عنایت مردم دشتستان عزیز، ضمن اعلام عدم حضور خویش در انتخابات پیش رو ، لازم دانستم در همین راستا، نکاتی را به استحضار ارجمندان گرامی برسانم....

انصراف قطعی اکبر صابری از کاندیداتوری مجلس دهم +متن بیانیه

بنام خدا 

حمد و سپاس بیکران  خدایی که انسان را عقل، اراده، آزادی و کرامت بخشید و سرنوشت مردم را در گرو عزم آنها در تغییر احوال درونی‌شان مقدر نمود؛ ("اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم" سوره رعد آیه 12) 

 

مردم شریف و سرفراز شهرستان دشتستان

اطمینان دارم،  شما مردم فهیم و عزیز  در آستانه ی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همانند آحاد مردم ایران سربلند ، دغدغه ی انتخاب نماینده ای دارید که برآیند مطالبات و انتظارات بحق شما باشد و از طرفی جسارت و توانایی احقاق حقوق حوزه ی انتخابیه و تاثیر گذاری فعال در قوه مقننه را داشته باشد. از همین روی یکایک مردمی که نمی توانند نسبت به سرنوشت و شهر و دیار خود بی تفاوت باشند،  در این ایام  اخبار و آرایش انتخابات پیش رو را با دقت رصد و پالایش می‌کنند. لیکن جوانان ونوجوانان ، مردان و زنان با صافی تجارب خود ، سره از ناسره باز خواهند گرفت.

دیر زمانی ست،  بزرگان،  پیشکسوتان، اساتید دانشگاه، فعالان سیاسی و مدنی و جوانان پرشور و شعور شهرستان و همچنین بزرگانی از مرکز استان و کشور از سر مهر وصفا به کرات  هریک از زوایه و نگرگاههای خویش درخواست حضوراینجانب در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مطرح نمودند، در کمال ادب وآزرم و به حرمت پاسداشت محبت دوستان،  مقرر گردید درخواست عزیزان دلسوز، بررسی و تصمیم گیری و در نهایت اطلاع رسانی شود.

اکنون و در آستانه ثبت نام از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و پس از بررسی وضعیت حوزه انتخابیه و خلوت با خود و خدای خود،  پس از ابراز سپاسی بیرون وفراتر از مرز زمان از حسن عنایت مردم دشتستان عزیز، ضمن اعلام عدم حضور خویش در انتخابات پیش رو ، لازم دانستم در همین راستا، نکاتی را به استحضار ارجمندان گرامی برسانم:

1 - موفقیت و پیروزی کاندیداهای منتسب به جریان فکری و سیاسی اصلاح طلبان و حامیان دولت اعتدال ، مبحثی ست که در  حمایت و کمک به پیشبرد  آنان خود را موظف می دانم. محرز است که  تعدد کاندیداها باعث پراکنش و متفرق شدن آراء اصلاح طلبان و حامیان دولت می شود. لذا در اقدامی خود خواسته و به منظور وحدت حداکثری، ابتدا به ساکن و اندکی قبل از ثبت نام از گردونه ی رقابت با همفکران سیاسی انصراف داده تا بتوانیم در صورت ضرورت و البته بعد از تایید صلاحیت ها از سایر دوستان هم باور نیز خواستار آن باشیم که ایثار پیشه کرده و به نفع کاندیدایی که وفق نظرسنجی ها بیشترین شانس موفقیت را دارا می باشد ؛ در جهت تجمیع آراء اصلاح طلبان و حامیان اعتدال از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف دهند. این گذشت وعدم اصرار بر "فقط من" به صورت اثباتی؛ در آینده نیز به وحدت و همدلی برای نیل به اهداف جریان اصلاحات کمک شایان ودر خور توجهی خواهد کرد.

2 - بدیهی است در این زمان، کاندیدا نشدن، به معنای کنار کشیدن از مسئولیت اجتماعی و سیاسی در مقابل مردم همواره شریف و قدرشناس نیست و اینجانب همچنان به عنوان یک روزنامه نگار و فعال سیاسی در پاسداری و دفاع از حقوق مردم وطنم ایران و زادگاهم شهرستان دشتستان هیچگونه کوتاهی نخواهم ورزید.

3 - از محضرهمه دوستان و همشهریان از اقشار و اصناف مختلف شهرستان بزرگ دشتستان که با انگیزه‌های خدمتی متفاوت، خواهان حضور حقیردر عرصه انتخابات بودند و با نظر لطف، احتمال خدمتگزاری بیشتری را برای اینجانب متصور بوده ومشفقانه اصرار بر حضور اینجانب داشتند؛ جداً  و از اعماق وجودم  پوزش می طلبم  که امکان اجابت درخواست آنان مقدورم نبود.

4 - یقینا اولی ترین طریق پیروزی در انتخابات پیش رو، گرد آمدن زیر بیرق اجماع ، اتحاد  وهمدلی همسازانه ست. بدیهی است شرط توفیق برای وحدت  آن خواهد بود،  که داوری را به یک سازوکار همه‌‌نگر وانهیم.  مسئولیت این مهم در کلان کشور را  شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و در شهرستان کمیته مشورتی انتخابات اصلاح طلبان متشکل از بیش یکصد نفر همفکران سیاسی اصلاح طلب بر عهده دارند.

5 - آسیب های هر دوره از انتخابات بعضا دروغ پردازی و تخریب رقیب به هرشیوه وبا هر رسم واسم ا ست. رقیب از جناح همفکر باشد یا غیرآن؛  تفاوتی نیست،  تخریب و اتهامات دروغ ، بدترین و غیر اخلاقی ترین اسلوب ممکنه در معادلات انتخاباتی است.  بالا بردن آستانه تحمل، پذیرش نقد منصفانه، احترام متقابل و پرهیز از تخریب و جبهه‌گیری، ضرورت یک رقابت سالم است که امید است مورد توجه همه کاندیداها  قرار گیرد.

6 - شاید بارزترین دلیلی که مانع ورود در عرصه انتخابات از ناحیه اینجانب شد، رسالت خطیر و مسئولیت سنگین یک نماینده است که الحمدالله  جسور تر از اینجانب در جمع دوستان هم باور اصلاح طلب برای تصدی این مسئولیت وجود دارد . حضرت امام خمینی مهساز ومعمار کبیر انقلاب  درباب انتخاب نمایندگان به ملت ایران سفارش فرمودند : «سعی کنید مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید». او  منادی حق و عدالت و آزادی و استقلال بود، با هرگونه تبعیض ناروا و امتیازطلبیهای غیرقانونی شدیدا مخالفت می ورزید.

7 - اجتناب از کینه ورزی، قاطعیت و تدبیر، فصاحت و بلاغت، تیزبینی و دور اندیشی، اخلاص و تواضع، نظم و انضباط، قانونمداری، رسیدگی به محرومان و مستمندان، سعه ی صدر و حسن تدبیر، صداقت در رفتار و گفتار، تقوی و تدین و از همه مهمتر دنبال رضایت اربابان قدرت نبودن و اراده ای قوی برای دست رد زدن به رانت های نمایندگی از ویژگی های لازم برای یک نماینده مجلس است ؛ که بی تعارف خود را در برخی از این موارد  دارای ضعف دانسته و شایسته پوشیدن قبای نمایندگی و وکالت مردم نمی دانم.

8 - خداوند متعال یکی از شاخص ترین صفات مؤمنان حقیقی را امانتداری و عمل به پیمانها می داند و می فرماید: «والذین هم لاماناتهم وعهدهم راعون »؛ «[مؤمنان راستین] کسانی هستند که به امانتها و پیمانهایشان وفادارند». در ایام تبلیغات انتخابات کاندیداها قول ها و برنامه ها و وعده های زیادی به مردم می دهند که در واقع این قول ها و برنامه ها همان "پیمان" ی است که با مردم می بندند چنانچه به مجلس راه پیدا کنند چنین کنند و چنان!  و من ناتوان از عمل کردن به بسیاری از قول ها و وعده های انتخاباتی! لذا ترجیحم این است که کاندیدا نباشم و فرصت را در اختیار دوستانی  قرار دهم که بر پیمان شان با مردم استوارترند.

9 طبق اصل 67 قانون اساسی کشور، نمایندگان مجلس باید در نخستین جلسه آن سوگندنامه ای را امضاء کنند که در بخشی از آن آمده است: «من در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم... » من نمی دانم صدها نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی چقدر به این سوگندی که روز اولِ هر دوره نمایندگی آن را امضاء و قرائت کرده اند پای بند بوده و عمل کرده اند ولی من خود را در شرایط فعلی کشور قادر به پای بند ماندن به این سوگند نمی بینم.

10 - حضرت امام خمینی (ره) می فرماید: «آن روزی که - خدای نخواسته - مجلسیان خوی کاخ نشینی پیدا کنند و از این خوی ارزنده کوخ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم.» (آئین انقلاب اسلامی، ص 349) و من برای چشم پوشی از رانت های نمایندگی که می تواند غرق در رفاه و ثروتم نماید و خوی کاخ نشینی را برمن غالب کند چندان آماده نیستم.


در پایان برای مردم شریف وپاک نهاد دشتستان سرفراز ، سربلندی وموفقیت روزاروز ،  از درگاه خداوندگار هستی تمنا دارم و برای کاندیداهای محترم نیز موفقیت و پیروزی در رقابتی اخلاق مدارانه را آرزو می نمایم.

فرزند کوچک دشتستان بزرگ – اکبر صابری

26 آذرماه 1394

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/10/04 - 10:51
0
1
خواهش می کنم از آقای دکتر اسکندری تقاضا کنید تا برای دشتستان کاندیدا شوند.
1394/10/02 - 09:46
0
1
سلام حاجی
شما در دوران هشت سال دفاع مقدس، هم چنین هشت سالی که مهر ورزی شامل حال همه اصلاح طلبان شد و علاوه بر آن در کسوت شغل شریف روزنامه نگاری خود را ثابت نموده اید. ان شالله با یک عزم عمومی شاهد اصلاح بهارستان و گشایش بیشتر در فضای سیاست داخلی جهت تحقق وعده های رییس جمهور در این عرصه مهم خواهیم بود./ج
1394/09/30 - 14:41
0
2
حاج اکبر صابری. از قلم عدالتت تشکر ویزه دارم . حاج اکبر صابری شما بدون هیچ ادعایبی .حق را گفتیید و می گویید .از زبان به حقت تشکر می کنم .برعگس اقایان دیگر فریاد یا لثارات حسین سردادند . برچم یا ابو الفظل بلند کردند انوقت پشت علم یا ابو الفظل از ظلم حمایت کردند .جانباز 8 سال دفاع مقدس بر حسب وظیفه دست و پای شما را می بوسم و افتخار می کنم .اقایان در این دنیای پست و فانی ان چنان سوگند نامه را شکستند انگار اینکه نمی خواهند بمیرند .و گور تنگ و سراشیبی گور جلوی انها نیست . جانباز 8 سال دفاع مقدس حرف خیلی زیاد است حاضرم 20 ساعت بنگارم ولی متاسفانه این جا مجالش نیست .از شما تشکر می کنم .
1394/09/29 - 16:57
0
2
سلام پای بند به سو گند نامه در سطح بسیار پایین بوده .اگر به سوگند نامه پایبندی بود .جلوی اختلاس گران و غارت بیت المال گرفته می شد .نه تنها گرفته نشد بلکه ..........از حاج اکبر صابری جانباز 8 سال دفاع مقدس تشکر می کنییم ./ج
1394/09/28 - 20:10
0
2
سلام و عرض ادب
آرزوی توفیق برای بردار محبوب و دوست داشتنی و صادق در تمامی عرصه ها
را دارم امیدوارم درایت و از خودگذشتی شما زمینه همدلی و اجماع دیگر کاندیدای همفکر را موجب شود. وجود شما در هر منصبی موجب خیر خواهد بود.
1394/09/27 - 23:32
3
0
جناب اقای صابری برای شما ارزوی موفقت میکننم انشالله که بتوانیم همه باهم نماینده ای شایسته مثل آقای ........... را به مجلس بفرستیم
1394/09/27 - 21:44
2
3
سلام

کاش امده بودی

زیر 5000 هزار رای داشتی
1394/09/27 - 18:32
0
2
جانباز گرامی حاج اکبر صابری بی شک همه از توانایی و همت شما اگاه هستن .ان شاالله موفق و سربلندو پیروز باشید
1394/09/27 - 17:49
2
4
شما بزرگید و بزرگوار و با سیاست،حیفه در جامعه ، افرادی مانند شما انصراف بدن./ص
1394/09/27 - 17:45
2
4
درود بر رزمنده هشت سال دفاع مقدس،جانباز بی ریای دشتستان، مرد بزرگ خدا،ما که از شنیدن این خبر بسیار متأثر شدیم ولی به تصمیم شما هم احترام میگذاریم.موفق و همواره پیروز باشید./ص
1394/09/27 - 13:55
8
3
صابری در فتنه مشکلاتی داشته؟یا اینکه مدرکش نداره؟
پاسخ: مدرکش را داشته که انصراف داده. اگر نداشت که انصراف معنا نداشت. بحث فتنه را باید شورای محترم نگهبان تشخیص دهد که کار به آنجا کشیده نشد.
1394/09/27 - 12:47
1
4
سلام به برادر ارجمند جناب آقای حاج اکبر صابری، جانباز سرافراز انقلاب و یار و یاور حق طلبان؛ با وجود اینکه دشتستان به وجود افراد شجاع و متدین و با شهامتی چون جنابعالی نیازمند و شکرگذار است ، با اینکه واقعا جای جنابعالی در این عرصه جهاد خالی است ، لیکن با شناختی که از جنابعالی داریم ما هم مصلحت شما را مصلحت مردم سرافراز دشتستان میدانیم وبه خواسته شما احترام گذاشته ، برایتان سرافرازی و موفقیت در عرصه های دیگر اجتماعی و سیاسی را آرزومندیم./م
1394/09/27 - 12:36
5
2
حیف شد بخدا حیف شد کاش خانم عدالت با تمام قوا میامد حداقل این بهتره ..../م
1394/09/27 - 12:17
3
4
جناب صابری استان ما به امثال شما در مجلس نیاز دارد تا با جرات و قاطعیت و بدون چشم داشت مالی از هر گروه و جناحی از حقوق مردم مظلوم و محروم استان بوشهر دفاع کند! امیدوارم درروزهای اتی از تصمیمتون صرف نظر کنید!/م
1394/09/27 - 12:16
3
3
با سلام خدمت جناب اکبر صابری عزیز و مردم دوست و مخاطبین روشنفکر اتحاد
با انصراف جناب صابری؛امیدواران ناامید شدند و ناامیدان امیدوار/م
1394/09/27 - 11:59
5
4
اقای قاسم .حیف شد حاج ااکبر انصراف داد تا به شما و امثال شما نشون میداد چه رای بالایی میاره..

ولی خوب قاسم جان شما جز بند 10 هستین ...
1394/09/27 - 11:52
2
3
برادر بزرگوار این نشان از راستگویی و صداقت و پاکدستی و فروتنی شما را نشان میدهد/م
1394/09/27 - 11:51
6
1
من میگم روز آخر ثبت نام میکنه و ...
1394/09/27 - 11:42
4
3
با سلام .جناب صابری قطعا اگر وارد عرصه انتخابات میشد ید رای قابل توجهی کسب میکردید چون بین مردم دشتستان محبوب هستید
1394/09/27 - 11:36
3
3
سلام .واقعا انهایی که شایسته هستن و لیاقت دارن چرا باید انصراف بدن.تو این وضع موجود .به هر حال ارزوی موفقیت برای برادر عزیزم حاج اکبر دارم/م
1394/09/27 - 11:35
3
4
درود بر صابری عزیز . جمله آخر مطلب شماره 10 تامل برانگیز است . کاش همه چنین می اندیشیدند ./م
1394/09/27 - 11:32
4
2
درود بر جناب صابری .واقعا حیف شدکاش در تصمیمتون تجدید نظر میکردین ./م
1394/09/27 - 11:28
4
2
درود بر حاج اکبر صابری /م
1394/09/27 - 11:12
3
5
درود بر شرفت خیلیا نفس راحتی میکشن
کلا حیف شد انصراف دادی .
اینم از پاک بودنت هست .
1394/09/27 - 08:41
4
8
چرا آسمون ریسمون می بافید؟فهمیده رای نداره پس کشیده./م
1394/09/27 - 07:15
3
4
برای حاج اکبر آقای صابری، این بنده ی خوب خدا ، این انسان شریف ، متدین وبا لیاقت ، آرزوی موفقیت وپیروزی لحظه به لحظه از درگاه حضرت دوست را تمنا دارم
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...