امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 22 آذر 1394 - 13:51
شنیدنی های هفتگی اتحاد خبر؛

اتحادخبر: خبرنگاران اتحاد جنوب و اتحاد خبر طی یکهفته گذشته شنیدنی های جالب توجهی داشتند که مخاطبان خود را به مطالعه و ملاحظه این شنیدنی ها دعوت می کنیم. بزرگترین پیاده روی جنوب کشور در برازجان برگزار شد / اضافه شدن دو کاندبدای اصلاح طلب جدید در حوزه انتخابیه دشتستان / ورود دو کاندیدا از اصولگرایان معتدل در حوزه انتخابیه دشتستان / انتخاب رییس جدید شورای ....

اضافه شدن دو کاندیدای اصلاح طلب و دو اصولگرای معتدل در حوزه انتخابیه دشتستان/ دلیل تغییر احتمالی یکی از فرمانداران استان/ فرماندار سابق دشتستان هم کاندیدا می شود/ و....

اتحادخبر: خبرنگاران اتحاد جنوب و اتحاد خبر طی یکهفته گذشته شنیدنی های جالب توجهی داشتند که مخاطبان خود را به مطالعه و ملاحظه این شنیدنی ها دعوت می کنیم:

 

بزرگترین پیاده روی جنوب کشور در برازجان برگزار شد

بد نیست بدانید: بزرگترین پیاده روی جنوب کشور، صبح شنبه 21آذرماه که مصادف با سالروز شهادت امام رضا (ع)می باشد در برازجان برگزار شد و هزاران نفر را در شاهزاده ابراهیم گرد هم آورد.
مردم در سالروز شهادت امام رضا(ع)، مسیر های مشخصی را که به سمت مرقد مطهر برادر ارجمند ایشان امامزاده ابراهیم منتهی میشود را به عشق امام رضا (ع) پیاده روی کردند. در این پیاده روی عاشقانه زن ومرد، پیر وجوان عشق وارادت واخلاص خود را به صورتهای مختلفی به نمایش گذاشتند.

 

اضافه شدن دو کاندیدای اصلاح طلب جدید در دشتستان

بد نیست بدانید:شنیده شده است مهندس سید الشمس الدین(مسعود) سیاسی از فعالان سیاسی اصلاح طلب دشتستانی ساکن تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاندیدا می شود. وی از مدیران وزارت صنایع و معادن در دولت اصلاحات بوده و می تواند آراء قابل ملاحظه ای را در شهرستان دشتستان بویژه در شهر برازجان کسب نماید.

همچنین شنیده شده است دکتر غلامرضا اسکندی که تجربه دوبار کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد، قصد دارد بار دیگر در این دوره از انتخابات مجلس نیز در حوزه انتخابیه دشتستان کاندیدا شود. وی نیز از مدیران موفق بانکی است که در حال حاضر مدیر کل یکی از بانکهای دولتی در استان قم را برعهده دارد. اسکندری نیز از قابلیت خوبی برای رقابت در عرصه انتخابات برخوردار است.

 

ورود دو کاندیدا از اصولگرایان معتدل در حوزه انتخابیه دشتستان

بد نیست بدانید: شنیده شده است مهندس غلامرضا رازقی و دکتر ایرج مزارعی هر دو از اصولگرایان معتدل در حوزه انتخابیه دشتستان وارد عرصه رقابت می شوند.

مهندس رازقی نمایندگی مردم دشتستان در دور چهارم مجلس شورای اسلامی و معاونت وزیر جهاد و کشاورزی و ریاست سازمان شیلات ایران را در کارنامه دارد.

دکتر ایرج مزارعی نیز معاونت مدیر کل صدا و سیمای استان های بوشهر و خوزستان را در کارنامه دارد. هر دو کاندیدا در بین اصولگرایان دارای اعتبار و آراء قابل توجهی هستند که در صورت اجماع اصولگرایان روی آنها می توانند یک رقیب جدی برای اصلاح طلبان باشند.

 

تعداد دانش آموزان ترک تحصیلی در استان بوشهر
بد نیست بدانید: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرده که در سال 92 - 93 حدود  96 دانش آموز در این استان ترک تحصیل کرده اند که از این تعداد، 92 دانش آموز به تحصیل بازگردانده شده اند.
این در حالی است که این آمار در سال 93 - 94 افزایش یافته است به نحوی که کرمی در این خصوص گفته است: در این سال تحصیلی 207 دانش آموز ترک تحصیل کردند که تنها 52 نفر آنان به کلاس های درس بازگردانده شده اند.

انتخاب رییس جدید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر
بد نیست بدانید: دکتر علی پولادی ریشهری دبیر مجمع دانش آموختگان شاخه استان بوشهر به عنوان پنجمین رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر انتخاب شد.
وی مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، ریاست هیئت ورزش های رزمی و ریاست دانشگاه پیام نور استان بوشهر را در کارنامه دارد.

 

انتصاب مدیرکل جدید اداری مالی استانداری بوشهر
بد نیست بدانید: کریم علی حسنی، مدیرکل اداری مالی استانداری بوشهر شد.
وی که پیش از این معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دیلم را بر عهده داشت، با حکم استاندار بوشهر به سمت مدیر کلی اداری مالی استانداری بوشهر منصوب شد. پیش از این غلامرضا فلاحی عهده دار این سمت در استانداری بود. "اتحاد خبر" دو هفته پیش از این این انتصاب خبر داده بود.

همایش حزب اعتدال و توسعه در استان
بد نیست بدانید: حزب اعتدال و توسعه در استان بوشهر به زودي همايشي را در مركز استان برگزار خواهد کرد و دو تن از اعضاي برجسته این حزب براي سخنراني و حضور در بين حاميان دولت دعوت خواهند شد. حزب اعتدال و توسعه كه از حلقه نزديكان رييس جمهور می باشد به شدت در حال پيگيري سياست هاي دولت یازدهم در خصوص ايجاد وحدت و انسجام در بين مردم و گروه هاي سياسي همسو با دولت بوده و با تشريح دستاوردهاي دولت در دو سال اخير، برخي از وظايفي كه بر دوش مسئولان است را به عنوان يك جريان حزبي و سياسي بر عهده گرفته است. اين حزب اخيراً عادل دهدشتي را به عنوان دبير خود در استان بوشهر انتخاب كرده كه از نزديكان دولت در استان می باشد.(بیداران)

تلاش دوباره نماینده دشتستان برای استضاح وزیر آموزش و پرورش
بد نیست بدانید: نماینده دشتستان در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها از تلاش مجددش در به استیضاح کشاندن وزیر آموزش و پرورش خبر داده و عنوان داشت: وزیر پس از رای اعتماد قبلی، به تعهداتش خود به نمایندگان عمل نکرده است.
موسوی نژاد طی یکسال و نیم گذشته بارها برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش تلاش کرده که موفق نبوده است. عمده نارضایتی نماینده دشتستان نارضایتی از برخی مدیران اصلاح طلب حوزه انتخابیه اش می باشد که علیرغم تلاش بسیار موفق به تغییر آنان نشده است.

آغاز به کار ستادهای انتخاباتی مجلس خبرگان در استان
بد نیست بدانید: ستادهای انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری در این هفته کار خود را شروع خواهند کرد.
بر اساس جدول زمان بندی ستاد انتخابات کشور، نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 26 بهمن آغاز و تا 2 بهمن به مدت 7 روز انجام می شود و پس از تأیید صلاحیت، سرانجام پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اخذ رأی از واجدان شرایط در 7 اسفند برگزار می شود.

صداقت مسئول دفتر جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی در استان بوشهر شد
بد نیست بدانید: طی حکمی توسط رحمان مخاطب حسنجانی، حجت الاسلام محمد صداقت به عنوان مسئول دفتر جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی در استان بوشهر منصوب شد این در حالی است که این سمت که پیشتر در اختیار محمد باقر سعادت قرار داشت، چند روز قبل به یدالله قائدی رسید اما وی پس از صدور حکمش حاضر به پذیرش آن نشد و از مرکز خواست این مسئولیت را به شخص دیگری واگذار کنند و در نهایت صداقت عهداه دار این مسئولیت شد.( بیداران)

اظهارات افراشته پس از کناره گیری از کاندیداتوری در حوزه دشتی و تنگستان
علی افراشته استاندار اسبق بوشهر پس از کناره گیری از کاندیداتوری در حوزه دشتی و تنگستان، در بخشی از بیانیه خود، درباره دلیل انصرافش نوشته بود: «در میانه راه با مدعیانی مواجه شدم که بر توانایی بیشتر خود در خدمت به مردم اصرار دارند و رقابت با آنها در تعارض با مرام همیشگی اینجانب که همانا تشنگی برای خدمت بوده نه شیفتگی به قدرت بوده است.» این بخش از بیانیه افراشته در ابتدای امر نگاه را به سید کمال الدین شهریاری دیگر نامزد اصولگرایان در حوزه دشتی و تنگستان برد که فعالیت های خود را افزایش داده است. اما برخی کنشگران سیاسی معتقدند مخاطب افراشته از "مدعیان خدمت"، نعمت الله سبحانی از نزدیکان وی می باشد که ضمن استعفا از مدیرکلی پدافند غیرعامل استان، فعالیت هایی در تنگستان برای انتخابات مجلس داشته است. کمال الدین شهریاری هم چنین عقیده ای دارد و در گفتگو با یکی از رسانه ها اظهار داشت: "در وهله اول به نظر می آمد مخاطب عبارتی که در بیانیه افراشته ذکر شده من باشم، اما بعد که از ایشان سوال کرده بودند، ایشان صراحتاً گفته بودند که منظورشان اینجانب نبوده و ظاهراً شخص دیگری مدنظر آنها بوده است." در همین حال سبحانی که گویا مخاطب اصلی بیانیه انصراف افراشته بوده، گفته: "منظورشان مستقیما کاندیدای تنگستان بود؛ زیرا در دشتی هرچقدر تعداد کاندیدا بیشتر می شد به نفع آقای افراشته بود." سبحانی با بیان اینکه ما با آقای افراشته سالهای سال روابط خوب و صمیمانه ای داریم و خودمان پیشنهاد دادیم هرکسی که دوست دارد بیاید و کاندیدا شود ولی آقای افراشته نیامدند، ادامه داد: "وقتی دیدیم فضا خالی است میل و رغبتی پیدا کردیم، اما نمی دانم چه اتفاقی افتاد که آقای افراشته سریع تصمیم به آمدن گرفتند و پس از مدتی صحنه را ترک نمودند."(خلیج فارس)

نجات کارگر سرمازده روی دکل مخابرات در برازجان
بد نیست بدانید: موج سرمایی که چندی پیش استان بوشهر را فرا گرفته بود، کارگر پاکستانی را در برازجان تا پای مرگ کشاند. این کارگر 22 ساله وقتی برای تعمیر، به روی دکل 36 متری مخابراتی در برازجان رفته بود، دچار افت فشار خون و سرمازدگی شدید می گردد که با کمک حاضرین در صحنه از بالای دکل به پائین کشیده شده و جهت مداوا به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل می گردد.

شایعه ورود آنفولانزای کشنده به بوشهر رسید
بد نسیت بدانید: شایعه ورود آنفولانزای کشنده خوکی به استان بوشهر رسید به طوری که خبرهایی مبنی بر کشته شدن دو نفر در این استان، فضاهای مجازی را فرا گرفته است، این شایعه به آنجا رسید که استاندار بوشهر اعلام داشت: موردی از بیماری آنفلوآنزای خوکی در استان بوشهر شناسایی نشده است اما با توجه به شیوع آن در برخی استان‌های مرزی کشور کمیته‌ای مشترک بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری از این بیماری تشکیل شود.

استعفایی که شایعه بود
بد نیست بدانید: چندی پیش خبری مبنی بر استعفای شهردار گناوه در برخی از سایت های استان منتشر شد، استعفایی که ظاهراً بر سر پایه های برق بود. انتشار این شایعه واکنش رئیس شورای شهر گناوه را در بر داشت به طوری که وی ضمن رد این خبر اعلام داشت: شهردار از نیروهای فرهیخته، مدیری توانمند و دلسوز است و به صداقت و پاکی وی ایمان کامل داریم که هدفی جز خدمت به شهر ندارد و شورا نیز شهردار را همکار و عضو دهم خود می داند و از بدو مسئولیت تاکنون منشا خدمات خوبی برای این شهر و شهرداری بوده است، هجمه های سنگینی که در چند روز اخیر بر شورای شهر و شهردار وارد شده منصفانه نیست و از رسانه ها انتظار داریم واقعیت ها را به جامعه منتقل کنند.

گوجه‌های قرمزی که سم را به سفره مردم می‌برد!
بد نیست بدانید: در آستانه برداشت گوجه پاییزه، سازمان جهاد کشاورزی بوشهر درباره عوارض استفاده از سم اتفون برای زود رس و قرمز کردن این محصول هشدار داده و اعلام داشت: این گاز می تواند سمومی را تا سفره ها و جان مردم بکشاند.
این در حالی است که به گفته ی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، عده ای برای اینکه محصولشان را پیش‌رس کنند یا میزان آن را بالا ببرند از کودهای شیمیایی متعددی استفاده می‌کنند بنابراین کشاورزی نادرست آن‌ها باعث تخریب اکوسیستم‌های طبیعی، زیان‌های محیطی و بروز بیماری‌های خطرناک از جمله سرطان‌ها می‌شود و متأسفانه فروشگاه‌های غیرمجاز در استان بوشهر وجود دارد که کودهای غیرمجاز را بین کشاورزان ترویج می‌دهند

 

دلیل تغییر احتمالی یکی از فرمانداران استان

بد نیست بدانید: شنيده شده احتمال تغيير يكي از فرمانداران استان تا قبل از انتخابات قوت گرفته است و مسئولان در حال رايزني براي جايگزين وي هستند. يكي از دلايلي كه براي اين تغيير گفته مي شود، عدم همراهي با سياست هاي دولت توسط این فرماندار بوده که گفته می شود نارضايتي هایي را در بين حامیان دولت یازدهم در آن شهرستان ایجاد کرده است.(بیداران)

 

اختلاف سر کبوتر قربانی گرفت!
بد نیست بدانید: فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت: فردي كه براثر اختلاف خانوادگي، يكي از بستگانش را با ضربات چاقو در برازجان به قتل رساند و متواري شد، در يك عمليات پليسي شناسايي و كمتر از 3 روز پس از ارتكاب قتل دستگير شد.
این در حالی است که به گفته ی عباس زاده، قاتل ضمن اعتراف به جرم خود، دلیل آن را اختلاف شخصي و دعوا بر سر كبوتر عنوان كرده است.

 

فرماندار سابق دشتستان هم کاندیدا می شود

بد نیست بدانید: غلامحسین زارعی فرماندار سابق شهرستان دشتستان در گفتگویی با خبرنگار «استان24»، حضور خود در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان را تایید کرد و گفت: در این انتخابات پیش رو جهت لبیک به ندای رهبری و حل مشکلات عدیده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان قاطعانه حضور خواهم داشت.
زارعی اهل کاکی و از همشهریان حجت الاسلام پورفاطمی نماینده فعلی این حوزه انتخابیه است.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/09/23 - 19:20
1
0
اینا از پش بازنده هستن بهارستان در تسخیر درمانگر دردهای دشتستان ............ هست/م
1394/09/23 - 17:51
1
0
این جناح بازی ها کاری برای دشتستان نمیکنه و اینها دیگه امتحان شده هستن تا حالا فقط یکبار اون هم به شرایطی شده که یک نفر دوبار برنده بشه انتخابات دشتستان همکه بیشتر سنتی هست و تا بحال هم ............ با برنامه تر از همه عمل کرده و فعلا که پیشتاز هست دیگه حالا چی بشه خدا داند
1394/09/23 - 13:54
0
2
ازموده را ازمودن خطاست مردیم ازین گزینه های تکراری
دشتستان به یک تفکر نو نیاز دارد که فارق از وابستگی های سیاسی باشد ......
1394/09/22 - 15:02
3
3
خواهشا مسعود سیاسی را وارد عرصه انتخابات نکنید آدم خوبیه ولی بعید میدونم اصلا از فیلتر شورای نگهبان عبور کنه.....
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...