امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 05 آذر 1394 - 10:59
رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر:

اتحاد خبر: اکبر صابری رئیس دوره ای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان بوشهر و مدیرمسئول هفته نامه اتحاد جنوب در گفتگویی با «استان24» به برخی سوالات پاسخ داد: تخریب ها و سیاه نمایی های یکی دو رسانه را نباید به پای اصلاح طلبان نوشت/ موافق یا مخالف استاندار بودن معیار کمیته انتخابات اصلاح طلبان نیست/ شورای هماهنگی نیز در حال هماهنگ کردن خود....

استاندار تابو نیست که دورش خط قرمز کشید
اتحاد خبر: اکبر صابری رئیس دوره ای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان بوشهر و مدیرمسئول هفته نامه اتحاد جنوب در گفتگویی با «استان24» به برخی سوالات پاسخ داد که در ادامه از نظر مخاطبان خواهد گذشت:


استان 24: به عنوان رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان بوشهر بفرمایید که این روزها اوضاع فعالیت های اصلاح طلبان چگونه است و روند اجماع بر روی کاندیداهای مورد نظر شما به چه شکل است؟
صابری: جبهه اصلاحات استان سعی کرده خودش را با شورای عالی سیاست گذاری انتخابات اصلاح طلبان در کشور که به ریاست آقای دکتر عارف تشکیل شده هماهنگ کند؛ در شورای عالی آقای سید حسین مرعشی نیز بعنوان رئیس کمیته امور استانها انتخاب شده است و شورای هماهنگی نیز در حال هماهنگ کردن خود  با کارگروه استانهای شورای عالی سیاستگذاری انتخابات اصلاح طلبان کشور است؛ رایزنی ها نیز صورت گرفته و طبق آخرین تماس، قرار شده تا آیین نامه تشکیل کمیته انتخابات اصلاح طلبان استانها را به زودی و حداکثر تا یکی دو هفته آینده به استانها ابلاغ کنند و ان شاء الله بر اساس آیین نامه ای که از شورای عالی سیاستگذاری انتخابات اصلاح طلبان کشور ابلاغ خواهد شد کمیته انتخابات اصلاح طلبان استان شکل خواهد گرفت و در همان چارچوب کاندیداها مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و نهایتاً در یک پروسه زمانی که باز در همان آیین نامه حتماً مشخص خواهد شد، ما نسبت به انتخاب کاندیداهای اصلاح طلبان در چهار حوزه انتخابیه اقدام خواهیم کرد.

استان24: آیا هنوز معلوم نیست مفاد آن آیین نامه روی چه معیارهایی تاکید دارد؟
صابری: البته هنوز آیین نامه به دست ما نرسیده، ولی آن چیزی که شفاهاً مورد بحث قرار گرفته و توضیحاتی که به ما داده شده این است که کمیته انتخاباتی اصلاح طلبان از نمایندگان احزاب در استان بعلاوه ی شخصیت های تاثیرگذار اصلاح طلب در صنف های مختلف تشکیل خواهد شد؛ ما از کسبه، از فرهنگیان ، از اساتید دانشگاه، هر کدام یک یا دو نماینده در کمیته انتخابات استان خواهیم داشت که در کنار دبیران احزاب اصلاح طلب استان و نمایندگان ادوار مختلف مجلس که اصلاح طلب هستند یک ترکیبی را تشکیل خواهند داد و بعد ما برای هر حوزه انتخابیه یک میزی را تعریف خواهیم کرد؛ در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم، در حوزه دشتستان، حوزه دشتی و تنگستان و حوزه جنوب استان. به دلیل اینکه آیین نامه هنوز به دست ما نرسیده، بر اساس احتمالات و شنیده هایی که از دوستان در تهران شنیده ایم، برای هر حوزه انتخابیه بین 11 تا 15 نفر از فعالین و صاحبنظران اصلاح طلب هر حوزه انتخابیه انتخاب می کنیم تا اینها شرایط کاندیداهای اصلاح طلب حوزه انتخابیه خودشان را مورد  دقت و ارزیابی قرار دهند، و با نظرسنجی که در حوزه های انتخابیه شهرستان ها صورت خواهد گرفت، کاندیدای نهایی اصلاح طلبان مشخص خواهد شد و بعد از تایید در کمیته انتخابات اصلاح طلبان استان به تهران اعلام خواهد شد تا در لیست نهایی اصلاح طلبان کشور قرار بگیرد. آنچه مورد تاکید و توافق قرار گرفته این است که قطعاً تهران برای حوزه های انتخابیه استان تعیین تکلیف نخواهند کرد؛ کمیته انتخابات استان نیز برای حوزه های انتخابیه تعیین تکلیف نخواهد کرد و صرفاً میزهای انتخابات هر حوزه انتخابیه کاندیداهای خودشان را معرفی می کنند. در استان صرفاً یک بررسی انجام می شود و اگر اختلافی وجود داشت داوری و رفع اختلاف خواهد شد و کاندیداهای نهایی به تهران معرفی می شوند.

 استان24: آیا فعالیت هایی که الان بصورت جسته و گریخته برخی از کاندیداهای احتمالی در سطح استان انجام می دهند خارج از چارچوب های تعیین شده در شورای شماست و آیا هماهنگی هایی هم با شما در این رابطه صورت گرفته است؟
صابری: مشکلی وجود ندارد؛ به شکل سازمان یافته هماهنگی نشده است ولی با اکثر کاندیداها که به حوزه اصلاحات نزدیک بودند تماس هایی با ما داشتند و صحبت کردیم تا در حدی که قانون اجازه می دهد به شکل های غیر رسمی فعالیت های انتخاباتی، رایزنی ها و یارگیری های انتخاباتی خودشان را انجام دهند و نهایتاً کمیته انتخابات استان و میز انتخابات هر حوزه انتخابیه ارزیابی و نظرسنجی خواهند کرد. مهمترین ملاک و معیار ما برای انتخاب کاندیدای نهایی هر حوزه انتخابیه میزان مقبولیت و میزان آرایی است که این کاندیدا در حوزه انتخابیه می تواند داشته باشد.

استان24: بعضی کاندیداها به آن صورت سابقه اصلاح طلبی هم ندارند، ولی الان می گویند حامی دولت و اصلاح طلب هستیم، آیا شما آمادگی این را دارید با این کاندیداها نیز همکاری داشته و آنها را نیز بپذیرید؟
صابری: در آیین نامه کمیته انتخابات که ان شاء الله انتظار داریم تا هفته آینده از تهران ابلاغ شود این موارد دیده شده است؛ ما کاندیداهایی را که حداقل صلاحیت اصلاح طلبانه و در واقع کف آن معیارهای اصلاح طلبانه را داشته باشند می پذریم.

استان24: کف آن صلاحیت را اگر بخواهید در یک جمله مطرح کنید آن حداقل چه چیزی می تواند باشد؟
صابری: عملکرد ایشان باید موید تفکر اصلاح طلبی باشد، این شرط اول؛ شرط دوم اینکه ما میثاق نامه ای را با این کاندیداها امضاء خواهیم کرد. در آن میثاق نامه اینها اندیشه اصلاح طلبی را به عنوان باور خود می پذیرند و متعهد می شوند در صورت انتخاب به آن پایبند خواهند بود، و بر اساس دو شرط مذکور ما کاندیداها را می پذیریم.

استان24: چنانچه به میثاق نامه و اندیشه اصلاح طلبی مورد نظر شما وفادار نماندند ضمانت این تعهد چیست؟
صابری: ضمانت این تعهد به هر صورت تعهدی است که خود خانم ها یا آقایانی که کاندیدا هستند می دهند؛ ما خوشبین هستیم به اینکه کاندیداها به تعهدی که می دهند پایبند باشند و نگرانی از این بابت نداریم. در عین حال اگر نقض عهدی رخ دهد مراتب را به افکار عمومی و اصلاح طلبان حوزه انتخابیه اعلام خواهیم کرد.

 استان24: شما بین اصلاح طلبان سنتی و اصلاح طلبان حامی دولت تفاوتی قایل هستید یا خیر؟
صابری: قطعاً تفاوت هایی وجود دارد اما در بحث انتخابات ما به دنبال اجماعی بین جریانهایی که فرمودید هستیم؛ نگاه ما این است که اعتدال گراهای حامی دولت و اصلاح طلبان را بتوانیم زیر یک چتر جمع بکنیم و از تجمیع آرای اینها شاهد موفقیتی در انتخابات 7 اسفند باشیم.

استان24: البته در استان بوشهر ظاهراً اصلاح طلبانی وجود دارند که دولت را به ادعا قبول دارند ولی نماینده دولت در استان را قبول ندارند؛ به هر حال شما به عنوان فردی که جایگاهی در جبهه اصلاحات استان دارید و بطور قطع طبق اطلاعات ما حامی این دولت و استاندارش نیز هستید، آیا این ادعا را قبول دارید و صحیح است، و در صورت تایید؛ اجماع با چنین وضعیتی بین اصلاح طلبان بوجود می آید؟ به هر حال شاهد هستیم که بسیاری از دوستان حضرتعالی نظر مساعدی درباره استاندار بوشهر ندارند، و این خودش می تواند زمینه ساز یک شکاف و اختلافی باشد که مانعی در راه این اجماع باشد؛ یک تحلیلی هم وجود دارد که می گویند آنهایی که امروز به عنوان اصلاح طلب با آقای دکتر سالاری مخالفت می کنند قطعاً به دنبال کسانی هستند که در صورت راهیابی به مجلس بتوانند نفوذ بیشتری درون استان اعمال کنند و به نوعی استاندار را مجبور به همراهی با جبهه اصلاحات کنند؛ تحلیل شما چیست، آیا با این وضعیت اجماعی بین اصلاح طلبان اتفاق خواهد افتاد؟

 

صابری: کمیته انتخابات اصلاح طلبان استان در ارزیابی هایی که برای انتخاب کاندیدای نهایی خودش صورت خواهد داد، قطعاً در آن موافقت یا مخالفت با آقای استاندار مد نظر نخواهد بود. همانطور که در پاسخ به سوال قبلی هم عرض کردم، دو معیار اصلی داریم که بر آن اساس قضاوت خواهد شد؛ پیشینه اصلاح طلبی فرد کاندیدا و پایبندی وی به تفکر اصلاحات بعلاوه مقبولیت و شانس رای آوری هر کاندیدا؛ این سه معیار، معیارهای اصلی ما در انتخاب کاندیداهایمان خواهد بود؛ موافق یا مخالف استاندار بودن به هیچ عنوان معیاری در کمیته انتخابات نخواهد بود، ضمن اینکه طی چهار پنج روز گذشته اقدامات خوبی برای وحدت بین اصلاح طلبان صورت گرفته و به توافقات بسیار خوبی رسیدیم؛ هر دو کمیته انتخابات اصلاح طلبان استان غیر فعال شده اند و منتظرند آیین نامه شورای سیاستگذاری از تهران برسد و در زیر یک چتر با هم فعالیت کنند، اما قبل از اینکه آن آیین نامه برسد و کمیته انتخابات واحد شکل بگیرد، در چهار پنج روز گذشته  دو جلسه مشترک بین بزرگان شورای هماهنگی و ستاد ائتلاف اصلاح طلبان برگزار شده که هماهنگ کننده و پیشنهاد کننده این جلسات خود من بودم و در این دو جلسه توافقات بسیار خوبی انجام شده است برای اینکه در آستانه انتخابات، اختلافات اصلاح طلبان استان کنار گذاشته شود و به یک وحدتی دست پیدا کنیم؛ ان شاءالله در جلسه بعدی که به زودی برگزار خواهد شد به احتمال بسیار زیاد رسماً بتوانیم تشکیل شورای وحدت اصلاح طلبان استان متشکل از بزرگان دو جریان اصلاحات را اعلام بکنیم؛ به توافقات اولیه رسیدیم، و این نوید خوبی برای اصلاح طلبان استان هست که اختلافات بین اصلاح طلبان استان مبنایی و ماهوی نبوده و بیشتر به سلایق افراد مرتبط بوده است؛ راهکارهایی برای حل این اختلافات پیدا کردیم و به یک جمع بندی های خوبی نیز رسیدیم؛ به زودی اعضای شورای وحدت اصلاح طلبان استان را معرفی خواهیم کرد و راهکارهای حل اختلاف را هم اجرایی خواهیم نمود.

 استان24: جناب آقای صابری! ظاهراً گفته بودید در انتخابات آتی مجلس کاندیدا خواهید شد، هنوز هم بر تصمیم خود هستید؟
صابری: من به یاد ندارم در جایی گفته باشم کاندیدا می شوم، ولی از طرف طیف های مختلف مردم، دوستان و اصلاح طلبان این درخواست از بنده زیاد مطرح شده است؛ چیزی که من چند بار تاکنون در مصاحبه ها گفته ام این است که بنده هنوز به این جمع بندی نرسیده ام که در انتخابات بعنوان کاندیدا شرکت کنم، ولی تا فرارسیدن زمان ثبت نام کاندیداها زمان باقی است و اگر تا آن موقع به جمع بندی رسیدم اعلام خواهم کرد.

استان24:  فکر می کنید پیغام و پسغام های رسانه ای که بین آقای معتمد یکی از فعالان اصلاح طلب و رسانه شما پیش آمده بود آیا ناشی از ناکامی وی و دوستانش در ستاد ائتلاف در مواجه با رفتارهای استاندار بود که به آنها اجازه نفوذ را نداده اند؟
صابری: این موضوع یک مسئله مهم و اختلاف نظر مبنایی نیست. یک نفر به نتیجه نظرسنجی ایرنا نقد دارد و دیگری در کمال احترام به آن نقد پاسخ داده است. البته نمیدانم منظورتان از نفوذ چیست؟ اگر منظور سهمی در مدیریت استان هست که حداقل پنج شش نفر از دوستان نزدیک به ستاد ائتلاف از آقای سالاری پست گرفته و در مدیریت استان دارند کار می کنند.

 استان24: راجع به مسئله فتنه سال 88، اولا اصل فتنه را قبول دارید یا خیر، و ثانیا چنانچه حتی اگر همچون برخی اصلاح طلبان یک سر فتنه را احمدی نژاد فرض کنیم آیا حاضر هستید بفرمایید موسوی٬ کروبی و خاتمی فتنه گر هستند؟
صابری: من برای پاسخ به این سوال باید قید تایید صلاحیت شورای نگهبان را بزنم در صورتی که بخواهم کاندیدا بشوم. (با خنده) در مجموع در خصوص حوادث سال 88 قائل به نظر جناب آقای مطهری هستم که ریشه در جریان اصولگرایی دارد و در پایبندی ایشان به نظام جمهوری اسلامی تردیدی وجود ندارد.

استان24: اینقدر که رسانه های اصولگرا از دکتر سالاری حمایت کرده اند رسانه های اصلاح طلب حمایت نکرده و بعضا با مطالب تند و تیز و یا تیترهای جهت دار تخریب هم کرده اند؛ فکر می کنید اصلاح طلبان حامی استاندار و اصلاح طلبان سنتی با وجود این همه اختلاف مشهود به اجماع خواهند رسید؟
صابری: استاندار تابو نیست که دورش خط قرمز کشید و اجازه انتقاد نداد. تا آنجا که من شخصاً شاهد بوده ام خود آقای استاندار هم انصافاً دامنه تحملشان بالاست و نقدهای منصفانه را پذیرفته و تخریب ها و سیاه نمایی ها را تحمل کرده است. اما در رابطه با اجماع در انتخابات اگر ما مقوله موافقت یا مخالفت با استاندار را از معیارهای صلاحیت کاندیداها جدا کنیم که کرده ایم امکان اجماع وجود دارد و در سوالات قبلی اشاره کردم که شورای وحدت اصلاح طلبان عملا شکل گرفته و بسیاری از اختلافات در زمینه انتخابات حل شده است.
البته ناگفته نماند تخریب ها و سیاه نمایی های یکی دو رسانه اظهر من الشمس است که اغراض شخصی پشت ماجراست و نباید به پای اصلاح طلبان نوشته شود. اما نقد طیف دیگری از اصلاح طلبان که خدمات سالاری را هم نادیده نمی گیرند و از سر دلسوزی و انصاف است باید مورد توجه قرار بگیرد.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/09/11 - 19:02
0
0
قطعن نامزدها از تهران تایید یارد صلاحیت می شوند ، اینکه چگونه گفته شده تهران تعین تکلیف نمی کند جای تعجب دارد / استاندار وقتی مردمی باشد تابو نخواهد بود مگر حب جاه ومقام وحلقه های وابسته بوی القاء نمایند که شما چنین وچنان هستید که در آن صورت تابو می شود البته من از تابو بودن ایشان مفهومی غیر از تعریف شما دارم و آن اینست که وقتی مدیریت مقتدرانه امور اجرایی وپروژه های بزرگ و لازمه استان را نتواند انجام دهد به تابویی بدل می شود که کسی تمایلی برای دیدنش ندارد و تلاش او هم همین خواهد بود تا هرچه بیشتر از مردم فاصله گیرد که دراینجا مردم برای وی حکم تابو دارند. جامعه ایران امروز بدنبال یک جریان سیاسی قوی ، منطقی ، مشرف برسیاستهای جهانی ، آگاهی از درون جامعه ، داشتن بینش اقتصادی و راهکار برای برون رفت از وضعیت نابسامان و متزلزل قشرهای مختلف مردم ، همسویی با خواست ملت و .... و.... در موارد کوتاه بالا اصلاح طلبان امتحان داده اند اکنون باچه ویژه گی های سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی اسب از نفس افتاده قوه مجریه ومقننه را می خواهند سوار شوند . آنچه به کوتاهی ابراز شد نگاه شخصی ام می باشد زیرا اطمینان دارم عاشقان و فرهیختگان ایران به اصولی پایبند هستند که (عزت، بزرگی وشکوفایی ایران) در آن ملحوظ است که در سیاست گذاری اصلاحاتیها دیده نمی شود، آزموده را، آزمودن خطاست.
1394/09/06 - 20:11
0
2
آقای صابری عزیز باید کسی به مجلس برود که وحدت دشتستان بزرگ را علی الخصوص در مورد اختلافات شهرهای سعدآباد شبانکاره آبپخش را حفظ کند نه اینکه زمینه شهرستان شدن یکی از شهرها و اختلافات متعاقب آن را بوجود آورد ........
1394/09/05 - 13:16
2
1
مرحبا و احسنت بر مرد خستگی ناپذیر دشتستان حاج اکبر آقای صابری عزیز . خدا قوت
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکوری در استان بوشهر
  • خبرنگاران سراسر شرکت ملی گاز ایران از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند
  • کاروان خودروهای شوتی در دشتستان توقیف شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/06
  • ثبت بیشترین جلسات و اقدامات راهبردی در هیئت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 1402
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...