امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 02 شهريور 1394 - 06:29
به بهانه هجمه علیه مدیران دولت در آستانه هفته دولت؛

اتحاد خبر - اکبر صابری: هدف اصلی از نامگذاری روز و یا هفته ای در تقویم کشور؛ تقدیر از زحمات و خدمات آن شخص حقیقی یا حقوقی و یا نهاد و سازمانی است که آن ایام به نامشان نامگذاری شده است. در دشتستان اما امسال قضیه فرق می کند. در آستانه هفته دولت، مدیران دولت در شهرستان دشتستان مورد هجمه سهمگین و برنامه ریزی شده امام جمعه و نماینده مجلس...

رنگ باختن فضای همدلی و همزبانی با اهداف انتخاباتی

اکبر صابری:
هدف اصلی از نامگذاری روز و یا هفته ای در تقویم کشور؛ تقدیر از زحمات و خدمات آن شخص حقیقی یا حقوقی و یا نهاد و سازمانی است که آن ایام به نامشان نامگذاری شده است. مثلاً در روز کارگر از کارگران، در روز معلم از معلمان و در روز پرستار از پرستاران و در هفته دفاع مقدس از رزمندگان و ایثارگران و.... تجلیل و قدردانی می شود.
دولت نیز از این قاعده مستثنی نیست و ظاهراً باید در هفته دولت، به نحوی از کارمندان و کارکنان و مدیران دولت تجلیل و قدردانی شود.
در دشتستان اما امسال قضیه فرق می کند. در آستانه هفته دولت، مدیران دولت در شهرستان دشتستان مورد هجمه سهمگین و برنامه ریزی شده امام جمعه و نماینده مجلس و .... قرار می گیرند.
جالب اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» نامیده اند. گو اینکه ایشان می دانستند دولت امسال چه سال سختی را از دست و زبان اقلیتی تمامیت خواه پیش رو دارد و برای پیشگیری مدبرانه از کارشکنی و هجمه های غیرمنصفانه این گروه اندک ولی پرقدرت، همه را در سال جاری به همدلی و همزبانی فراخوانده اند.

 

آغاز موج جدید حمله به مدیران دولت با خطبه های امام جمعه برازجان کلید خورد و فرماندار و مدیر آموزش و پرورش مورد انتقاد شدید وی قرار گرفتند. به دنبال سخنان امام جمعه محترم، گروهی قلیل از نمازگزاران شعارهایی علیه فرماندار و مدیر آموزش و پرورش دشتستان سر دادند تا در آستانه هفته دولت فضای همدلی و همزبانی دولت و ملت در این شهرستان رنگ ببازد.

به دنبال این اتفاقات نماینده دشتستان نیز در بیانیه ای از امام جمعه حمایت کرد و انتقادات تندی را متوجه فرماندار و رییس اداره آموزش و پرورش کرد.

متعاقب آن خطبه و این بیانیه گروهی تحت عنوان "امت حزب الله" و "حامیان ولایت" فراخوان تجمع و شعار علیه مدیران دولت در یکی از مساجد برازجان را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند و عده ای نه چندان زیاد دور هم جمع شدند و باز بر طبل تفرقه و اتهام زنی به جای همدلی و همزبانی کوبیدند.

بهانه این هجمه انتخاب سید حسن لواسانی رییس اداره آموزش و پرورش دشتستان به عنوان یکی از سه مدیر نمونه و موفق دولت در شهرستان بود.

امام جمعه محترم فرمودند: « انتخاب شخصی که بنر مقام معظم رهبری را پایین کشیده حالا شده ملاک نمونه بودن یک مدیر در دولت تدبیر و امید و جای تعجب و تاسف دارد که مسئولان دولتی به کدام ملاک و معیار می خواهند پاسخ دهن کجی به ارزش ها را می دهند.»

من قصد پاسخ به همه ادعاها و برچسب های امام جمعه محترم را ندارم؛ اما خوب است کسانی که دیگران را توصیه به تقوی می کنند خود نیز کمی تقوی را رعایت کنند. واقعاً موفقیت های متعدد اداره آموزش و پرورش و کسب رتبه های برتر آموزشی و پرورشی و فرهنگی و هنری و کنکور و... در استان طی یکسال اخیر علت انتخاب ایشان بوده یا بنر رهبری را پایین آوردن؟ واقعاً و انصافاً برای فردای قیامت خود چه جوابی برای این اتهام سنگین به فرماندار متعهد به نظام و ولایت دارید؟

دوم. در رابطه با پایین کشیدن بنر رهبری شما و دیگر همفکران سیاسی اتان دارید ظلم آشکار به جناب لواسانی می کنید. والله بالله این تهمت ها عاقبت ندارد.

همه می دانند و می دانیم که آقای لواسانی از سادات متدین و معتقد به اسلام، اهل بیت عصمت و طهارت و ولایت است. در رابطه با بنر هم خودش صادقانه توضیح داد و گفت که من گفتم این بنر با این مضمون را پایین بیاورید و با مضمون دیگری از فرمایشات رهبری که در تقویت تیم هسته ای کشورمان است بالا ببرید. و اینکه چه جمله ای از رهبری روی بنر باشد صرفاً یک اختلاف نظر دو جریان سیاسی موافق و مخالف دولت است و ربطی به ضد ولایت و یا موافق ولایت بودن ندارد. نمی دانم چرا بعضی ها سعی دارند هر مخالف فکری و سیاسی خود را ضد ولایت معرفی کنند و از رهبری برای حذف رقیبان سیاسی خود سوءاستفاده نمایند.

سوم. اگر دولت نخواهد یا نتواند از مدیری که دارد چوب حمایت از سیاست های دولت متبوعش را می خورد حمایت کند از بی عرضگی و ناکارآمدی آن دولت است. لواسانی از سیاست دولت متبوع خود در جریان مذاکرات هسته ای حمایت کرد و بس. انگ ضد ولایت نیز به این مدیر شایسته و مومن نمی چسپد.

حال با توجه به شرح مختصری که گذشت این سئوال پیش می آید که آیا امام جمعه و نماینده محترم به مسئولان ذیربط و تصمیم گیر دسترسی نداشتند و ندارند که اعتراضات خود را با آنها در میان بگذارند و چنانچه مثلاً تخلفی هم صورت گرفته از مجاری قانونی پی گیری نمایند یا اینکه تعمداً این مباحث را به افکار عمومی می کشانند تا سوء استفاده های سیاسی و تبلیغاتی نمایند؟

البته که مردم هوشیارند و خوب می دانند که این جار و جنجال ها تنها بهانه ای برای حذف یکی از مدیران جدی حامی دولت در آستانه انتخابات مجلس است.

 دیگر اینکه آیا عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تحقق شعار "دولت و ملت همدلی و همزبانی" در زبان و عمل آقایان مدعی ولایت مداری چه توجیهی می تواند داشته باشد؟ آیا تحریک افکار عمومی و ایجاد زمینه برای تجمع گروهی و سپس واکنش و تجمع احتمالی گروهی دیگر که فضای جامعه را دچار التهاب کند به صلاح نظام و مردم و در راستای منویات رهبری است؟

پنجم اینکه دوستان اصولگرا باید متوجه باشند که آقای جلیلی رییس جمهور نیست و مردم به برنامه ها و شعارهای حسن روحانی رای داده اند. آیا برای انتخاب مدیر نمونه دولت باید از امام جمعه و نماینده اجازه گرفت؟ یا این مهم از حقوق مقامات ارشد اجرایی هر شهرستان و استان است که به جزییات عملکرد مدیران خود اشراف دارند؟!

 

در پایان یک توصیه به خودم و همه بازیگران عرصه سیاست دارم و آن اینکه بیشتر اصلاح طلبان و همچنین بیشتر اصولگرایان دلسوز کشور و نظام خود هستند با انگ های ناشی از بی تقوایی و بد اخلاقی یکدیگر را ضایع و منکوب ننماییم.
روحانی بزرگواری که دیشب در جریان تجمع دوستان اصولگرا پشت تریبون می گوید: «کسی که پایش را در جنگ از دست داده متاسفانه الان قلم، نشریه و هفته نامه اش در اختیار آمریکایی هاست» خودش می داند که اگر پای منافع ملی و دفاع از کیان دین و ناموس این مملکت پیش آید همین "حاج اکبر آمریکایی" در مقابله با آمریکا تردید نخواهد کرد.
من و امثال من هیچ وقت آمریکا را دوست ملت ایران ندانسته و نمی دانیم؛ حاج آقای عزیز چطوری قلم و نشریه و هفته نامه امان را در اختیار آمریکا قرار داده یا خواهیم داد؟ آیا می دانید همین اتهامات نه تنها در محضر باریتعالی بلکه در همین دنیا و مراجع قضایی قابلیت پیگرد حقوقی دارد؟

 

این یادداشت را با جمله ای از آیت الله سید حسن خمینی  - که به او عشق می ورزم- به پایان می برم که همین دیروز فرمودند: «نیازمند نهضت بازگشت به گفتار مؤدبانه هستیم. رواج ادبیات تلخ که به این مقدار شاهد آن هستیم، جامعه را از سرمایه‌های خودش تهی می‌کند.»
بیاییم سرمایه های کشور و جامعه خود را پاس بداریم. 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/06/10 - 11:18
0
0
با سلام و دست مریزاد به مدیر مسول نشریه وزین اتحاد خبر از تلاشهای بی وقفه جنابعالی بسیار سپاسگذاریم . خسته نباشید . راهتان درست و مردمی است . مردم استان اعتدالیون و اصلاح طلبها را دوست دارند . این تندروها در مجلس به وسیله ملت و با کمک خداوند طرد خواهند شد. اینها دشمن دولت تدبیر و امید هستند . در دوران دولت اختلاسگران کر و کور بودند حالا زبان باز کرده اند . اینها مثل کودکی در برابر این ملت فهیم هستند . درود بر صابری. درود بر دکتر زارع . درود بر اقای لواسانی عزیز
1394/06/07 - 14:40
0
0
این دلواپسان فقط و فقط به منافع دنیوی خودفکرمیکنند /ب
1394/06/03 - 11:54
0
1
مطمئن باشید کسی که یک پایش را در دفاع مقدس وبقول آن اقا( در جنگ )با صدام از دست داده اگر روزی لازم شد حتما در دفاع از ؛ دین ؛ ناموس وکیان کشور ش آن پای دیگرش را از دست خواهد داد حال آن دشمن چه صدام باشد چه سردمداران امریکا فرقی ندارد ./ب1
1394/06/03 - 11:28
0
0
خدایا خودت می دانی که خوارج چطورمولا علی ع راعذاب می دادندامروزهم انقلاب ما دچارخوارج مسلمان نماشده که باسواستفاده ازدین مقدس نبی مکرم چه تهمت ها به انسانهای شریف ومتدین می زنندهمین افرادخاندان عصمت وطهارت رادرکربلای معلی شهیدکردندامروز دارنددین اسلام رافدای متامع وگروه بندیهای خودمی کنندانهم ازطریق تریبونهای مقدس به همه انسانهای مخلص وازاده توهین می کنندخدایا خودت دراین دنیا... بگردان درودبردولت تدبیروامیدومدیران لایق ان درودبرسیدمظلوم لواسانی عزیز/ب1
1394/06/03 - 01:20
0
1
ضمن عرض سلام خدمت همه دلسوزان نظام ،کشور و عزت وسربلندی ایران زمین.
حقیقتاً شنیدن این اخبار و این شرایط پیش آمده ،قلب هرانسانی که دل درگروی آب و خاک و مردم این کشور دارد،را بدرد می آورد. من شخصاً حاج آقای مصلح را بسیار دوست می دارم و ازطرفی برای جناب آقای لواسانی بسیار ارزش قائل هستم. امیدوارم این ناراحتی ها که ناشی ازاختلاف سلیقه هست ، هرچه زود تر جایش را به همدلی و هم زبانی داده و همه ی مسئولین خدوم که هدفشان رضایت الله می باشد،توفیق خدمت به خلق خدا را کما فی السابق داشته باشند.
سخنی با دشمنان این کشور و ملت: هیچگاه دلخوش به ازهم گسستن اتحاد ملت ایران نباشید چرا که مردم ایران هوشیارند واجازه نخواهند داد شما از این اختلاف سلیقه که طبیعت هرخانواده ای هست،از خانواده ی بزرگ ایران سوء استفاده کنید.
هفته دولت بر همه ی دولت مردان مبارک و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گرامی باد.
1394/06/02 - 22:37
0
1
درود بر مدیر دوست داشتنی دشتستان لواسانی عزیز مردم فرق خوب وبد را میفهمند شما راهتان را ادامه دهید./ج
1394/06/02 - 18:21
1
1
یک سوال اگریکی ازنمازگزان ان روز امام زمان عج بود که برمنویات درونی افراد احاطه داشت ایا بازهم چنین براین افراد ظلم می رفت اگرماشک داریم که همه اعمالمان به محضرحضرت تقدیم میشود یا اوراناظر نمبینیم حداقل قبول داریم که خدا مییند ومیشنودوثبت میکند جوانان خوش قلب ومتدین، شما جوان هستیددلتان صاف وزلال است مواظب ایمانتان باشید خاتم انبیا ص میفرماید گناه کسی که خانه خدارا خشت خشت میکند کمترازگناه کسی است که ابرو وحیثیت یک مومن را ببرد دیر نمی بینم این بزرگواران راکه برای کسب حلیت به این سید و همه انهایی که چنین ابرویشان را به بازی گرفته اند متوسل شوند شک نکنید./ص
این دلواپسان از زمانی که توافق هسته ای انجام گرفته است وروز به روز شاهد پیشرفتهائی در موارد مختلف هستند از دل درد نمی توانند آرام بگیرند !!! وهر زمان علیه دولت روحانی یک چیز واهی وبی اساس عنوان می کنند که باعث دلسردی نمایدگان دولت روحانی در مرکز استانهاوشهرستانها گردند از جمله درشهر برازجان هم تا کنون چندین بار شاهد آن بوده ایم : خداوند مردم دشتستان را دوست داشته است که بهترین فرد را جهت عالی ترین مقام احرائی به فرمانداری دشتستان منصوب شده است : جناب آقای دکتر زارع تمام صفات نیک را دارا می باشد واگر افرادی که شناخت ازوی ندارند سخنی علیه ایشان گویند از حسادت می باشد نه واقعیت !!!
1394/06/02 - 10:09
1
2
ای کاش نماینده محترم فقط و فقط سخنان رحیمی معاون اول احمدی نژاد در مجلس در سال 91 در خصوص هدفمندی یارانه ها را گوش دهند چون بنده الان دسترسی به ان سخنان ندارم بیش از 27 بار شمارش کردم از نام رهبر در جملاتشان بنوعی جهت اهداف خود استفاده کردن و الان اقای رحیمی کجا هستند
ضمنا مردم مسلمان دشتستان هم به جلیل ها اجازه نخواهند داد کینه های شخصی را قاطی مسایل سیاسی کنند
1394/06/02 - 08:39
2
2
درود بر شما حاج اکبر عزیز که همچنان قرص و محکم بر سر آرمان های خود ایستاده اید و شجاعانه از آن دفاع می کنید.مطمئن باشید که مردم همه این اتفاقات را به خوبی تحت نظر دارند وبه موقع جواب این حرکات داده خواهد شد.مردم همان طور که در انتخابات قبل هوشیاری خود را نشان دادند در انتخابات بعدی هم همین کار را خواهند کرد تا ان شاءالله مجلسی همسو با دولت بر سر کار آید.
1394/06/02 - 08:02
1
2
باسلام به کلیه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعم از چپ وراست -اصولگراواصلاح طلب. وظیفه امام جمعه هرشهری تلاش درجهت ایجاداتحاد وهمدلی بین همه مردم وگروه های سیاسی درآن شهرمی باشد.تلاش درجهت حفظ منویات وسفارشات مقام معظم رهبری(خداونداوراحفظ نماید)درجامعه وبین مردم ومسولین باشد.علاوه برموارد بیان شده ازراهکار هدایت وارشاد نیز نبایدغافل شوند. جناب آقای مصلح امام جمعه محترم شهربرازجان تاکنون کارنامه درخشانی درمواردذکرشده ودیگرمواردی که ذکر نشده داشته اند. مصلایی که ازنماز گذار تقریبآخالی شده بود با آمدنش وبرخورد مناسبش دوباره مصلا را پررونق کرد مردم وگروه های سیاسی رادورپرچم ولایت جمع کرد. ولی به نظر می رسداخیرآ با موضع گیری هایی که بعضآدارنداین نگرانی بوجود می آید که نکند خدای ناکرده دوباره زمینه خالی شدن تدریجی سنگر نماز جمعه بوجود آید. اگرایرادی وجود دارد(که البته وجوددارد)با دور هم جمع کردن صاحبان ایراد به رفع ایراد پرداخت وازهمه پتانسیل های موجودشهرستان برای بهبودوضعیت فعلی استفاده نمود. فضا را ملتهب کردن هیچکس راضی نیست حتی مقام معظم رهبری (البته یک عده همیشه ازبوجود آمدن چنین فضایی استقبال می کنندکه بایدآنان راشناخت وطردشان کرد)پس بیایید همه دست به دست هم دهیدازامام جمعه محترم-فرماندارومسولین محترم ادارات وفرماندهان نیروهای نظامی وانتظامی وهمه گروه های سیاسی شهرستان به جای به هم پریدن زمینه رابرای اجرای خواسته های مقام معظم رهبری درشهرستان راایجاد نماییم.والسلام علی عبادالله الصالحین
1394/06/02 - 06:38
4
2
آقای سید حسن لواسانی با توجه به عملکرد دو ساله توانسته خود را یک مدیر........ نشان دهد. مدیری که یکی از افتخاراتش این است که بهترین مدیران با تجربه این شهر را برداشته و بر اساس سلایق سیاسی خود مدیرانی بی تجربه همچون خود و البته بی دین گذاشته . که البته مورد اعتراض تعداد زیادی از فرهنگیان بوده و به دلیل خفقان در کشور و وجود نداشتن جنبه انتقاد در این دولت حاظر به اعتراض نمی باشند و لی محافضل خصوصی این مهم به گوش می رسد. در ضمن اگر دانش آموزی در کنکور سراسری رتبه ای کسب کرده بسته به همت و تلاش خودش بوده نه آقای لواسانی و امسال ایشان. در سال گذشته ما شاهد بودیم که اداره کل آموزش پرورش استان با اقدامی نا بجا ،اقدام به برگزاری کلاس کنکور با مجری گری دو تن از آموزشگاه های بوشهر نمود که به گفته خودشان دبیران از تهران آمده بودند ولی متاسفانه هیچ یک از دبیران فوق توانایی تدریس نداشته که بارها خود دانش آموزانی که در کلاس های آنها شرکت نمودند اقرار کردند که کیفیت تدریس دبیران بسیار پایین است و دبیران شهرستان که تعداد آنها کم نیست توانایی بیشتر و بالاتری نسبت به آنها دارند و در موارد شاهد افت برخی دانش آموزان شدیم کما اینکه شاهد بودیم امسال تعداد پسران قبول شده در کنکور خیلی کاهش پیدا کرده بود.
پاسخ: انتشار این نظر به معنای تایید مفاد آن نمی باشد.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...