امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 15 تير 1394 - 09:47
گفت و گو با عبدالحمید صفایی؛ شهردار وحدتیه

اتحادخبرـ مهدیه امیری: عبدالحمید صفایی؛ شهردار جوان فعلی شهر وحدتیه با مدرک لیسانس حسابداری به شهرداری برازجان وارد می شود و بعد از کسب تجربه در مدیریت امور مالی شهرداری برازجان، سکان شهرداری تنگ ارم را به دست می گیرد. این شهردار جوان از مدرک حسابداری در مدیریت شهری نهایت استفاده را می برد و شهردار نمونه می گردد.  ...

مهدیه امیری
اشاره
عبدالحمید صفایی؛ شهردار جوان فعلی شهر وحدتیه با مدرک لیسانس حسابداری به شهرداری برازجان وارد می شود و بعد از کسب تجربه در مدیریت امور مالی شهرداری برازجان، سکان شهرداری تنگ ارم را به دست می گیرد. این شهردار جوان از مدرک حسابداری در مدیریت شهری نهایت استفاده را می برد و شهردار نمونه می گردد. وی پس از آن با کسب تجربه ی چندین سال در شهرداری تنگ ارم راهی وحدتیه می گردد و چهار سال است که بر صندلی شهرداری وحدتیه تکیه زده و راه اندازی پروژه ها و کسب اعتبارات چشم گیری را در کارنامه ی خود دارد. عبدالحمید صفایی از چگونگی کسب عوارض آلایندگی چاه نفت نرگسی و صفا و صمیمیت با شورای شهر وحدتیه می گوید. در ادامه گفت و گوی اتحادجنوب با وی را بخوانید:




اتحادجنوب: تجربه ی شما در شهرداری تنگ ارم و کسب عنوان شهردار نمونه، تا چه اندازه توانسته برای مدیریت شهرداری وحدتیه به کمک شما آید؟
شهرداری تنگ ارم تجربه ی ابتدایی من بود، اما قبل از آن من تجربه ی کار در شهرداری برازجان را داشتم. پست من در شهرداری برازجان، مدیر مالی بود اما چون پروژه های عمرانی و مبلمان شهری مورد علاقه ام بود، در اکثر کارهای عمرانی که در شهرداری انجام می گرفت علاوه بر تأمین اعتبار بودجه ای که به عهده داشته ایم در زمینه اجرایی هم علاقه مند بودم و این حس را در دورن خودم احساس کردم که می توانم به عنوان مدیر در یکی از دستگاه های اجرایی فعالیت داشته باشم. در شهرداری برازجان علاوه بر مسئولیت مدیر مالی ،عضو هیات مدیره سازمان اتوبوس رانی بوده و هستم و به عنوان معاون اداری مالی سازمان هم بودم. بعد از ورود به تنگ ارم، در آنجا با یک مجموعه ی متفاوت با شهرداری برازجان شروع به کار کردم. چرا که؛ شهرداری تنگ ارم یک شهرداری کاملاً بدهکار و نوپا بود که با چهارصد میلیون بدهی آن را تحویل گرفتم. خدا کمک کرد و در پروسه ی دو ساله و اندی که در تنگ ارم بودم، توانستیم تحولات بسیار خوبی از جمله احداث ساختمان، پارک فرهنگ، چندین خیابان، تسویه بدهی ها، خرید ماشین آلات و وسایل دیگر، شهرداری تنگ ارم را تبدیل به یک شهرداری به روزی نموده و از آن شهرداری از درجه یک به درجه سه ارتقا یافت و بعد از آن شهرداری تنگ ارم را با بیش از صد میلیون تومان سپرده تحویل دادم. بعد از تنگ ارم در اسفند ماه 1389 شهرداری وحدتیه را تحویل گرفتم. در تنگ ارم یک بار شهردار نمونه شدم و در وحدتیه نیز مجدداً شهردار نمونه گردیدم. ابتدا به ساکن در وحدتیه پروژه های بسیار خوبی را با توجه به بافت وحدتیه و کم عرض بودن معابر، انجام داده و برای شروع با همفکری اعضای شورا بین دو گزینه ی کارهای زیرساختی و توجه به مبلمان شهری، یکی را باید انتخاب می کردیم که کارهای زیر ساختی را در اولویت کارهای خود قرار دادیم و از همان ابتدا شروع به بازگشایی خیابان ها نمودیم که این امر باعث گردید عملکرد بسیار خوبی در وحدتیه داشته باشیم.

اتحادجنوب: در خصوص خیابان ها چه کارهای زیرساختی انجام داده اید؟
از سال 1389 تا کنون در وحدتیه 638 ملک را تملک نموده ایم و احداث یازده گذررا داشته ایم از جمله بلوار نفت که 24 متر می باشد، خیابان شهدا فاز یک که طول 197 متر و به عرض سی متر آن اجرایی شده، فاز دو آن که به طول 1200 متر میباشد که هشتاد درصد آن انجام گرفته، خیابان شهید بهشتی فاز یک به عرض 16 و طول 750 متر، خیابان حافظ به طول 510 متر و عرض 14 متر، خیابان شهید بهشتی فاز دو به طول 600 متر و عرض 18 متر، خیابان ساحلی شمالی به طول 300 متر و عرض 17 و نیم متر، ساحلی جنوبی به طول
210 متر و عرض 17 و نیم متر، خیابان انقلاب فاز سه به طول 300 متر و عرض 18 متر، فاز چهار آن که هفتادو پنج در صد آن پیشرفت داشته به طول 750 متر وعرض 18 متر، خیابان مجتهد مزارعی که هفتاد درصد ملک آن تملک شده، خیابان پاسداران هفتاد و پنج در صد آن تملک شده، خیابان سعدی که شصت و پنج در صد آن تملک شده، خیابان سعادت که تملک آن تازه شروع به کار شده است. و پروژ های دیگر از جمله احداث ساختمانهای شهرداری، آتش نشانی، مجموعه بزرگ شهر بازی، توسعه پارک پارسه ، احداث میدان امام حسین و چندین پروژه دیگر. علاوه بر اینها در خصوص تجهیز و خرید ماشین آلات عمرانی از جمله خرید دو دستگاه کمپرسی و یک دستگاه ماشین پرس زباله و یک دستگاه ماشین جاروی خیابانی و دو دستگاه اتوبوس و یک دستگاه ماشین آتش نشانی.

اتحادجنوب: بودجه ی کارهای عمرانی را از کجا تامین می کنید؟
بودجه ی شهرداری وحدتیه در سال 94 نسبت به سال 90 ، سیصدو پنجاه درصد رشد داشته است. البته این مبلغ جدای از عوارض آلایندگی می باشد. کار بسیار خوبی که در این چهار سال انجام داده ایم پی گیری عوارض آلایندگی از چاه های نفت نرگسی بوده است که یک پروسه ی چهار ساله ای را در تمامی مراحل با کمترین هزینه ی ممکن با گذرداندن چهار کمیسیون به پایان رساندیم و موفق به کسب اعتبار سی و سه میلیارد و پانصد میلیون تومان برای شهرداری شدیم. از این مبلغ 14 میلیارد تومان آن را وصول کرده ایم و مابقی نیز در آستانه ی وصول آن هستیم.

اتحادجنوب: چه برنامه ای برای این14 میلیارد تومان دارید؟
اولین برنامه شروع 40 هزار مترمربع آسفالت هست. بیست و پنج هزار متر فرش موزاییک، چهار پارک محله ای که مهمترین آن احداث پارک بهاران در ورودی شهر با 15 هزار مترمربع می باشد که در یک ماه و نیم دیگر کلنگ زنی آن شروع می شود. احداث قدمگاه امام رضا که تا دوهفته آینده شروع به کار می کنیم.

اتحادجنوب: هزینه ی پروژه ها چه میزان هست؟
هزینه ی پروژه هایی که در فاز اول شروع کرده ایم حدود هشت و نیم میلیارد تومان می شود. نحوه ی فعالیت ما به این شکل می باشد که شهرداری کارگروهی دارد تحت عنوان کانون توسعه ی شهر وحدتیه که منتخب افراد نخبه ی شهر می باشند. حتی افرادی که خارج از شهر زندگی میکنند نیز در این کارگروه عضو می باشند و حدود پنجاه نفر می باشند که برای پروژه های عام المنفعه ی دیگر در آینده با این گروه مشورت داریم.

اتحادجنوب: برای رشد فرهنگی شهرچه اقدام هایی کرده اید؟
ما یک کارگروه فرهنگی داریم که در تمامی زمینه های فرهنگی با این کارگروه که اساسنامه نیز دارند و از تمامی طیف ها و سلیقه ها می باشند، همکاری داریم. به طور مثال قول همکاری با آنها را برای اجرای نمایش عید غدیر خم داده ایم، در بحث جشن ها و مراسمات نیز همکاری هایی داشته و داریم.

اتحادجنوب: با توجه به این اعتباری که شما دریافت کرده اید، چه پروژه ی وسیعی برای این شهر در نظر دارید؟
به هر حال آسفالت و سنگ فرش در همه ی شهرداری ها با اعتباراتی که دریافت می کنند، هست.احداث یک پایانه مسافربری و یک  بازارچه از مهم ترین پروژه های ما می باشند و چون در مرحله ی طراحی هستند، هنوز نمی توانیم آنالیز ریالی برای آنها داشته باشیم. برای منابع به گونه ای داریم طراحی می کنیم که تمامی مواردی که مدنطرمان هست را بتوانیماجرایی کنیم. در بحث روشنایی معابر و حل مشکلات آبرسانی نیز قصد انجام کارهاییداریم. یکی از معضلات شهر کمبود مصالحمی باشد که تصمیم به خرید سنگ شکن وکارخانه آسفالت برای شهرداری را داریم.در حال حاظر معدن آن را خریداری کرده ایم و در آستانه ی اخذ مجوزات اساسی آنهستیم که این مساله در راستای هم درآمد پایدار و هم توسعه ی عمران شهری می باشد. افق کار ما شهرداری الکترونیک می باشد کهدر حال انجام اقداماتی هستیم که تا یک سال آینده شهرداری الکترونیک را داشته باشیم. سایت شهرداری و سیستم ارسال پیامک را فعال نموده ایم. توسعه ی آرامستان و نقاشی دیواری و خرید سطل های زباله و.... جز کارهایمان در آینده می باشد.

اتحادجنوب: برای درآمدزایی شهرداری چه برنامه ای دارید؟
در بحث درآمدزایی شهرداری همین سنگ شکنی که عنوان نمودم و دیگری یک بحثی می باشد که در حال رای زنی با بخش خصوصی می باشیم و احداث یک مجتمع تجاری-خدماتی می باشد. همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی وحدتیه و وجود نخیلات قصد احداث یک سردخانه هزارتنی برای شهرداری را داریم.اینها مواردی هست که درحال حاظر جز موارد کاریمان می باشد که در حال اقدام بر روی انها می باشیم.

اتحادجنوب: به نظر من وجود چاه نفت و کسب عوارض آلایندگی از آن شانسهای بوده که به شما روآورده است. اگر این شانس به شما رو نمی کرد اعتبارات را از کجا تامین می کردید؟
شما این نکته را به عنوان شانس می بینید و من نمی بینم. چرا که این مساله در چهارچوب مدیریت هم به عنوان نقطه ی قوت و هم به عنوان فرصت می شود از آن استفاده نمود. در عین حال به عنون تهدید نیز می باشد. چون اگر ما بخواهیم از جنبه ی فرصت و قدرت به آن نگاه کنیم این مقوله یک طلبی بود که سالیان سال وجود داشته و مجموعه ی نفت زیر بار نمیرفت. کما اینکه در استان ما شهرهایی مانند گناوه، دیلم و.... هستند که بیشتر از ما عوارض آلایندگی طلب دارند اما دریغ از یک ریال. تنها شهرداری که تا کنون توانسته از این محل وصولی داشته باشد، شهرداری وحدتیه است. این نیز به صرف تلاش های مجدانه بنده و مجموعه ی شهرداری، شهرداران و شورای شهر در دوره های قبل تاکنون بوده است. این فرصت در اختیار ما قرار نگرفت بلکه ما آن را ایجاد کردیم. در عین حال تهدیدی نیز می باشد چون توقعات نسبت به مجموعه ی شهرداری هم از طرف مسئولین و هم شهروندان به شدت بالا رفته، اگر ما نتوانیم راندمان خوبی از سمت مجموعه ایجاد کنیم، یک ضعف و تهدید برای ما می باشد. در حال حاظر این مساله یک نقطه مثبتی در بیلان کاری ما می باشد و این مثبت زمانی قوی تر می شود که ما بتوانیم کارهای مثبت و درخور و مورد نیاز این شهر را انجام دهیم. کما اینکه ما با هم فکری و برنامه ریزی هایی که با کارگروه ها و اعضای شورا و تجربیاتی که تاکنون کسب کرده ایم، سعی می کنیم که یک کارنامه موفقی داشته باشیم.

اتحادجنوب: ترس از انگ زنی در خصوص اختلاس و موارد این چنینی ندارید؟
این یک چیز طبیعی می باشد. مجموعه ی شورا و شهرداری وحدتیه جز موفق ترین مجموعه ها می باشد که حتی در طول 4سال فعالیتم در شهرداری یک بار بین ما بحثی در نگرفته است که این نشانه ی تعامل ما می باشد. با توجه به اینکه تخصص بنده مالی می باشد و نظارت مستمری که بر ریزترین مسایل مالی دارم تا الان اجازه ی زدن چنین انگی را نداده ام. کما اینکه هر مسئولی موافق و مخالف هایی دارد و شاید طیف مخالف ما یک سری برچسب هایی می زنند که بسیار طبیعی می باشد. اگر شهرداری وحدتیه جز کم حاشیه ترین شهرداری استان می باشد به دلیل شفاف سازی و تعاملی هست که بین شورا و شهرداری وجود دارد.

اتحادجنوب: با توجه به پروژه هایی که عنوان کردید، زمانی که وارد شهر می شویم، شهر بسیار بی روح و خشک می باشد. از نطر من این یک مشکل هست.
حرف شما کاملاً درست می باشد. مشکلی که در شهر وحدتیه داریم این است که تعداد درختانمان کم نیست و در طی دو سال اخیر بالغ بر 8000 اصله درخت کاشت کرده ایم اما متاسفانه در بحث کم آبی هم از لحاظ مسکونی و هم از لحاظ کشاورزی شهر وحدتیه به شدت رنج می برد. مسئول فضای شهری را در هفته گذشته به اصفهان فرستاده ام و در حال رایزنی هستیم که چندین نفر از اساتید رادر خصوص گونه های گیاهی متناسب با آب و هوا و گونه ی خاکی به اینجا بیاوریم تا بتوانیم روح دوباره ای به فضای سبزمان بدهیم.

اتحادجنوب: در حال حاضر بیشترین فعالیت شما در خصوص آسفالت کوچه ها و سنگ فرش معابر است. در حالی که اکثر کوچه ها و پیاده روها آسفالت و سنگ فرشی ندارند.
ما بیست و پنج هزار متر سنگ فرش پیاده رو در سطح شهر داریم که آماده ی سنگ فرش هستند. در حال حاضر در حال طی کردن مراحل مناقصه هستیم و سه تا چهار اکیپ را همزمان در شهر فعال خواهیم کرد و اگر خدا کمک کند تا پایان سال 94 کلیه ی پیاده روهای سطح شهر انجام می گیرد. برای آسفالت کوچه ها نیز حدود 40 هزار متر در دستور کارمان قرار دادهایم وبالغ بر پنجاه  کوچه می شود که تا پایان آبان ماه یا آذر ماه سال جاری به اتمام می رسد. دلیل کند کار کردن ما این است که نمی خواهیم کار تبلیغاتی صورت گیرد و باید کارها اساسی انجام شود. بافت شبکه ی آب ما فرسوده می باشد و اولویت ما بر جاهایی است که لوله های انها مشکلی نداشته باشد. دیگر اینکه در سال گذشته بنا به اعلام مدیر گاز استان، شهرداری وحدتیه تنها شهرداری است که در کمتر از یکسال 66 کیلومتر لوله گذاری کرده و بلافاصله نوار حفاری را پوشش داده است.

اتحادجنوب: برای انجام پروژه ها تا چه میزان با بخش خصوصی همکاری دارید؟
با توجه به قوانین اکثر پروژه هایمان باید با همکاری پیمانکارصورت گیرد اما پروژه های خاصی نیز هستند که به صورت امانی با توجه به پتانسیلی که خودمان در شهرداری داریم،سعی می کنیم که انجام دهیم تا هزینه هایمان کنترل شود.

اتحادجنوب: در خصوص المان های شهری چه فعالیت هایی داشته اید؟
میدان امام حسین که جز بهترین و زیباترین المان های شهر می باشد که دارای نورپردازی بسیار عالی می باشد. میدان آزادی و دو میدان دیگر یکی در انتهای خیابان انفلاب و دیگری در انتهای خیابان شهدا در حال طراحی می باشند. در خصوص میدان آزادی که در حال اصلاح ساختار بر روی آن هستیم. در هر یک از میادین المان های خاص با توجه به بافت و فرهنگ شهر انجام خواهیم داد. علاوه بر پارک بهاران که در ورودی شهر قرار دارد و تصمیم به کلنگ زنی ان داریم، ورودی شهر را نیز در حال طراحی ان هستیم و تصمیم بر دعوت از مشاورانی داریم تا طراحی خوبی برای دروازه ورودی شهر داشته باشیم.

اتحادجنوب: شما ادعای این را دارید که تمامی اصول زیرساختی را رعایت می کنید. به طور مثال برای معلولین و دوچرخه سواران مناسب سازی انجام داده اید؟
در بحث معلولین ما سعی کرده ایم که یک هم سطح سازی درمعابر صورت گیرد. هر چند که با توجه با بافت خاصی که در شهر وجود دارد مشکلی از این بابت نداریم. در خیابان های جدیدالتاسیس ما عرض پیاده رو خیابان ها را بلااستثنا سه متر لحاظ می کنیم. صرفاً برا تفکیک افرادی که قصد استفاده از این معبر را دارند.

اتحادجنوب: معمول بر این است که هر دور شورای شهر که عوض می شود، شهردار نیز تغییر می کند. برای شما این اتفاق نیفتاده. چرا؟
خوشبختانه من جز معدود شهردار هایی هستم که علی رغم اینکه 80 درصد اعضای شورای ما در دور چهارم عوض گردید ولی لطف دوستان در شورای جدید بود که علی رغم اینکه حکم من برای جای دیگری زده شده بود اما شورای شهر مجدداً از من تقاضای همکاری نمود و من نیز پذیرفتم.

اتحادجنوب: اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید.
تشکر می کنم از اتحاد جنوب که همیشه در سنوات گذشته تا کنون نسبت به من لطف داشته اند. تشکر ویژه ای از محبت هایی که شخص استاندار مخصوصاً در پیگیری عوارض آلایندگی و اجرای پروژه های عمرانی نسبت به شهرداری و شخص بنده داشته اند.معاونین محترم ایشان جناب مهندس باستی و جناب آقای عوض پور که در بحث اعتبارات نهایت کمک به ما را دارند. مدیر کل محترم دفتر شهری جناب مهندس راستی که همیشه الگو و حامی ما بوده است. جناب زارع؛ فرماندار عزیز که همیشه حامی و لطف خاصی نسبت به شهرداری و شورای شهر وحدتیه دارند. امام جمعه محترم که در تمامی مراحل و مشکلات هم پای ما هستند. عزیزان شورای قبل که نهایت لطف را نسبت به بنده داشته اند و عزیزان شورای فعلی که نهایت همکاری را با ما دارند. بزرگان شهر، اعضای کانون شهر وحدتیه، نماینده مجلس که واقعاً نسبت به ما محبت داشته اند. تشکر ویژه از شهروندان و خانواده محترم شهداء و کارکنان زحمت کش شهرداری دارم که با جان و دل با ما همکاری دارند./ج



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/06/26 - 11:49
0
0
سلام چرا تلاش نمیکنید شهر رو به بخش تبدیل کنید این شهر پتانسیل شهرستان شدن رو هم داره باور کنید اگر بخواهید میتوتید
1394/04/21 - 06:29
0
0
درود بر همت و عزم راسخ جناب صفایی در خدمت صادقانه و دلسوزانه . در هر شهری منجمله تنگ ارم تمام هم خود را مصروف خدمت در سایه تلاش جدیت و پشتکار مینمود خداوند ایشان و هر آنانی که صادقانه گام بر می دارند را سرافراز و تندرست بدارد./ص
1394/04/21 - 00:10
0
0
درود بر شهردار محبوب شهرمان و اعضای محترم شورای اسلامی و آرزوی موفقیت برای همه پرسنل ارزشمند شهرداری و با سپاس از کارکنان مبتکر هفته نامه وزین اتحاد خبرو آرزوی موفقیت روز افزون برای همه ی کارکنان و تقاضای دقت بیشتر در پاسداشت زبان شیرین فارسی که حاضر و ناظر به درست نویسی باشیم . با پوزش بسیار/ص
1394/04/17 - 08:10
0
0
درود بر شهردار و شورای وحدتیه. واقعا لیاقت آن را دارید که سایرین از همدلی و تعاملی که دارید الگو برداری نماییند.
1394/04/16 - 07:37
0
2
با سلام
همیشه نیروهای انسانی متعهد و متخصص از سرمایه های ارزشمند یک جامعه میباشند و جناب آقای صفایی از شهرداران پرتلاش متعهد کاربلد کار آزموده متخصص ودارای توان بالایی میباشد مردم فهیم شورای بادرایت و کارکنان زحمت کش شهرداری و حدتیه قدر این فرصت را بدانند و از توان مدیریتی وی بهره کامل ببرند به امید پیشرفت روز افزون شهر وحدتیه سرافراز/ج
1394/04/15 - 23:35
0
2
باسلام
آقا حميد يه دونه اي خيلي دوست داريم
بهترين شهردار استان
اميدوارم به زودي شهردار نمونه كشور بشي/ج
1394/04/15 - 12:06
0
2
صفایی عزیز تشکرتشکر./ج
1394/04/15 - 12:06
0
2
اخذعوارض آلایندگی واجرای پروژه های متعددعمرانی خدماتی وتعامل سازنده باشهروندان نشان دهنده تلاش وهمت خداپسندانه مهندس صفایی است.صحت تمامی مطالب فوق وآمارهای اعلام شده درمصاحبه راعیناٌ درسطح شهرمیتوان مشاهده نمود.تشکرمیکنیم ازشهردارپرتلاش واعضای شورای اسلامی خصوصا آقای کشاورز وپرسنل شهرداری./ج
1394/04/15 - 12:01
0
2
عرض ادب ودرود.احسنت وصدسپاس بابت همت وتلاش وکوشش شهردارکوشاومردمی شهروحدتیه مهندس صفایی.واقعاتعامل وهمکاری ایشان بامردم مثال زدنی است.اجرکم عندالله./ج
1394/04/15 - 11:58
0
2
باسپاس ازاتحادجنوب وابتکارجدیدوانجام مصاحبه باشهرداران.خداقوت./ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • رهبر انقلاب: کارگر رکن جهش تولید است
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 22 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...