امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 05 آبان 1392 - 14:24
متن کامل سخنرانی رییس جمهور در دفاع از سه وزیر پیشنهادی

وی با تأکید بر اینکه دولت از راه و خط خود ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد، افزود: دولت بر مبنای آرای مردم موظف به پیمودن راهی است که مردم با رأی خود در 24 خرداد آن را مشخص کردند. رئیس‌جمهور اضافه کرد: البته ممکن است بنا به دلایلی مجری قانون تغییر کند اما راه و مسیر همان راه گذشته است. روحانی ادامه داد: شما می‌بینید دولت در صرف وقت در برابر منتقدان و یا حتی برخی مخالفان منصفانه...

دولت از راه و خط خود که مردم در 24 خرداد مشخص کردند ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد

اتحاد جنوب: دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس اظهار داشت: گرچه دوست داشتم جلسه رای اعتماد در محضر نمایندگان در همان جلسه اول به اتمام می‌رسید و دولت می‌توانست با توان بیشتری در بخش فرهنگی نیز فعالیت خود را آغاز کند اما به هر حال این حق نمایندگان مجلس است که نسبت به وزرای معرفی شده بر مبنای تحقیقات و بررسی‌هایشان نظر نهایی را اعلام کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز هم امیدوارم آخرین روزی باشد که برای رای اعتماد در خدمت شما هستیم البته به هر مناسبتی حضور در مجلس شورای اسلامی، زیارت نمایندگان مردم و استفاده از نظراتشان برای دولت و رئیس‌جمهور مغتنم است.

وی با تاکید بر اینکه این دولت در شرایطی مسئولیت را بر دوش گرفته که کشور از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاست خارجی و داخلی در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد گفت: به دلایل شرایط ویژه کشور، دولت هرگز به حاشیه‌پردازی وقت خود را مشغول نکرده و نخواهد کرد.

روحانی ادامه داد: شما می‌بینید دولت در صرف وقت در برابر منتقدان و یا حتی برخی مخالفان منصفانه برخورد می‌کند. دولت در این شرایط کشور وظایف اصلی خود را فراموش نمی‌کند.

رئیس‌جمهور یادآور شد: این دولت آنچنان برای استفاده از فرصت مصر بود که برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و در همان روز تحلیف لیست نمایندگان پیشنهادی را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه اظهارات خود در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان  گفت: از نمایندگان ملت می‌خواهیم که هیئت دولت را در زمینه عدم حاشیه‌پردازی حمایت کنند.

روحانی با تشکر از 3 وزیر پیشنهادی قبلی دولت که با رأی عدم اعتماد از سوی مجلس مواجه شدند، تصریح کرد: آقایان نجفی، میلی‌منفرد و سلطانی‌فر هر 3 از مدیران شایسته هستند و در آغاز کار دولت دست همکاری دراز کرده و من صمیمانه از آنها تشکر می‌کنم.

 

رئیس‌جمهور با تشکر ویژه از توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: آقای توفیقی در مدت دو ماه گذشته که سرپرستی وزارت علوم را به عهده داشتند سیاست دولت را اجرا کردند و اکنون که زمان معرفی وزیران است به دلایل مصلحت، بسیار نجیبانه برخورد کردند.

 

وی با تأکید بر اینکه دولت از راه و خط خود ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد، افزود: دولت بر مبنای آرای مردم موظف به پیمودن راهی است که مردم با رأی خود در 24 خرداد آن را مشخص کردند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: البته ممکن است بنا به دلایلی مجری قانون تغییر کند اما راه و مسیر همان راه گذشته است.

روحانی با بیان اینکه دولت اقدامات توفیقی در مدت سرپرستی‌اش را تأیید می‌کند، اضافه کرد: من آقای توفیقی را فردی کوشا، عالم، اندیشمند و خلاق می‌دانم.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به فضای امروز کشور نیاز حال حاضر جامعه را وحدت ملی خواند و تصریح کرد: این دولت نمی‌خواهد دولت 18 یا 19 میلیون نفر باشد بلکه این دولت، دولت 75 میلیون نفر است و تعلق به حزب، جناح، تشکل و قبیله خاصی ندارد.

وی با بیان اینکه این دولت متعلق به همه ملت ایران است، تصریح کرد: دولت یازدهم هیچگاه درصدد مقابله با جناح، قبیله و گروه خاصی نخواهد بود.

روحانی با تأکید بر لزوم همدلی و وحدت میان نمایندگان مجلس و دولت اظهار داشت: باید دست به دست هم داده و راه را پیش ببریم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: به صراحت اعلام می‌کنم دولت بدون حمایت مجلس در مسیرش موفق نخواهد بود و اگر مجلس و دولت با همه توان در کنار هم باشند می‌توانیم به جهان اعلام کنیم که حاکمیت واحد داشته و دولت و مجلس منتخب مردم هستند.

روحانی تأکید کرد: باید به جهان اعلام کنیم که نمایندگان مردم و دولت معتقد به قانون اساسی، مصالح ملی و مجری تدابیر رهبری هستند؛ همه باید تلاش کنیم نظرات و تدابیری رهبری را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه باید از تکرار شعار بپرهیزیم و مداوم نگوییم که رهبری چنین و چنان فرمودند، تصریح کرد: رهبری با بیانی روشن نظرات خود را مطرح می‌کنند و این ما هستیم که باید برنامه‌های اجرایی آن را تهیه و عمل کنیم.

روحانی افزود: بی‌تردید در چنین شرایطی ما با وحدت، اتحاد و یگانگی به خوبی از شرایط سخت امروز عبور خواهیم کرد. ما در شرایط خاص امروز در پای میز مذاکره با دیگران نشسته‌ایم و باید از حقوق، منافع و اهداف ملی‌مان به خوبی و با منطق،‌استدلال و استفاده از هنر دیپلماسی دفاع کنیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ‌در چنین شرایطی نیازمند حمایت همه مردم و نمایندگان محترم هستیم البته این به معنای آن نیست که کسی به دولت نقد نکند که ما همواره از نقد عالمانه دلسوزانه و نقدی که بتواند تصحیح کننده راه باشد استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما با همه وجود از نقد در چارچوب اخلاق، ادب و قواعد بازی سیاسی استقبال می‌کنیم اما در عین حال همه مردم ما شرایط خاص این زمان را مدنظر قرار می‌دهند و برخلاف آنچه که برخی می‌گویند این دولت اولویتش تنها اقتصاد و سیاست خارجی نیست.

روحانی گفت: اگر دولت در کوتاه مدت به دلایل خاص به سامان معیشت مردم وحل معضلات اقتصاد بیشتر توجه می‌کند و در سیاست خارجی برای باز کردن راه‌های تعامل سازنده تلاش می‌کند برای میان مدت و بلندمدت هم می‌داند که فرهنگ مهمترین بخشی است که باید همه مجریان به آن توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان فرهنگی دولت یعنی سه وزیری که امروز برای کسب رای اعتماد به خانه ملت آمده‌اند و وزیر فرهنگ و ارشاد و سایر مسئولانی که به فرهنگ مربوط می‌شوند‌ می‌دانند که بار رسالت سنگینی را در این مقطع بر دوش دارند مخصوصا سه وزیری که امروز در خدمت نمایندگان مجلس هستند زیرا سرنوشت میلیون‌ها جوان و نوجوان با فعالیت این سه وزارتخانه رقم زده می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به وزرای پیشنهادی به مجلس اظهار داشت: افرادی که برای این وزارتخانه‌ها معرفی شده‌اند با مشورت‌های فراوان انتخاب شده‌اند. از دیدگاه دولت افراد شایسته‌ای هستند که معیارشان پایبندی به مواضع دین و قانون،‌ اخلاق و مهارت حرفه‌ای، سوابق، مدیریت، توانمندی و اعتقادشان به قانون اساسی و اجرای برنامه و قانون به عنوان اصل و اساس بوده است که نسبت به این سه وزیر نیز همین معیارها مدنظر ما بوده است.

روحانی در ادامه سخنانش با اشاره به وزارت علوم اظهار داشت: آموزش عالی در این کشور با توجه به حساسیت امر دانشگاه‌ها و حضور حدود 4 و نیم میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور و رسالت سنگینی که این دانشگاه امروز باید بر عهده داشته باشد، باید دانشگاه محل دانشمندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌پژوهان باشد.

وی افزود: دانشگاه یعنی جمع فرهیختگان، امروز جامعه یعنی اساتید و جمع فرهیختگان فردای جامعه یعنی دانشجویان عزیز. دانشگاه باید مدیریت فردای کشور را بر دوش خود احساس کند. لذا ما به دنبال وزیری بودیم که در مرحله اول کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها را ارتقا دهد و این یعنی توسعه انسانی و توسعه علوم و دانش.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای این کار باید آنچنان از لحاظ علمی توانمند باشیم که بتوانیم با کشورهای پیشرفته علمی رقابت کنیم. ما به دنبال وزیری بودیم که به این امر اعتقاد داشته باشد که دانشگاه، دانشگاه است و باشگاه و دارالتادیب نیست. دانشگاه محل فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی نیست و دانشگاه و دانشگاهیان به عنوان ابزار قدرت‌های سیاسی نیستند.

روحانی تاکید کرد: البته دانشجویان در کنار تحصیل علم و مهارت‌های لازم باید عمیقا مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه خود را به خوبی درک و لمس و مورد بحث قرار دهد اما محیط دانشگاه محیط تقابل گروه‌ها و جناح‌های سیاسی نیست دانشگاه باید از آزادی‌های آکادمیک برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه باید آزادی بیان و استدلال حاکم باشد، گفت: گرچه این آزادی بیان برای همه جامعه است اما در محیط علم و دانش و تحقیق نیاز به محیطی آرام‌تر و آزادتر داریم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در محیطی که بتوانیم به تعبیر مقام معظم رهبری کرسی‌های آزاد اندیشی را تشکیل دهیم باید قدرت تحمل را برای شنیدن نظرات و افکار دیگران به وجود بیاوریم.

روحانی افزود: ما می‌خواهیم میراث دار شخصیت‌هایی چون شهید مطهری باشیم که گفت من دوست دارم حتی به یک مارکسیست هم کرسی دانشگاهی واگذار شود و بیاید حرفش را بزند و ما به او پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: ما تحمل مطهری‌ها و بهشتی‌ها را نیاز داریم آستانه تحمل را پایین نیاوریم و به خاطر یک کلام، جمله و یک حرکت کوچک خود را آماده ایجاد تشنج و برخورد نکنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما نیازمند تحمل شهید مطهری‌ها و شهید بهشتی‌ها هستیم. آستانه تحمل را پایین نیاوریم و به خاطر یک کلام، یک جمله یا یک حرکت کوچک خود را آماده برای ایجاد تشنج و برخورد نکنیم.

روحانی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید الگو باشند خاطرنشان کرد: در دانشگاه ما می‌خواهیم شاهد استقلال باشیم. استقلال به این مفهوم که دانشگاه‌های ما به رشدی رسیده‌اند که بتوانند اکثریت قریب به اتفاق مسائل خود را در چارچوب قانون حل کنند.

وی تاکید کرد: هر مقدار تمرکزگرایی‌ها کمتر و مدیریت‌ها را نیز به خود دانشگاه‌ها و اساتید واگذار کنیم این استقلال به نفع دانشگاه‌ها است.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: ما به دنبال مراکز آموزش عالی هستیم که با دنیا در تعامل باشد چراکه باید بدانیم پیشرفت علمی در انزوا  حاصل نمی‌شود بلکه در سایه تعامل با جهان علم و دانش میسر است؛ ما پیرو همان پیامبری هستیم که به پیروان خود توصیه کرد در دورترین نقاطی که کمترین اشتراک فرهنگی با شما دارند برای علم رنج سفر را هموار کنند.

 

روحانی تاکید کرد: علم باید برای یک مسلمان آنچنان جاذبه داشته باشد که بتواند در محیطی که فاصله جغرافیایی زیادی با وی دارد به کسب علم و دانش بپردازد.

 

وی ادامه داد: من در زمینه دانشگاه و آموزش عالی سخن‌های فراوانی دارم اما در حوصله جلسه امروز نیست چرا که هم فرصت من محدود و هم حوصله شما نمایندگان محدود‌تر است. بنابراین من به طور خلاصه بر این نکته تاکید می کنم که ما نیازمند دانشگاهی هستیم که جزیره جداگانه از جامعه ما نباشد.

 

رئیس‌جمهور دانشگاه مطلوب را دانشگاهی دانست که بتواند مهارت لازم را به دانشجو بیاموزد تا بعد از دوران دانشگاه به جامعه خدمت‌رسانی کند.

 

روحانی ادامه داد: دانشگاه باید به صنعت، تولید، بازار کار و جامعه متصل شود و این تحولات نیازمند انسان فرهیخته‌ای است که هم اهل علم باشد و هم اهل حلم؛ دکتر فرجی دانا دارای این شایستگی‌ها است که بتواند این تحول را در دانشگاه پیگیری کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در اولین لیستی که دولت برای وزارت علوم آماده کرده بود اسم آقای فرجی دانا هم وجود داشت اما ایشان به دلیل اشتغالات نمی‌توانستند مسئولیت را بردوش بگیرند.

وی به تشریح بیوگرافی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت و گفت: دکتر فرجی دانا در یک محیط مذهبی مثل قم پرورش یافته و در دانشگاه‌های معتبر داخل و خارج درس آموخته است و مدیریت‌های محیط‌های علمی و آموزشی در مراحل مختلف از دانشکده تا دانشگاهی مثل تهران را برعهده داشته است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دکتر فرجی دانا برخی از دوران زندگی خود را در خدمت سپاه پاسداران و دفاع مقدس سپری کرده است؛ آقای فرجی دانا فردی است که وقتی ما برای آینده دانشگاه با هم صحبت می‌کردیم احساس کردم همه‌ جا هم‌نظر و همفکر هستیم چرا که ایشان برنامه دولت را به خوبی پذیرفته بود و توان اجرای آن را نیز دارد.

روحانی تاکید کرد: دکتر فرجی دانا به دلیل اخلاق، ادب و حلم می‌تواند وزیری باشد که ما شاهد دانشگاهی آرام‌تر و عالم‌تر در ماه‌های آینده باشیم چرا که چنین دانشگاهی مدیران لایق آینده را به جامعه تحویل خواهد داد.

وی به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در زمینه آموزش و پرورش ما نیازمند تحول هستیم چرا که ما نیاز داریم مدارس حافظه محور به سمت مدارس یادگیری و استدلال‌محور حرکت کند.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: ما نیازمند مدارسی هستیم که در بسیاری از موارد درسی خلاقیت دانش‌آموزان را افزایش دهد.

روحانی تاکید کرد: ما نیاز به مواردی داریم که در کنار علوم طبیعی به علوم انسانی و اجتماعی نیز به اندازه کافی اهمیت داده شود؛ نیاز به مدارسی داریم که بتوانند نوجوان‌های ما را در آغاز تحصیل به وظایف اجتماعی و اختیارات مدنی آنها را آشنا سازد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: بحث اختیار، بحث تکلیف و وظیفه از سال‌های اولیه مدارس باید برای دانش‌آموزان ما تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه مدارس ما باید دانش‌آموزان را از شفاهی‌محور بودن به تکلیف محور بودن هدایت کند، افزود: به این دلیل من روز ال مهر ماه توصیه کردم که زنگ مطالعه در مدارس ایجاد شود و پیشهاد دادم درس انشا احیا شود.

روحانی یادآور شد: پیشنهاد کردم دانش‌آموزان ما بتوانند آنچه در دل دارند بتوانند روی کاغذ بیاورند؛ ما نیاز داریم از دوران دبستان دانش‌آموزانمان را به مباحثه و گفتگو عادت دهیم و برای این باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: باید دبستان‌ها و مدارس ما با تحولات و فناوری‌های جدید از دوران دبستان آشنا شوند؛ در کشورهای پیشرفته استفاده از فضای مجازی  و اینترنت از دبستان آغاز می‌شود.

روحانی اظهار داشت: ما ضمن تقویت هویت ایرانی اسلامی در سراسر کشور باید به فرهنگ‌های قومی احترام بگذاریم؛ ما باید به خرده فرهنگ‌ها احترام کنیم و باید اصل 15 قانون اساسی را اجرایی و عملیاتی نماییم و این کار از دبستان می‌توان آغاز شود و در مراحل مختلف تا پایان دوره متوسطه به انحاء گوناگون ادامه یابد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما نیازمند تحول در آموزش و پرورش هستیم و باید بار آموزش و پرورش بین دوش مردم، دولت و نهادهای درگیر تقسیم شود تا بتوانیم محیطی بهتر و شرایطی بهتر و رقابتی‌تر در محیط آموزش و پرورش شاهد باشیم.

وی گفت: برای این تحول آقای فانی شخصیتی هستند که می‌توانند این بار مسئولیت را بر دوش بگیرند. وی در طول مدت 30 سال در مسئله آموزش و پرورش فعال و صاحب نظر بودند و همه مراحل اداری را از معاونت یک اداره در تهران تا مسئولیت آموزش و پرورش یک استان در کردستان در شرایط حساس و همچنین تا مراحل مختلف تجربیات لازم مدیریت را برعهده داشتند.

روحانی تأکید کرد: آقای فانی دانش کافی را دارد و تحصیلاتش در دانشگاه‌های معتبر سپری شده است؛ برای ساماندهی نیروی انسانی، تخصص علمی و تجربه عالی دارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: از روزی که وی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزیده شد بازخوردها در میان همه آنهایی که سابقه در آموزش و پرورش داشتند مثبت بود؛ امیدواریم این راه سخت یعنی عالم‌پروری، تذکیه نمودن و مهارت‌آموزی نوجوانان و جوانان ما به دست این وزارتخانه و با مدیریت آقای فانی بهتر از گذشته ادامه یابد.

 

روحانی در ادامه اظهارات خود در مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی با اشاره به ویژگی‌های وزارت ورزش و جوانان این وزارتخانه را در برگیرنده جمعیت 75 میلیون نفری کشور دانست و گفت: زمانی که از ورزش همگانی، عدالت در امکانات ورزشی، فضای ورزشی و جبران عقب‌ماندگی‌ها در ورزش بانوان صحبت می‌کنیم نقش این وزارتخانه مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش می‌تواند در کار جمعی به جوانان ما کمک کرده و غرور ملی را افزایش دهد اظهار داشت: ورزش می‌تواند بخشی از تعامل سازنده با جهان بوده و در غالب دیپلماسی عمومی دیپلماسی ورزش کارایی خود را نشان داده است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: ورزش همگانی و قهرمانی و حرفه‌ای باید توسط فردی اداره شود که با نظر علمی به این مسئله نگاه می‌کند؛ مخصوصا در کنار ورزش موضوع جوانان نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است.

رئیس دولت یازدهم در ادامه با اشاره به حساسیت‌های وزارت ورزش وجوانان در موضوع رسیدگی به معضلات جوانان، مسئله ازدواج، پر کردن ساعت فراغت، ایجاد نشاط و رقابت سیاسی و مشارکت سیاسی را از مهمترین وظایف این وزارتخانه دانست و افزود: برای این مسئولیت آقای دکتر صالحی امیری برگزیده شد که اگر ایشان را فردی جامعه شناس و آگاه به مسائل اجتماعی با دید آسیب شناسانه معرفی کنند سخن گزاف نگفته‌ام.

روحانی سوابق صالحی‌امیری را به نمایندگان یادآور شد و افزود: آقای صالحی امیری از زمانی که معاون وزیر بود و با شورای عالی امنیت ملی همکاری داشت تا زمانی که خود در شورای عالی امنیت ملی مسئولیت معاونت را به عهده گرفت، و همچنین زمانی که در مرکز تحقیقات استراتژیک به عنوان مسئول فرهنگی اجتماعی منصوب شد همواره فردی دقیق، اخلاقی و پرتلاش بوده است.

وی با اشاره به سابقه آشنایی 10 ساله خود و همکاری با صالحی‌امیری تصریح کرد: وی از لحاظ علمی سابق نظر،‌ صاحب قلم،‌متخصص و پژوهشگر است و در مدت دو ماه سرپرستی به خوبی از عهده کار برآمده است.

رئیس‌جمهور در پایان ضمن درخواست از نمایندگان برای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی خاطرنشان کرد: قول دولت به مردم این است که با تکمیل کابینه حرکت در فضای فرهنگی سرعت بیشتری پیدا کند. /ح

 

منبع: فارس



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...