امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 11 تير 1392 - 09:39
یکی از کاندیداهای معترض به نتیجه انتخابات شورای شهر بوشهر:

عبدالله رئیسی، کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر بوشهر در رابطه با اعتراض به نتیجه این انتخابات گفت: من متن اعتراض خود را به صورت کاملاً قانونی در زمان تعیین شده به هیات اجرایی انتخابات شهرستان بوشهر تحویل دادم، اما ظاهراً به دلیل عدم نوشتن شماره شناسنامه و سال تولد در متن اعتراض، درخواست بسیاری از معترضان از جمله من در هیات اجرایی....

اتحادجنوب به نقل از خلیج فارس: عبدالله رئیسی، کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر بوشهر در رابطه با اعتراض به نتیجه این انتخابات گفت: من متن اعتراض خود را به صورت کاملاً قانونی در زمان تعیین شده به هیات اجرایی انتخابات شهرستان بوشهر تحویل دادم، اما ظاهراً به دلیل عدم نوشتن شماره شناسنامه و سال تولد در متن اعتراض، درخواست بسیاری از معترضان از جمله من در هیات اجرایی مورد بررسی قرار نگرفته که این مساله اگر چه ظاهری قانونی دارد، اما گله مندی هایی را هم ناخواسته بر جای می گذارد که فعلاً قصد ندارم به آن بپردازم.

رئیسی در پاسخ به این سوال که مسیر اعتراض خود را چگونه دنبال کرده اید؟ افزود: بعد از آنکه از هیات اجرایی پاسخی نگرفتیم، در فرصت دوباره ای که برای اعتراض داشتیم، به هیات نظارت استان مراجعه کرده و اعتراض خود را تحویل دادیم که پس از پیگیری، قرار شد به دلیل اینکه تعداد زیادی از کاندیداها معترض بودند، 10  درصد از صندوق های اخذ رای شورای شهر بوشهر به دستور حجت الاسلام والمسلمین پورفاطمی رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات استان بازشماری شود.

معترضان، صندوق های پیشنهادی برای بازشماری را مشخص کردند
این مدرس دانشگاه و شاعر که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان شاغل می باشد، در انتخابات اخیر بیش از 5 هزار و 550 رای کسب کرد و پس از اعضای علی البدل جای گرفت.

وی می گوید: قرار شد دوستان معترض، لیستی از صندوق ها را انتخاب و به هیات نظارت اعلام کنند که بر همین اساس لیست نهایی صندوقها در روز یکشنبه هفته جاری توسط نمایندگان کاندیداهای معترض مشخص شد و باید بزودی کار بازشماری با حضور هیات اجرایی، هیات نظارت و سه تن از نمایندگان کاندیداهای معترض شروع شود. البته هنوز اطلاع دقیقی از زمان بازشماری در اختیار ما قرار نگرفته است.

بی دقتی در شمارش آراء انتخابات بوشهر
وی در پاسخ به این سوال که چقدر به نتیجه این اعتراض خوشبین هستید؟ گفت: اعتراض بیش از پنجاه کاندیدا به نتیجه انتخابات شورای شهر بوشهر از دو منظر قابل بحث است؛ اول اینکه شواهدی موجود است که نشان می دهد بی دقتی هایی در شمارش آرا وجود داشته که ناشی از خستگی طبیعی مجریان انتخابات بوده. به هر حال در تمام انتخابات ها احتمال خطای انسانی وجود دارد، اما در این انتخابات به دلیل اینکه شمارش آرای شورای شهر را بلافاصله بعد از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری شروع کردند، در برخی از شعب اخذ رای، به دلیل خستگی مفرط ناشی از این مساله، بی دقتی در شمارش آرا کاملاً مشهود بوده است. \

اتفاق عجیب در زمان شمارش آرا
وی مدعی شد: در برخی دیگر از شعب اخذ رای نیز در عین ناباوری، ظاهرا تعدادی از نمایندگان کاندیداها به شمارش آرا پرداخته اند که این مساله از یک طرف تعجب آور و بی سابقه است و از سوی دیگر احتمال تخلف و تزویر در شمارش آرا به نفع برخی از کاندیداها را بالا می برد که نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت.

رئیسی ادامه داد: بطور مثال در خصوص میزان آرای خود من، مساله ای وجود دارد که هضم آن اندکی دشوار است؛ چرا که در تعدادی از صندوق ها، آماری که نمایندگان من یا نمایندگان دیگر کاندیداها از رای بنده اعلام کرده اند، با میزان رأیی که هیات اجرایی اعلام کرده، اختلاف جدی دارد که در صورت رسیدگی و اثبات، می تواند حتی رتبه من را به تا حد زیادی تغییر دهد.

وی افزود: همین مساله ظاهراً در مورد تعداد دیگری از کاندیداهای محترم و معترض نیز صدق می کند. لذا نباید انتظار داشت نامزدهایی که قرار بود برای دفاع از حقوق مردم به شورا بروند، از حق قانونی خودشان هم دفاع نکنند و گزینه سکوت را در پیش بگیرند. البته در این زمنیه شفاف سازی و همکاری گرم و صادقانه هیات های محترم اجرایی و نظارت برای بازشماری بخشی از آرا، می تواند باعث کاهش نگرانی ها و بیانگر صحت یا سقم موضوع باشد.

وی ادامه داد: به هر حال بحث ما صرفاً بحث شخصی نیست، بحث دفاع از حقوق شهروندان محترمی است که خواستار تشکیل شورایی برآمده از رای مردم هستند؛ حال ممکن است اعضای این شورا دقیقاً همین یازده نفر متتخب فعلی باشند، شاید هم به دلیل اشتباهاتی که سهواً رخ داده باشد، ترکیب نهایی شورا بعد از بازشماری تغییراتی داشته باشد

باید کسانی وارد شورا شوند که واقعا از مردم رای گرفته اند
عبدالله رئیسی در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال تغییر نتیجه وجود دارد، تاکید کرد: به هر حال کسی که وارد رقابت می شود باید ظرفیت شکست را نیز داشته باشد و قرار نیست که هر 133 نفر وارد شورا شوند. این مساله ای بدیهی است، اما بحث این است که باید کسانی وارد شورا شوند که واقعاً از مردم رای گرفته باشند، توسط مردم و بطور سالم انتخاب شده باشند. تنها در این صورت است که مردم نیز آنها را به عنوان نماینده واقعی خود در پارلمان شهری می پذیرند و باور و حمایت می کنند. در غیر این صورت کار برای خود منتخبان هم سخت خواهد شد.

این نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر بوشهر افزود: به هر حال ما در انتخابات، باید خود را به مردم معرفی کنیم و نه تحمیل؛ این یک اصل منطقی و بدیهی در هر انتخابات است. ولی پیش بینی من این است که در صورت بازشماری دقیق آرا، ممکن است تغییراتی در نتیجه حاصل شود که در نهایت به نفع شورا و شهر خواهد بود.

نگاه منفی از سوی برخی مسئولین به اعتراض نامزدها
وی همچنین در ارتباط با نحوه پیگیری اعتراض خود، گفت: با اینکه اعتراض به نتیجه انتخابات، یک حق قانونی می باشد که در قانون انتخابات پیش بینی شده است، اما متاسفانه نگاهی منفی از سوی برخی مسئولین به این مساله می شود و به افراد معترض، نگرشی خاص وجود دارد که باعث می شود از پیگیری حق خود منصرف شوند. این مساله  درستی نیست، چرا که افراد را از حق قانونی خود برای پیگیری بیشتر منصرف می کند و جرأت لازم را از آنها برای احقاق حق خود و مردم می گیرد.

رئیسی تاکید کرد: الان در برخی از روستاها و شهرها بعد از بازشماری آرا، تغییرات جدی در نتایج ایجاد شده، لذا این توقع می رود که در بوشهر هم هیأت اجرایی بویژه رئیس محترم آن آقای خسروی و همچنین هیات عالی نظارت، بویژه رئیس محترم آن حجت السلام والمسلمین پورفاطمی و دیگر نمایندگان محترم مجلس با دقت و با نگاه شرعی و تکلیفی و قانونی به این مساله بنگرند و مانع از آن شوند که حقی از کسی ضایع شود. به هر روی، دوستانی که در بوشهر به نتیجه انتخابات اعتراض دارند، عمدتاً از چهره های خوشنام هستند که در استان دارای سمت های مهم بوده، واقعاً دلسوز نظام، ولایتمدار، و تابع قانون هستند و اعتراضشان را نیز فقط و فقط از مسیر قانون پیگیری کرده و می کنند. به همین خاطر از هیات محترم عالی نظارت بر انتخابات استان تقاضا دارم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «رای مردم حق الناس است»، بکوشند تا با دقت و امانتداری به این مساله ورود کنند و از حق قانونی نامزدهای معترض و مردم دفاع کنند.

منتخبان فعلی نباید نسبت به این روند نامیون بی تفاوت باشند
رئیسی افزود: من برخی از منتخبین فعلی شورای چهارم را از نزدیک می شناسم، انصافاً از چهره های بسیار معتقد، ولایتمدار، متعهد و اخلاق گرا هستند و امیدوارم این بزرگواران و دیگر منتخبین فعلی که همگی محترم هستند، نسبت به مساله پیش آمده بی تفاوت نباشند و نارضایتی خود را نسبت به این روند نامیمون که منجر به برخی تخلفات شکلی و محتوایی در انتخابات می شود، مطرح کنند. منتخبان فعلی مطمئن باشند که با این کار، نه تنها چیزی از رأی واقعی آنها کم نمی شود، بلکه به منزلت فردی و پایگاه اجتماعی آنها نیز به مراتب افزوده خواهد شد. به هر حال بخشی از اعتراض ما اعتراض به نتیجه نیست، اعتراض به رفتارهای انتخاباتی ناصحیحی است که قطعاً آنها هم با آن مخالفند؛ و اصلاح آن نیاز به همدلی، پیگیری، کار جمعی و بویژه فرهنگ سازی دارد.

وی تاکید کرد: باور کنید اگر بطور اصولی فکری برای این مساله نکنیم، در انتخابات آینده، چهره های باتجربه و دانشگاهی و کسانی که صرفاً برای خدمت می آیند، و حاضر نیستند به هر قیمتی وارد شورا شوند، استقبالی از ثبت نام در این رقابت مدنی نخواهند کرد؛ چرا که در این وضعیت، عملاً تبلیغات محیطی و دیدارهای مردمی و انجام سالم تبلیغات، تاثیر و کارایی خود را از دست می دهد و کار اصلی رای آوری به روز رای گیری موکول می شود.

پیش بینی چنین وضعیتی را نمی کردیم
رئیسی در پاسخ به این سوال که آیا مدرکی مستند هم به هیات نطارت داده اید، گفت: بسیاری از تخلفات اگر چه بر سر آن توافق کلی وجود دارد، اما به این سادگی قابل اثبات نیست، چون مدرک مستند می خواهد و کسانی که کاندید هستند هرگز در روز رأی گیری، پیش بینی چنین وضعیتی را نمی کردند که در فکر مستندسازی باشند، ضمن اینکه این موضوع مستلزم آن است که با بیش از 80 گروه مستندساز هماهنگ می شد که هر کدام به یک شعبه اعزام شوند و این کار، عملاً غیرممکن است. لذا آنچه اکنون بیشترین توجه را به خود جلب کرده و برای معترضان حائز اهمیت است، شمارش آرای ده صندوق تعیین شده است که در صورت تغییر نتیجه، احتمال دارد دستور شمارش صندوقهای دیگر و بیشتری نیز داده شود.

قطعا اولین نفری هستم که به 11 نفر فعلی تبریک خواهم گفت
رئیسی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر بعد از بازشماری آرا، تغییری در لیست یازده نفر فعلی ایجاد نشود، چه رفتاری خواهید داشت، افزود: قطعاً اولین کسی خواهم بود که به یازده نفر فعلی، تبریک می گویم و در صورت نیاز، از هیچ کمکی برای تقویت این شورا دریغ نمی کنم.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...