امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 04 خرداد 1392 - 09:53
نامه آیت‌الله موسوی اردبیلی و فررزند آیت‌الله جوادی آملی به هاشمی رفسنجانی

حبیب‌الله عسگراولادی چهره متنفذ اصولگرایان سنتی که گفته می‌شود در واکنش به رد صلاحیت هاشمی‌رفسنجانی توسط شورای نگهبان نامه‌یی دو صفحه‌یی را به مقامات ارشد نظام ارسال کرده، روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از جوانان حزب موتلفه به تجلیل از شخصیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پرداخت و اعلام کرد که پس از ردصلاحیت هاشمی با وی دیدار داشته است.

به گزارش نامه، روزنامه اعتماد در شماره امروز خود به نامه آیت الله موسوی اردبیلی و تماس تلفنی آیت الله صانعی با هاشمی رفسنجانی اشاره کرده و آورده است؛
نامه آیت‌الله موسوی اردبیلی و فررزند آیت‌الله جوادی آملی به هاشمی رفسنجانی؛ ایران اسلامی افتخار می‌کند که سردارانی همچون هاشمی‌ را در نهاد خود پرورانده است/ نامه دو صفحه‌ای عسگراولادی به مقامات ارشد نظام در اعتراض به رد صلاحیت هاشمی
اعلام عدم احراز صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی با واکنش برخی از علما و چهره‌های سیاسی همراه شد. پس از آنکه روز چهارشنبه حجت الاسلام سیدحسن خمینی در نامه‌یی به ایشان از اتفاق به وقوع پیوسته ابراز تاسف کرد و دختر حضرت امام(ره) و همین‌طور علی مطهری در نامه‌های جداگانه‌یی خواستار ورود رهبری به این ماجرا شدند، روزهای پنجشنبه و جمعه هم برخی از علما و چهره‌های سیاسی با ارسال نامه ،تماس تلفنی یا دیدار حضوری نظرات خود را به آیت الله هاشمی انتقال دادند.


آبروی دوباره

آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید قم چهارشنبه شب در گفت‌وگویی تلفنی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کاندیداتوری ایشان در انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه «اعلام کاندیداتوری شما در این شرایط خاص ملهم از حرکت آیت‌الله خمینی در آغاز نهضت بود» اظهار داشت :«من قبلا هم خدمت شما عرض کردم که اعلام کاندیداتوری شما برای ریاست‌جمهوری در این شرایط خاص و حساس مملکت آن هم برای خدمت به ملت شریف و شهیدپرور ایران با همه ظواهر دنیوی و اجتماعی و اجر اخروی‌ای که دارد معادل خدمات بیش از نیم قرن شما به اسلام و انقلاب بوده و هست.»در آغاز این گفت‌وگو آیت‌الله صانعی با مخاطب قرار دادن آیت‌الله هاشمی گفت: «سلام من الرحمن نحو جنابکم فان سلامی لا یلیق ببابکم.» آیت‌الله صانعی با اشاره به عدم انصراف آیت‌الله هاشمی از کاندیداتوری خود قبل از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان افزود: « امروز هم خدمت شما عرض می‌کنم که عدم انصراف شما با وجود همه فشارها برای اینکه خیانت به ملت نشده باشد سبب شد تا به اسلام و جمهوری اسلامی، روحانیت بزرگوار، حوزه‌های علمیه و همه فرزندان و یاران امام امت (سلام‌الله علیه) آبرویی فوق‌العاده بدهید که بنده از بیان عظمت این کار شما عاجز هستم.»آیت‌الله صانعی در پایان این گفت‌وگو خطاب به آیت‌الله هاشمی گفت: «من فقط به یک جمله بسنده می‌کنم و آن هم درخواست سهیم نمودن این جانب در ثواب و اجر اخروی این حرکت عبادی و سیاسی‌تان است.»در ادامه این گفت‌وگو آیت‌الله هاشمی ضمن ابراز تشکر از تماس تلفنی آیت‌الله صانعی و ابراز محبت ایشان گفت: «بار سنگینی از دوش من برداشته شد و در هر حال من شاکر و سپاسگزار خداوند هستم.»


خدمات شما در خاطر ملت خواهد ماند

همچنین آیت الله موسوی اردبیلی روز گذشته با انتشار نامه‌یی خطاب به آیت الله هاشمی نوشت:

«محضر برادر گرامی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای هاشمی‌رفسنجانی زیدعزه

سلام علیکم و رحمـ[ ‌الله و برکاته

بر خود لازم می‌دانم از فداکاری و اقدامات خیرخواهانه شما تشکر نمایم. نامهربانی‌ها و تنگ‌نظری‌ها چیزی از قدر و منزلت شما نمی‌کاهد. خدمات شما در خاطر و نگاه ملت شریف ایران خواهد ماند و اجر شما نزد خداوند علیم و خبیر محفوظ است ان‌شاءالله.»


ضروری بود تا فرزانه‌ای برخیزد

همچنین فرزند آیت الله جوادی آملی هم روز گذشته در نامه‌یی خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت:

حضور مبارک آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی (دامت برکاته)مردان الهی همواره در خروش و جاری‌اند و آسایش آنها در نهاد ناآرام‌شان بی‌قرار است، کم نیستند آنانی که در خلوت شبانگاهی خود با ناله و آه سر می‌کنند و پیشانی عبودیت در پیشگاه داور یکتا و یگانه می‌سایند، کم نیستند رادمردانی که در جلوت نبرد و چکاچک شمشیرها پا در رکابند و از شبانگاهان تا سپیده‌دمان بر افسارگسیختگان می‌تازند و تا صبح ظفر ندمد، از اسب ستیز با ستم پیاده نمی‌شوند، بسیارند هنرمندانی که بر عرشه منبر یا سنگر خطابه دل‌ها را می‌شورانند و به کوی مقصود کوچ می‌دهند، چه بسیار قلم‌هایی که رقص‌کنان دل‌ها می‌ستانند و جان‌ها را به دیار یار به پرواز درمی‌آورند، فراوانند افرادی که نه زردی زر و نه سپیدی سیم و نه کرسی مقام و نه صیت نام بر آنها چیره نگشته، و فریبا نیامد، نادر نیستند آنانی که سر در‌ گرو یار نهادند و تا بی‌خود شدن از خود و پر گشتن از ساغر یار از پا ننشستند و از مرکب فرمانبری نیاساییدند تا آنکه امید فتح کاشتند و نوید ظفر درو نمودند، چه بسیار رادمردانی که تخم مصیبت در هاون صبر کوبیدند و تلخی آن را نیوشیدند تا دیگران بر سفره شیرین ظفر برآیند و از شهد آن ساغر برگیرند.

اما خدا شاهد است و پیام‌آوران او گواهی می‌دهند که بسیار نادرند اشخاصی که این همه را باهم دارند و در عین حال با نهایت سادگی و خلوص با تن‌پوش ارادت و کلاهخود معرفت در حالی که رگبار اهانت و دروغ و توفان تهمت و افترا می‌بارد بار دیگر به میدان پا می‌نهند و پرچم عقلانیت و اعتدال را به اهتزاز درآورده و راه می‌نمایند، خستگان را توان و افسردگان را جان و تشنگان را آب روان و به ناباوران امید می‌نوشانند. صاحب این قلم که تنها بر تماشاگه‌راز برآمده، به ایران اسلامی افتخار می‌کند که سردارانی همچون هاشمی‌رفسنجانی را در نهاد خود پرورانده که به دماوند استواری می‌آموزد و بر پهنه نیلگون خلیج فارس دریا دلی رسم می‌نماید، به شجره طوبی ثمردهی می‌آموزد و حنظل می‌خورد و عسل به بار می‌نشاند، از کنار جهالت‌ها با سلام می‌گذرد و از گذرگاه لئیمان با کرامت عبور می‌نماید. اکنون همگان بر امام راحل (ره) درود می‌فرستند که یار تنهایی او که با زنده بودنش نهضت را زنده می‌دانست اکنون شجر به ثمر نشسته‌یی گشته و می‌رود تا با تفکری عمیق‌تر و وسیع‌تر امتداد اندیشه‌اش را در روزگار نوین نمایان سازد و آینده نهضت را با خوانشی شایسته به گونه دیگر رقم زند، در دنیایی که خزف به جای لعل و وهم به جای عقل می‌نشیند ضروری می‌نمود تا فرزانه‌یی برخیزد و باطن اندیشه و جانمایه انگیزه امام راحل (ره) و نهضت بزرگش را نمایان سازد تا همگان بیابند به میزانی که صدف انقلاب سخت و دشوار است، گوهر آن نرم و گواراست. بر شما که نه تنها قهرمان بهرمانید بلکه پهلوان ایرانید. از سر صدق و ارادت درود می‌فرستم و از درگاه خدایی که تنها به او پناه می‌برید و شکایت نمی‌برید، می‌خواهم که نام‌تان را در صحبت عزت بلند دارد و آرزوی دیرین‌تان که نمایان ساختن ایران اسلامی سربلند، غیور، آباد و آزاد برای همه ایرانیان و ایران‌دوستان است در پیش چشمان‌تان برافراشته دارد.


یار زندان و ایوان هاشمی بوده‌ام


حبیب‌الله عسگراولادی چهره متنفذ اصولگرایان سنتی که گفته می‌شود در واکنش به رد صلاحیت هاشمی‌رفسنجانی توسط شورای نگهبان نامه‌یی دو صفحه‌یی را به مقامات ارشد نظام ارسال کرده، روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از جوانان حزب موتلفه به تجلیل از شخصیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پرداخت و اعلام کرد که پس از ردصلاحیت هاشمی با وی دیدار داشته است. عسگراولادی که سال گذشته در حمایت از آیت‌الله هاشمی گفته بود که جهان اسلام فانوس به دست به دنبال شخصیت‌هایی همچون هاشمی‌رفسنجانی است در این نشست گفته است: «تلاش اخیر آیت‌الله هاشمی برای تحقق حماسه سیاسی مد نظر رهبری قابل تقدیر است.» وی افزود: موضع‌گیری خوب آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هم تولی به ولایت بود و هم تبری از نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب و اسلام و از این جهت باید از ایشان تقدیر کنیم. وی در ادامه با اشاره به عدم احراز صلاحیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بیان داشت: در چند روز گذشته با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دیدار کردم. ایشان در آن دیدار گفت من قصد نامزد شدن در انتخابات را نداشتم زیرا هم از نظر سنی و هم کارهای زیاد و مسوولیت نمی‌خواستم وارد شوم. اشخاص بسیاری اصرار کردند و احساس مسوولیت کردم که ثبت نام کنم. عسگر‌اولادی ادامه داد: من یار زندان و ایوان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بوده‌ام. هم در زندان با ایشان بودم و هم در ایوان خدمت و در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار ایشان فعالیت کرده‌ام.آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی سابقه خوبی در تولی به ولایت در شرایط ظلمانی و زمان انقلاب داشته است. وی اظهار داشت: به آقای هاشمی گفتم در تولی به ولایت ممتاز بوده‌اید. رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در آن دیدار به بنده بعد از اطلاع از عدم احراز صلاحیت گفت که از شورای نگهبان سپاسگزارم که این‌بار سنگین را از روی دوش من برداشت. احساس مسوولیت، بار سنگینی بود که شورای نگهبان آن را برداشته و من از شورای نگهبان تشکر می‌کنم.\ب

 

   


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...