امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 11 فروردين 1392 - 09:10
نادر استوار:

نادر استوار از جمله دشتستانی هایی است که با علاقه و تعصب جنوبی و دشتستانی خود، همواره در تلاش برای آبادانی دشتستان و حتی استان بوشهر خدمات شایانی انجام داده است؛ کارهایی که تاکنون شاید کمتر کسی برای استان بوشهر و دشتستان انجام داده باشد.

احداث کارخانه های ذوب آهن و ماشین سازی از اهدافم در دشتستان است

هدیه بیت سیاح: نادر استوار از جمله دشتستانی هایی است که با علاقه و تعصب جنوبی و دشتستانی خود، همواره در تلاش برای آبادانی دشتستان و حتی استان بوشهر خدمات شایانی انجام داده است؛ کارهایی که تاکنون شاید کمتر کسی برای استان بوشهر و دشتستان انجام داده باشد. به عبارتی می توان او را سرمایه داری معرفی کرد که بر خلاف بسیاری از دیگر سرمایه داران (که تنها به فکر سود خود می باشند) بیش از آن که به منفعت خود بیاندیشد، در راستای سازندگی سرزمین خود تلاش می نماید.

ـ برای اولین سوال بفرمایید که نادر استوار کیست؟ لطفا خودتان را معرفی نمایید.

با عرض سلام. بنده نادر استوار فرزند رضا متولد سال 1344 در روستای جتوط از توابع شهرستان دشتستان هستم.

ـ آقای استوار میزان تحصیلات شما چیست؟

من دارای مدرک دیپلم هستم.

ـ وضعیت مالی نادر استوار از ابتدا همینگونه خوب بود؟

نه اصلا، وضعیت مالی کنونی را نداشتم اما با کمک خداوند که همیشه او را در کنار خود حس می کنم و تصمیم گیری های مناسب، صداقت، ایمان راسخ و پشتکار، پافشاری و خستگی ناپذیر بودن و ... توانستم به فضل خداوند به موقعیت کنونی ام دست پیدا کنم.

به عبارت دیگر، من وجود خداوند را به خوبی در کنار خودم و در تمامی مراحل کاری و زندگی حس می کنم و اعتقاد دارم اگر کج فکر کنیم به بیراهه می رویم و اگر تلاشمان در جهت مثبت باشد، با یاری او می توان به درجات بالایی رسید.

ـ قبل از این که وارد ساخت پروژه های بزرگ شوید، چه کار می کردید؟ شغلتان چه بود؟

من تا سال 75 به شکل سنتی، کار خرید و فروش خرما انجام می دادم و بعد از آن به دلیل روحیه خاص و ویژه ام و این که علاقه مند به تغییر دادن هستم، به کار ساخت و ساز روی آوردم.

به عبارتی تا پیش از آن هیچ پیش زمینه کاری در بعد ساختمان سازی نداشتم اما همیشه اهل تغییر دادن بودم و شکر خدا از روحیه رهبری بالایی نیز برخوردار بودم و همین عوامل باعث شد که به این سمت بیایم و در زمینه ساختمان سازی فعالیت خود را شروع کنم.

ـ چه عاملی باعث شد که به سمت و سوی پروژه هایی متناسب با مبلمان شهری بروید؟

وقتی که دانش آموز به مدرسه می رود، به اوج هدف خود که رسیدن به مراتب علمی بالا در دانشگاه است، می اندیشد. من نیز اهداف بزرگی از جمله ساخت «برج شکوه دشتستان» را دنبال می کردم اما از آن جا که برای رسیدن به این هدف باید زمینه و بستر مناسب آن را فراهم آورد، قبل از آن پروژه های کوچکتری را احداث کردم؛ چرا که اعتقاد داشتم و دارم یک ساختمان زیبا را نمی توان در یک مبلمان فرسوده برپا کرد!

ـ چند پروژه در برازجان و چه پروژه هایی خارج از برازجان اجرا نموده اید؟

مناطق و شهرهایی که بیشتر ساخت و سازهای خود را در آن جا انجام داده ام دو شهر برازجان و بوشهر هستند. در شهر بوشهر، مجتمع تجاری ـ مسکونی مهرگان با 3 هزار و 400 مترمربع زیربنا در 7 طبقه و گنجینه خلیج فارس که یک مجتمع تجاری ـ تفریحی ـ فرهنگی است با 60 هزار متر مربع زیربنا را احداث کردم و پروژه های افتتاح شده در شهر برازجان نیز عبارتند از:

1.                      مجتمع تجاری مسکونی صدف با 1000 مترمربع زیربنا

2.                      مجموعه پاساژ استوار با 7 هزار مترمربع زیربنا

3.                      پاساژ نادر با 6 هزار مترمربع زیربنا

4.                      ساختمان تجاری ـ مسکونی مهر با 800 مترمربع زیربنا

5.                      ساختمان تجاری ـ مسکونی خداخواست با 900 مترمربع زیربنا

6.                      پاساژ رضا با 18 هزار مترمربع زیربنا

7.                      مجتمع تجاری کورش با 1000 مترمربع زیربنا

8.                      مجتمع تجاری خورشید با 800 مترمربع زیربنا

ـ چه پروژه هایی در برازجان اکنون در دست اجرا دارید؟

1.          مجتمع تجاری ـ اداری ـ درمانی استاد آتشی با 7 هزار مترمربع زیربنا

2.          مجتمع تجاری استاد کمالی واقع در روبروی مسجد جنت با 2 هزار و 500 مترمربع زیربنا

3.          برج شکوه با 35 هزار مترمربع زیربنا

ـ مهم ترین پروژه شما در حال حاضر برج شکوه در برازجان است؟ پیرامون این پروژه توضیح بدهید؟ کجای کار هستید و این پروژه عظیم کی به پایان می رسد؟

بله. در حال حاضر این پروژه مهم ترین پروژه کاری بنده می باشد که امیدواریم تا پایان سال 92 تکمیل گردد. هدف از ساخت این برج در برازجان چندین عامل بود؛ از جمله این که شخصا دوست داشتم برازجان نیز مانند بسیاری از شهرهای بزرگ برج داشته باشد. یک هایپرمارکت خوب و یک شهر بازی عالی داشته باشد. یک رستوران درجه یک داشته باشد؛ هتلی از بهترین هتل های کشور را دارا باشد. رستوران گردان و سالن های اجتماعات بزرگ داشته باشد که با توجه به برنامه های در دست اقدام، رستوران برج شکوه با داشتن دو بخش مسقف با 1400 مترمربع زیربنا و 2 هزار مترمربع رستوران روباز، از جمله بزرگ ترین رستوران های ایران محسوب می شود؛ همچنین در ارتفاع 100 متری، رستوران گردانی ایجاد می شود که به نوبه خود در ایران کم نظیر است.

ـ چرا بیشتر حوزه ساخت و سازهای شما در زمینه تجاری می باشد و اکثرا مجتمع های تجاری می سازید؟

به چندین دلیل من بیشتر در زمینه تجاری کار می کنم؛ اول این که به نظر من هر قدر هم در زمینه تجاری ساخت و ساز داشته باشیم باز هم کم است چرا که اکثر ساختمان های تجاری و مغازه های قدیمی و فرسوده در مسیر ساخت و سازهای شهرداری واقع شده اند و اگر مجتمع های تجاری ساخته نمی شدند، قیمت ساختمان های فرسوده بسیار بالا می رفت و این خود یک مانع بزرگ برای پروژه های جدید عمرانی شهرداری محسوب می شود.

دوم این که با توجه به نیاز روزافزون به انواع مغازه ها و دفاتر کاری، این کار به دور از انتظار نیست؛ علاوه بر آن، کمک زیادی به اشتغال زایی جوانان دشتستانی و بوشهری نیز می شود.

سوم این که پروژه های بزرگ دیگری نیز از جمله ساخت کارخانه ذوب آهن، کارخانه ماشین سازی و احداث بیمارستان از جمله اهداف آینده من در دشتستان است.

ـ چه عاملی باعث شده که هنوز این طرح ها را اجرا نکرده اید؟

اجرای این طرح ها، نیاز به اعتبار زیادی دارد به همین دلیل منتظر تکمیل برج شکوه هستم؛ با تکمیل این پروژه و به دست آوردن اعتبار لازم از طریق فروش بخش های این برج، پروژه های مذکور نیز ساخته خواهند شد.

ـ خواسته ی شما از شهرداری و نهادهای ذیربط چیست؟

خواسته من از شهرداری این است که تلاش بیشتری در راستای عمران و آبادی شهر برازجان انجام دهد. چندی پیش و در مراسم افتتاح مجتمع تجاری رضا در برازجان از شهردار برازجان خواسته بودم که فضای ورودی و اطراف دژ برازجان که یکی از آثار بزرگ باستانی دشتستان و استان محسوب می شود و در ورودی شهر واقع است را ساماندهی کند که متاسفانه به این خواسته من ترتیب عملی داده نشد.

البته من از وضعیت بد مالی شهرداری و سایر سازمان های ذیربط خبر دارم، لذا گله و شکایتی از این امر ندارم.

ـ چه عاملی باعث شده که سرمایه داران دیگر در برازجان سرمایه گذاران نکنند؟

یکی از بزرگ ترین عواملی که مانع از سرمایه گذاری، سرمایه داران بزرگ در برازجان شده، قیمت بسیار پایین زمین های این شهر است.

به عبارتی وقتی زمین ارزان باشد، ارزش ساختمان سازی نیز پایین می آید.

البته صحبت هایی نیز در این راستا با شهرداری شده است که از ورود بیش از حد زمین به شهر برازجان جلوگیری کنند؛ ضمن این که از گسترش افقی شهر جلوگیری شود و تلاش در راستای ساختمان سازی و برج سازی مضاعف گردد.

ـ آقای استوار چند سوال خصوصی دارم. البته می توانید جواب ندهید.

خواهش می کنم، بفرمایید.

ـ چند فرزند دارید؟

چهار فرزند دارم؛ 2 دختر و 2 بچه.

ـ چرا می گویید 2 تا بچه؟؟

مغول ها به زن می گویند بگم و به مرد می گویند بگ، به دختر هم می گویند بگمچه و به پسر نیز می گویند بگچه. و این واژه ها از زبان مغولی (که زبان ترکی نیز ریشه در همین زبان دارد) وارد زبان ما شده است و ما بگچه را خلاصه کرده، آن را بچه می گوییم.

به این صورت است که اصل کلمه بچه به معنای پسر می باشد و اکثر ما دشتستانی ها نیز به پسر می گوییم بچه!

دخترانم به نام های فاطمه متولد 1368 و فرخنده متولد 1369 و بچه هایم به نام های خشایار متولد 1373 و مازیار متولد 1379 می باشند.

ـ فرزندانتان در چه مدرسه یا دانشگاهی درس خوانند؟ دولتی یا غیرانتفاعی؟ تحصیلات آن ها چیست؟

دخترم فاطمه دارای مدرک لیسانس عمران از دانشگاه دولتی است و فرخنده دارای لیسانس هنر رشته کارگردانی از دانشگاه آزاد؛ پسرم خشایار دانشجوی معماری دانشگاه آزاد و مازیار نیز دانش آموز دوم راهنمایی مدرسه غیرانتفاعی است.

ـ برای آینده آن ها چه برنامه ای دارید؟ دوست دارید کار خودتان را ادامه بدهند یا فضای کاری دیگری را تجربه کنند؟

دوست دارم یا رشته خودم را ادامه بدهند یا در رشته مدیریت ادامه تحصیل بدهند که خوشبختانه آن ها به کار در حوزه ساختمان سازی علاقه مند هستند.

ـ آقای استوار! راه پولدار شدن چیست؟

اگر در کاری که انتخاب کردیم، تلاش کنیم و هزینه های جانبی اجتماعی را پایین بیاوریم، به دنبال آن هزینه های اقتصادی نیز پایین می آیند.

اگر هزینه اجتماعی کاهش یابد خلاف، بدقولی، دروغ، ریا و سایر ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی هزینه هایی دارد و انسان با صداقت، ایمان و پشتکار به دنبال اهداف خود باشد، مسلما به هدف خود می رسد.

ـ نقش خدا را در رسیدن به مراتب و درجات بالا در چه حد می بینید؟

ندیدم کسی را که از خدا فاصله بگیرد و به ناکجا آباد نرسد.

مطمئن باشید انسان هایی که حاشیه دارند، هستند، همیشه با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

خداوند یک حقیقت انکارناپذیر است که به قول حافظ:

تا عاشق نشوی، به او راه پیدا نمی کنی چرا که تجربه و تحقیقات نشان داده که نه از طریق علم و نه از طریق دین به خدا نمی رسید.

عاشق شو ار نه روزی، کار جهان سرآید

ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی

ـ اهل سیاست هم هستید؟ چپ یا راست؟ اصلاح طلب یا اصول گرا برایتان فرقی دارد؟

در کل اعتقادی به هر دو ندارم ولی اصلاح طلب ها را بهتر می دانم.

ـ آخر آرزوهایتان چیست؟

دشتستان آباد، بوشهر سربلند و ایران سرافراز.

ـ چه صحبتی با مردم برازجان دارید؟

از مردم می خواهم تلاش بیشتری در جهت عمران و آبادانی شهر خود داشته باشند و به سمت کارهایی که موجب آبادانی شهر می شود پیش بروند و تمام توجه خود را به شهرداری و نهادهای دولتی جهت آبادانی دشتستان و استان بوشهر معطوف ندارند و خودشان نیز با تلاش خود، سهمی بزرگ در این راستا داشته باشند.

ـ چه صحبتی با نهادهای دولتی دارید؟

از تمامی مسئولین به دلیل همکاری با اینجانب تشکر ویژه می کنم؛ به خصوص مهندس حسین آبادی، شهردار برازجان، شورای شهر برازجان و بوشهر، شهرداری برازجان و بوشهر، اداره برق، اداره آب، مخابرات و در نهایت از پرسنل کارگاهی خودم که به صورت شبانه روزی تلاش می کنند به ویژه دکتر کولیوند و دکتر ماهینی که به عنوان مشاوران معماری و سازه با من همکاری دارند؛ از همه ی آنان قدردانی می کنم.

ـ حرف آخر؟

علاوه بر کار عمرانی از تمامی مسئولین می خواهم در زمینه فرهنگی نیز تلاش کنند، چرا که نمادهای فرهنگی جامعه مثل ادبیات، موسیقی، معماری، هنر، نقاشی و ... باید در دشتستان بیشتر نهادینه شود و همدلی بیشتری بین مردم ایجاد گردد و از مطبوعات می خواهم تلاش خود را در راستای فرهنگ سازی دوچندان کنند چرا که کار فرهنگی بازده بسیار بالا و نتیجه ای خوب به همراه دارد.

 

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/07/11 - 00:31
0
0
کشکول جان بیشتر فکر کن و حرف بزن
1392/02/06 - 09:41
0
0
کشکول جان وقتی به شهرستانهایی مانند تنگستان و دیر و غیره نگاهی بیاندازی اونوقت میدانید که شهرستان شدن عامل پیشرفت نخواهد بود هر چند که تجزیه دشتستان بیشتر به نفع شهر برازجان است ولی اتحاد و همبستگی و مدیریت صحیح و کارامد میتواند عامل بهتری برای پیشرفت همه جانبه باشد آیا شما از امکانات درمانی در شهرستان هایی که گفتم خبر دارید ؟ بی شک من آرزو دارم همه شهر ها و بخش های شهرستانم و دیگر شهرستان ها پیشرفت کنند و همه از امکانات کافی بهره مند شوند
1392/02/03 - 11:44
0
0
کشکول جان نه تنها ضربه ای نمیزند بلکه باعث پیشرفت بیشتر شهر برازجان میشود.در ضمن بیشتر چهره های فرهنگی و سیاسی و ورزشی استان از شهر برازجان هستند لطف کنید در حرف زدنتان جنبه ادب رو رعایت بفرمایید. متشکرم.
1392/01/31 - 12:03
0
0
آقای برازجانی اصیل: بله سالهاست که سعدآباد شرایط شهرستان شدن را دارد ولی متاسفانه عده ای تنگ نظر مانع پیشرفت سعدآباد و بقیه شهرهای دشتستان را دارند ودوست ندارند دشتستان تجزیه شود .مگر تجزیه دشتستان چه ضربه ای به شهر برازجان می زند؟
سلام بر آقای استوار بزرگ
بنده از روستای نظرآقا این نظر را مینویسم. و شناخت کامل از آقای استوار دارم.
ایشون با رسیدن به این درجه موقیعت بدون شک از خاکی ترین افراد استان و روستای خود هستند.
من بیاد ندارم شخصی از این بزرگوار در هر زمینه ای بخصوص مالی کمک بخواهد و ایشون دریغ کرده باشد.
ایشون فرد خاصی هستند و بی دلیل و بی برنامه جایی قدم نمیگذارند/ با توجه که خود ایشون علاقه زیادی به ورزش دارند بخصوص فوتبال ، چرا به فکر یک مجتمع عظیم برای ورزش در شهرستان دشتستان نیستند؟ با توجه به اینکه علاقه و استعداد زیادی در شهرها و روستاهای این شهرستان وجود دارد.
"فقط یک پیشنــــــهاد بود"
باتشکر از تمام زحمات شما در راه سربلندی دشتستان بزرگ/ ...
علی رزمجـــــو _ روستای نظــــرآقا _27 فــروردین مـاه 92
1392/01/25 - 09:22
0
0
خوب شما هم پیشرفت کنید مگر کسی جلوی شما رو گرفته دوست عزیز.
1392/01/24 - 00:34
0
0
آقای استوار نماد شخصی وطن دوست ، باهوش ، مدیر و انسانی مردمی و خوشرو در دشتستان است . این شهر محروم ، واقعاً به چنین افرادی احتیاج دارد و از مسولین استدعا دارم که تا حد امکان در پیشبرد کارهایش در زمینه عمران و آبادانی شهر و استانمان با ایشان همکاری نمایند.
درود بر نادر عزیز دوست خوب دوران تحصیلم.
افتخار برازجان در سالهای اخیر به دو نفر میباشد 1- دکتر رضایی 2- نادر استوار
این دو عزیز برازجان را متحول کردند. چرا برازجان دوست دارد مرکز استان شود؟ پس بقیه هم دوست دارند شهرستان شوند این حق طبیعی هر ملتی هست ؟ برازجانیها نباید از پیشرفت بقیه ناراحت شوند
1392/01/20 - 08:50
0
0
dorud bar shoma dashtestani moteaasseb
1392/01/19 - 09:35
0
0
با سلام مهدي جان من از ديدگاه جناب استوار و نظر ايشان در مورد تجزيه دشتستان اطلاع ندارم ولي ميدانم ايشان آرزوي شكوه و افتخار دشتستان را دارند و نام برج را هم برج شكوه دشتستان ناميده اند و اطمينان دارم ايشان در آينده تلاش هاي بيشتري در جهت رشد و شكوفايي و مدرنيته در شهرستان انجام خواهند داد زيرا ديدگاه ايشان تنها شهر برازجان نيست و هم به پيشرفت استان و كشور مي انديشند ، به نظر شما كسي كه براي شكوه يك شهرستان تلاش ميكند آيا با تجزيه شهرستان موافق ميباشد؟ من اميدوارم هر چه خير است پيش بيايد
1392/01/17 - 18:56
0
0
نادر جان خدا قوت
1392/01/17 - 07:31
0
0
درود برشما دشتستانی دوست داشتنی میخواستم ازنادرجان بپرسم شما باتجزیه دشتستان موافقید یا مخالف؟
1392/01/15 - 19:21
0
0
درود بر جناب استوار که پیشتاز هستند در ایجاد تغیرات در مبلمان شهری و مدرنیته کردن شهر ، دیدگاهشان هم تنها شهر برازجان نیست و به سربلندی استان و کشور هم می اندیشد. همیشه شاد ، پرتوان و پیروز باشید
به نظر من باید دیدنیهای شهر را بیشتر کنیم و زیبایی شهر را به مردم نشان دهیم و با ایجاد محیط های زیبا و مدرن و جاذبه های گردشگری گامی در جهت توسعه شهر و شهرستان داشته باشیم .
1392/01/11 - 10:51
0
0
خسته نباشي افتخار دشتستان من هم با گسترش بي مورد شهر مخالفم و همه مي دانند كه چه كس يا كساني با توسعه شهر سود بردند و نتيجه اش درمحله هاي 69هكتاري و خانه كارگرو تامين اجتمايي و فرهنگيان فاز امام و..............مشاهده مي شود. نزديك به يك دهه مردمان اين محله ها اروزوي داشتن اسفالت كوچه ها را دارند كه هزينه ان نيز پرداخت شده
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکوری در استان بوشهر
  • خبرنگاران سراسر شرکت ملی گاز ایران از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند
  • کاروان خودروهای شوتی در دشتستان توقیف شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/06
  • ثبت بیشترین جلسات و اقدامات راهبردی در هیئت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 1402
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...