امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 10 بهمن 1397 - 09:10
شهردار و رییس شورای شهر وحدتیه در دفتر هفته نامه اتحاد جنوب:

اتحاد خبر:شهردار و رییس شورای شهر وحدتیه مهمان دفتر هفته نامه اتحاد جنوب شده و از برنامه ها، مشکلات، ظرفیت ها و چشم انداز پیش روی  این شهر گفتند. مدیرمسئول و سردبیر هفته نامه اتحاد جنوب اظهار داشت: به منظور رصد مسائل و مطالبات مردم و ایجاد تعامل و همچنین مطرح کردن خواسته ها و مشکلات مردم سلسله گفتگوهایی را با دعوت از مسئولین ...

اتحاد خبر_زهره عرب:شهردار و رییس شورای شهر وحدتیه مهمان دفتر هفته نامه اتحاد جنوب شده و از برنامه ها، مشکلات، ظرفیت ها و چشم انداز پیش روی  این شهر گفتند.



مدیرمسئول و سردبیر هفته نامه اتحاد جنوب اظهار داشت: به منظور رصد مسائل و مطالبات مردم و ایجاد تعامل و همچنین مطرح کردن خواسته ها و مشکلات مردم سلسله گفتگوهایی را با دعوت از مسئولین انجام می دهیم و این باعث می شود که مشکلات در حد توان و امکان پیگیری و برطرف شود.

اکبر صابری تصریح کرد: خوشبختانه اخبار، تحلیل ها، و مطالبی که در سایت اتحاد خبر و نشریه اتحاد جنوب منتشر می شود موردتوجه مسئولین است.

وی افزود: ضمن تشکر بابت پذیرفتن دعوت این هفته نامه و حضور در دفتر تحریریه، امیدواریم که انتشار این مصاحبه نیز بتواند چون گذشته گرهی از مشکلات این شهر بگشاید. 

عباسی: با وجود تمام سختی ها پروژه ها را فعال نگه داشته و پیش برده ایم

شهردار وحدتیه ضمن تشکر از دعوت و توجه هفته نامه اتحاد جنوب عنوان کرد: حدود یک سال است که در شهر وحدتیه هستم. از وقتی که به این شهر آمده ام علاقه و مودت خاصی به مردم و شهروندان محترم وحدتیه پیدا کرده ام و از بابت این رابطه حسنه که با پشتیبانی همه جانبه اعضای محترم شورای اسلامی و مردم به وجود آمده است، خوشحال هستم. با وجود تمام سختی ها از قبیل کمبود اعتبارات و بسیاری مسائل دیگر پروژه ها را فعال نگه داشته و پیش برده ایم که این مهم را مرهون لطف خداوند، تلاش همکاران پرتلاش شهرداری، همراهی و مشارکت فعال شهروندان و پشتیبانی و حمایت رییس و اعضای شورای اسلامی هستم.



حسین عباسی اضافه کرد: ازبودجه مصوب شهرداری برای سال 97 پیش بینی ما این است که باتلاش مضاعف در مجموع بتوانیم حدود ۴۰ درصد آن را محقق نماییم که آنهم بخاطر شرایط خاص اقتصادی وکمبود اعتبارات میباشد.
امیدواریم عملیات اجرایی  سالن مدرن وچندمنظوره اجتماعات شهر تا قبل از پایان سال آغاز گردد

وی ضمن برشمردن مهمترین اولویت های خود از زمان حضورش در وحدتیه به عنوان شهردار گفت: ما اولویت ها را بر اساس برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تعیین کرده ایم. توجه اصلی به پروژه های زیربنایی بوده است و با مشورتی که با دوستان در شورای شهر داشتیم سعی کردیم که توجه را به خواسته های اصلی مردم معطوف نماییم. ابتدا اجرای پروژه های عمران شهری احداث چند خیابان اصلی شهر مانند بلوار شهدا، مولوی، مجتهد مزارعی،صبا و سعدی را استارت زدیم که به زودی به مرحله بهره برداری خواهند رسید. در کنار این موارد پروژه زیرسازی و آسفالت کوچه ها را انجام دادیم که علاوه بر اجرای  این پروژه در چندین کوچه، در حال حاضر حدود 13 کوچه را نیز برای آسفالت در برنامه داریم که در مجموع در برنامه های سال 97 حدود 40 هزار متر مربع اجرای آسفالت معابر را تعریف کرده ایم، علاوه بر این سه پروژه را به عنوان پروژه های شاخص و اساسی شهر تعریف نمودیم.

شهردار وحدتیه خاطرنشان کرد: با توجه به شاخصه فرهنگی شهر وحدتیه، این شهر در مسائل مربوط به فرهنگ، هنر، ادب حرف های زیادی برای گفتن دارد. استعدادهای بی بدیلی در حوزه عرفان، شعر، هنر، فرهنگ،ادبیات و... داریم که در این مورد بحث احداث سالن چندمنظوره اجتماعات وحدتیه را به طور جدی پیگیری کردم که خوشبختانه کارهای مقدماتی آن انجام شده و امیدواریم عملیات اجرایی این سالن ۵۰۰ نفره ، مدرن و چند منظوره تا قبل از پایان سال آغاز گردد. همچنین پارک و مجموعه بزرگ گردشگری بهاران که در حال انجام است. این پارک به مساحت حدود 2 هکتار پیش بینی شده و ان شالله در هفته دولت سال آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

حسین عباسی اذعان داشت: طرح مطالعاتی جاده (پیاده راه) سلامت شهر وحدتیه را نیز استارت زده ایم که در حال انجام مطالعات آن هستیم و امید داریم تا پایان سال عملیات اجرایی این پروژه مهم  آغاز شود. چون تاکید معاون عمرانی استاندار بر توجه شهرداری ها به مقوله گردشگری است. ان شالله با حمایت های مسئولان مربوطه و تزریق اعتبارات این پروژه ها را در اسرع وقت به بهره برداری برسانیم.

عباسی: تعامل وهمکاری همه جانبه اعضای محترم شورای اسلامی با شهرداری بی نظیر است

شهردار شهر وحدتیه با بیان اینکه تعامل وهمکاری شورا با مجموعه شهرداری بی نظیر است، اظهار داشت: باهمکاری شهروندان وساکنین محترم اجرای پروژه عمران شهری احداث و آسفالت خیابان های ولیعصر، سعادت، مدرس و فاز ۳ بلوار شهدا در محله منتهی به ۴ راه مرکزی در سال 98 آغاز و اجرا خواهد شد. همچنین آغاز عملیات اجرای دیوار حفاظتی شهر را نیز دردستور کار داریم.
عباسی درخصوص تجهیز وتکمیل ناوگان موتوری شهرداری نیز اذعان داشت: باپیگیریهای مستمر موفق شدیم تاکنون مجوز یک دستگاه ماشین پرس زباله بصورت یارانه ای ویک دستگاه آمبولانس مخصوص حمل متوفی را از سازمان شهرداریها ودهیاریهای وزارت کشور اخذ نماییم.



وی با اشاره به برنامه های شهرداری برای سال آینده تصریح کرد: در بیست اسفند سال 97 مراسم روز وحدتیه را داریم که یک برنامه مفصل و شاد برای گرامیداشت این روز خواهیم داشت. در زمینه استفاده از ظرفیت وتوان  مشاوران، اولین شهرداری بودیم که مشاوران بانوان و اجرایی انتخاب کرده و تلاش های خوبی بر استفاده از نخبگان شهرمان داشتیم. همچنین اولین شهرداری هستیم که در دهه فجر امسال و برای نخستین بار نمایشگاه توانمندی های بانوان شهر وحدتیه در زمینه صنایع دستی وغذایی را برگزار خواهیم کرد. در ایام نوروز پیش رو نیز سعی می کنیم برنامه های شاد، مفرح و بانشاطی را برای مردم عزیز داشته باشیم.

در کنار پروژه های عمرانی به احداث پارک های محلی نیز نگاه ویژه ای خواهیم داشت

عباسی با اشاره به بهره برداری از پارک تفریحی گردشگری بهاران در سال 98 یادآور شد: همچنین تلاش داریم فاز اول سالن اجتماعات را به جایی رسانده که بتوانیم آن را به مرحله بهره برداری برسانیم در کنار این پروژه ها به احداث پارک های محلی نیز نگاه ویژه ای خواهیم داشت. در سال 97 نیز طبق برنامه های تدوین شده پیش رفتیم اما کارهای جانبی چون تملک املاک در مسیر وبازگشایی مسیر،اصلاح ونوسازی شبکه های آب ،برق و مخابرات موجوددر خیابانها و معابر وآسفالت و موارد ذاتی دیگر همزمان انجام میشد. اما به طور کلی بر طبق برنامه ریزی پیش رفتیم و خیابان ها را نیز براساس اولویت ها انتخاب و کار کرده ایم.

شهردار وحدتیه با معرفی پروژه های شاخص این شهرداری گفت: سالن اجتماعات چندمنظوره که در دو طبقه پیش بینی شده است و پارک گردشگری بهاران که فکر نمی کنم امکانات و تجهیزات پیش بینی شده در این پارک در هیچ کجای استان وجود داشته باشد. امکانات این پارک شامل سالن سینمای روباز، سالن آمفی تئاتر، رستوران، کافی شاپ و محیط های تفریحی و همچنین اماکن مذهبی است و با توجه به طراحی که انجام شده یک کار بسیار متفاوت ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: برای سالن اجتماعات چندمنظوره از برجسته ترین طراحان و مهندسان استان بهره برده ایم و با وسواس و دقت زیادی آن را مشاوره و طراحی نموده ایم تا یک کار عالی و کامل برای استفاده هنرمندان وحدتیه باشد و در حوزه های مختلف توسعه فرهنگی هنری، تئاتر، نمایش فیلم، نشست ها وهمایشهای فرهنگی هنری واجتماعی، شب شعر و شروه مورد استفاده و ان شالله که این سالن هدیه ی خوبی به مردم شریف شهر وحدتیه باشد.



عباسی با تشکر وتقدیر از رویکرد دولت تدبیر وامید نسبت به توسعه شهرها و روستاها از زحمات و تلاشهای ارزشمند استاندار محترم،معاون تلاشگر امورعمرانی استانداری، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم شهرستان، مدیران کل دفاتر فنی و شهری استانداری بوشهر وتمامی مسئولین که درتمامی زمینه ها به آنها مراجعه کرده ونسبت به ما دید ونظر مثبت داشته تشکر وسپاسگزاری نمود و تاکید کرد: قدردان تلاش و توجه هفته نامه وزین «اتحاد جنوب» نیز که همواره پشتیبان شهرداری ها و سایر مجموعه ها بوده و حمایت کرده اند، هستیم.

کشاورز: شهر وحدتیه نتوانسته آنگونه که شایسته است به حق خود برسد

رییس شورای شهر وحدتیه با تاکید بر اهمیت و تاثیر گذاری رسانه ها عنوان کرد: از فرصتی که برای بیان خواسته ها و مطالبات و اقدامات مجموعه شهرداری و شورای شهر وحدتیه در اختیار ما قرار دادید سپاسگزارم.

کرامت کشاورز با اشاره به بخشی از مطالبات مردم این شهر گفت: شهر وحدتیه با توجه به پتانسیلی که دارد نتوانسته آنگونه که شایسته است به حق خود برسد.

وی که در دوره چهارم و پنجم عضو شورای شهر وحدتیه بوده است، ابراز داشت: شهر وحدتیه بین 9 شهر شهرستان دشتستان، بعد از برازجان و آبپخش جمعیت سوم را دارد. جمعیت این شهر بالغ بر 13 هزار نفر و با جمعیت اقماری روستاهای تابع نیز بالغ بر 15 هزار نفر می باشد.

مسئولین مربوطه جذب نیروهای بومی را در مجموعه نفت نرگسی لحاظ نمایند

کشاورز با بیان مهمترین خواسته ها و مطالبات مردم اظهار داشت: با توجه به وضعیت بیکاری و اهمیت موضوع اشتغال و اینکه ما مجموعه نفت نرگسی و فارغ التحصیلان زیادی در رشته شیمی را در این شهر داریم واصلا با توجه به وجود این ظرفیت در شهرمان اقدام به راه اندازی رشته شیمی کردیم. بارها از مسئولین مربوطه خواسته ایم که جذب نیروهای جوان و تحصیلکرده بومی را در این مجموعه لحاظ نمایند ولی متاسفانه ترتیب اثر داده نشده است.



رییس شورای شهر وحدتیه ضمن تشکر از هفته نامه اتحاد جنوب جهت انعکاس مطالبات و مشکلات موجود، اضافه کرد: متاسفانه مشکل عمده شهر ما اشتغال است که تا امروز مسئولین استان نسبت به این موضوع بی مهری نموده اند و توجهی نشده است. یکی از مطالبات ما رفع مشکل بیکاری است که امیدواریم مسئولین ارشد استان در خصوص این خواسته به حق مردم اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: در سه راهی وحدتیه و تقاطع جاده برازجان به شیراز، منطقه ای موسوم به جاده مرگ وجود دارد که تاکنون موجب تصادفات شدید وتلفات زیاد جانی ومالی گردیده است، با ایجاد بریدگی بخشی از مشکل بصورت موقت حل شده لیکن درخواست اکید ما ساماندهی این سه راهی و نقطه تلاقی،با اصلاح هندسی وایجاد واحداث  زیر گذر است و مشکل دیگر مسیر سه راهی به سمت وحدتیه و جاده ای که به دلیل عرض کم اصلا جوابگوی نیاز بیست سال پیش این شهر است، اما امروزه با توجه به اینکه عبور و مرور و رفت و آمد از این جاده زیاد است و مسیر اصلی و محورتردد بین استانهای فارس بوشهر وخوزستان خصوصا جهت دسترسی به شهر گناوه از شهر وحدتیه میگذرد ، بار ترافیکی زیادی بر روی این جاده ایجاد شده و علاوه بر این فاقد شانه و ایمنی لازم است. متاسفانه این مسیر چندین مورد حادثه برای هموطنان عزیزمان و سقوط در کانال آب به وجود آورده که خواستار رسیدگی به این امر وتعریض ودو بانده شدن این مسیر هستیم. ما با نماینده محترم دشتستان هم مکاتبه نموده و این درخواست را از مجموعه نفت گچساران نموده ایم تا این مسیر تعریض و اصلاح شود.

کرامت کشاورز خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت 15 هزار نفری شهر،مرکز بهداشتی درمانی وحدتیه دارای ساختمانی کوچک وفرسوده و تنها 4 پزشک دارد. مشکل دیگر اینکه بعد از تایم اداری دیگر بیماران را خوب ویزیت نمی کنند که این ایجاد مشکل کرده است. برای این مرکز نیاز به احداث ساختمانی جدید، احداث داروخانه شبانه روزی و یک سری امکانات داریم و امیدواریم که دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر امکانات لازم را در اختیار ما قرار دهد.

کشاورز: مطالبه اصلی مردم شهر وحدتیه استقرار بخشداری است

رییس شورای شهر وحدتیه اذعان داشت: موضوع اصلی ما در شهر وحدتیه استقرار بخشداری است که تمام مطالعات آن نیز انجام شده و در سال 90-89 نیز تمام اقدامات مربوط به آن انجام شده بود لذا مطالبه اصلی ما همین موضوع است که به جد پیگیر آن هستیم ولی انجام نشده و در واقع رها شده است.

وی تاکید کرد: تشکر ویژه ای از شهردار عزیز،ساعی و تلاشگر داریم که زحمات و تلاش بی شائبه ای در شهر وحدتیه متحمل شدند، و به حقیقت شهر وحدتیه در حال حاضر تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است و معاون محترم عمرانی استاندار و مسئولینی که آمده و بازدید نموده اند نیز به این موضوع اذعان داشته اند که جا دارد در این زمینه از زبان مردم فهیم شهر وحدتیه از مهندس عباسی عزیز تشکر ویژه داشته باشم.
 
رویکرد شورای شهر وحدتیه تعامل با شهردار محترم است

کشاورز با اشاره به تعامل مثبت شورای شهر با شهردار گفت: سیاست و رویکرد شورای شهر وحدتیه تعامل وهمکاری سازنده با شهردار است یعنی اعتقاد داریم که اگر مردم و مسئولین در راستای اهدافشان همراه هم باشند، مطمئنا موفق خواهند بود و پیشرفت می کنند. در حقیقت ما به تعامل سازنده معتقد هستیم.



رییس شورای اسلامی شهر وحدتیه با اشاره به اهمیت و لزوم توجه به ورزشکاران عنوان کرد: با توجه به قدمت و استعدادهایی که در هیئت های مختلف ورزشی داریم، متاسفانه باشگاه های ورزشی ما اکثرا به خاطر کمبود منابع مالی دچار رکود شده اند به طوری که از ادامه تمرین هایشان هم بازمانده اند و درخواست داریم که این را به گوش مسئولین ارشد استان و شهرستان رسانده و در این خصوص و در جهت تامین اعتبار کوشش نمایند.

وی با شرح وضعیت نمایندگی ادارات مستقر در سطح شهر وحدتیه اظهار داشت: نماینده وحدتیه در حوزه ورزش کار می کند اما رضایتمندی خوب نیست چون بودجه کم است. جایی که خلا احساس می شود ثبت احوال است که ما روزانه مراجعات زیادی داریم که مجبور هستند برای انجام کارشان به سعدآباد بروند، زیرا برای دریافت کارت ملی باید حتما مراجعه مستقیم به ثبت احوال باشد وگرنه نمایندگی های آب و برق به خوبی کار خود را انجام می دهند. نمایندگی شهر وحدتیه در حوزه ورزش مدیریت خوبی دارد، آقای سید نعمت موسوی که سالهای سال عضو شورا بوده و یک فعال اجتماعی، فرهنگی- ورزشی است ولی به لحاظ کمبود اعتبارات نمی تواند پاسخگوی خوبی برای مطالبات ورزشی باشد. بطور جد خواستار استقرار ادارات درسطح شهر وحدتیه هستیم.

کرامت کشاورز تصریح کرد: ما در مسائل آموزشی نیز مشکلاتی داریم و چندین آموزشگاه مخروبه داریم که علی رغم پیگیری های ما سالهای سال است در جهت نوسازی دو مدرسه تخریبی مهدیه و حضرت معصومه (س) اقدام چندانی انجام نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر وحدتیه درپایان با تشکر ازهمت وهمکاری تمامی مسئولین درسطح بخش، شهرستان،استان وملی که با مجموعه مدیریتی شهروحدتیه در راستای توسعه وعمران شهر و جلب رضایتمندی همشهریان همکاری وتعامل داشته اند اظهار داشت :از مجموعه مدیریتی وکارکنان هفته نامه وزین اتحاد جنوب وسایت اتحادخبر بابت فرصتی که در اختیار ما قرار دادند، و توانستیم مسائل و مشکلات را انعکاس دهیم تشکر وقدردانی مینماییم.

 

















کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکوری در استان بوشهر
  • خبرنگاران سراسر شرکت ملی گاز ایران از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند
  • کاروان خودروهای شوتی در دشتستان توقیف شد
  • ثبت بیشترین جلسات و اقدامات راهبردی در هیئت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 1402
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • حضور پتروشیمی پردیس در ایران اكسپو، بزرگترین رویداد صادراتی ایران
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • استارت فوتسال محلات شهر برازجان جام ۱۵ با قدرت نمایی مدعیان / تصاویر
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: شهرزاد آبادی 1 روز قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 5 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 7 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 8 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 8 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 8 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 11 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 11 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...